abonnement Unibet Coolblue
pi_197047281
Ik snap dat wel, ik heb nu een bed van 2.60 breed maar het blijft behelpen. Je hoort toch geluidjes of je merkt het als iemand naar de wc gaat, ik slaap het liefst alleen.
pi_197048768
Ze wil meer seks.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 29 december 2020 @ 10:06:00 #28
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_197049601
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 06:33 schreef colivo het volgende:
Ik snap dat wel, ik heb nu een bed van 2.60 breed maar het blijft behelpen. Je hoort toch geluidjes of je merkt het als iemand naar de wc gaat, ik slaap het liefst alleen.
Dit dus. Kan ook niet tegen de gedachte dan iemand mijn nachtelijke geluiden zou horen. :D :P
soooo, da's mooi!
pi_197053001
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 09:41 schreef Bananenpap het volgende:
Ik weet wat je vriendin meemaakt. :')

Ik slaap ook echt bagger als ik met m'n vriendin slaap. Het gaat de laatste tijd gelukkig al beter, misschien omdat ik er deels ook gewend aan ben geraakt. Ik weet inmiddels van heel veel koppels dat ze hetzelfde probleem hebben, dus je bent in ieder geval niet de enige.

Hoe deed ze dat met haar ex?
Met haar ex had ze hetzelfde probleem. Ik denk dat het ook gewenning is inderdaad.
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 10:03 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg koppels die apart slapen. Vaak is dit net hetgeen de relatie zal redden. Een mens wat moe is, is een vervelend en boos mens, iemand die nog weinig kan verdragen! Soms moet je kijken wat belangrijker voor je is: samenslapen (waar je eigenlijk bewust niet veel van meemaakt) of een leuke relatie hebben zonder oververmoeid drama in huis.
Ik denk dat je gelijk hebt ja. Ik ben in het verleden niet gewend dat een vrouw eigenlijk niet wilde samen slapen. Maar goed dan spreken we over jaren terug. Nu ik wat ouder ben en toch op zoek ben naar wat serieuzers verbaast het mij dat het me zo dwars zit...

quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:07 schreef LeesFoknl het volgende:
Of laat haar op het matje voor het bed slapen ....
Maar wij hebben er ook last van, vooral ik. Het gekke is dat ik bang ben om haar te storen in haar slaap. Durf dan niet te ademen bv. Mijn vrouw zegt dat ik haar nooit stoor, is dus volledig iets van mijn kant. Val wel nogal snel in slaap, dat gelukkig wel. Bijna altijd binnen een paar minuten, of ... helemaal niet. dan ben ik uit mijn ritme, heb een vroege afspraak oid.
Wat fijn is, is een siësta. In Azië altijd gedaan! Doen ze daar altijd. bel je het postkantoor om 14.00 krijg je een verontwaardigd iemand aan de telefoon ... but sir, we are sleeping. Zo van, hoe durf je (how dare you - Greta Tonijn)
Haha hier herken ik mij ook wel in! mogelijk te liggen, durfde amper te ademen. Siësta's zouden leuke oplossing zijn maar helaas gaat dat niet met ons werk. Zitten beiden in het onderwijs :p.

quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 14:46 schreef Chia het volgende:

[..]

Lekker egoïstisch... Dit slaapprobleem is geen keuze van je vriendin of zo.
[..]

Je wilt niet opdringerig zijn, maar je neemt met bepaalde uitkomsten geen genoegen..

Op zich is er heel veel te proberen als je vriendin buiten het samen slapen om geen enkel probleem heeft op slaapgebied zoals velen al hebben aangegeven. Het is mij niet helemaal duidelijk waar de crux zit. Sommige mensen slapen per definitie in eerste instantie slecht op een andere plek dan hun eigen slaapkamer. Heeft je vriendin bijvoorbeeld zelf ook een ruim tweepersoonsbed waar ze normaal perfect in slaapt in haar eentje en slaapt ze ook minder als jij er dan bij komt liggen?
Jammer dat je dit ziet als iets egoïstisch. Het euvel waar ik tegenaan loop is dat ik met haar hieraan wil werken en ik vind het gewoon vervelend om 's avonds laat naar huis toe te moeten gaan. Afgelopen keren ging ik rond 2 uur 3 uur naar huis toe en heb ik elke keer het schuldgevoel dat ik ook gewoon had kunnen blijven slapen. Als ik eerlijk ben weet ik niet zo goed hoe het komt dat dit mij zo dwars zit. Ik denk dat ik het gevoel heb dat het samen slapen een teken van verbondenheid is, dat klinkt misschien stom, maar zo voel ik het wel. zij heeft een eigen tweepersoonsbed waar zij heerlijk in slaapt in haar eentje.

Straks met oud en nieuw gaan we het samen vieren, maar het idee al dat ik dan 's nachts alleen thuis slaap ligt mij niet lekker.

quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 19:35 schreef Cockwhale het volgende:
Minder onzeker zijn en leren los te laten.
Ik denk ook dat het met onzekerheid te maken heeft, Je hebt gelijk. Thanks
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:03 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Ik slaap in mijn eentje barslecht, eigenlijk. Ik ben al blij als ik samen met mijn zusje slaap of met mijn scharrel.
Maar als ik echt doodmoe ben slaap ik ook liever alleen.

OT: ik denk dat je inderdaad dingen zoals 2 verschillende dekbedden kunt proberen, of elkaar niet aan te raken. Maar anders moet je je er denk ik gewoon bij neerleggen dat je vriendin het gewoon fijner vindt om alleen te slapen. Dat zegt niks over de kwaliteit van jullie relatie of haar gevoel voor jou.
Ik denk dat ik ga aangeven aan haar dat ik het erbij neerleg. Zal haar wel prettiger zijn denk ik en voor mij ook dan maar.
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:07 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maar waarom is het geen optie voor jou op de lange termijn om apart te slapen?
Ik denk dat het een principekwestie is... uit ervaring weet ik dat het heel prettig is om samen met iemand naar bed te gaan en samen met diegene op te staan, zeker als je van elkaar houdt.. voor mij is dat gewoon heel belangrijk in een relatie..
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:11 schreef puzziepie het volgende:
Klinkt al zo 'claimerig' ..maar goed :')
Ja echt, klinkt het heel claimerig? Want dan stop ik hier direct mee. Ik wil absoluut niet claimerig zijn!

[ Bericht 0% gewijzigd door xArieG op 29-12-2020 12:14:10 ]
pi_197053077
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 10:06 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Dit dus. Kan ook niet tegen de gedachte dan iemand mijn nachtelijke geluiden zou horen. :D :P
Hebben jullie partners daar allebei begrip voor? Vinden jullie het niet erg om alleen te slapen? Wou dat ik het makkelijker kon accepteren
pi_197053386
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 12:08 schreef xArieG het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt ja. Ik ben in het verleden niet gewend dat een vrouw eigenlijk niet wilde samen slapen. Maar goed dan spreken we over jaren terug. Nu ik wat ouder ben en toch op zoek ben naar wat serieuzers verbaast het mij dat het me zo dwars zit...
Niet goed slapen in de nabijheid van iemand anders is gewoon iets wat sommige mensen hebben en dat heeft niks te maken met niet samen willen slapen.

Zoals ik het lees komt je vriendin eigenlijk amper aan slapen toe met iemand naast haar. Dat had ze zelf ongetwijfeld ook graag anders gewild.

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 12:08 schreef xArieG het volgende:

[..]

Jammer dat je dit ziet als iets egoïstisch. Het euvel waar ik tegenaan loop is dat ik met haar hieraan wil werken en ik vind het gewoon vervelend om 's avonds laat naar huis toe te moeten gaan. Afgelopen keren ging ik rond 2 uur 3 uur naar huis toe en heb ik elke keer het schuldgevoel dat ik ook gewoon had kunnen blijven slapen. Als ik eerlijk ben weet ik niet zo goed hoe het komt dat dit mij zo dwars zit. Ik denk dat ik het gevoel heb dat het samen slapen een teken van verbondenheid is, dat klinkt misschien stom, maar zo voel ik het wel. zij heeft een eigen tweepersoonsbed waar zij heerlijk in slaapt in haar eentje.

Straks met oud en nieuw gaan we het samen vieren, maar het idee al dat ik dan 's nachts alleen thuis slaap ligt mij niet lekker.
Aangezien jij het op lange termijn geen optie vindt om apart te slapen stel je je eigen behoefte om samen te slapen toch boven de ellende van haar slaapprobleem? Dat is toch egoïstisch? Of hoe zie jij dat dan?

Ik lees nu voor het eerst dat je begint te kijken naar waarom het jou zo dwars zit. Dat is toch de omgekeerde volgorde? eerst stellen dat het op lange termijn geen optie is om apart te slapen en dan pas kijken naar waarom het jou eigenlijk zo dwars zit.

Is er trouwens geen andere oplossing dan 's nachts naar huis lopen? Zoals een luchtbed klaarleggen in een andere ruimte? Of lig je dan gelijk in de gemeenschappelijke ruimte van een studentenhuis?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2020 12:23:51 ]
  Moderator dinsdag 29 december 2020 @ 12:29:50 #32
441859 crew  Lenny77
pi_197053552
Je kan toch gewoon blijven slapen? Maar niet in hetzelfde bed?
En hoop maar niet te hard op die gewenning.. Ik heb het jaren geprobeerd, maar helaas. Sommige mensen slapen gewoon rotslecht en dat kan er niet meer bij. Ik hoop dat het jullie wel lukt en dat ze kan wennen maar op een bepaald moment moet je kiezen voor de gezondheid van iemand en het dagelijkse geluk ipv de verbondheid die je zogezegd in de nacht krijgt terwijl je slaapt. Het enige wat het gaat doen is jullie uit elkaar halen.
Is er nergens plaats bij haar voor een extra bed? Matras op de grond? Leg die dan in haar kamer zodat ze wel al aan je geluiden kan wennen. En zo kan je nog stap voor stap kijken of in hetzelfde bed kan. Probeer die aparte dekbedden ook eens en desnoods aparte matrassen (dus 2x90m ipv eentje van 1.80m).
Ik hoop dat het jullie lukt om een oplossing te vinden want je lijkt het erg goed te bedoelen!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_197053918
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 12:23 schreef Chia het volgende:

[..]

Niet goed slapen in de nabijheid van iemand anders is gewoon iets wat sommige mensen hebben en dat heeft niks te maken met niet samen willen slapen.

Zoals ik het lees komt je vriendin eigenlijk amper aan slapen toe met iemand naast haar. Dat had ze zelf ongetwijfeld ook graag anders gewild.
[..]

Aangezien jij het op lange termijn geen optie vindt om apart te slapen stel je je eigen behoefte om samen te slapen toch boven de ellende van haar slaapprobleem? Dat is toch egoïstisch? Of hoe zie jij dat dan?

Ik lees nu voor het eerst dat je begint te kijken naar waarom het jou zo dwars zit. Dat is toch de omgekeerde volgorde? eerst stellen dat het op lange termijn geen optie is om apart te slapen en dan pas kijken naar waarom het jou eigenlijk zo dwars zit.

Is er trouwens geen andere oplossing dan 's nachts naar huis lopen? Zoals een luchtbed klaarleggen in een andere ruimte? Of lig je dan gelijk in de gemeenschappelijke ruimte van een studentenhuis?
Ik denk dat het komt omdat we tijdens de momenten dat we bij elkaar sliepen het zo fijn hadden samen. Samen douchen 's avonds, nog even knuffelen, seks, midden in de nacht tegen elkaar aanliggen, verhalen over het verleden vertellen.. 's ochtends verder knuffelen, samen weer douchen, ontbijt op bed maken voor elkaar... Dat soort dingen gaan nu niet meer. Deze omgekeerde volgorde is ontstaan omdat zij destijds had aangegeven liever alleen te slapen. Vanaf dat moment ben ik gaan malen.

We wonen 20 min van elkaar, zij woont op haarzelf. Ik ga even nadenken en met haar bespreken over een luchtbed of een apart matras en dan eventueel in een andere kamer.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 12:29 schreef Lenny77 het volgende:
Je kan toch gewoon blijven slapen? Maar niet in hetzelfde bed?
En hoop maar niet te hard op die gewenning.. Ik heb het jaren geprobeerd, maar helaas. Sommige mensen slapen gewoon rotslecht en dat kan er niet meer bij. Ik hoop dat het jullie wel lukt en dat ze kan wennen maar op een bepaald moment moet je kiezen voor de gezondheid van iemand en het dagelijkse geluk ipv de verbondheid die je zogezegd in de nacht krijgt terwijl je slaapt. Het enige wat het gaat doen is jullie uit elkaar halen.
Is er nergens plaats bij haar voor een extra bed? Matras op de grond? Leg die dan in haar kamer zodat ze wel al aan je geluiden kan wennen. En zo kan je nog stap voor stap kijken of in hetzelfde bed kan. Probeer die aparte dekbedden ook eens en desnoods aparte matrassen (dus 2x90m ipv eentje van 1.80m).
Ik hoop dat het jullie lukt om een oplossing te vinden want je lijkt het erg goed te bedoelen!
Thanks, je woorden doen me goed. Ik bedoel het zeker op de juiste manier! Ik denk dat ik nog nooit zo verliefd ben geweest en dat ik daardoor te hard van stapel loop. Laatste vraag, dan laat ik het hier bij. Gister waren we samen en heb ik aangegeven dat ik het jammer vond alleen te moeten slapen en dat ik hier in de toekomst wel verandering in wil zien. Misschien niet zo'n verstandige zet. Zal ik hier mijn excuses voor aanbieden? En aangeven dat ik haar afzet met oud en nieuw (vieren we samen bij een vriend) en dan gewoon naar huis ga?
pi_197054022
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 12:44 schreef xArieG het volgende:

[..]

Ik denk dat het komt omdat we tijdens de momenten dat we bij elkaar sliepen het zo fijn hadden samen. Samen douchen 's avonds, nog even knuffelen, seks, midden in de nacht tegen elkaar aanliggen, verhalen over het verleden vertellen.. 's ochtends verder knuffelen, samen weer douchen, ontbijt op bed maken voor elkaar... Dat soort dingen gaan nu niet meer. Deze omgekeerde volgorde is ontstaan omdat zij destijds had aangegeven liever alleen te slapen. Vanaf dat moment ben ik gaan malen.

We wonen 20 min van elkaar, zij woont op haarzelf. Ik ga even nadenken en met haar bespreken over een luchtbed of een apart matras en dan eventueel in een andere kamer.
Al die dingen die je noemt kunnen ook gewoon als je een matras op de grond (al dan niet naast haar bed of in een andere ruimte) legt en vlak voor het slapen gaan en na het ontwaken bij haar in bed kruipt. Met uitzondering van midden in de nacht knuffelen.
  Moderator dinsdag 29 december 2020 @ 12:58:23 #35
441859 crew  Lenny77
pi_197054307
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 12:44 schreef xArieG het volgende:

Thanks, je woorden doen me goed. Ik bedoel het zeker op de juiste manier! Ik denk dat ik nog nooit zo verliefd ben geweest en dat ik daardoor te hard van stapel loop. Laatste vraag, dan laat ik het hier bij. Gister waren we samen en heb ik aangegeven dat ik het jammer vond alleen te moeten slapen en dat ik hier in de toekomst wel verandering in wil zien. Misschien niet zo'n verstandige zet. Zal ik hier mijn excuses voor aanbieden? En aangeven dat ik haar afzet met oud en nieuw (vieren we samen bij een vriend) en dan gewoon naar huis ga?
Mooi van je dat je verder denkt over hetgeen je gisteren hebt gezegd. Ik zou er misschien wel op terugkomen en zeggen dat je er over hebt nagedacht. Dat je haar slaap belangrijk vindt en dat je wil kijken voor oplossingen en dat als het echt niet lukt dat apart slapen wel een optie is. Ik weet zeker dat ze dat zal waarderen! Vaak is iemand die moeite wil doen al heel veel waard.
Ik lees ook wel dat jullie nachten sowieso niet zo heel normaal waren :D Knuffelen, in het midden van de nacht verhalen vertellen enz. Dat is best schatttig en heel mooi maar dat houdt natuurlijk geen mens vol!
Ivm nieuwjaar: vraag of het ok is als je bij haar blijft maar op een ander bed zal slapen. Jullie kunnen nog steeds vrijen in haar bed en even knuffelen, maar erna ga je op je eigen matras liggen.
Stap voor stap ^O^
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_197055270
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 00:31 schreef madam-april het volgende:
Mijn vriend en ik slapen al jaren apart, we slapen allebei een stuk beter als we niet in hetzelfde bed slapen. We houden super veel van elkaar, hebben een hele fijne relatie en een zeer actief seksleven, alleen slapen doen we niet in hetzelfde bed. Het is een beetje een taboe, maar heel veel stellen slapen apart. Het is ook bewezen dat het beter voor je nachtrust is om alleen te slapen.
Zijn daar filmpjes van?
  dinsdag 29 december 2020 @ 13:33:07 #37
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_197055353
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 12:11 schreef xArieG het volgende:

[..]

Hebben jullie partners daar allebei begrip voor? Vinden jullie het niet erg om alleen te slapen? Wou dat ik het makkelijker kon accepteren
Goeie vraag. Ze leest het hier vanzelf wel. :P Ik slaap al een paar jaar alleen en het bevalt goed.
soooo, da's mooi!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 29 december 2020 @ 14:11:03 #38
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_197056434
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 12:08 schreef xArieG het volgende:

Ja echt, klinkt het heel claimerig? Want dan stop ik hier direct mee. Ik wil absoluut niet claimerig zijn!
Ja.
quote:
maar voor mij is dit geen optie op de lange termijn..
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_197057385
Ik begrijp je gevoel wel TS. In de zin dat ik zelf een heel knuffelige slaper ben en mijn vriend en ik dus net iets meer dan 1 matras gebruiken van ons 1.80m brede bed :') . Dus het belang dat je er aan hecht, komt me wel bekend voor.

Maar er zijn al goede tips gegeven. Een apart matras naast haar bed of in een andere kamer lijkt me wel een prima voorstel :Y . (Ik zou het zelf eigenlijk heel vervelend vinden om mijn vriend nog om 2 of 3 uur 's nachts naar huis te moeten laten gaan.)
pi_197057685
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:35 schreef Candaasje het volgende:
(Ik zou het zelf eigenlijk heel vervelend vinden om mijn vriend nog om 2 of 3 uur 's nachts naar huis te moeten laten gaan.)
Idd, dat vond ik ook een vreemde oplossing van het probleem :@ Vandaar dat ik ook dacht dat op dezelfde kamer ook problematisch was en vriendin misschien in een studentenhuis woont waar je ook niet even uitwijkt naar een andere ruimte.

En zonder matras bij de hand zou ik zelf nog liever op de bank gaan slapen dan iemand die wel lekker ligt te slapen wakker te maken en naar huis te sturen.
pi_197059988
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 12:29 schreef Lenny77 het volgende:
En hoop maar niet te hard op die gewenning.. Ik heb het jaren geprobeerd, maar helaas. Sommige mensen slapen gewoon rotslecht en dat kan er niet meer bij.
Nou meeste paren lukt het wel om samen te slapen dus gewenning is iig proberen waard... kan natuurlijk altijd dat het bij TS ook niet lukt maar ik zou niet te snel opgeven...
pi_197061367
Bedankt voor het meedenken allemaal.

Het claimerige gedrag ga ik voor waken.

Heb der net gebeld en we hebben het uitgesproken (:

Met oud en nieuw gaan we het weer proberen. Ze waardeerde het dat ik had gebeld en ze gaf aan er graag aan te willen werken.

Matrasje op de grond is het eerste wat ik zal proberen!
  Moderator dinsdag 29 december 2020 @ 18:38:18 #43
441859 crew  Lenny77
pi_197065346
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 16:36 schreef xArieG het volgende:
Bedankt voor het meedenken allemaal.

Het claimerige gedrag ga ik voor waken.

Heb der net gebeld en we hebben het uitgesproken (:

Met oud en nieuw gaan we het weer proberen. Ze waardeerde het dat ik had gebeld en ze gaf aan er graag aan te willen werken.

Matrasje op de grond is het eerste wat ik zal proberen!
Goed gedaan!!! En heel veel plezier gewenst en veel succes ;)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 29 december 2020 @ 18:38:50 #44
441859 crew  Lenny77
pi_197065369
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 15:54 schreef No239SquadronRAF het volgende:

[..]

Nou meeste paren lukt het wel om samen te slapen dus gewenning is iig proberen waard... kan natuurlijk altijd dat het bij TS ook niet lukt maar ik zou niet te snel opgeven...
Ja ok, dat klopt ook wel. Niet te snel opgeven, opbouwen in stapjes :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_197066453
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 00:31 schreef madam-april het volgende:
Mijn vriend en ik slapen al jaren apart, we slapen allebei een stuk beter als we niet in hetzelfde bed slapen. We houden super veel van elkaar, hebben een hele fijne relatie en een zeer actief seksleven, alleen slapen doen we niet in hetzelfde bed. Het is een beetje een taboe, maar heel veel stellen slapen apart. Het is ook bewezen dat het beter voor je nachtrust is om alleen te slapen.
Hier sla je de spijker m.i. wel heel hard en precies op de kop. Het klopt gewoon dat alleen slapen veel beter werkt en dat dat een taboe is ook. Het zou veel inzichtelijker en bespreekbaar moeten zijn. Het is zo in het voordeel van alle partijen qua nachtrust. Toch zie ik dit niet op grote schaal gaan gebeuren. Er is toch een soort romantisch beeld wat overheerst tegen de feiten in.

Voor de bulk werkt dat "wennen" nooit dus beter de knoop snel doorhakken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 30 december 2020 @ 15:19:26 #46
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197095419
Mijn vriend en ik slapen wel samen in 1 bed, hebben een boxspring met twee zones zeg maar, dus dat scheelt al.
Daarbij hebben we beiden een eigen deken. geen getrek of gedoe, heerlijk!
Daarnaast slaap ik ook met oordoppen in https://www.bol.com/nl/p/(...)00000018523943/?s2a=
welke ook erg goed werken :D

En als hij (genoeg) gedronken heeft (bv met vrienden), slaapt hij maar mooi op zolder. Scheelt ook weer.

Als je vriendin last heeft van nachtelijk aanraken / dat je dat beantwoord en zij niet meer slaapt. Beantwoord het dan niet. Zorg voor een week of wat dat je daar niets mee doet (en zij uiteraard ook). Dat het nu even niet kan, betekent niet dat dit nooit meer zou kunnen.
pi_197096897
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 19:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hier sla je de spijker m.i. wel heel hard en precies op de kop. Het klopt gewoon dat alleen slapen veel beter werkt
Is dat zo? Ik slaap liever samen dan apart, net zoals vele diersoorten en de vroegere mens volgens mij. Samen slapen biedt vele voordelen, veiligheid, geborgenheid, enz.

Als mijn geliefde mijn nabijheid in bed niet kan verdragen of vice versa dan zit er misschien iets niet goed in onze verbinding, zou mijn eerste gedachte zijn.

Als ik bijvoorbeeld boos op iemand ben kan ik ook niet slapen naast diegene. De energiekwestie herken ik ook heel erg. Alleen lost apart slapen imo dat probleem niet op, is puur symptoombestrijding zou ik dan denken.
What's the name of the game?
pi_197101626
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:00 schreef -marz- het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik slaap liever samen dan apart, net zoals vele diersoorten en de vroegere mens volgens mij. Samen slapen biedt vele voordelen, veiligheid, geborgenheid, enz.

Als mijn geliefde mijn nabijheid in bed niet kan verdragen of vice versa dan zit er misschien iets niet goed in onze verbinding, zou mijn eerste gedachte zijn.

Als ik bijvoorbeeld boos op iemand ben kan ik ook niet slapen naast diegene. De energiekwestie herken ik ook heel erg. Alleen lost apart slapen imo dat probleem niet op, is puur symptoombestrijding zou ik dan denken.
Maar dit gaat om de nachtrust. Niet iedereen is een goede slaper. Maar een goede nachtrust is wel belangrijk voor een goede relatie. Ik denk dat je verder moet kijken dan ‘oh we kunnen niet goed samen slapen, gewoon een fysiek proces, dus de relatie zit niet goed’. Datmoet je los van elkaar zien.

Ik denk dat er meer stellen apart slapen dan je denkt, maar wat Madame April zegt, het is een beetje een taboe.
pi_197104349
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:08 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Maar dit gaat om de nachtrust. Niet iedereen is een goede slaper. Maar een goede nachtrust is wel belangrijk voor een goede relatie. Ik denk dat je verder moet kijken dan ‘oh we kunnen niet goed samen slapen, gewoon een fysiek proces, dus de relatie zit niet goed’. Datmoet je los van elkaar zien.

Ik denk dat er meer stellen apart slapen dan je denkt, maar wat Madame April zegt, het is een beetje een taboe.
Waarom _moet_ ik het los van elkaar zien?

Ik zit niet zo in elkaar denk ik.

Ik snap dat apart slapen taboe is, dat is ook zeker zo en ik weet dat mensen het doen. Maar van begin af aan in de relatie ook al?

In een relatie van 3 maanden heb ik sowieso wallen onder mijn ogen en zit ik met mijn hoofd in de wolken omdat ik de hele nacht heb liggen seksen en kletsen etc. Ik vind samen slapen met mijn geliefde gewoon een van de fijnste dingen op de wereld, ik hou sowieso van slapen en ik ben fysiek ingesteld als manier om te connecten.

Ik neem mijn slaapproblemen serieus als ik ze heb, dan is er eigenlijk altijd ergens emotioneel toch iets niet goed met me, onverwerkte gevoelens of stress. Zo ook als er een slaapprobleem is icm mijn partner. Als ik hem niet (meer) kan verdragen naast me dan is er iets mis.

Sowieso als het niet goed is tussen ons dan slaap ik er niet van. Dat is wel eens heel lastig geweest maar het betekent in mijn geval toch altijd iets. Ik heb bijv een relatie gehad waarin ik 's nachts vaak nachtmerries had. Achteraf bleek dat er geheimen waren, en in andere gevallen dat ik niet meer gelukkig was, niet gecommitteerd was, etc.

Ik zou nu dus ook denken dat meisje van TS er onbewust niet aan toe is op dit moment om zoveel intimiteit met hem te delen. En dat hij er idd goed aan doet om dat te respecteren, maar wel op te letten of hier nog verandering in komt omdat het wel iets betekent.
What's the name of the game?
pi_197108797
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:21 schreef -marz- het volgende:

[..]

Waarom _moet_ ik het los van elkaar zien?

Ik zit niet zo in elkaar denk ik.

Ik snap dat apart slapen taboe is, dat is ook zeker zo en ik weet dat mensen het doen. Maar van begin af aan in de relatie ook al?

In een relatie van 3 maanden heb ik sowieso wallen onder mijn ogen en zit ik met mijn hoofd in de wolken omdat ik de hele nacht heb liggen seksen en kletsen etc. Ik vind samen slapen met mijn geliefde gewoon een van de fijnste dingen op de wereld, ik hou sowieso van slapen en ik ben fysiek ingesteld als manier om te connecten.

Ik neem mijn slaapproblemen serieus als ik ze heb, dan is er eigenlijk altijd ergens emotioneel toch iets niet goed met me, onverwerkte gevoelens of stress. Zo ook als er een slaapprobleem is icm mijn partner. Als ik hem niet (meer) kan verdragen naast me dan is er iets mis.

Sowieso als het niet goed is tussen ons dan slaap ik er niet van. Dat is wel eens heel lastig geweest maar het betekent in mijn geval toch altijd iets. Ik heb bijv een relatie gehad waarin ik 's nachts vaak nachtmerries had. Achteraf bleek dat er geheimen waren, en in andere gevallen dat ik niet meer gelukkig was, niet gecommitteerd was, etc.

Ik zou nu dus ook denken dat meisje van TS er onbewust niet aan toe is op dit moment om zoveel intimiteit met hem te delen. En dat hij er idd goed aan doet om dat te respecteren, maar wel op te letten of hier nog verandering in komt omdat het wel iets betekent.
Niet alles wat voor jou geldt, geldt ook voor een ander. :)

Er kunnen diverse redenen zijn waarom iemand niet goed kan slapen met een ander in zijn of haar nabijheid.
Stress, maar ook zelf slechter slapen door slaapapneu, licht slapen waardoor je al snel geluiden van een ander hoort..
( Zo ken ik ook vrouwen die heel graag samen met hun kind wilden slapen, maar voortdurend zo waakzaam waren dat ze zelf geen oog meer dicht deden en zowel moeder als kind (en mogelijk ook vader) beter sliepen als het kindje een eigen slaapplek, zelfs soms op een andere kamer, kreeg. Ik ken ook mensen voor wie het juist heerlijk was om samen te slapen met de baby tussen hen in.)

Ik vind het zelf ook heerlijk om samen met slapen, vind dat heerlijk geborgen, maar dat wil niet zeggen dat als iemand dit niet zo ervaart, er gelijk iets mis is in de relatie. Ik heb gewoon het geluk dat je een kanon naast me kunt afschieten en dat ik ook binnen 3 minuten weg ben. Dat is geen vast gegeven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')