Maar ken je de uitdrukking?quote:
Herkenbaar van vroegerquote:
Géén idee... vroeger welquote:Op donderdag 24 december 2020 01:22 schreef chufi het volgende:
Wordt er nog wel geschuifeld tegenwoordig ?
oh ja je had nog een ander woord ook.. dat was eventjes ''Hip"" maar ik weer niet meer hoe dat heettequote:
‘Slowen’ heb ik ook nooit meer gehoord.quote:Op donderdag 24 december 2020 01:22 schreef chufi het volgende:
Wordt er nog wel geschuifeld tegenwoordig ?
Favo nummerquote:Op donderdag 24 december 2020 01:34 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
‘Slowen’ heb ik ook nooit meer gehoord.
quote:
quote:
Domivoor moest even over nadenken maar vind ik ook!quote:Op donderdag 24 december 2020 12:07 schreef ToT het volgende:
Jemig de pemig, Mozes kriebel! Helemaal te waus dit topic man! Ik word er helemaal kneis van!
nee gewoon allesquote:Op vrijdag 25 december 2020 00:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Mijn moeder zei altijd als er bijvoorbeeld nog toep lag op de eettafel dat we ''de hele reutemeteut"
moesten opruimen, want het was etenstijd.
Reutemeteut was dus roep, bende, zooi, rotzooi...
Wist je dit?quote:Op donderdag 24 december 2020 12:07 schreef ToT het volgende:
Jemig de pemig, Mozes kriebel! Helemaal te waus dit topic man! Ik word er helemaal kneis van!
Ja.. maar ik weer niet of ze het zo bedoelde of dat ze dit wist.. voor mij was het gewoon eenquote:
Blitskikker was zoiets dat was in de jaren 70...quote:Op zondag 27 december 2020 18:44 schreef Magister_Artium het volgende:
Rond 1988 was ‘blits’ nog wel een woord dat veel gebruikt werd, als ‘gaaf, stoer, cool’.
Je maakte de blitsquote:Op zondag 27 december 2020 18:44 schreef Magister_Artium het volgende:
Tokkelen doe je nog steeds op bijvoorbeeld een gitaar. Het woord bestaat nog, maar nu in andere betekenis.
Rond 1988 was ‘blits’ nog wel een woord dat veel gebruikt werd, als ‘gaaf, stoer, cool’.
Vond ik best wel een stomme dansquote:Op vrijdag 1 januari 2021 02:07 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Bumpen = dansen en tegen elkaar aanstoten
Hier getoond:
quote:
Ik kom niet verder dan ''lekker stuk''quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:36 schreef Eightyone het volgende:
In meidenbladen uit de jaren 90 hadden ze het steeds over 'je kanjer'.
Wie zegt dat nou nog.
(Ik kan me ook niet echt herinneren dat dit in het dagelijks taalgebruik voor kwam, maar er zal wel een reden zijn dat Popfoto/Fancy het zo graag gebruikte.)
En hoewel een van de subfora hier die woorden bevat, kom ik het woord 'babe' of 'hunk' verder amper nog tegen. Maar een jaar of 20 geleden werd je ermee doodgegooid.
''Reeds''quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:49 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Ik nam vroeger de uitdrukking van Sjef van Oekel over: Reeds
Tot ergernis van de lerares die vroeg aan mij of ik het even 500 maal wilde noteren
Ik die van Barend Servet: 'Pollens!'quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:49 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Ik nam vroeger de uitdrukking van Sjef van Oekel over: Reeds
Tot ergernis van de lerares die vroeg aan mij of ik het even 500 maal wilde noteren
misschien vind je dit item ook wel leuk danquote:Op dinsdag 5 januari 2021 01:52 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik die van Barend Servet: 'Pollens!'
Zo'n woord waar je te pas en vooral te onpas je omgeving mee tot waanzin kon drijven
Je kan stellen dat ik op de kunst en de kunsten van Wim T. Schippers nooit uitgekeken ben geraakt.
Oh, dan is het misschien een regionaal iets. Ik woon tegenwoordig in Midden Brabant en hoor het eigenlijk nooit meerquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:11 schreef Eightyone het volgende:
Ik (N-O Brabant) hoor het al een leven lang. Het is in mijn omgeving, zeker bij ouderen, nog steeds niet verdwenen.
Toch niet als ze jou zag hoop ik? Grote griezel zou ik meteen aan denkenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:34 schreef BertV het volgende:
De oma van mijn vriendin riep bij zowat alles: Grote griebels!
https://www.ensie.nl/woor(...)taalgebruik/griebels
Ik hoorde laatst dat moest uitkijken, alleen fietsend in een donker in het bos, dus dat zal wel meevallen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Toch niet als ze jou zag hoop ik? Grote griezel zou ik meteen aan denken
zou het zo érg zijn?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 09:13 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst dat moest uitkijken, alleen fietsend in een donker in het bos, dus dat zal wel meevallen.
...of ging dat over politie?
Deze wel?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |