Maar gelukkig zijn we zorgvuldig!quote:Op donderdag 31 december 2020 14:42 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
We hebben gewoon ook al bijna 200k liggen van het spul
Uitzichtloosheid? We gaan over een paar weken beginnen met vaccineren. Daar had je een half jaar geleden een moord voor gedaan.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:49 schreef Noek het volgende:
Wat natuurlijk verdomde jammer is dat we na zo'n hoerenjaar er wat positiever uit hadden kunnen gaan en wat beter 2021 in want er gloort hoop. De 1e vaccins hadden gezet kunnen zijn. Nu gaan we het jaar uit met boosheid, frustratie en nog steeds een uitzichtloosheid. Jammer!
Dat is wel het gevaar. Ik geloof niet zo in complot theorieën, maar ze spelen die lui wel echt in de hand op deze manier met hoe traag het gaat. Hoe trager het zal gaan en hoe meer tegenslagen we zullen gaan krijgen met betrekking tot vaccinaties...hoe meer mensen je gaat hebben die het zat gaan zijn en serieus gaan denken dat er een complot gaande is.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik merk tot nu toe geen enkele daadkracht om die spuiten zo snel mogelijk te gaan zetten bij de risicogroepen zodat de maatregelen zo snel mogelijk weer losgelaten kunnen worden en de horeca en voetbalstadions weer open kunnen. Waarmee je het signaal afgeeft dat je het allemaal wel prima vindt zo.
Mooiste is nog dat er op 12 januari weer een persco is. Waarin ongetwijfeld de maatregelen weer een maand worden verlengd, terwijl we op dat moment nog steeds niet eens fatsoenlijk zijn begonnen met inenten.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:50 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Heb maar niet de indruk dat er na 8 januari wel ineens een grootschalige vaccinatiecampagne van start gaat. Het zal weinig meer zijn dan een persmoment om niet totaal voor schut te staan in Europa.
Je mag hopen dat ze dan wel kritische vragen stellen. Maar daar ga ik maar niet vanuit. En al worden die gesteld - ze gaan er toch omheen lullen.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mooiste is nog dat er op 12 januari weer een persco is. Waarin ongetwijfeld de maatregelen weer een maand worden verlengd, terwijl we op dat moment nog steeds niet eens fatsoenlijk zijn begonnen met inenten.
Het is dan ook onredelijk om te denken dat zodra je begint met vaccineren de maatregelen automatisch afgebouwd kunnen worden. Tenzij je miljoenen mensen in een paar weken tijd kunt vaccineren, maar dat werkt niet zo helaas. De lockdown zal met een week of 3-4 verlengd worden en in de tussentijd zal het vaccineren langzaam op gang komen.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mooiste is nog dat er op 12 januari weer een persco is. Waarin ongetwijfeld de maatregelen weer een maand worden verlengd, terwijl we op dat moment nog steeds niet eens fatsoenlijk zijn begonnen met inenten.
En het is wachten op de eerste verhalen over mensen die ingeënt zijn en in het ziekenhuis belanden waardoor de maatregelen voor de zekerheid worden aangehouden.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het zal me ook niks verbazen dat maatregelen langer dan nodig actief blijven. En de meeste mensen zullen dat gaan accepteren ook. Al hoop ik dat het draagvlak dan wel heel snel kleiner word.
Zoals het er nu uit ziet gaan ze niet opeens versoepelen als risico groepen en ouderen gevaccineerd zijn. Als ze na vaccinatie nog wel het virus kunnen verspreiden zul je al snel het argument horen dat de ziekenhuizen nog steeds in gevaar zijn als de maatregelen versoepeld worden - want ja, het gaat dan nog wel rond onder de rest van de bevolking - in een hoger tempo dan nu.
Zal me verbazen als we weer richting het oude normaal gaan in 2021. Maar ik hoop echt dat we het fout hebben.
Al zou het een obese persoon zijn, is het dan niet erg als een jong iemand overlijdt eigenlijk?quote:Op donderdag 31 december 2020 12:28 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Erg indrukwekkend. Geeft de slachtoffers een gezicht en een naam. Beschamend je dan te realiseren dat er over "dor hout" gesproken wordt, of bij een jong slachtoffer: die zal wel obees zijn geweest.
Ik geloof niet in een Groot Complot dat erop gericht is om ons onder de duim te houden, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat nogal wat beleidsmakers het micromanagen van ons leven tot doel hebben verheven, in plaats van tot middel. Daarnaast zijn er in de afgelopen maanden nogal wat dingen ingevoerd die we een jaar geleden voor totaal onmogelijk hadden gehouden, en ik moet nog zien dat die allemaal weer worden ingetrokken. Of dat er geen nieuwe bijkomen, zoals toegangsverboden voor nog niet gevaccineerden.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel het gevaar. Ik geloof niet zo in complot theorieën, maar ze spelen die lui wel echt in de hand op deze manier met hoe traag het gaat. Hoe trager het zal gaan en hoe meer tegenslagen we zullen gaan krijgen met betrekking tot vaccinaties...hoe meer mensen je gaat hebben die het zat gaan zijn en serieus gaan denken dat er een complot gaande is.
Roepen dat de maatregelen actief zijn wegens de zorg? Prima. Begrijpelijk ook, want iedereen heeft recht op zorg. Maar dan moeten je acties er ook op gericht zijn om diezelfde zorg zo snel mogelijk te ontzien. Vooralsnog krijg ik niet het idee alsof ze er heel veel haast mee hebben.
De maatregelen dienen afgebouwd te worden stapsgewijs naarmate de vaccinatiegraad stijgt.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is dan ook onredelijk om te denken dat zodra je begint met vaccineren de maatregelen automatisch afgebouwd kunnen worden. Tenzij je miljoenen mensen in een paar weken tijd kunt vaccineren, maar dat werkt niet zo helaas. De lockdown zal met een week of 3-4 verlengd worden en in de tussentijd zal het vaccineren langzaam op gang komen.
Kritische vragen zullen de selectieprocedure niet doorkomen. Rutte heeft indirect toegegeven dat de vragen al bekend zijn.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je mag hopen dat ze dan wel kritische vragen stellen. Maar daar ga ik maar niet vanuit. En al worden die gesteld - ze gaan er toch omheen lullen.
Mensen die dat doet kennen al geen schaamte. Ik zou het menselijk vinden om ze aan hun lot over te laten. Genoeg mensen die een bed nodig hebben en nu niet krijgen.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:58 schreef Simmertje het volgende:
Ik vraag mij af wanneer je vanavond als eigenwijs toch vuurwerk gaat afsteken en je zelf verwondt hoe je binnen komt lopen op de eerste hulp. Je zou toch kapot moeten schamen dan.
Gewoon een Lidl-verbandtrommeltje meegeven en zeggen dat hij/zij weer op moet rotten.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:58 schreef Simmertje het volgende:
Ik vraag mij af wanneer je vanavond als eigenwijs toch vuurwerk gaat afsteken en je zelf verwondt hoe je binnen komt lopen op de eerste hulp. Je zou toch kapot moeten schamen dan.
Geheel eens ja.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik geloof niet in een Groot Complot dat erop gericht is om ons onder de duim te houden, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat nogal wat beleidsmakers het micromanagen van ons leven tot doel hebben verheven, in plaats van tot middel. Daarnaast zijn er in de afgelopen maanden nogal wat dingen ingevoerd die we een jaar geleden voor totaal onmogelijk hadden gehouden, en ik moet nog zien dat die allemaal weer worden ingetrokken. Of dat er geen nieuwe bijkomen, zoals toegangsverboden voor nog niet gevaccineerden.
En tot slot: Hugo de Jonge doet heel hard zijn best om geen enkele urgentie uit te stralen. Niet te filmen, die man.
Zeg ik dat?quote:Op donderdag 31 december 2020 14:58 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Al zou het een obese persoon zijn, is het dan niet erg als een jong iemand overlijdt eigenlijk?
Ja en daarom zal het nog zeker een maand of twee duren dat we met zeer strenge maatregelen moeten blijven leven.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De maatregelen dienen afgebouwd te worden stapsgewijs naarmate de vaccinatiegraad stijgt.
Ik denk niet dat die mensen zich dan opeens kapot schamen. Ze schamen zich er ook niet voor dat ze illegaal vuurwerk afsteken, dus dan kan het ze echt niks bommen hoe anderen naar hun kijken.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:58 schreef Simmertje het volgende:
Ik ben benieuwd, ik probeerde net wat van die Lidl kindermeuk uit en dat ging nog best te keerquote:Op donderdag 31 december 2020 14:58 schreef Simmertje het volgende:
Zullen er nog veel mensen zijn die denken dat we na de eerste spuit weer allemaal vrijheden krijgen? Schrik nog al eens als ik om mij heen zie dat mensen vreemd opkijken wanneer je maart/april als maand noemt voor de eerste fatsoenlijke versoepelingen.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja en daarom zal het nog zeker een maand of twee duren dat we met zeer strenge maatregelen moeten blijven leven.
Ligt eraan welke mod aanwezig is.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:04 schreef Minimunt het volgende:
Oh, mijn post verwijderd?
Mag je geen voorspellingen meer doen hier?
Ik was voor de coronacrisis nooit iemand die geloofde in complotten of iemand die de overheid wantrouwde, maar de coronacrisis heeft dit wel in de hand gewerkt. Ik zet oprecht vraagtekens bij of ze daar wel zitten met hun goede bedoelingen. Ook het World Economic Forum wat onderdeel is van het VN-pact, roept op tot een drastische hervorming van ons economisch en sociaal systeem met een overgang naar een Marxistische economie.quote:Op donderdag 31 december 2020 14:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel het gevaar. Ik geloof niet zo in complot theorieën, maar ze spelen die lui wel echt in de hand op deze manier met hoe traag het gaat. Hoe trager het zal gaan en hoe meer tegenslagen we zullen gaan krijgen met betrekking tot vaccinaties...hoe meer mensen je gaat hebben die het zat gaan zijn en serieus gaan denken dat er een complot gaande is.
Roepen dat de maatregelen actief zijn wegens de zorg? Prima. Begrijpelijk ook, want iedereen heeft recht op zorg. Maar dan moeten je acties er ook op gericht zijn om diezelfde zorg zo snel mogelijk te ontzien. Vooralsnog krijg ik niet het idee alsof ze er heel veel haast mee hebben.
Misschien gaat hij wel echt puzzelen.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:00 schreef OProg het volgende:
[..]
Ongelofelijk.
De komende dagen eens gaan puzzelen. Wat een figuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |