Was je zelf tevreden over die zin?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:11 schreef tong80 het volgende:
Roze, de kleur van de onschuld. Wel je haren verliezen. Maar je onschuld en streken ?
Dit heb je al gepost in 2017. Bedankt voor de herhaling.quote:Op woensdag 29 maart 2017 14:13 schreef tong80 het volgende:
Over René van der Gijp kun je de meest uiteenlopende dingen zeggen. Dat-ie vaak grappig is en de lach aan zijn kont heeft hangen.
[ afbeelding ]
Dat-ie niet het uiterste uit zijn talent haalde. Dat-ie na zijn loopbaan een nog grotere cultheld werd dan hij als speler al was.
[ afbeelding ]
Hij debuteerde september 1982 als aanvaller van Lokeren in het Nederlands elftal. Huub Stevens, Gullit en Willy van der kerkhof waren ploeggenoten. Hij speelde in zijn beginjaren samen met Louis van Gaal bij Sparta. Die mocht het vuile werk voor hem en topscorer Ruud Geels opknappen.
[ afbeelding ]
Had ie de juiste voetbalmentaliteit zou ie in 1988 met PSV en Oranje met de beker in zijn handen hebben gestaan. Een mooie man en persoonlijkheid. Wat weinigen nog weten is dat ie in de Hitparade heeft gestaan met 'Geef me Hoop Jomanda.' Een cover van Eddy Grant's 'Gimme hope Jo'anna.' In 1995. Hoogste notering 28. Cultfiguur pur sang. De laatste die zichzelf serieus neemt. Kan de huidige generatie nog iets van leren.
Kijk en huiver van dit wonderdoelpunt. Weet niet meer waar, geloof Engeland, werd ie gekozen tot mooiste doelpunt ooit....
Achteraf zei hij dat ie te lui was om door te lopen.
Ik sluit me bij @Bolasie aan. Dit is de leukste rubriek op FOK!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:21 schreef tong80 het volgende:
'Als ik de kans krijg maak ik van deze club iets groots.' Woorden van Aad de Mos bij zijn aanstelling vlak voor het einde van het seizoen om Sparta te behoeden voor degradatie.
Bescheidenheid is hem altijd vreemd geweest. Omhooggevallen als hulptrainer van Ajax. Net zoals Leo Beenhakker ooit hoofdtrainer werd in Amsterdam. April 2010 stelde Sparta hem aan. Naar verluidt voor 2 ton in vier wedstrijden. Het werden er zes. Play-offs tegen het nietige Excelsior rekten het seizoen.
Op de persconferentie bij zijn aanstelling bij PSV sprak ie de woorden: 'Ik ben een garantie voor succes.' De afloop is bekend. Aad Afkoopsom is niet voor niets zijn bijnaam. Hij won met KV Mechelen onterecht van Ajax de EC-2. Danny Blind werd er na 10 minuten al uitgestuurd. Ook zo'n "grote coach."
Terug naar Sparta. De club degradeerde ooit één keer. Aad de Mos zou het wanbeleid van de roemruchte club niet kunnen omdraaien. Op het Kasteel gleed ie nog op zijn knieën langs de zijlijn toen Sparta in de 85ste minuut scoorde tegen Excelsior. Nahijgend in zijn euforie zag ie Excelsior in de play-off tegen degradatie, zittend op de bank, de Rotterdamse concurrent in de 90ste minuut toch nog scoren.
Geen Aad afkoopsom ditmaal. Wel een staart tussen de benen, die weer vertrok. Geld opgestreken om de beste analist na Jan Mulder te worden. Markante man. Altijd leuke tv, maar als coach niet de begenadigde coach die hij zich inbeeldt te zijn. Zijn middelvinger tegen Ajax vergeef ik hem nooit. De club waar ie als coach alles aan heeft te danken.
quote:Op maandag 3 april 2017 14:20 schreef tong80 het volgende:
'Als ik de kans krijg maak ik van deze club iets groots.' Woorden van Aad de Mos bij zijn aanstelling vlak voor het einde van het seizoen om Sparta te behoeden voor degradatie.
[ afbeelding ]
Bescheidenheid is hem altijd vreemd geweest. Omhooggevallen als hulptrainer van Ajax. Net zoals leo Beenhakker ooit hoofdtrainer werd in Amsterdam. April 2010 stelde Sparta hem aan. Naar verluidt voor 2 ton in vier wedstrijden. Het werden er zes. Play Offs tegen het nietige Excelsior rekten het seizoen.
[ afbeelding ]
Op de persconferentie bij zijn aanstelling bij PSV sprak ie de woorden: 'Ik ben een garantie voor succes.' De afloop is bekend. Aad Afkoopsom is niet voor niets zijn bijnaam. Hij won met KV Mechelen onterecht van Ajax de EC-2. Danny Blind werd er na 10 minuten al uitgestuurd. Ook zo'n "grote coach."
[ afbeelding ]
Terug naar Sparta. De club degradeerde ooit één keer. Aad de Mos zou het wanbeleid van de roemruchte club niet kunnen omdraaien. Op het Kasteel gleed ie nog op zijn knieën langs de zijlijn toen Sparta in de 85 minuut scoorde tegen Excelsior. Na hijgend in zijn euforie zag ie Excelsior in de Play-Off tegen degradatie, zittend op de bank, de Rotterdamse concurrent in de 90ste minuut toch nog scoren.
[ afbeelding ]
Geen Aad afkoopsom ditmaal. Wel een staart tussen de benen, die weer vertrok. Geld opgestreken om de beste analist na Jan Mulder te worden. Markante man. Altijd leuke tv, maar als coach niet de begenadigde coach die hij zich inbeeldt te zijn. Zijn middelvinger tegen Ajax vergeef ik hem nooit. De club waar ie als coach alles aan heeft te danken.
Zo sta ik er ook in. Die heeft er echt alles uitgehaald.quote:Op maandag 11 januari 2021 15:25 schreef maxi-mus het volgende:
Leuke column Tong.
Zelf altijd een bloedhekel aan Kuyt maar wel respect voor zijn loopbaan. Onvermoeibaar.
Leg eens uit wat je niet bevalt.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:56 schreef T3hTommay het volgende:
Ik had de hoop dat je na tien dagen nuchter zijn ook niet meer zou verder zou gasan met die kutstukjes van je. Helaas.
Twee keer zou en gasan. Dat is pas schrijftalent.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:56 schreef T3hTommay het volgende:
Ik had de hoop dat je na tien dagen nuchter zijn ook niet meer zou verder zou gasan met die kutstukjes van je. Helaas.
Zal eens kijken.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Plaats eens wat van je columns die in je plaatselijke krant staan dan.
Zie die van afgelopen vrijdag op de FP.quote:Op maandag 11 januari 2021 16:00 schreef tjoptjop het volgende:
Geen eredivisie maar heb je ooit eens een column gewijd aan Rivellino, heb altijd wel een zwak voor voetballers met een goede snor
Dat lijkt mij niet.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:36 schreef tong80 het volgende:
Met een nog betere lichting dan in 2014.
Ik begin nu te twijfelen. Misschien overdreef ik wel. Nee, je hebt gelijk.quote:
Blijf deze foto geweldig vinden. De coach van Costa Rica met een blik van "the fuck is this?"quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:36 schreef tong80 het volgende:
Niet veel landen blijven ongeslagen op een WK. Op het WK van 2014 waren het er drie. Waaronder Nederland.
Het eerste land waar je aan denkt is natuurlijk wereldkampioen Duitsland. Won zes wedstrijden. Het andere land is misschien verrassend.
Costa Rica speelde tegen Uruguay, Engeland, Italië en Griekenland en vertrok niet met de krul in de staart. De staart van de wedstrijd zal het zich nog herinneren.
Costa Rica, het kleine voetballand, dacht tegen het kleine land uit Europa met een grote voetbal-historie zelf historie te kunnen schrijven.
De geniale coach van Gaal stak daar een stokje voor. Tim Krul kwam in het doel te staan. Tim Krul blijft eeuwig in het geheugen. Werd vlak voor tijd ingebracht. Stopte de penalties in de strafschoppenserie. Wie hij verving is straks vergeten. Van Gaal niet. Die heeft nog meer op zijn kerfstok. Het WK-Brazilië blijft ook in onze gedachte. Het lijkt zo lang geleden voor Oranje en het Nederlandse voetbal.
Nederland haalde de finale niet. Strandde tegen het middelmatige Argentinië. Sommigen zeiden achteraf dat we toch geen kans hadden gemaakt tegen Duitsland. Als voetballiefhebber gaan dan m'n nekharen omhoog staan. Hoe vaak werd West-Duitsland niet onverdiend wereldkampioen?
Straks een uitgesteld EK. Met een nog betere lichting dan in 2014. Als voetbal-romanticus droom ik nu al van het Oranje van de jeugd. Met eerbied voor een mooi gekleurd Oranje verleden.
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |