abonnement Unibet Coolblue
pi_197399846
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:48 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Nee snap ik, het is heel lullig als het gebeurd ja en zou er ook veel verdriet van hebben als een dierbare om het leven komt (ongeacht de oorzaak).

Die kans is nu wat groter door covid19 maar dat neemt niet weg dat ik maatregelen die alles plat gooien belachelijk vind. Zeker als het al zo lang duurt als nu.

Ik snap dat het uit de klauwen loopt als je nu volle kroegen en drukke evenmenten zou hebben, maar om kost wat kost elk contact moment te willen uitbannen gaat mij echt te ver. Wat is dan de kwaliteit van het leven wat je probeert te redden?
Heb je Londen gevolgd de laatste weken?
En je zou het prima vinden als dat hier ook gebeurde?
Definitely not CIA
  donderdag 14 januari 2021 @ 10:16:32 #127
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_197400051
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:02 schreef Piperidine het volgende:
Wat doen de mensen die tegen zijn nu na 20:00 dan?
Boodschappen bijvoorbeeld, omdat het rond 21u heerlijk rustig is in de supermarkt. Daarnaast is het hier na 20u sowieso al uitgestorven op straat (zeker nu alles dicht is) en is het heerlijk om even een wandelingetje door de buurt te maken na een thuiswerkdag. Ik zou er écht moeite mee hebben als dat opeens niet meer zou mogen, alleen maar om 'een signaal' af te geven.

Ik zie dus écht de toegevoegde waarde van een avondklok niet, zeker niet omdat de huidige maatregelen (groepsgrootte) amper gehandhaafd worden en thuisquarantaine nog altijd een vrijwillig karakter heeft zonder controle (waardoor een deel van de besmette personen vrolijk buiten rond loopt). Ik zou dan eerder iets proberen te doen aan werkgevers die hun kantoorpersoneel nog altijd dwingen om op kantoor te komen, ook als dat makkelijk thuis kan, of anderszins de hoeveelheid reisbewegingen over langere afstand proberen te beperken. Plus natuurlijk het aantal reizigers dat nog altijd van/naar het buitenland gaat...
pi_197400171
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:48 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Nee snap ik, het is heel lullig als het gebeurd ja en zou er ook veel verdriet van hebben als een dierbare om het leven komt (ongeacht de oorzaak).

Die kans is nu wat groter door covid19 maar dat neemt niet weg dat ik maatregelen die alles plat gooien belachelijk vind. Zeker als het al zo lang duurt als nu.

Ik snap dat het uit de klauwen loopt als je nu volle kroegen en drukke evenmenten zou hebben, maar om kost wat kost elk contact moment te willen uitbannen gaat mij echt te ver. Wat is dan de kwaliteit van het leven wat je probeert te redden?
In welk land zit jij?
  donderdag 14 januari 2021 @ 10:27:45 #129
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197400279
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:02 schreef Piperidine het volgende:
Wat doen de mensen die tegen zijn nu na 20:00 dan?
Ik ga om de week bij een vriend langs op zaterdag, meestal drinken we wat en praten we, of we doen een spelletje of wat dan ook.
Ik zou best balen als dat straks niet meer kan want dit is het enige sociale dat ik nog toe tegenwoordig...
pi_197400309
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:15 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Volgens mij is er door politie en boa's al aangegeven dat een avondklok niet te handhaven is. Net zoals alle andere maatregelen trouwens....
Onze gemeente heeft 2 BOA's voor een inwonersaantal van 21.000. Ook nog eens verdeeld over 3 dorpen. Geeft alleen al aan hoe naïef en kansloos dit plan is. Als ze al avonddiensten draaien, gaan ze een leuke dienst tegemoet voor een habbekrats ook nog eens. Politiek Den Haag is zo ongelooflijk wereldvreemd.
  donderdag 14 januari 2021 @ 10:34:07 #131
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197400410
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:29 schreef alpeko het volgende:

[..]

Onze gemeente heeft 2 BOA's voor een inwonersaantal van 21.000. Ook nog eens verdeeld over 3 dorpen. Geeft alleen al aan hoe naïef en kansloos dit plan is. Als ze al avonddiensten draaien, gaan ze een leuke dienst tegemoet voor een habbekrats ook nog eens. Politiek Den Haag is zo ongelooflijk wereldvreemd.
Precies.

Net zoals er nu al amper gehandhaafd wordt op mensen die met meer dan 2 over straat gaan.

Avondklok is een prachtig voorbeeld van een heel erg vergaande maatregel die weinig effect gaat sorteren en enkel de mensen raakt die zich netjes proberen te gedragen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 14 januari 2021 @ 10:47:40 #132
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197400655
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Precies.

Net zoals er nu al amper gehandhaafd wordt op mensen die met meer dan 2 over straat gaan.

Avondklok is een prachtig voorbeeld van een heel erg vergaande maatregel die weinig effect gaat sorteren en enkel de mensen raakt die zich netjes proberen te gedragen.
Ik zie de groepjes van 3 of 4 hier gewoon lopen rond het middaguur, geen haan die er naar kraait.
pi_197400672
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:29 schreef alpeko het volgende:

[..]

Onze gemeente heeft 2 BOA's voor een inwonersaantal van 21.000. Ook nog eens verdeeld over 3 dorpen. Geeft alleen al aan hoe naïef en kansloos dit plan is. Als ze al avonddiensten draaien, gaan ze een leuke dienst tegemoet voor een habbekrats ook nog eens. Politiek Den Haag is zo ongelooflijk wereldvreemd.
Werkgevers worden nu ook niet gecontroleerd, maar je ziet wel dat veel mensen zich toch aan de maatregelen houden terwijl er geen mes op de keel wordt gezet.

We mogen nu met vier (drie?) mensen per dag afspreken. Daar wordt ook niet keihard op gehandhaafd en toch houden de meeste mensen zich er aan en wellicht niet elke dag maar het sociale contact is wel beperkter dan 'vroeger'.

De politiek begrijpt maar al te goed dat het alleen werkt zolang mensen bereid zijn er zich aan te houden. Die avondklok er allang al of waren er allang duizenden vacatures voor controleur/boa.

En ander voorbeeld, de 100 km per uur. De meeste mensen houden zich er aan terwijl de politie net zoveel controleert als vroeger. Het is niet nodig om als een tiran het volk te controleren en straffen.
pi_197400792
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:27 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Jij denkt werkelijk dat 100% van de samenkomsten van jongeren en studenten nu doorgaat als je een avondklok hebt?

Nee oke, dan snap ik dat de discussie spaak loopt.
want die gingen nu niet door wou je zeggen? Feestjes zijn nu ook al verboden. Alcohol over straat na 8 uur is ook al verboden. Ik weet niet wat voor grijze muis jij bent, maar de meeste feestjes gaan echt wel tot later dan 04.00 door. De paar die wat eerder naar huis gaan kunnen dat nog steeds prima, want handhaving is er op zo'n tijdstip toch nauwelijks.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197400807
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 23:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Deze maatregel (en alle andere maatregelen) is natuurlijk niet alleen bedoeld voor de aso.
Nee maar het probleem is juist dat de aso al binnen blijft zitten en niet mee helpt tegen de vergrijzing.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197400862
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:35 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Dat ze om te beginnen accepteren dat dit virus er nu eenmaal is en ermee leren leven. En niet eeuwig door kan blijven gaan met maatregelen verlengen en verzwaren want ze draven nu al door.

Daarnaast haast maken met die vaccinaties ipv dat geklungel van de afgelopen week.
Verder de gewone winkels en droge horeca openen vanaf 19 januari zoals de bedoeling was.

1.5m afstand in openbare ruimtes en mondkapjes nog even zo laten totdat in ieder geval de kwetsbaren gevaccineerd zijn. Daarna ook de rest van de maatregelen afschalen.
Jij hebt echt geen idee he?
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:00:56 #137
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197400892
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:55 schreef Harlon het volgende:

[..]

want die gingen nu niet door wou je zeggen? Feestjes zijn nu ook al verboden. Alcohol over straat na 8 uur is ook al verboden. Ik weet niet wat voor grijze muis jij bent, maar de meeste feestjes gaan echt wel tot later dan 04.00 door. De paar die wat eerder naar huis gaan kunnen dat nog steeds prima, want handhaving is er op zo'n tijdstip toch nauwelijks.
Ah top, je snapt het echt niet.

De mensen die om 19:30 beginnen en blijven logeren pak je er niet mee, de mensen die een huisfeest doorhalen ook niet.

Maar de rest van de samenkomsten, die je ook zeker bij jongeren en studenten hebt, die raak je ermee. Dan hebben we het over gamen met z'n 6en, lekker met zn allen voetbal kijken of gewoon lomp borrelen met je jaarclub.
Het verschil in handhaving zit hem nou juist in de operationele vrijheid van agenten op straat t.o.v. de woonkamer.

En daarom vind ik het ook kut, maar het zal zeker het aantal samenkomsten verminderen, ik denk makkelijk met 80+%
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_197400897
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Geen maatregelen betekent gewoon dat iedereen ziek wordt. Ik heb die ambitie niet en heel heel heel veel mensen hebben die ambitie niet. Desondanks wil iedereen dat de maatregelen worden afgeschaald. Echt gewoon elke Nederlander en toerist, iedereen. Bang voor het virus of niet, niemand vindt dit leuk

Alleen even volhouden, kunnen we des te sneller weer aan het werk, naar het ziekenhuis of op de verjaardag van de vrienden en familie.
fuck off met je "even" volhouden. Even is een korte periode, niet maanden en zeker niet langer dan een jaar.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197400929
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:00 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ah top, je snapt het echt niet.

De mensen die om 19:30 beginnen en blijven logeren pak je er niet mee, de mensen die een huisfeest doorhalen ook niet.

Maar de rest van de samenkomsten, die je ook zeker bij jongeren en studenten hebt, die raak je ermee. Dan hebben we het over gamen met z'n 6en, lekker met zn allen voetbal kijken of gewoon lomp borrelen met je jaarclub.
Het verschil in handhaving zit hem nou juist in de operationele vrijheid van agenten op straat t.o.v. de woonkamer.

En daarom vind ik het ook kut, maar het zal zeker het aantal samenkomsten verminderen, ik denk makkelijk met 80+%
Hahahaaha met 80%. Riiiiiiight. Ik fiets momenteel bijna iedere avond wel over straat, je ziet geen hond, maar vooral geen handhaving. Dat is dan ook nog een keer het centrum van Amsterdam. Ga naar de dorpen eromheen of de buitenwijken waar je sowieso al bijna geen handhaving ziet en dan snapt vervolgens iedereen wel dat dit gewoon geen effect gaat hebben. Sterker nog, de politie zelf geeft aan dat ze er geen heil in zien en dat handhaving bijna niet te doen is. Alleen degene die met de scooter of motor zijn kunnen daadwerkelijk iets en dat is echt maar een heel klein deel.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:04:12 #140
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197400941
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:29 schreef alpeko het volgende:

[..]

Onze gemeente heeft 2 BOA's voor een inwonersaantal van 21.000. Ook nog eens verdeeld over 3 dorpen. Geeft alleen al aan hoe naïef en kansloos dit plan is. Als ze al avonddiensten draaien, gaan ze een leuke dienst tegemoet voor een habbekrats ook nog eens. Politiek Den Haag is zo ongelooflijk wereldvreemd.
Voor 80% mee eens. Ja, het is een illusie dat we op grote schaal kunnen gaan handhaven. Maar waarom we niet gewoon direct een boete geven aan iedereen die zichtbaar in overtreding is, ipv een waarschuwing ga ik niet begrijpen in deze crisis.

En zeker als het bewust is, bijvoorbeeld dat restaurant in Eindhoven dat open ging. Direct op de bon toch, in plaats van waarschuwen met winkelsluiting de volgende keer dat ze het doen?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_197400959
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:00 schreef -river- het volgende:

[..]

Ik ga ervanuit dat je zelf niet beseft wat je zegt.
Nee ik ga er vanuit dat ze prima beseft wat ze zegt en ze heeft ook groot gelijk. De kwaliteit van leven die we nu moeten inleveren staat niet in verhouding tot wat het oplevert. Een paar oudjes die wat langer mee gaan.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197400964
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:01 schreef Harlon het volgende:

[..]

fuck off met je "even" volhouden. Even is een korte periode, niet maanden en zeker niet langer dan een jaar.
Wat wil je dan, Ieder voor zich en veel succes toegewenst?

Vaccins zijn in aantocht. Over paar maanden ziet het leven er een stuk beter uit.
pi_197400986
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:04 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Voor 80% mee eens. Ja, het is een illusie dat we op grote schaal kunnen gaan handhaven. Maar waarom we niet gewoon direct een boete geven aan iedereen die zichtbaar in overtreding is, ipv een waarschuwing ga ik niet begrijpen in deze crisis.

En zeker als het bewust is, bijvoorbeeld dat restaurant in Eindhoven dat open ging. Direct op de bon toch, in plaats van waarschuwen met winkelsluiting de volgende keer dat ze het doen?
Nou even kijken wat er gebeurd: Boa stapt de straat op en roept STOP! "fietsers gaan om hem heen of geven hem een high five, later dude". Daar gaat je handhaving. Tenzij ze op de scooter zijn en dan nog is de pakkans vrij klein, ze kunnen er hooguit 1 of 2 per groepje te pakken krijgen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197401000
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat wil je dan, Ieder voor zich en veel succes toegewenst?

Vaccins zijn in aantocht. Over paar maanden ziet het leven er een stuk beter uit.
Prima en ondertussen bouw je op natuurlijke wijze ook immuniteit op. Is het niet een half jaar tot 9 maanden wat we hebben met de vaccins maar een maandje of 3 doorbijten en zijn we er vanaf.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:07:23 #145
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197401003
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:06 schreef Harlon het volgende:

[..]

geven hem een high five, later dude".
:D _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:08:03 #146
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197401023
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:03 schreef Harlon het volgende:

[..]

Hahahaaha met 80%. Riiiiiiight. Ik fiets momenteel bijna iedere avond wel over straat, je ziet geen hond, maar vooral geen handhaving. Dat is dan ook nog een keer het centrum van Amsterdam. Ga naar de dorpen eromheen of de buitenwijken waar je sowieso al bijna geen handhaving ziet en dan snapt vervolgens iedereen wel dat dit gewoon geen effect gaat hebben. Sterker nog, de politie zelf geeft aan dat ze er geen heil in zien en dat handhaving bijna niet te doen is. Alleen degene die met de scooter of motor zijn kunnen daadwerkelijk iets en dat is echt maar een heel klein deel.
Ja, ik ben daar behoorlijk overtuigd van. Omdat:

A. Iedereen, inclusief de politiek, heeft benadrukt dat ze niks kunnen maken achter de voordeur.
en
B. Mensen hun eigen flexibiliteit zoeken in de regels (toch 5 man bij Kerst, beetje een snotneus en toch gaan). Op het moment dat je zo zichtbaar een extra regel gaat breken zal dat op zeker een groot deel van de mensen binnen houden. En uiteraard zoeken we dan weer andere mazen, maar effect zal het hebben.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:09:32 #147
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197401052
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:06 schreef Harlon het volgende:

[..]

Nou even kijken wat er gebeurd: Boa stapt de straat op en roept STOP! "fietsers gaan om hem heen of geven hem een high five, later dude". Daar gaat je handhaving. Tenzij ze op de scooter zijn en dan nog is de pakkans vrij klein, ze kunnen er hooguit 1 of 2 per groepje te pakken krijgen.
Even terugkomend op mijn breed uitgemeten voorbeeld, in plaats van jouw imaginaire.

Je staat daar toch al een waarschuwing te geven, plak er lekker 3000 euro aan vast voor dat bedrijf.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_197401057
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:04 schreef Fretwork het volgende:Voor 80% mee eens. Ja, het is een illusie dat we op grote schaal kunnen gaan handhaven. Maar waarom we niet gewoon direct een boete geven aan iedereen die zichtbaar in overtreding is, ipv een waarschuwing ga ik niet begrijpen in deze crisis
Hoezo gelijk een boete geven ?
Die mensen doen niets verkeerds, waarom wil jij normaal sociaal gedrag afstraffen ?
Heb jij een hekel aan je medeburgers ?
quote:
En zeker als het bewust is, bijvoorbeeld dat restaurant in Eindhoven dat open ging. Direct op de bon toch, in plaats van waarschuwen met winkelsluiting de volgende keer dat ze het doen?
Op de bon ?
Nee, dat soort initatieven van ondernemers moet je belonen, niet straffen
pi_197401059
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:08 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ja, ik ben daar behoorlijk overtuigd van. Omdat:

A. Iedereen, inclusief de politiek, heeft benadrukt dat ze niks kunnen maken achter de voordeur.
en
B. Mensen hun eigen flexibiliteit zoeken in de regels (toch 5 man bij Kerst, beetje een snotneus en toch gaan). Op het moment dat je zo zichtbaar een extra regel gaat breken zal dat op zeker een groot deel van de mensen binnen houden. En uiteraard zoeken we dan weer andere mazen, maar effect zal het hebben.
da's prima, dan ben je gewoon extreem naief. Nu is het al verboden voor mensen om in groepjes samen te komen, die gaan zich geen flikker aantrekken van niet over straat mogen. Daarnaast is het draagvlak al heel erg hard aan het afbrokkelen, een extreme maatregel als dit zou het draagvlak nog verder slopen. Wat dat betreft ben ik uiteraard voor, alles wat er voor zorgt dat meer mensen zich tegen deze stupiditeit keren.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:10:14 #150
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197401064
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:04 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Voor 80% mee eens. Ja, het is een illusie dat we op grote schaal kunnen gaan handhaven. Maar waarom we niet gewoon direct een boete geven aan iedereen die zichtbaar in overtreding is, ipv een waarschuwing ga ik niet begrijpen in deze crisis.

En zeker als het bewust is, bijvoorbeeld dat restaurant in Eindhoven dat open ging. Direct op de bon toch, in plaats van waarschuwen met winkelsluiting de volgende keer dat ze het doen?
Omdat er ook een menselijke kant is aan dit verhaal met ondernemers die zo in de knel komen met hun leven, hun gezinnen, hun huis, als zien verdwijnen en kapotgaan, dat ze soms domme dingen doen die niet mogen.

In een samenleving die ik graag zie ga je dan het gesprek aan, laat je ze hun verhaal doen, geef je aan dat dit niet de bedoeling is en het alleen maar erger maakt en geef je ze een laatste waarschuwing.

Als dat niet werkt kan je altijd nog komen met boete die ze nog verder de grond in trapt dan ze al zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')