![togo-poster-2-disney-plus-willem-dafoe.jpg]()
Deze film is mij aangeraden door een zeer goede vriend. Togo, in de volksmond ook wel "die ene film met die hond" genoemd. Ik heb bewust tot Kerst gewacht, omdat ik sneeuw en een lieve hond op de cover zag

Echter bleek dit totaal geen kerstfilm te zijn. Ja er zit sneeuw in en een lieve hond, maar echt een kerstgevoel krijg ik er niet bij. Ik heb wel beloofd deze film te reviewen in FEE dus daar hou ik mij braaf aan.
Opzich wel een aardige film, het is een beetje voorspelbaar allemaal. De film begint met een probleem en binnen 10 minuten weet je precies wat er gaat gebeuren en hoe de film eindigt. Heel erg is dat verder niet. Het is prima geacteerd en de effects waren wel top gedaan. Het is ook erg interessant om te zien hoe deze man een band heeft opgebouwd met een hond. En ondanks dat je weet dat hij niet door het ijs zakt zijn de scenes waar hij over het ijs reist erg spannend door het krakende ijs.
Dit was overigens de enige film in een jaar tijd die ik op Disney+ heb gezien. Ik was vergeten mijn na mijn proefperiode op te zeggen, waardoor ik een jaar lang aan Disney+ vastzat. Echt 0,0 aanbod hebben die gasten verder. Maar goed, dat kan je deze film niet echt kwalijk nemen.
Normaliter zou ik deze film een 7 geven. Maar Togo is een erg lieve hond. En ik ben helemaal geen hondenliefhebber. Dit is een waargebeurd verhaal en door zijn heroïsche daden is er zelfs een land naar hem vernoemd.
Daarom krijgt deze film van mij: Een 8.