abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 mei 2021 @ 21:54:51 #226
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199321461
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:50 schreef mspoez het volgende:

[..]

Nee dotje, niks afgunst. Ik gun jou je enorme vermogen en het feit dat je genoeg geld over hebt om te denken over een tweede huis waarin je dan niet gaat wonen maar gaat gebruiken voor het vergroten van die geldberg, heus. Ik denk alleen aan mijn twee twintigers die niet aan de beurt komen voor een koophuis omdat er zoveel mensen zoals jij zijn die een tweede huis zien als een leuke investering en niet nadenken over wat dat huis ook kan zijn voor een jong setje.
Ik ben niet je dotje :') doe ff normaal.

Jouw twee twintigers kunnen bij mij komen huren ^O^ .
Resistance is futile.
pi_199321500
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:50 schreef mspoez het volgende:

[..]

Nee dotje, niks afgunst. Ik gun jou je enorme vermogen en het feit dat je genoeg geld over hebt om te denken over een tweede huis waarin je dan niet gaat wonen maar gaat gebruiken voor het vergroten van die geldberg, heus. Ik denk alleen aan mijn twee twintigers die niet aan de beurt komen voor een koophuis omdat er zoveel mensen zoals jij zijn die een tweede huis zien als een leuke investering en niet nadenken over wat dat huis ook kan zijn voor een jong setje.
Wat slecht dit. :')
Vakman pur sang
  vrijdag 7 mei 2021 @ 21:57:39 #228
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_199321520
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat slecht dit. :')
Hoe dat?
Prrrrr
  vrijdag 7 mei 2021 @ 21:58:57 #229
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199321547
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:51 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Die eigen inleg doet pijn. De overdrachtsbelasting kan je over de jaren ruim weg strepen tegen de waarde. Maar in snap je keuze, helemaal als je maar 1 huisje doet
Wie weet over een paar jaar. Ik zit nu pas op 70% van mijn loonschaal, dus over een paar jaar nog veel meer ruimte in mijn salaris.

Het schijnt trouwens dat je eigen salaris er vanaf het 4e of 5e huis al niet meer toe doet. Als de kop van de hypotheek eraf is, en er staat een buffer en ik kan die kosten koper in 1 keer aftikken, dan kan ik direct door voor meerdere huizen. Of tenminste, dat heb ik me laten vertellen.
Resistance is futile.
pi_199321578
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:57 schreef mspoez het volgende:

[..]

Hoe dat?
Moet iemand toch zelf weten om een 2e huis te kopen?
Dat rendeert toch veel beter dan andere investeringen. Waarom gun je dat een ander niet?
Vakman pur sang
  vrijdag 7 mei 2021 @ 22:02:55 #231
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_199321633
Omdat ik het de jongeren van nu veel meer gun dat ze hun eigen huis kunnen kopen.
Prrrrr
pi_199321641
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:02 schreef mspoez het volgende:
Omdat ik het de jongeren van nu veel meer gun dat ze hun eigen huis kunnen kopen.
Dan moeten ze harder werken en eerst huren.
Vakman pur sang
  vrijdag 7 mei 2021 @ 22:05:44 #233
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_199321685
Da's echt onzin. Mijn kind betaalt momenteel twee keer zoveel huur als ik kwijt ben aan mijn hypotheek. Dat mag, maar een lening om een eigen huis te kopen kan niet, want 'regels'. Dat is toch gek? En als je dan Seven heet en je hebt al een huis, dan mag je er gewoon nóg eentje kopen. Ik vind het raar.
Prrrrr
pi_199321794
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:05 schreef mspoez het volgende:
Da's echt onzin. Mijn kind betaalt momenteel twee keer zoveel huur als ik kwijt ben aan mijn hypotheek. Dat mag, maar een lening om een eigen huis te kopen kan niet, want 'regels'. Dat is toch gek? En als je dan Seven heet en je hebt al een huis, dan mag je er gewoon nóg eentje kopen. Ik vind het raar.
Als je dan voldoende geld verdient kun je er nog een kopen. Dat is niet raar.
Vakman pur sang
  vrijdag 7 mei 2021 @ 22:12:52 #235
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199321824
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Moet iemand toch zelf weten om een 2e huis te kopen?
Dat rendeert toch veel beter dan andere investeringen. Waarom gun je dat een ander niet?
Haar twintigers hebben er waarschijnlijk voor gekozen om te huren zodat ze niet thuis hoeven te wonen. Dus Mspoez heeft haar woning lekker voor zichzelf, maar ondertussen kunnen die 2 blijkbaar niet genoeg sparen om zelf iets te kopen.

Het is makkelijker om af te geven op mensen zoals ik. Maar @mspoez, dat je het ff weet: ik woonde op mijn 17e op mezelf, ik heb geen cent van m'n pappie en mammie gehad, ik heb m'n studie 100% zelf betaald en ik heb 15 jaar lang keihard gewerkt voor de functie waarmee ik dit kan betalen.

Dus heel eerlijk.. fuck you. En fuck je kinderen. Laat ze lekker in Noord-Oost Groningen gaan wonen, dan kunnen ze ook lekker kopen :* .
Resistance is futile.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 22:13:40 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199321840
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dan moeten ze harder werken en eerst huren.
Amen.
Resistance is futile.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 22:14:05 #237
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_199321849
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

Haar twintigers hebben er waarschijnlijk voor gekozen om te huren zodat ze niet thuis hoeven te wonen. Dus Mspoez heeft haar woning lekker voor zichzelf, maar ondertussen kunnen die 2 blijkbaar niet genoeg sparen om zelf iets te kopen.

Het is makkelijker om af te geven op mensen zoals ik. Maar @:Mspoez, dat je het ff weet: ik woonde op mijn 17e op mezelf, ik heb geen cent van m'n pappie en mammie gehad, ik heb m'n studie 100% zelf betaald en ik heb 15 jaar lang keihard gewerkt voor de functie waarmee ik dit kan betalen.

Dus heel eerlijk.. fuck you. En fuck je kinderen. Laat ze lekker in Noord-Oost Groningen gaan wonen, dan kunnen ze ook lekker kopen :* .
jij snapt het: mijn kinderen willen niet meer bij mij wonen en daarom huren ze. Veel geluk, Seven.
Prrrrr
  VIVA vrijdag 7 mei 2021 @ 22:14:10 #238
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_199321852
quote:
Dat is inderdaad gek en ik ben ook een voorstander om de voorwaarde voor het verkrijgen van een hypotheek te versoepelen. Slaat nergens op dat je wel voor 1000 euro per maand mag huren, maar geen hypotheek kan krijgen met dezelfde lasten. Echter dat is natuurlijk niet de schuld van een 2e huis bezitter zoals Seven, wat kan zij daar aan doen dat de wet zo krom geregeld is? Dan maar niet op een juiste manier omgaan met haar kapitaal? Je projecteert je afgunst op de verkeerde groep.
What lies behind makes no sense in my mind
  vrijdag 7 mei 2021 @ 22:14:49 #239
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199321864
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het is makkelijker om af te geven op mensen zoals ik. Maar @:Mspoez, dat je het ff weet: ik woonde op mijn 17e op mezelf, ik heb geen cent van m'n pappie en mammie gehad, ik heb m'n studie 100% zelf betaald en ik heb 15 jaar lang keihard gewerkt voor de functie waarmee ik dit kan betalen.

Noujazeg.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199321872
quote:
Ga toch naar het topic waar al heel vaak besproken is daarom hypotheken en huur niet zo eenvoudig te vergelijken zijn. Ga lezen, ga dan daar dit verhaal ophangen.

quote:
7s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wie weet over een paar jaar. Ik zit nu pas op 70% van mijn loonschaal, dus over een paar jaar nog veel meer ruimte in mijn salaris.

Het schijnt trouwens dat je eigen salaris er vanaf het 4e of 5e huis al niet meer toe doet. Als de kop van de hypotheek eraf is, en er staat een buffer en ik kan die kosten koper in 1 keer aftikken, dan kan ik direct door voor meerdere huizen. Of tenminste, dat heb ik me laten vertellen.
Na je 4e of 5e woning is het huurders risico ook iets wat verlaagd. Dat maakt het wat prettiger voor een financieringspartner.

Je kan altijd nog crowdfunding proberen tot je die 30% afgelost hebt.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 22:18:21 #241
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_199321944
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:14 schreef cosmosis het volgende:

[..]

Dat is inderdaad gek en ik ben ook een voorstander voor om de voorwaarde voor het verkrijgen van een hypotheek te versoepelen. Slaat nergens op dat je wel voor 1000 euro per maand mag huren, maar geen hypotheek kan krijgen met dezelfde lasten. Echter dat is natuurlijk niet de schuld van een 2e huis bezitter zoals Seven, wat kan zij daar aan doen dat de wet zo krom geregeld is? Maar niet op een juiste manier omgaan met haar kapitaal? Je projecteert je afgunst op de verkeerde groep.
Nou dat weet ik niet; juist omdat het zo geregeld is dat mensen met een gedeeltelijk afgeloste hypotheek gemakkelijk een tweede krijgen maakt dat het voor starters ingewikkelder is om die lening te krijgen. Vanuit banken bezien logisch want veiliger, dus dat snap ik wel. Neemt niet weg dat ik het jammer vind.
Prrrrr
pi_199321959
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:14 schreef cosmosis het volgende:

[..]

Dat is inderdaad gek en ik ben ook een voorstander om de voorwaarde voor het verkrijgen van een hypotheek te versoepelen. Slaat nergens op dat je wel voor 1000 euro per maand mag huren, maar geen hypotheek kan krijgen met dezelfde lasten. Echter dat is natuurlijk niet de schuld van een 2e huis bezitter zoals Seven, wat kan zij daar aan doen dat de wet zo krom geregeld is? Dan maar niet op een juiste manier omgaan met haar kapitaal? Je projecteert je afgunst op de verkeerde groep.
Vergelijk de werkelijke lasten met elkaar. Niet zo kaal enkel de betaling aan de bank.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 22:19:45 #243
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_199321967
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Als je dan voldoende geld verdient kun je er nog een kopen. Dat is niet raar.
ja maar ja maar, moet ik dan nu een tweede huis gaan kopen opdat mijn kinderen goedkoper wonen?
Prrrrr
pi_199321977
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:18 schreef mspoez het volgende:

[..]

Nou dat weet ik niet; juist omdat het zo geregeld is dat mensen met een gedeeltelijk afgeloste hypotheek gemakkelijk een tweede krijgen maakt dat het voor starters ingewikkelder is om die lening te krijgen. Vanuit banken bezien logisch want veiliger, dus dat snap ik wel. Neemt niet weg dat ik het jammer vind.
Nee het zijn geen vergelijkbare leningen. Nee de bank kan het daarom niet aan jouw kids geven. Nee de kosten zijn niet 1 op 1 te vergelijken. Nee als twintiger een huis kopen is, en was, niet normaal.

Verder: WGR / Koop jij nog een huis? #15 Overbieden de nieuwe norm
  vrijdag 7 mei 2021 @ 22:21:29 #245
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_199321994
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:20 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Nee het zijn geen vergelijkbare leningen. Nee de bank kan het daarom niet aan jouw kids geven. Nee de kosten zijn niet 1 op 1 te vergelijken. Nee als twintiger een huis kopen is, en was, niet normaal.
ik heb geen kids maar kinderen. Seven heeft een liefdesbeeb, das wat anders.
Prrrrr
pi_199322002
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:21 schreef mspoez het volgende:

[..]

ik heb geen kids maar kinderen. Seven heeft een liefdesbeeb, das wat anders.
Zucht. Ik reageer inhoudelijk, probeer hetzelfde te doen. Met je kids
pi_199322007
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:19 schreef mspoez het volgende:

[..]

ja maar ja maar, moet ik dan nu een tweede huis gaan kopen opdat mijn kinderen goedkoper wonen?
Nee ze moeten hard werken en sparen en niet meteen verwend janken. Verdienen zul je het.
Vakman pur sang
  VIVA vrijdag 7 mei 2021 @ 22:23:22 #248
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_199322018
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:18 schreef mspoez het volgende:

[..]

Makkelijk is een groot begrip als je dat volledig wilt financieren middels een hypotheek, je 2e huis valt in box3 wat onder vermogen valt, waardoor je geen hra meer vangt. Daarnaast als je het aankoopt voor de verhuur, zal de bank daar ook voorwaarden aan stellen door een verhuurdershypotheek op te stellen met een hogere rente.

Uiteraard met geld maak je geld en dat is soms zuur om te zien voor mensen die geen cent te makken hebben, maar er zit zeker een behoorlijk risico aan vast om dat punt te bereiken.
What lies behind makes no sense in my mind
  vrijdag 7 mei 2021 @ 22:23:44 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199322024
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:14 schreef mspoez het volgende:

[..]

jij snapt het: mijn kinderen willen niet meer bij mij wonen en daarom huren ze. Veel geluk, Seven.
Waar zeg ik dat je kinderen niet meer bij je willen wonen? Ik druk je alleen ff met je neus op de feiten: ook jij houdt een woning bezet. En blijkbaar kiezen je kinderen voor een leven in een huurwoning.

Dus nee, je hoeft mij niet zomaar aso te noemen. Want dat ben ik helemaal niet omdat ik mijn opties afweeg. En vervolgens lekker neerbuigend er 'dotje' overheen pleuren: nee.
Resistance is futile.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 22:25:45 #250
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199322061
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:15 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Na je 4e of 5e woning is het huurders risico ook iets wat verlaagd. Dat maakt het wat prettiger voor een financieringspartner.

Je kan altijd nog crowdfunding proberen tot je die 30% afgelost hebt.
Crowfunding gaat me te ver, ook weer zo'n ding dat ik niet snap en spreekt me niet aan. Maar mogelijk kom ik na inlezen tot een andere conclusie.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')