SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Sterker nog, het zou niet kunnen, het zou moeten.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat wist ik niet.
Dus het zou kunnen dat er her en der ook al een heel deel vastgelegd is.
Als dat is wat nodig is om niet in deze shitshow te komen, kom maar op. Ik neem een tent, bbq en grote koelbox mee, we redden 't wel daar.quote:
Ik zou dit soort zaken wel een positieve vorm van nudging vinden.quote:VVD en D66: geef gevaccineerde reizigers vrijstelling van test
VVD en D66 vragen het kabinet of reizigers die gevaccineerd zijn tegen corona vrijgesteld kunnen worden van de verplichte coronatest voordat ze aan boord van een vliegtuig stappen. Mensen die naar Nederland willen reizen, moeten sinds gisteren een recente, negatieve coronatest kunnen tonen.
Nog sterker, het is zoquote:Op woensdag 30 december 2020 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sterker nog, het zou niet kunnen, het zou moeten.
Daar kan ik me wel in vinden. BTW, je betaalt daar als maatschappij al niet aan mee, GGD geeft geen testuitslag formulier ofzo, dus die kun je niet gebruiken bij vliegen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
NOS Liveblog:
[..]
Ik zou dit soort zaken wel een positieve vorm van nudging vinden.
Ik zou het dan ook nog een goede zaak vinden dat je, als je naar het buitenland wil, zelf voor de kosten van zo'n coronatest moet opdraaien. Waarom zou je als maatschappij mee moeten betalen aan de coronatest van iemand die een snoepreisje wil maken?
(En ja, ik snap dat er ook essentiële buitenlandse reizen zijn, maar die lijken me veruit in de minderheid)
Laat ze dan wel eerst even uitzoeken of het vaccin er ook voor zorgt dat je niet meer besmettelijk kan zijn. Dat is nu nog niet bekend he.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
NOS Liveblog:
[..]
Ik zou het dan ook nog een goede zaak vinden dat je, als je naar het buitenland wil, zelf voor de kosten van zo'n coronatest moet opdraaien. Waarom zou je als maatschappij mee moeten betalen aan de coronatest van iemand die een snoepreisje wil maken?
(En ja, ik snap dat er ook essentiële buitenlandse reizen zijn, maar die lijken me veruit in de minderheid)
Gevaccineerde reizigers kunnen geen corona meer hebben en niemand meer besmetten?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
NOS Liveblog:
[..]
Waar privacy van vervoorrijders, behalve onder valse naam, niet van belang is.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:43 schreef Jane het volgende:
[..]
We kunnen ook wel dingen regelen hoor, maar alleen als we willen, dan wel als er geld mee te verdienen is.
Als vandaag bekend wordt dat overmorgen de Elfstedentocht wordt gehouden, is dat binnen no-time tot in de puntjes geregeld.
Het lijkt mij ook een slecht plan, idd. Bovendien weten zelfs de fabrikanten nog niet of mensen toch besmettelijk kunnen zijn na vaccinatie.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:49 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Gevaccineerde reizigers kunnen geen corona meer hebben en niemand meer besmetten?
Ja, dat staat verder ook gewoon in het bericht. Ze zijn niet achterlijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:49 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Gevaccineerde reizigers kunnen geen corona meer hebben en niemand meer besmetten?
Theoretisch gezien niet inderdaad. Dat is alleen nog niet op de som genomen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:49 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
De instanties die nu onder grote druk moeten werken zijn niet gewend onder die druk te werken. Hoewel het geld niet letterlijk tegen de plinten klotst, is het nooit echt op, want ze kunnen gewoon om meer vragen. Het gevolg is dus dat de creativiteit naar de achtergrond verdwijnt.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waar privacy van vervoorrijders, behalve onder valse naam, niet van belang is.
Jammer natuurlijk. Maar nog steeds sneller dan dat we hier in NL serieus beginnenquote:Op woensdag 30 december 2020 14:52 schreef marcb1974 het volgende:
En in Dld gaat het ook weer mis.
3 Bundeslanden melden nu bijna zonder vaccin te zitten, en die levering van volgende week komt niet.
Kunnen dus pas 11 januari weer echt verder.
https://www.bild.de/news/(...)e-74680272.bild.html
Gezondheidsverklaring, ja die heb ik ook meerdere keren ingevuld dit jaar. Is daarna nooit meer naar gevraagd door wie dan ook.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat staat verder ook gewoon in het bericht. Ze zijn niet achterlijk.
Maar gelukkig zijn ze wel op tijd begonnen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:52 schreef marcb1974 het volgende:
3 Bundeslanden melden nu bijna zonder vaccin te zitten, en die levering van volgende week komt niet.
Ierland heeft bijvoorbeeld iets van 10.000 vaccins tot midden januari. Dan kun je wel roepen dat je begonnen bent, maar de echte aantallen kun je nog niet maken.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jammer natuurlijk. Maar nog steeds sneller dan dat we hier in NL serieus beginnen
Zij doen het ook onzorgvuldig natuurlijkquote:Op woensdag 30 december 2020 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jammer natuurlijk. Maar nog steeds sneller dan dat we hier in NL serieus beginnen
Er gaan daar dingen mis omdat ze überhaupt begonnen zijn. Als je niks doet, kan het ook niet fout gaan.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:52 schreef marcb1974 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |