Voor een land dat van zijn lockdown af wilquote:Op woensdag 30 december 2020 15:30 schreef Questular het volgende:
Qua weekgemiddelde doen we het nog best lekker of niet?
Vraag is wat het waard is. De hoeveelheid positieve testen wordt nu ook gedrukt door een mindere hoeveelheid testen tijdens kerst.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:30 schreef Questular het volgende:
Qua weekgemiddelde doen we het nog best lekker of niet?
Hier was nog wel ruimte geweest om aan te scherpen. Als je gewoon een paar van die knapperige kipburgers (met 30% water) en piepers ging halen voor je gezin, dan mocht je de supermarkt in. Kerststollen, kalkoen, eendenborst en dat soort niet-essentiële fratsen? Dan kwam je er niet in. Toch weer een gemiste kans.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:26 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan ben je toch aan het shoppen voor kerst? Of je nou een cadeau koopt of eten, je bent op pad voor het organiseren van een feestje in een periode dat we opgeroepen worden om thuis te blijven.
Stijgt het of daalt het?quote:Op woensdag 30 december 2020 15:30 schreef Fred het volgende:
[..]
Voor een land dat van zijn lockdown af wil
Hier zouden we bij 15 gevallen in 10 dagen zeggen: zie je wel, het virus is weg! ALLES OPEN!1!1!1quote:
Bedankt voor je bijdrage. Interessant om te lezen.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:25 schreef Momazie het volgende:
[..]
Ik ben een meelezer, normaliter geen schrijver.
Ik wil hier echter wel even op inhaken..
Ik werk in een huisartsenpraktijk en tot nu toe heb ik alles met betrekking tot het vaccinatie programma via de media moeten vernemen.
We krijgen heel af en toe een update dat een vaccin eraan zit te komen bijvoorbeeld maar er is ons nog niks duidelijk.
Geen email. Geen brief. We zijn nog niet gevraagd om voorbereidingen te treffen of daarover na te denken (doen we natuurlijk wel!) maar vanuit de overheid nog geen concrete informatie.
Zelfs als moderna goedgekeurd wordt over een week heb ik geen flauw benul hoe ze die willen gaan inzetten.
Ons huisartsensysteem heeft er wel heel goed op ingespeeld en heeft al een registratiesysteem gemaakt, hulde!
Verder dus nog onduidelijk allemaal.
Het griepvaccinatieprogramma is ook niet in één week opgezet. Zelfde met de pneumokokken wat dit jaar ook nieuw was.
Wij kunnen bijvoorbeeld grootschalige vaccinatie niet in onze praktijk doen vanwege de ruimte en het niet kunnen garanderen van de 1,5 meter afstand, maar om een ruimte te zoeken is het wel handig om een richtlijn te hebben waar het aan moet gaan voldoen...
Wij zijn ook nog niet voorgelicht over het Pfizer vaccin. Ik geloof dat er pas 6 januari een e learning beschikbaar komt.
We krijgen al wel vragen...
Het duurt allemaal gewoon lang voordat er schot in komt.
Ik heb me overigens ook aangemeld om te gaan vaccineren, maar ik hoor alweer dat ze alleen mensen aannemen die per week 24 uur of meer kunnen vaccineren. Ik werk al 32 uur en dat werk staat niet stil...
van de zomer nog bij 150 gevallen, het dooft uit !quote:Op woensdag 30 december 2020 15:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hier zouden we bij 15 gevallen in 10 dagen zeggen: zie je wel, het virus is weg! ALLES OPEN!1!1!1
Ja, dat viel mij ook al op. Zeker qua positieve tests is de trend in de meeste provincies aan het dalen. Dat stemt hoopvol voor de toekomst. Aan de andere kant: de aantallen moeten ook wel flink omlaag de komende tijd wil de druk op de zorg een beetje afnemen.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:28 schreef Minimunt het volgende:
Valt wel mee, Zie in veel regio's toch een flinke daling t.o.v. vorige week.
In April hoor al een zekere user: CORONA = DONE, LATEN WE WEER LEKKER GAAN LEVEN.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
van de zomer nog bij 150 gevallen, het dooft uit !
Uiteindelijk zijn er verschillende organisaties betrokken. De SNPG, LHV, RIVM en inderdaad ook het VWS. De LHV heeft zich bemoeid met het Pfizer vaccin en het feit dat deze op - 80 bewaard moet worden, terwijl er in huisartsenpraktijken niet standaard een vrieskoelkast beschikbaar is. SNPG doet bij ons de voorlichting van de griep- en pneumokokken campagne en zal dit volgens hun website ook voor covid gaan doen, maar daar starten ze pas begin januari mee. Vond ik net op hun website: https://www.snpg.nl/covid-19-vaccinatie/quote:Op woensdag 30 december 2020 15:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dank voor je (insider) update!
Heb je het idee dat dit een gebrekkige voorlichting vanuit VWS is, of vanuit de huisartsenvereniging(en)?
quote:Op woensdag 30 december 2020 15:34 schreef Predator40 het volgende:
huh hoe kan dat nou ?![]()
9500 besmettingen met minder testen
Heel goed, inderdaad!quote:Op woensdag 30 december 2020 15:25 schreef Momazie het volgende:
Ons huisartsensysteem heeft er wel heel goed op ingespeeld en heeft al een registratiesysteem gemaakt, hulde!
Ik had het ook al aan onze huisarts gevraagd aangezien ik zelf mantelzorger ben en mijn vrouw verzorgd moet worden, one huisarts wist ook nog van helemaal niks.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:35 schreef Momazie het volgende:
[..]
Uiteindelijk zijn er verschillende organisaties betrokken. De SNPG, LHV, RIVM en inderdaad ook het VWS. De LHV heeft zich bemoeid met het Pfizer vaccin en het feit dat deze op - 80 bewaard moet worden, terwijl er in huisartsenpraktijken niet standaard een vrieskoelkast beschikbaar is. SNPG doet bij ons de voorlichting van de griep- en pneumokokken campagne en zal dit volgens hun website ook voor covid gaan doen, maar daar starten ze pas begin januari mee. Vond ik net op hun website: https://www.snpg.nl/covid-19-vaccinatie/
Het komt op mij in ieder geval niet daadkrachtig over. En straks hebben wij het als huisartsenpraktijken weer gedaan want zijn we niet snel genoeg, maar je kunt niks als je geen info krijgt....
Wie zegt dat er minder testen waren? In de afbeelding die ik hierboven geplaatst heb zie je dat het percentage positief getesten afneemt. Hier kan nog zomaar een bulk bij zitten van de commerciële teststraten die voor kerst heel veel getest hebben. Dat weten wij simpelweg niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:34 schreef Predator40 het volgende:
huh hoe kan dat nou ?![]()
9500 besmettingen met minder testen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |