Ik ben niet je dotjequote:Op vrijdag 7 mei 2021 21:50 schreef mspoez het volgende:
[..]
Nee dotje, niks afgunst. Ik gun jou je enorme vermogen en het feit dat je genoeg geld over hebt om te denken over een tweede huis waarin je dan niet gaat wonen maar gaat gebruiken voor het vergroten van die geldberg, heus. Ik denk alleen aan mijn twee twintigers die niet aan de beurt komen voor een koophuis omdat er zoveel mensen zoals jij zijn die een tweede huis zien als een leuke investering en niet nadenken over wat dat huis ook kan zijn voor een jong setje.
Wat slecht dit.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 21:50 schreef mspoez het volgende:
[..]
Nee dotje, niks afgunst. Ik gun jou je enorme vermogen en het feit dat je genoeg geld over hebt om te denken over een tweede huis waarin je dan niet gaat wonen maar gaat gebruiken voor het vergroten van die geldberg, heus. Ik denk alleen aan mijn twee twintigers die niet aan de beurt komen voor een koophuis omdat er zoveel mensen zoals jij zijn die een tweede huis zien als een leuke investering en niet nadenken over wat dat huis ook kan zijn voor een jong setje.
Wie weet over een paar jaar. Ik zit nu pas op 70% van mijn loonschaal, dus over een paar jaar nog veel meer ruimte in mijn salaris.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 21:51 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Die eigen inleg doet pijn. De overdrachtsbelasting kan je over de jaren ruim weg strepen tegen de waarde. Maar in snap je keuze, helemaal als je maar 1 huisje doet
Moet iemand toch zelf weten om een 2e huis te kopen?quote:
Dan moeten ze harder werken en eerst huren.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:02 schreef mspoez het volgende:
Omdat ik het de jongeren van nu veel meer gun dat ze hun eigen huis kunnen kopen.
Als je dan voldoende geld verdient kun je er nog een kopen. Dat is niet raar.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:05 schreef mspoez het volgende:
Da's echt onzin. Mijn kind betaalt momenteel twee keer zoveel huur als ik kwijt ben aan mijn hypotheek. Dat mag, maar een lening om een eigen huis te kopen kan niet, want 'regels'. Dat is toch gek? En als je dan Seven heet en je hebt al een huis, dan mag je er gewoon nóg eentje kopen. Ik vind het raar.
Haar twintigers hebben er waarschijnlijk voor gekozen om te huren zodat ze niet thuis hoeven te wonen. Dus Mspoez heeft haar woning lekker voor zichzelf, maar ondertussen kunnen die 2 blijkbaar niet genoeg sparen om zelf iets te kopen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Moet iemand toch zelf weten om een 2e huis te kopen?
Dat rendeert toch veel beter dan andere investeringen. Waarom gun je dat een ander niet?
Amen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan moeten ze harder werken en eerst huren.
jij snapt het: mijn kinderen willen niet meer bij mij wonen en daarom huren ze. Veel geluk, Seven.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haar twintigers hebben er waarschijnlijk voor gekozen om te huren zodat ze niet thuis hoeven te wonen. Dus Mspoez heeft haar woning lekker voor zichzelf, maar ondertussen kunnen die 2 blijkbaar niet genoeg sparen om zelf iets te kopen.
Het is makkelijker om af te geven op mensen zoals ik. Maar @:Mspoez, dat je het ff weet: ik woonde op mijn 17e op mezelf, ik heb geen cent van m'n pappie en mammie gehad, ik heb m'n studie 100% zelf betaald en ik heb 15 jaar lang keihard gewerkt voor de functie waarmee ik dit kan betalen.
Dus heel eerlijk.. fuck you. En fuck je kinderen. Laat ze lekker in Noord-Oost Groningen gaan wonen, dan kunnen ze ook lekker kopen.
Dat is inderdaad gek en ik ben ook een voorstander om de voorwaarde voor het verkrijgen van een hypotheek te versoepelen. Slaat nergens op dat je wel voor 1000 euro per maand mag huren, maar geen hypotheek kan krijgen met dezelfde lasten. Echter dat is natuurlijk niet de schuld van een 2e huis bezitter zoals Seven, wat kan zij daar aan doen dat de wet zo krom geregeld is? Dan maar niet op een juiste manier omgaan met haar kapitaal? Je projecteert je afgunst op de verkeerde groep.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:05 schreef mspoez het volgende:
Da's echt onzin. Mijn kind betaalt momenteel twee keer zoveel huur als ik kwijt ben aan mijn hypotheek. Dat mag, maar een lening om een eigen huis te kopen kan niet, want 'regels'. Dat is toch gek? En als je dan Seven heet en je hebt al een huis, dan mag je er gewoon nóg eentje kopen. Ik vind het raar.
Noujazeg.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haar twintigers hebben er waarschijnlijk voor gekozen om te huren zodat ze niet thuis hoeven te wonen. Dus Mspoez heeft haar woning lekker voor zichzelf, maar ondertussen kunnen die 2 blijkbaar niet genoeg sparen om zelf iets te kopen.
Het is makkelijker om af te geven op mensen zoals ik. Maar @:Mspoez, dat je het ff weet: ik woonde op mijn 17e op mezelf, ik heb geen cent van m'n pappie en mammie gehad, ik heb m'n studie 100% zelf betaald en ik heb 15 jaar lang keihard gewerkt voor de functie waarmee ik dit kan betalen.
Dus heel eerlijk.. fuck you. En fuck je kinderen. Laat ze lekker in Noord-Oost Groningen gaan wonen, dan kunnen ze ook lekker kopen.
Ga toch naar het topic waar al heel vaak besproken is daarom hypotheken en huur niet zo eenvoudig te vergelijken zijn. Ga lezen, ga dan daar dit verhaal ophangen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:05 schreef mspoez het volgende:
Na je 4e of 5e woning is het huurders risico ook iets wat verlaagd. Dat maakt het wat prettiger voor een financieringspartner.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 21:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wie weet over een paar jaar. Ik zit nu pas op 70% van mijn loonschaal, dus over een paar jaar nog veel meer ruimte in mijn salaris.
Het schijnt trouwens dat je eigen salaris er vanaf het 4e of 5e huis al niet meer toe doet. Als de kop van de hypotheek eraf is, en er staat een buffer en ik kan die kosten koper in 1 keer aftikken, dan kan ik direct door voor meerdere huizen. Of tenminste, dat heb ik me laten vertellen.
Nou dat weet ik niet; juist omdat het zo geregeld is dat mensen met een gedeeltelijk afgeloste hypotheek gemakkelijk een tweede krijgen maakt dat het voor starters ingewikkelder is om die lening te krijgen. Vanuit banken bezien logisch want veiliger, dus dat snap ik wel. Neemt niet weg dat ik het jammer vind.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:14 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Dat is inderdaad gek en ik ben ook een voorstander voor om de voorwaarde voor het verkrijgen van een hypotheek te versoepelen. Slaat nergens op dat je wel voor 1000 euro per maand mag huren, maar geen hypotheek kan krijgen met dezelfde lasten. Echter dat is natuurlijk niet de schuld van een 2e huis bezitter zoals Seven, wat kan zij daar aan doen dat de wet zo krom geregeld is? Maar niet op een juiste manier omgaan met haar kapitaal? Je projecteert je afgunst op de verkeerde groep.
Vergelijk de werkelijke lasten met elkaar. Niet zo kaal enkel de betaling aan de bank.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:14 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Dat is inderdaad gek en ik ben ook een voorstander om de voorwaarde voor het verkrijgen van een hypotheek te versoepelen. Slaat nergens op dat je wel voor 1000 euro per maand mag huren, maar geen hypotheek kan krijgen met dezelfde lasten. Echter dat is natuurlijk niet de schuld van een 2e huis bezitter zoals Seven, wat kan zij daar aan doen dat de wet zo krom geregeld is? Dan maar niet op een juiste manier omgaan met haar kapitaal? Je projecteert je afgunst op de verkeerde groep.
ja maar ja maar, moet ik dan nu een tweede huis gaan kopen opdat mijn kinderen goedkoper wonen?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je dan voldoende geld verdient kun je er nog een kopen. Dat is niet raar.
Nee het zijn geen vergelijkbare leningen. Nee de bank kan het daarom niet aan jouw kids geven. Nee de kosten zijn niet 1 op 1 te vergelijken. Nee als twintiger een huis kopen is, en was, niet normaal.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:18 schreef mspoez het volgende:
[..]
Nou dat weet ik niet; juist omdat het zo geregeld is dat mensen met een gedeeltelijk afgeloste hypotheek gemakkelijk een tweede krijgen maakt dat het voor starters ingewikkelder is om die lening te krijgen. Vanuit banken bezien logisch want veiliger, dus dat snap ik wel. Neemt niet weg dat ik het jammer vind.
ik heb geen kids maar kinderen. Seven heeft een liefdesbeeb, das wat anders.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:20 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nee het zijn geen vergelijkbare leningen. Nee de bank kan het daarom niet aan jouw kids geven. Nee de kosten zijn niet 1 op 1 te vergelijken. Nee als twintiger een huis kopen is, en was, niet normaal.
Zucht. Ik reageer inhoudelijk, probeer hetzelfde te doen. Met je kidsquote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:21 schreef mspoez het volgende:
[..]
ik heb geen kids maar kinderen. Seven heeft een liefdesbeeb, das wat anders.
Nee ze moeten hard werken en sparen en niet meteen verwend janken. Verdienen zul je het.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:19 schreef mspoez het volgende:
[..]
ja maar ja maar, moet ik dan nu een tweede huis gaan kopen opdat mijn kinderen goedkoper wonen?
Makkelijk is een groot begrip als je dat volledig wilt financieren middels een hypotheek, je 2e huis valt in box3 wat onder vermogen valt, waardoor je geen hra meer vangt. Daarnaast als je het aankoopt voor de verhuur, zal de bank daar ook voorwaarden aan stellen door een verhuurdershypotheek op te stellen met een hogere rente.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:18 schreef mspoez het volgende:
[..]
Nou dat weet ik niet; juist omdat het zo geregeld is dat mensen met een gedeeltelijk afgeloste hypotheek gemakkelijk een tweede krijgen maakt dat het voor starters ingewikkelder is om die lening te krijgen. Vanuit banken bezien logisch want veiliger, dus dat snap ik wel. Neemt niet weg dat ik het jammer vind.
Waar zeg ik dat je kinderen niet meer bij je willen wonen? Ik druk je alleen ff met je neus op de feiten: ook jij houdt een woning bezet. En blijkbaar kiezen je kinderen voor een leven in een huurwoning.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:14 schreef mspoez het volgende:
[..]
jij snapt het: mijn kinderen willen niet meer bij mij wonen en daarom huren ze. Veel geluk, Seven.
Crowfunding gaat me te ver, ook weer zo'n ding dat ik niet snap en spreekt me niet aan. Maar mogelijk kom ik na inlezen tot een andere conclusie.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:15 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Na je 4e of 5e woning is het huurders risico ook iets wat verlaagd. Dat maakt het wat prettiger voor een financieringspartner.
Je kan altijd nog crowdfunding proberen tot je die 30% afgelost hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |