Ik zie helaas een slachtofferrol. En terugkerend een wijzende vinger maar (extreem) rechts. Zelfs Orban en Trump worden bij de nationale politiek betrokken.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik houd erover op. Dit heeft geen zin zo.
Hier ter afsluiting trouwens een prima artikel over hoe links in Amerika in de verdrukking kwam.
In the four decades since the election of Ronald Reagan, Republicans have overcome the tension between the gamers and the breakers by governing in opposition to government, or by calling elections a revolution (the Tea Party), or by claiming to oppose elites. The breakers, in this arrangement, provide cover for the gamers, putting forth an ideology that distracts from the basic reality that government under Republicans is not made smaller but simply diverted to serve a handful of interests. (oppositie tegen jezelf voeren...)
On the surface, a conspiracy theory makes its victim look strong: It sees Trump as resisting the Democrats, the Republicans, the Deep State, the pedophiles, the Satanists. More profoundly, however, it inverts the position of the strong and the weak. Trump’s focus on alleged “irregularities” and “contested states” comes down to cities where Black people live and vote. At bottom, the fantasy of fraud is that of a crime committed by Black people against white people.
When Senator Ted Cruz announced his intention to challenge the Electoral College vote, he invoked the Compromise of 1877, which resolved the presidential election of 1876. Commentators pointed out that this was no relevant precedent, since back then there really were serious voter irregularities and there really was a stalemate in Congress. For African-Americans, however, the seemingly gratuitous reference led somewhere else. The Compromise of 1877 — in which Rutherford B. Hayes would have the presidency, provided that he withdrew federal power from the South — was the very arrangement whereby African-Americans were driven from voting booths for the better part of a century. It was effectively the end of Reconstruction, the beginning of segregation, legal discrimination and Jim Crow. It is the original sin of American history in the post-slavery era, our closest brush with fascism so far.
https://www.nytimes.com/2021/01/09/magazine/trump-coup.html
En onze NPO nu, al dagenlang? Die legitimeert het. Alle Orban en fascisten heulers krijgen weer alle ruimte. Van Haga, Eerdmans, Baudet.
Het verkiezingsprogramma van de PVV domineerde het nieuws op zaterdag. Het Journaal tetterde er veel meer mee ("Oer-hollandse gezelligheid") dan pakweg het programma van GroenLinks of D66 enkele maanden eerder. Als mensen dat niet willen zien, dan houdt het op.
Lees dit artikel evenquote:Op zondag 10 januari 2021 23:03 schreef Dejannn het volgende:
Als ik het een beetje goed begrijp uit alle berichten hier van Klopkoek, is de NPO is dus een rechts bolwerk dat fascisme omarmd?Nee, de NPO is overwegend links. Maar dat is misschien lastig te constateren als je zelf een radicaal linkse politieke voorkeur hebt en achter elke boom vijand zoekt.
Tevens, als het je niet bevalt wat er op de tv wordt uitgezonden, kun je natuurlijk op YouTube meer dan genoeg vinden wat je wél bevalt.
Mijn voorkeur is de PvdA van de jaren 70 en daar heb ik nooit een geheim van gemaakt.quote:Maar dat is misschien lastig te constateren als je zelf een radicaal linkse politieke voorkeur hebt en achter elke boom vijand zoekt.
Ik vind het eigenlijk niet relevant wat er vijf jaar geleden over Trump werd gepost.quote:Op zondag 10 januari 2021 23:16 schreef Klopkoek het volgende:
Jort Kelder juichend over Trump:
https://m.facebook.com/DWDD/posts/10154914435660827
Jort Kelder stelde in November 2016 ook nog even een dealtje met Poetin voor:
"Januari is voor de wereldvrede de allerbelangrijkste maand. De focus moet in eerste instantie liggen op het aanpakken van de relatie met Rusland. Als daar niet snel iets aan wordt gedaan, gaan we een wereldoorlog krijgen. Trump is 'buddy buddy' met Poetin, dus met die relatie komt het misschien wel goed. De wapenindustrie was blij geweest als Hillary had gewonnen omdat zij een interventie, harder dan Obama, nodig vindt."
https://www.volkskrant.nl(...)-aanpakken~b29d4496/
[..]
Wat typeerde de PvdA toen? En wat doet dat 'regressief links' dan onder je username? Dat is meer in de richting van de tegenwoordige SJWsquote:Op zondag 10 januari 2021 23:16 schreef Klopkoek het volgende:
Mijn voorkeur is de PvdA van de jaren 70 en daar heb ik nooit een geheim van gemaakt.
Dat maakt mij nog steeds minder links dan dat de huidige vluchtelingen verdrinkende en doelbewust rechtsstaat slopende VVD rechts is (bron: de eerder genoemde Chapel Hill Expert Survey).
Een vrij opmerkelijke visie. Maar succes ermee.quote:Op zondag 10 januari 2021 23:21 schreef Klopkoek het volgende:
NPO = wegbereiders fascisme. Absoluut. @:Dejannn
Dit is heel scherp opgemerkt:quote:Op zondag 10 januari 2021 23:03 schreef Dejannn het volgende:
Als ik het een beetje goed begrijp uit alle berichten hier van Klopkoek, is de NPO is dus een rechts bolwerk dat fascisme omarmd?Nee, de NPO is overwegend links. Maar dat is misschien lastig te constateren als je zelf een radicaal linkse politieke voorkeur hebt en achter elke boom vijand zoekt.
Tevens, als het je niet bevalt wat er op de tv wordt uitgezonden, kun je natuurlijk op YouTube meer dan genoeg vinden wat je wél bevalt.
Ff kijken, Laroes die bijvoorbeeld bezig was met de divi bokaal. Nadia Bouras die extreem links nog te rechts vind. Ook nog wat mensen die wel serieus te nemen zijn?quote:Op zondag 10 januari 2021 23:21 schreef Klopkoek het volgende:
Ex-baas NOS Journaal snoeihard over de vrij baan aan fascisme op de NPO
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
NPO = wegbereiders fascisme. Absoluut. @:Dejannn
Nee dus. Dit type twitter accounts zijn niet 'neutraal'.quote:Op maandag 11 januari 2021 08:24 schreef DarkwingDuck het volgende:
Zeer verhelderend deze neutrale statistieken.
Wat is er niet neutraal aan droge statestieken?quote:Op maandag 11 januari 2021 08:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee dus. Dit type twitter accounts zijn niet 'neutraal'.
Bovendien haal je nu twee programma's door elkaar (waarvan één niet goed bekeken werd).
Nee, jij vindt het aanduiden en aanwijzen van de proto-fascisten en de meelopers zoals Kelder en De Winter niet relevant... Dat weet ik... Waarom zal dat toch nou zijn...quote:Op zondag 10 januari 2021 23:28 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk niet relevant wat er vijf jaar geleden over Trump werd gepost.
Omdat daar gasten tot de PvdA worden gerekend die niet bij de PvdA horen, in het verleden lid van waren of geen actieve functie hebben (zoals o.a. Maarten van Rossem; die héél wat objectiever is en zaken kan scheiden dan zo een akelige en ronduit manipulatieve Wouter de Winther van De Telegraaf).quote:Op maandag 11 januari 2021 08:41 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Wat is er niet neutraal aan droge statestieken?
https://twitter.com/MOptredens/status/1344222294068129792?s=19quote:Op maandag 11 januari 2021 08:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat daar gasten tot de PvdA worden gerekend die daar niet toe behoren, in het verleden lid van waren of geen actieve functie hebben (zoals o.a. Maarten van Rossem; die héél wat objectiever is en zaken kan scheiden dan zo een akelige en ronduit manipulatieve Wouter de Winther van De Telegraaf).
Ik had het over het account in het algemeen en niet deze specifieke tweet. Daardoor krijgt Van Rossem dus een +1 en Veelo niet.quote:Op maandag 11 januari 2021 08:49 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
https://twitter.com/MOptredens/status/1344222294068129792?s=19
Hierin staat duidelijk dat het kamerleden betreft. Toon jij maar aan dat ze hier ook van Rossum hebben meegenomen. Die overigens wel degelijk een uitgesproken PvdA'er is. Dat hij volgens jou objectiever is doet daar niets aan af.
De relevantie is hier dat meer serieuze onderzoeken, dus niet een anonieme Twitter account, een ander beeld laten zien.quote:En wederom sleep je er weer iets bij (kranten ditmaal) wat niet relevant is op dit moment. Dit soort rookgordijnen opwerpen heeft geen zin.
Het is pas sinds zeer recent dat de PvdA de grootste ledenpartij is. Daarvoor is ze dat decennia niet geweest. Hou het alsjeblieft gewoon bij feiten.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het zal je verbazen maar linkse partijen hebben over de breedte meer leden (PvdA nog steeds de grootste ledenpartij) wat er dus voor zorgt dat een 'linkse' duider vaker bij een partij zal horen en opportunistische grootgraaiers zoals Veelo en Jensen niet.
Veelo doet (doelbewust) aan een dubbele standaard, niet omgekeerd.quote:Op maandag 11 januari 2021 09:49 schreef Dejannn het volgende:
Klopt, hier heeft Veelo ook helemaal gelijk in. Sommige mensen, zoals Veelo in dit geval, zijn namelijk niet voor een dubbele standaard. Dit betekent dat geweld en vandalisme in álle gevallen keihard wordt aangepakt, veroordeeld en bestraft. Alleen wat je her en der op links helaas ziet, is wél de wens voor een dubbele standaard. Zij willen geweld en vandalisme door de vingers zien als het in lijn is met hun (politieke) overtuigingen. Maar dat zal jij natuurlijk niet willen erkennen, dat snap ik. Immers zet je dan jezelf schaakmat.
De feiten zijn dat de FvD nooit de grootste ledenpartij is geweest omdat ze ermee gesjoemeld hebben... Dat kwam later naar buiten.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:56 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het is pas sinds zeer recent dat de PvdA de grootste ledenpartij is. Daarvoor is ze dat decennia niet geweest. Hou het alsjeblieft gewoon bij feiten.
https://dnpp.nl/themas/leden
FvD geeft hier een vertekend beeld gezien de toestand van de afgelopen maanden.
Sowieso is het aantal leden van politieke partijen niets om over naar huis te schrijven. Partijen verliezen meer en meer leden en verliezen zo hun verankering in de samenleving.
Pfft, een kolencentrale sluiten en een "plan" maken in een klimaatakkoord is praktisch niks aan Co2 reductie.quote:Op donderdag 31 december 2020 06:53 schreef skrn het volgende:
[..]
Je kan veel zeggen over dit kabinet, maar co2-reductie is best stevig te noemen . Mogelijk gemaakt door Urgenda, natuurlijk. Maar Nederland begint eindelijk op stoom te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |