abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196943912
Doodstil, vanaf zondag 27 december om 20.25 uur op NPO 3.

quote:
We kennen Luther in Penoza als keihard en loyaal tot op het bot, maar hoe is hij eigenlijk die meedogenloze killer geworden? De vierdelige misdaadserie Doodstil, met in de hoofdrol Raymond Thiry, geeft antwoord op deze vraag. Andere hoofdrollen zijn weggelegd voor Sallie Harmsen, Martijn Lakemeier, Jonas Smulders, Joy Verberk, Denise Aznam en Ghislaine Pierie. Doodstil is te zien vanaf zondag 27 december om 20.25 uur op NPO 3.

Net als Luther klaar denkt te zijn met de misdaad en zijn rol als killer en steun en toeverlaat van de familie van Walraven staat daar ineens Puk (Sallie Harmsen) voor zijn neus. Zij is de dochter van zijn broer en eist dat Luther alsnog, 25 jaar na dato, wraak neemt op de moordenaar van haar ouders. Door de impulsieve Puk raakt Luther verstrikt in een spiraal van geweld en komt hij oog in oog te staan met de demonen uit zijn verleden.

Doodstil speelt zich af in de onderwereld van nu afgewisseld met de opbloeiende hasjhandel in de jaren 90. Een tijd waarin geweld voor de toen nog jonge Luther verre van vanzelfsprekend was. We zien hoe de hoopvolle jonge Luther steeds harder moet vechten om zich staande te houden in een drugswereld, die steeds grimmiger wordt, waardoor hij al snel zijn onschuld dreigt te verliezen.

Cast
Raymond Thiry (Luther), Sallie Harmsen (Puk), Martijn Lakemeier (jonge Luther), Jonas Smulders (Hans), Joy Verberk (Angela), Denise Aznam (jonge Dewi), Ghislaine Pierie (Dewi), Teun Kuilboer (Giebels), Minne Koolen (Benja) en Vincent van der Valk (Ramses).

Doodstil wordt geproduceerd door NL Film in samenwerking met KRO-NCRV. De regie is in handen van Willem Gerritsen en het scenario is geschreven door Philip Delmaar en Willem Gerritsen.
pi_196968530
Hopelijk is dit wat. Vier delen.
pi_197001682
Dialogen zijn slecht te verstaan.
pi_197002223
Ik moet nog even in het verhaal komen, heb ook wat moeite om in de jonge Luther de oude Luther te zien.
  zondag 27 december 2020 @ 22:32:20 #5
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_197005520
Wel lekker 'heftig' voor Nederlandse begrippen. Met afgezaagde handen en zo
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  zondag 27 december 2020 @ 23:35:26 #6
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_197008115
4 afleveringen is wel wat weinig.
pi_197011949
Heeft er iemand gekeken? Ik vond het best aardig.

Misschien dit topic moven naar TV ?
Friettent dikke Willie, met Willie
  Moderator maandag 28 december 2020 @ 12:46:50 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_197018656
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 03:21 schreef W00fer het volgende:
Misschien dit topic moven naar TV ?
Series op TV (bijv. Penozo) staan ook gewoon hier. TV is bijvoorbeeld voor talkshows en zo.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_197020273
quote:
15s.gif Op zondag 27 december 2020 23:35 schreef maxi-mus het volgende:
4 afleveringen is wel wat weinig.
Inderdaad vrij kort voor een serie met afleveringen van minder dan een uur.
  zondag 3 januari 2021 @ 17:11:47 #10
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_197191529
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 21:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik moet nog even in het verhaal komen, heb ook wat moeite om in de jonge Luther de oude Luther te zien.
Dit is lastig inderdaad. Jonge luther oogt een stuk langer dan de oude Luther, maar misschien is dat niet zo. En het is natuurlijk gek dat voor de jonge Luther geweld totaal niet vanzelfsprekend is...dat is even inkomen, maar dat is verder prima. In de jonge en oude Dewi lijkt ook geen enorm leeftijdsverschil te zitten eigenlijk.
  maandag 4 januari 2021 @ 18:34:31 #11
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_197211341
Ik vind het best vermakelijk maar met 4 afleveringen eigenlijk weinig toevoegen.
pi_197312739
Nu ook de tweede aflevering gezien maar ben niet echt enthousiast. -O-
Het zijn maar vier afleveringen dus ga het wel afkijken.
pi_197475891
Ook weer afgekeken.
pi_197705535
Dit was echt heel erg slecht, dat eraan geplakte einde ook. :') Deed denken aan de verschrikkelijke Penoza film. De jonge Dewi en Angela waren wel weer nice. :9~
pi_197709121
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 16:19 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Dit was echt heel erg slecht, dat eraan geplakte einde ook. :') Deed denken aan de verschrikkelijke Penoza film. De jonge Dewi en Angela waren wel weer nice. :9~
Gezien Luther in Penoza mijn favoriete karakter was keek ik op zich wel uit naar deze spinoff maar uiteindelijk viel het me tegen. Het kon me niet echt boeien.

Misschien had men de verhaallijn tot de jonge Luther moeten beperken. Hoe een brave Andreas tot harde crimineel Luther werd.

Parallel met Penoza is natuurlijk dat hij iemand uit eigen kring omgelegd heeft, terwijl de buitenwereld denkt dat het iemand anders is geweest. In Penoza Frans van Walraven voor de ogen van Boris. In Doodstil zijn eigen broer, terwijl zijn "nichtje" Puck denkt dat het Dewi's mannen zijn.
pi_197709597
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 19:49 schreef TargaFlorio het volgende:
Gezien Luther in Penoza mijn favoriete karakter was keek ik op zich wel uit naar deze spinoff maar uiteindelijk viel het me tegen. Het kon me niet echt boeien.
Aanvankelijk was het een tof personage maar dat Raymond Thierry nu tot een soort van Nederlandse Liam Neeson lijkt te zijn verworden vind ik ook gezien de erbarmelijke latere seizoenen en film van Penoza toch vooral lachwekkend. Zo heel geloofwaardig is ie niet meer in die rol. (Liam Neeson zelf ook amper nog trouwens maar dat is een ander verhaal. _O- )
pi_197714862
Oh het is niet eens meer te zien :') Dacht ga het eens terugkijken maar je moet NPO Plus hebben... Belachelijk zeg :')
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197720740
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:18 schreef RipCity het volgende:
Oh het is niet eens meer te zien :') Dacht ga het eens terugkijken maar je moet NPO Plus hebben... Belachelijk zeg :')
Doen ze dat nu ook al bij Nederlandse series? |:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')