Je moet gloednieuwe kolencentrales nu al bijna compleet afschrijven, dat gaat natuurlijk wel pijn doen. Maar het werkt wel om de CO2-doelen te halen.quote:Op zondag 17 januari 2021 23:36 schreef Hawk123 het volgende:
[..]
Pfft, een kolencentrale sluiten en een "plan" maken in een klimaatakkoord is praktisch niks aan Co2 reductie.
En dan nog keer op keer proberen (gelukkig niet gelukt) om Lelystad Airport te openen.
Waar blijft het plan om niet alleen de forensen maar ook vakantiegangers per trein te gaan vervoeren naar hun favoriete Europese bestemming? Zodat de luchtvaart kan krimpen zoals 49% van de Nederlandse bevolking wil?
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5198458/helft-nederlanders-wil-krimp-luchtvaart-nauwelijks-nog-voorstanders
Omdat mensen VVD stemmen? Wat een irrationeel beeld heb je dan als je daar zulke absurde en buitenproportionele uitspraken aan verbind.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:26 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
Nederland is gewoon een land vol met racisten, uitbuiters en onderdrukkers.
Ik snap oprecht niet dat zoveel mensen VVD of PVV stemmen. Maar om eerlijk te zijn snap im sowieso weinig van mensen.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:26 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
Nederland is gewoon een land vol met racisten, uitbuiters en onderdrukkers.
Dit wordt een tweede Amerika met een nu al volledig uitgeklede verzorgingsstaat en (ANBI status) privé onderwijs in opmars.
https://ec.europa.eu/euro(...)on_social_protection
Je snapt wel dat VVD stemmer hier worden weggezet als racisten, uitbuiters en onderdrukkers?quote:Op maandag 18 januari 2021 09:33 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet dat zoveel mensen VVD of PVV stemmen. Maar om eerlijk te zijn snap im sowieso weinig van mensen.
Ik begrijp ook wel dat je voor elke partij redenen kan verzinnen. Het gaat mij vooral om het aantal.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:50 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Je snapt wel dat VVD stemmer hier worden weggezet als racisten, uitbuiters en onderdrukkers?
Ik kan voor elke politieke partij wel redenen verzinnen om er voor te stemmen als je tot de doelgroep behoort van zo'n partij. Daar is weinig inlevingsvermogen voor nodig.
Ietwat vertekend want de PvdD is m.i. linkser dan GL en de PvdA...quote:Op zondag 17 januari 2021 11:23 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nieuwe peilingen zijn weer uit. Van de Hond, dat is helaas de enige die elke week peilingen presenteert.
[ twitter ]
PvdA, SP en GroenLinks zijn hier allemaal even groot. 10 zetels per stuk.
Zo te zien verliest de PvdA ivm hhet aftreden van Asscher en weer de rest geen winst te pakken bij het aftreden van het kabinet. Wie wel stijgt is natuurlijk weer de VVD. Het zal ook eens niet.
En wat is nu het probleem?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:24 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
Verandert dit nou nooit?
Nee dat verandert waarschijnlijk niet. Hebben de media-eigenaren geen belang bij.
Dat het discriminerend is natuurlijk, en zo de nijd blijft bestaan. Dit doen media eigenaren welbewust.quote:
Wat is discriminerend volgens jou dan?quote:Op maandag 18 januari 2021 13:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat het discriminerend is natuurlijk, en zo de nijd blijft bestaan. Dit doen media eigenaren welbewust.
Het verschil tussen "wij weten het beter, luister maar naar ons voor uw eigen bestwil (en anders bent u een fascist)" versus "wij gaan eens knettergaaf super veel geld verdienen (en dat u daar niets van terugziet merkt u pas over 20 jaar)". En dan blijken er in dit land dus meer kortzichtige koopmanszonen dan bibberende gelovigen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:29 schreef skrn het volgende:
Links heeft wel vaak de schijn tegen. Men doet alsof links altijd heel erg denkt in luchtkastelen. Als links een plan heeft, is het altijd te duur, slecht voor de economie, valt het halve land erover, gaat iedereen misbruik van de regeling maken, en zijn we volgens het volk nipt gered van een faillissement als het plan toch niet doorgaat.
Totdat rechts dezelfde plannen overneemt. Zoals de VVD met het klimaatbeleid heeft gedaan. Of nu met de minimumlonen.
Wat is dat toch?
Over dat 'bibberen' gesproken, juist dat soort sentimenten als angst, onzekerheid en terreur zorgt voor een draai naar rechts. Het is geen tegenstelling, maar beide categorieën gaan hand in hand.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:42 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het verschil tussen "wij weten het beter, luister maar naar ons voor uw eigen bestwil (en anders bent u een fascist)" versus "wij gaan eens knettergaaf super veel geld verdienen (en dat u daar niets van terugziet merkt u pas over 20 jaar)". En dan blijken er in dit land dus meer kortzichtige koopmanszonen dan bibberende gelovigen.
Want dat gaat in het VK en VS zo goed?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik heb 5 jaar in het onderwijs gewerkt en daarvoor dus 4 jaar op de pabo gezeten. Wat verrechtsing kan zeker geen kwaad in het onderwijs.
Waarom wordt voor de PVV steeds naar de PvdA gekeken terwijl het grotendeels voormalige CDA kiezers zijn uit zwaar corrupte en wanbestuurlijke gebieden als Limburg.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik zie steeds weer de wijzende vingertjes naar 'rechts'. Prima, ik wil dat best wel accepteren want per saldo hebben we redelijk wat centrum-rechtse kabinetten gehad.
Maar we hebben wel linkse partijen, en veel mensen met andere gedachten.
Wat doen zij verkeerd? Zij krijgen hun verhaal niet over de bühne en stellen zich nogal eens elitair op richting mensen die 'volks' zijn. PVV stemmers worden weggeschoven als 'dom rechts' of als xenofobe racisten terwijl het een heel stuk genuanceerder ligt.
Is het niet handig als Links ook eens de hand in eigen boezem steekt?
Dat vind ik wel interessant, je stelt dat PVV stemmers anders zijn dan gezegd wordt en het beeld wat je gisteren opvoerde over de man die jij zaken uitgelegd hebt bevestigd gewoon wat je nu een karikatuur noemt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik zie steeds weer de wijzende vingertjes naar 'rechts'. Prima, ik wil dat best wel accepteren want per saldo hebben we redelijk wat centrum-rechtse kabinetten gehad.
Maar we hebben wel linkse partijen, en veel mensen met andere gedachten.
Wat doen zij verkeerd? Zij krijgen hun verhaal niet over de bühne en stellen zich nogal eens elitair op richting mensen die 'volks' zijn. PVV stemmers worden weggeschoven als 'dom rechts' of als xenofobe racisten terwijl het een heel stuk genuanceerder ligt.
Is het niet handig als Links ook eens de hand in eigen boezem steekt?
Ja, prima. Ook goed hoor. Maar dat is niet de kern van mijn punt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom wordt voor de PVV steeds naar de PvdA gekeken terwijl het grotendeels voormalige CDA kiezers zijn uit zwaar corrupte en wanbestuurlijke gebieden als Limburg.
Tribalisme is niet sec iets rechts. Tribalisme is menselijk. Het structureel en dogmatisch wegzetten van rechts als dom (of links als elitair) is er al een uiting van. Zeker heb je de tribale groepen op rechts, maar op links zitten ze net zo goed. De hele focus op kleur, geslacht en seksuele voorkeur jaagt het minstens zo hard aan als de focus op geloof, nationaliteit, etc. Ieder (politiek) perspectief dat het individu overstijgt op basis van één of enkele eigenschappen van een veelkleurige identiteit is in de basis tribaal.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:08 schreef Klopkoek het volgende:
Dat bibberende tribalisme/gelovigheid past eerder bij rechts.
Wat bedoel je daarmee? Privatisering van het onderwijs?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik heb 5 jaar in het onderwijs gewerkt en daarvoor dus 4 jaar op de pabo gezeten. Wat verrechtsing kan zeker geen kwaad in het onderwijs.
Economisch niet links, sociologisch wel degelijk. De cultuur in het onderwijs is verstikkend en eenzijdig. Dat mag best doorbroken worden. Heeft verder niets met privatiseren te maken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Want dat gaat in het VK en VS zo goed?
Overigens D66 daar de grootste partij onder onderwijzers. Niet bepaald links dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |