abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 december 2020 @ 18:55:51 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197031061
quote:
Fietser die kniestoot gaf aan meisje riskeert 1 jaar cel: "Hij wist naar eigen zeggen niet dat hij haar aangereden had"

De fietser die een meisje van vijf jaar een kniestoot gaf toen ze aan het wandelen was met haar familie in de Hoge Venen moet zich verantwoorden voor de correctionele rechtbank. Dat zegt openbaar aanklager Vanessa Clérin. De man, een zestiger, staat terecht voor opzettelijke slagen en verwondingen aan een minderjarige. "Hij legde uit dat hij niet wist dat hij het meisje aangereden had", klinkt het. De man riskeert nu een jaar cel.

Het incident gebeurde op kerstdag in de omgeving van de Baraque Michel. De beelden circuleerden nadien via sociale media. De federale politie lanceerde gisteren een opsporingsbericht voor de man.

"Na deze oproep tot getuigen bood de fietser, die uit de regio Verviers komt, zich aan bij de politie. Hij werd verhoord en hij kreeg nadien een dagvaarding voor de correctionele rechtbank in februari", zegt Clérin.

Geen excuses
Tijdens zijn verhoor hield de fietser vol dat het onopzettelijk gebeurde. "Hij legde uit dat hij niet wist dat hij het meisje aangereden had", zegt Clérin.

Het parket denkt daar na analyse van de beelden anders over. Hij moet zich verantwoorden voor slagen en verwondingen en riskeert een celstraf van een jaar.

De fietser had eerder zelf ook al gebeld met Patrick Mpasa, de vader van het meisje. Excuses kwamen er volgens Sudinfo echter niet, hij wilde vooral zijn visie op de feiten geven.

Fietsbel
Mpasa was samen met zijn echtgenote en hun twee jonge kinderen aan het wandelen op een smal pad toen een veldrijder achter hen naderde. In de video is een geluid te horen dat kan doorgaan voor een soort fietsbel. Het vijfjarig meisje Neïa en haar moeder hoorden hem echter niet.

De fietser wilde niet vertragen en vond het nodig zijn knie uit te steken. Hij raakte het meisje in de bovenrug, waardoor ze ten val kwam. Alsof er niets aan de hand was, zette de gehaaste veldrijder zijn tocht verder. Het kind was fel geschrokken en liep gelukkig geen verwondingen op. Een onthutste Patrick legde het tafereel met zijn smartphone vast.

"Pas op"
In de beelden is "pas op, pas op" te horen. De vader - zelf veelvuldig fietser - kon de man staande houden. Die verklaarde dat hij zijn bel had gebruikt.

De GRACQ, de Franstalige evenknie van de Fietsersbond, is alvast niet te spreken over "het onacceptabele gedrag". Als fietser moet hij sowieso prioriteit verlenen ten aanzien van de zwakkere weggebruikers. "En deze regel geldt ook voor paden in natuurgebied. De fietser wil zijn tempo behouden, maar dit rechtvaardigt zijn optreden helemaal niet." Het is niet duidelijk of de man wel mocht fietsen op de route in kwestie.

https://www.hln.be/binnen(...)ereden-had~adb63a97/
OP Vorige deel:
VIDEO BIJ BRON

quote:

Ongeduldige veldrijder geeft kniestoot aan wandelend kindje op Hoge Venen en rijdt gewoon verder

Wat een prachtige winterwandeling op de besneeuwde Hoge Venen (provincie Luik) moest worden, is door toedoen van een ongeduldige veldrijder helemaal verpest voor een gezin uit Verviers.

Op kerstdag 25 december trokken Patrick Mpasa, zijn echtgenote en hun twee jonge kinderen naar de Baraque Michel. Nu de sneeuw voor een witte kerst heeft gezorgd, is het ginds al dagen ontzettend druk. Duizenden wandelaars vanuit het hele land genieten er van de natuurpracht.

Het gezin was rond 15 uur aan het wandelen op een smal pad toen een veldrijder achter hen naderde. In de massaal gedeelde video is een geluid te horen dat kan doorgaan voor een soort fietsbel. Het vijfjarig meisje en haar moeder hoorden hem in ieder geval niet.

De fietser wil niet vertragen en vindt het nodig een ‘sanctie’ uit te delen. Op het moment dat hij het kind voorbijrijdt, aarzelt de man niet om zijn knie uit te steken. Hij raakt het meisje in de bovenrug waardoor ze ten val komt. Alsof er niets aan de hand was, zet de gehaaste veldrijder zijn tocht verder. Het kind is fel geschrokken en liep gelukkig geen verwondingen op. Een onthutste Patrick legde het tafereel met zijn smartphone vast.

In de beelden is “pas op, pas op” te horen. De vader - zelf veelvuldig fietser - kon de man staande houden. Deze verklaarde dat hij zijn bel had gebruikt. Excuses konden er niet van af. De familie heeft achteraf klacht ingediend bij de politie. Op sociale media in Franstalig België wordt het filmpje druk gedeeld.

De GRACQ, de Franstalige evenknie van de Fietsersbond, is niet te spreken over “het onacceptabele gedrag” van de veldrijder. Als fietser moet hij prioriteit verlenen ten aanzien van de zwakkere weggebruikers, wat hier de wandelaars zijn. "En deze regel geldt ook voor paden in natuurgebied”. “De fietser wil zijn tempo behouden, maar dit rechtvaardigt zijn optreden helemaal niet.” Het is niet duidelijk of de man wel mocht fietsen op de route in kwestie.

https://www.hln.be/binnen(...)oon-verder~a94543ca/
Wat een teringvolk is het ook. Zelfs op 1e kerstdag :r :r :r :r :r
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197032013
Wat een aso
pi_197032739
Mensen die hiervoor een jaar gevangenisstraf willen zijn ook wel :')

Ja wielrenners zijn kut, ja deze vent is een eikel. Maar gevangenisstraf is wel heel overtrokken. Gewoon een boete eventueel i.c.m. een taakstraf is voldoende.
No bitch to me
pi_197034032
Ik heb al meerdere bijna aanvaringen gehad met wielrenners. Tot dusver is het niet gelukt iemand te pakken te krijgen. Maar het is niet de vraag of, maar wanneer ik er eentje van zijn fiets trap.
Ik merk dat mijn haat met elk incident groeit, dat komt een keer tot uitbarsting. Het vervelende is dat ze je vrij plotseling van achteren naderen. Je hebt weinig tijd om uit te halen als dat nodig is.

Veel wielrenners zijn ronduit asociaal en denken dat de weg van hun is. Schelden, afsnijden, duwen, ik heb alles wel een keer gezien of meegemaakt.

Ik ben redelijk beheerst, maar als dat mijn dochter was had ik niet voor mezelf ingestaan. Ik denk een zwarte waas en had deze asociaal een paar beuken op zijn kaak gegeven.

[ Bericht 16% gewijzigd door Sebbeszweet op 28-12-2020 21:01:10 ]
Hallo
pi_197035011
Mes snijdt aan twee kanten.

Natuurlijk zijn er veel asociale mountainbikers. En je hebt er ook bij die zich niet houden aan de uitgestippelde MTB-route, maar elders door de bossen gaan crossen.

Maar zo heb je ook asociale wandelaars die midden op het pad van een MTB-route gaan lopen. Dat knietje gaat uiteraard te ver, zeker als het gaat om 'n kind, maar ook niet heel erg snugger van die ouders om zo'n klein kind op het midden van zo'n pad te laten lopen.
pi_197035151
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:37 schreef Halcon het volgende:
Mes snijdt aan twee kanten.

Natuurlijk zijn er veel asociale mountainbikers. En je hebt er ook bij die zich niet houden aan de uitgestippelde MTB-route, maar elders door de bossen gaan crossen.

Maar zo heb je ook asociale wandelaars die midden op het pad van een MTB-route gaan lopen. Dat knietje gaat uiteraard te ver, zeker als het gaat om 'n kind, maar ook niet heel erg snugger van die ouders om zo'n klein kind op het midden van zo'n pad te laten lopen.
Dit was geen MTB-route maat. En in een bos moet je rekening houden met kinderen, honden etc. Maar dat is het probleem, die ecto’s willen niet even in de remmen knijpen.
Hallo
pi_197035259
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:39 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Dit was geen MTB-route maat. En in een bos moet je rekening houden met kinderen, honden etc. Maar dat is het probleem, die ecto’s willen niet even in de remmen knijpen.
Geen idee, dat haal ik zo niet uit het filmpje. Zelf in het verleden op de MTB rond gereden. Wel altijd keurig aan de route gehouden. Als je dan ziet hoeveel wandelaars daar zelf ook bloedirritant lopen te doen... in afdalingen midden op het pad lopen e.d. terwijl er een stukje verderop een wandelpad is, etc.

Heb ook kleine kinderen, maar laat ze nooit midden op een pad lopen en ook nooit aan de buitenkant.
pi_197035404
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Geen idee, dat haal ik zo niet uit het filmpje. Zelf in het verleden op de MTB rond gereden. Wel altijd keurig aan de route gehouden. Als je dan ziet hoeveel wandelaars daar zelf ook bloedirritant lopen te doen... in afdalingen midden op het pad lopen e.d. terwijl er een stukje verderop een wandelpad is, etc.

Heb ook kleine kinderen, maar laat ze nooit midden op een pad lopen en ook nooit aan de buitenkant.
Stond in dat artikel dat het een wandelpad was.

Ik weer niet in hoeverre duidelijk is wat een MTB pad is en wat niet. Dus in hoeverre het bewust was weet ik niet.

Ik merk wel dat het geduld met veel wielrenners op is, dus zou kunnen dat sommige mensen 0,0 mm ruimte geven of zelfs gaan provoceren.

Zo ver is het nog niet bij mij, maar scheelt niet veel :D
Hallo
pi_197035533
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:45 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Stond in dat artikel dat het een wandelpad was.

Ik weer niet in hoeverre duidelijk is wat een MTB pad is en wat niet. Dus in hoeverre het bewust was weet ik niet.

Ik merk wel dat het geduld met veel wielrenners op is, dus zou kunnen dat sommige mensen 0,0 mm ruimte geven of zelfs gaan provoceren.

Zo ver is het nog niet bij mij, maar scheelt niet veel :D
Waar ik reed stond dat met pijlen en waarschuwingsborden wel aangegeven. Net zoals bv. ruiterpaden e.d. Ook niet slim om bijvoorbeeld met een MTB op een ruiterpad te gaan rijden.

Asociale mensen zijn sowieso vervelend, ongeacht of ze nu op een fiets rijden, lopen, op een paard zitten of op een crossmotor.
pi_197036643
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waar ik reed stond dat met pijlen en waarschuwingsborden wel aangegeven. Net zoals bv. ruiterpaden e.d. Ook niet slim om bijvoorbeeld met een MTB op een ruiterpad te gaan rijden.

Asociale mensen zijn sowieso vervelend, ongeacht of ze nu op een fiets rijden, lopen, op een paard zitten of op een crossmotor.
Wielrenners springen er wel heel erg uit op het gebied van hufterigheid. Elke zomer maak ik incidenten mee die mij verbazen. De brutaliteit en hufterigheid is grenzeloos.
Hallo
pi_197038288
quote:
Onbekenden saboteren nieuwe mountainbikeroutes in bossen bij Nijmegen
Nieuwe mountainbikeroutes in de omgeving van Nijmegen zijn het mikpunt van vandalisme. Op de paden zijn de afgelopen dagen planken met schroeven gevonden. Eerder werden al takken over de weg gelegd, geulen gegraven en bordjes vernield of weggehaald.
https://nos.nl/artikel/23(...)en-bij-nijmegen.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197038535
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen dat doen? Zomaar uit het niets of zullen er ook mensen zijn die de asociale fietsers meer dan zat zijn ? Dit is niet de manier, maar ik kan mij de frustratie voorstellen omdat de aso’s na hun asociale daad snel wegfietsen.
Hallo
pi_197038632
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 22:05 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen dat doen? Zomaar uit het niets of zullen er ook mensen zijn die de asociale fietsers meer dan zat zijn ? Dit is niet de manier, maar ik kan mij de frustratie voorstellen omdat de aso’s zich na hun asociale daad snel wegfietsen.
Het nieuwsbericht geeft al aan dat de onvrede over de mountainbikers groot is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197038692
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 19:36 schreef TornadoDK het volgende:
Mensen die hiervoor een jaar gevangenisstraf willen zijn ook wel :')

Ja wielrenners zijn kut, ja deze vent is een eikel. Maar gevangenisstraf is wel heel overtrokken. Gewoon een boete eventueel i.c.m. een taakstraf is voldoende.
Wielrenners altijd terechte klacht
  maandag 28 december 2020 @ 22:10:40 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197038716
Hij moet zich in februari voor de rechter verantwoorden. Kan tot een jaar celstraf krijgen.
pi_197038718
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:15 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Wielrenners springen er wel heel erg uit op het gebied van hufterigheid. Elke zomer maak ik incidenten mee die mij verbazen. De brutaliteit en hufterigheid is grenzeloos.
Verschrikkelijk, maar wat wil je met zo een kutsport
pi_197038792
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 22:10 schreef Boca_Raton het volgende:
Hij moet zich in februari voor de rechter verantwoorden. Kan tot een jaar celstraf krijgen.
Laat hem maar een jaar zitten als voorbeeld voor de rest.
Hallo
  maandag 28 december 2020 @ 22:19:23 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197039046
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 22:12 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Laat hem maar een jaar zitten als voorbeeld voor de rest.
Misschien komt er extra regelgeving voor wielrenners. Je hoort de klachten overal.
pi_197039094
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 20:12 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ik ben redelijk beheerst, maar als dat mijn dochter was had ik niet voor mezelf ingestaan. Ik denk een zwarte waas en had deze asociaal een paar beuken op zijn kaak gegeven.
_O-
pi_197040070
quote:
Ik heb al meerdere bijna aanvaringen gehad met wielrenners. Tot dusver is het niet gelukt iemand te pakken te krijgen. Maar het is niet de vraag of, maar wanneer ik er eentje van zijn fiets trap.
Ik merk dat mijn haat met elk incident groeit, dat komt een keer tot uitbarsting. Het vervelende is dat ze je vrij plotseling van achteren naderen. Je hebt weinig tijd om uit te halen als dat nodig is.

Veel wielrenners zijn ronduit asociaal en denken dat de weg van hun is. Schelden, afsnijden, duwen, ik heb alles wel een keer gezien of meegemaakt.

TLDR van je post:
Ik had een keertje ruzie met een neger, maar hij was breder dan ik, dus ik durfde hem niet te hoeken. Als ik ooit nog een wat zwakkere neger tegenkom dan durf ik wel en sla ik hem kapot voor de zonden van een ander.
pi_197041392
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 22:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

TLDR van je post:
Ik had een keertje ruzie met een neger, maar hij was breder dan ik, dus ik durfde hem niet te hoeken. Als ik ooit nog een wat zwakkere neger tegenkom dan durf ik wel en sla ik hem kapot voor de zonden van een ander.
Eeehm nou nee. Wat wil een mager wielrennertje op zijn schoentjes beginnen? Die gasten hebben armen zo dun als een potlood :D. Het zijn ecto’s, daar heb ik mijn kickboks achtergrond niet eens voor nodig.

Maar stel dat er ooit een komt die 2 meter breed is. Op die wankele schoentjes wil je niet vechten. 1 lowkick en je ligt op de grond.

Maar zoals ik al eerder zei, die gasten komen 99 van de 100 keer van achteren aangereden. Ze hebben het verrassingselement en de snelheid. Voordat je goed en wel kunt reageren zijn ze al voorbij gereden. Maar er komt een moment dat ik tijdens het passeren eentje van zijn fiets trek.

Als het zover is, laat ik het hier weten! :D
Hallo
  maandag 28 december 2020 @ 23:30:17 #22
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_197041670
Het laatste wat ik heb meegemaakt is dat ik in de auto met 30 in een 30-straat reed. Werd ik rechts ingehaald, ok op een gescheiden fietspad, door een wielrenner. Die reed minstens 40. Ok, geen last van, maar ik vond het op zijn minst opmerkelijk.
Praat over de hel en je komt er.
pi_197041675
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 23:22 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Eeehm nou nee. Wat wil een mager wielrennertje op zijn schoentjes beginnen? Die gasten hebben armen zo dun als een potlood :D. Het zijn ecto’s, daar heb ik mijn kickboks achtergrond niet eens voor nodig.

Maar stel dat er ooit een komt die 2 meter breed is. Op die wankele schoentjes wil je niet vechten. 1 lowkick en je ligt op de grond.

Maar zoals ik al eerder zei, die gasten komen 99 van de 100 keer van achteren aangereden. Ze hebben het verrassingselement en de snelheid. Voordat je goed en wel kunt reageren zijn ze al voorbij gereden. Maar er komt een moment dat ik tijdens het passeren eentje van zijn fiets trek.

Als het zover is, laat ik het hier weten! :D
We hebben hier echt te maken met een vechtsportende badass hoor. Ben je iets te vaak tegen je hoofd geslagen, waardoor je het redelijk vindt om een potentieel dodelijk val te veroorzaken, omdat iemand onbeschoft is geweest?
pi_197041704
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 23:30 schreef Scheepskok het volgende:
Het laatste wat ik heb meegemaakt is dat ik in de auto met 30 in een 30-straat reed. Werd ik rechts ingehaald, ok op een gescheiden fietspad, door een wielrenner. Die reed minstens 40. Ok, geen last van, maar ik vond het op zijn minst opmerkelijk.
Heb jij een snelheidsmeter op de fiets?
pi_197041747
quote:

Dat kan ik net zo goed van automobilisten zeggen, kijken niet in hun spiegels, zijn met anderen dingen bezig, vinden zich zelf de koning van de weg. Hoe vaak veroorzaakt een wielrenner een ongeluk, en hoe vaak een automobilst?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')