Ik heb gemerkt dat ik door mijn dochtertjes nieuwe mensen leer kennen. Ik ben voor mevrouw Pippen naar de andere kant van het land verhuisd. Geen probleem, ik red me wel. Maar je ontmoet toch moeilijk mensen als je een jaar of dertig bent, zeker als je een introverte fokker bent.
Maar door de meisjes heb ik veel nieuwe mensen ontmoet en we hebben elkaar er ook wel een beetje doorheen gesleept toen we moesten thuiswerken en de kinderen thuis les moesten geven.
Een buurman stierf totaal onverwacht op veertigjarige leeftijd. Hij had drie kinderen van de leeftijd van mijn dochtertjes. DIe hakte er heel hard in.
Mijn zwager heeft een ernstige spierziekte, PSMA. Hij is heel hard achteruit gegaan dit jaar. Niet zo lang geleden was hij een neuroloog, een man van aanzien. Nu is hij voor elke handeling afhankelijk van iemand anders. Hij weet dat hij zijn laatste Kerst heeft gevierd en dat hij in 2021 zal sterven. Het maakt me droevig. Ook voor mijn zus, die eindelijk de liefde van haar leven had gevonden.
My friends all drive horses