M.i. het minst slechte project wat ze momenteel op de site hebben maar laat hem na wat twijfel ook lopen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Net even gekeken maar nu is de pitch normaal aanwezig. Loopt nog niet erg snel vol. Het onderpand ziet er wel goed uit maar ik heb geen vertrouwen in de schoenen business. Sla dus maar over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 05-01-2021 14:19:33 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 05-01-2021 15:50:41 ]
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:24 schreef Horsemen het volgende:
En weer een vervroegde aflossing (na 15 maanden) bij GvE zonder ene cent boeterente
Geen probleem mee in dit geval, rente was toch te laag (bruto 5%). Alleen meegenomen destijds omdat SIG in die tijd op 4.3% zat in schijf 1a, maar dat is nu flink bijgetrokken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En weer een vervroegde aflossing (na 15 maanden) bij GvE zonder ene cent boeterente
Het zal wel zo zijn toegestaan vlgs de algemene voorwaarden. Toch heb ik er moeite mee. Rentepercentage is laag en als ze er dan vroegtijdig mee stoppen heb je wél het risico en de inspanningen gehad, maar nauwelijks enige lusten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:23 schreef fok321 het volgende:
Ook een vervroegde aflossing bij SIG ... met boeterentePfff, bij mij het aantal projecten voor 2021 dus al op -2. Nu nog nieuwe goede projecten zien te vindenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij mij hetzelfdequote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:47 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Pfff, bij mij het aantal projecten voor 2021 dus al op -2. Nu nog nieuwe goede projecten zien te vinden
Toch nog snel wat in dat jaartje Valutaboulevard gooien!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:47 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Pfff, bij mij het aantal projecten voor 2021 dus al op -2. Nu nog nieuwe goede projecten zien te vinden
Deze lijkt me zo slecht nog niet. De benzine verkoop zal de komende jaren wel wat slinken, maar de komende 5 jaar zal er nog wel genoeg getankt worden om dit bedrijf draaiende te houden, daarnaast moeten elektrische auto's ook door de wasstraat.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:26 schreef KrekelJapie het volgende:
Overname aandelen tankstation/garage
https://www.collincrowdfund.nl/carcare-bovenkamp-b-v/
2e hypotheek woonhuis + garantsteller
Ter overbrugging naar betere/langere projecten helemaal zo gek niet. Er is ook nog wat ruimte in het anderhalve jaar durende project in Maastrichtquote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:54 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Toch nog snel wat in dat jaartje Valutaboulevard gooien!
Alhoewel je dan ook 2021 amper haalt.
Mee eens, mocht iemand een link kunnen bemachtigen, ontvang ik hem graag.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Deze lijkt me zo slecht nog niet. De benzine verkoop zal de komende jaren wel wat slinken, maar de komende 5 jaar zal er nog wel genoeg getankt worden om dit bedrijf draaiende te houden, daarnaast moeten elektrische auto's ook door de wasstraat.
De zekerheden lijken me ook redelijk met deze 2 e hypotheek op het woonhuis en de garantstelling van mevrouw en meneer.
Geen onaardig project maar met een hele magere rente tov het risico. Ik kwam hier in het verleden bijna dagelijks langs maar ben er nooit binnen geweest. De autowasstraat/cabine kan ik mij niet herinneren maar het pompstation op zich zag er altijd netjes uit. De locatie ligt wel midden in een woonwijk en er zit een Shell Express station op ongeveer 500 meter afstand.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Deze lijkt me zo slecht nog niet. De benzine verkoop zal de komende jaren wel wat slinken, maar de komende 5 jaar zal er nog wel genoeg getankt worden om dit bedrijf draaiende te houden, daarnaast moeten elektrische auto's ook door de wasstraat.
De zekerheden lijken me ook redelijk met deze 2 e hypotheek op het woonhuis en de garantstelling van mevrouw en meneer.
Per transactie een extra veldje dat 'Omschrijving' heet waarin je bij wat specialere transacties een toelichting geeft.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 08:47 schreef tnhb het volgende:
[..]
Het blijkt (in mijn ogen enigszins verstopt en te laat) te staan in de aankondiging dat de hypotheek is gevestigd, helaas staat dat soort info vaker (in mijn ogen) verstopt tussen reguliere communicatie. Dat meerdere mensen dit deel van het bericht blijkbaar gemist hadden zou misshcien toch voldoende signaal kunnen zijn om de communicatie anders te gaan uitvoeren.
https://investeren.sameni(...)3f450b48cb9182af.pdfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"De Geldlener heeft de mogelijkheid om vervroegd af te lossen. De dan in rekening te brengen boeterente bedraagt 1% van het openstaande saldo van de hoofdsom. De te ontvangen vergoeding zal pro rata parte aan de Geldgevers worden uitbetaald"
Die resterende 1% zal toch nog worden verrekend dan neem ik aan volgens afspraak?
Geld lenen om werk te kopen. Mij niet geizenquote:Op maandag 4 januari 2021 17:13 schreef TechLight het volgende:
[..]
“De ondernemer is op zoek naar werkkapitaal voor de voorfinanciering van een nieuwe project.”
“Er wordt een lineaire lening (...) verstrekt met een looptijd van 48 maanden”
Dat lijkt mij een nogal lange voorfinanciering dan. Neem aan dat projecten van een 'klusbedrijf' niet zo snel een jaar of langer duren... Gewoon werkkapitaal dus. Wel een klein bedrag en mooie rente. Maar natuurlijk niet duidelijk hoeveel andere schulden er wellicht nog zijn.
Zoeken op de naam geeft prominent een 1* bij klusbedrijf-nu (maar 1 review) en een 5,1 bij 'telefoonboek nl'. Bovendien 'permanently closed' volgens google. Vervelende concurrent?
Wel goede beoordelingen op werkspot.
Voor mij zo toch te veel twijfel in ieder geval.
Nee, dit klopt helaas niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:46 schreef 7dave het volgende:
[..]
https://investeren.sameni(...)3f450b48cb9182af.pdf
"De Geldlener heeft de mogelijkheid om vervroegd af te lossen. De dan in rekening te brengen boeterente bedraagt 1% van het openstaande saldo van de hoofdsom. De te ontvangen vergoeding zal pro rata parte aan de Geldgevers worden uitbetaald"
Die resterende 1% zal toch nog worden verrekend dan neem ik aan volgens afspraak?
quote:Voorwaarden voor vervroegde aflossing: (deel)aflossingen van minimaal 20% van de oorspronkelijke hoofdsom per keer zijn 1x per jaar looptijd boetevrij toegestaan.
Maak er maar -3 van. Raoul wallenburg op SIG ook zojuist afgelost.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:47 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Moet bijna gaan zoeken waar ik mijn geld kwijt kan.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:47 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Maak er maar -3 van. Raoul wallenburg op SIG ook zojuist afgelost.
De bank heeft al gebeld.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:57 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Moet bijna gaan zoeken waar ik mijn geld kwijt kan.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:23 schreef fok321 het volgende:
Ook een vervroegde aflossing bij SIG ... met boeterenteIk heb even wat uitgerekend omdat dit een van mijn eerste SIG-projecten was en ik benieuwd was wat het nu netto oplevert.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
500 euro inleg in schijf 2 tegen 5,5% rente, aanvankelijk 60 maanden.
Dat levert mij nu 98,69 euro netto op.
Als deze nog de gewone 22 maanden was doorgelopen had het in totaal 124,81 opgeleverd.
Kan hier prima mee leven.
Ik heb hier navraag over gedaan, het is de bedoeling dit soort zaken in het vervolg vooraf te gaan melden, nu was het allemaal wat druk (kan een reden zijn, maar geen excuus). Waarom het bijvoorbeeld bij dat project wel is gedaan en bij een ander project waar het betaalverzoek 1 dag later kwam maar wel op dezelfde dag passeerde heb ik geen antwoord gekregen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:49 schreef TisIk het volgende:
[..]
Per transactie een extra veldje dat 'Omschrijving' heet waarin je bij wat specialere transacties een toelichting geeft.
In dit geval iets als: "10 dagen extra rente over omdat vestigen hypotheek wat langer duurde".
Hoe moeilijk kan het zijn.
...en GVE en SIG voorwaarden werden door elkaar gehaald. De vervroegde aflossing betreft mene ik een GVE project en die 1% komt bij SIG vandaan. (en wordt als het in de voorwaarden staat tot op heden ook netjes uitbetaald is mijn ervaring, was bij NF afgelopen jaar helaas wel anders...)quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nee, dit klopt helaas niet.
Dit zijn de afwijkende voorwaarden voor dit project:
[..]
Draai het om // met de vervroegde aflossing van GVE 20254 zonder boeterente en dit rente% geeft ons de mogelijkheid het in een project met beter(e) rendement / voorwaarden + zekerheden te stoppen, alhoewel ik ook nu voor dit jaar op -/- 2 sta, in dec 20 had ik circa 15 projecten welke (deels vervroeg) afgelost werden, herinvest lukte nog aardig , hopen dat er medio jan 21 nog goede herinvest opp's komen. Volgens zou deze maand ook nog aflossing van CRE Steyl en/of Beilen moeten komen. Oh ja en bij ploffen bij Gary uit Hoofdorp in zijn Valutablvd had ik al gedaanquote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:14 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Het zal wel zo zijn toegestaan vlgs de algemene voorwaarden. Toch heb ik er moeite mee. Rentepercentage is laag en als ze er dan vroegtijdig mee stoppen heb je wél het risico en de inspanningen gehad, maar nauwelijks enige lusten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |