abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196806398
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 23:57 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Geweldig, wat heb ik dit vaak gekeken vroeger! Echt bijna vergeten ja....
Oh ja, ook bijna vergeten maar wat heb ik hierom moeten lachen zeg, die twee waren zo goed op elkaar ingespeeld, ja prachtige tv! _O_
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  maandag 28 december 2020 @ 14:55:32 #54
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_197022689
De Gezusters Kokkel

quote:
Komische jeugdserie over de zussen Agaath en Miep Kokkel (gespeeld door het theaterduo De Gebroeders Flint) die gasten ontvangen in pension Huize Kokkel; Miep wil de gasten chique behandelen, Agaath neemt het niet zo nauw.
Meer een kinderserie, maar toch best wel wat bijzonders met de vele liedjes die erin verweven zijn:

Helaas op dit na niks meer te vinden aan beeldmateriaal :(
Zou zo graag het hele intro nog eens willen zien.
pi_197068667
Daktari, met Clarence de schele leeuw :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197190985
Wie kent hem nog?

Jan Lenferink met zijn ptogramma RUR

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Lenferink

Jan Lenferink (Dalfsen, 9 december 1948) is een Nederlands radio- en televisiemaker.

Lenferink werkte jarenlang voor de VPRO, waar hij meewerkte aan radioprogramma's als Piet Ponskaart. Maar hij werd vooral bekend als presentator van het televisieprogramma RUR (Rechtstreeks Uit Richter), dat aanvankelijk door Veronica werd uitgezonden in de jaren 80. Hij stond onder andere bekend om zijn streepjesoverhemd, zijn glas melk en zijn lichte vorm van stotteren.

In de jaren negentig was hij te zien op RTL 4, RTL 5 en op SBS6.

Lenferink kreeg ooit in een live-uitzending enkele klappen in zijn gezicht toen hij een taart wilde aanbieden bij het clubhuis van de Hells Angels.


Het bezoeken van mensen die recent in het nieuws waren om ze daarbij een taart aan te bieden, deed Lenferink wel vaker. Het lukte hem zelfs ooit om tijdens Koninginnedag een taart aan koningin Beatrix aan te bieden en haar kort te spreken.

Op 22 november 2007 haalde hij wederom het nieuws; in een reportage over het omstreden Amsterdamse luxebordeel Yab Yum waren beelden te zien waarin de voormalige tv-presentator in bad zat met een van de gastvrouwen. De beelden waren gemaakt voor een uitzending van tv-show RUR. Lenferink nam daarin enkele interviews af, en maakte met toestemming geënsceneerde beelden in de club.

Lenferink schrijft ook columns voor het NRC Handelsblad en Het Parool.








Geweldig Programma _O_
pi_197191433
Kieskeurig (jaren '80 - begin '90)
pi_197192907
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:06 schreef Socios het volgende:
Kieskeurig (jaren '80 - begin '90)
Dat was toch niet leuk of grappig !v :D

Dan beter Dolf Brouwers alias Sjef van Oekel :P

Wie kent hem niet? Alleen al deze die weten de meeste nog wel... alleen al door dit liedje..




En van het programma Waldolala

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dolf_Brouwers

Het is weer zo laat! was een tiendelige televisieserie die van 12 februari 1978 tot en met 23 april 1978 wekelijks door de VPRO op de zondagavond werd uitgezonden.

De serie, die ook wel bekendstond als Waldolala, werd bedacht, geschreven, samengesteld en geregisseerd door Wim van der Linden, Wim T. Schippers, Gied Jaspars en Ellen Jens.

De titelsong werd gezongen door de groep Luv' en was het nummer U.O.ME (you owe me) waardoor de groep bekend werd.




Maar dit weten de meeste weer niet!


Voordat good old Dolf Brouwers landelijke bekendheid zou krijgen met personage's als bijvoorbeeld
Sjef van Oekel, kende hij twaalf ambachten en dertien ongelukken.

Zo was hij ondermeer als timmermansknecht, kapper en operazanger werkzaam, ook maakte hij eind
vijftiger en begin zestiger jaren al wat platen, eerst bij de firma DELAHAY en later ondermeer bij CNR.
Dit nummer is een van zijn mooiste creatie's ( al is dit een persoonlijke mening ) dat werd geschreven
door Ger Rensen en op muziek werd gezet door Addy Kleijngeld die dit deed onder zijn pseudoniem :
A. Schwarzmann. Voor deze opname stond men op 16 december 1963 in de studio, het jaar daarop
werd de plaat uitgebracht.

De single waar dit van is opgenomen is echter een heruitgave, uit 1984, toen dit nummer weer in de
belangstelling kwam te staan. Zeer ten onrechte wordt de tekst en muziek van dit fraaie lied dikwijls aan
Toon Hermans toegedicht, totaal op niets gebaseerd, verantwoordelijk zijn Ger Rensen en maestro Addy Kleijngeld !
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dolf_Brouwers

Adolphus (Dolf) Brouwers (Utrecht, 31 augustus 1912 – Den Haag, 23 september 1997) was een Nederlands operettezanger (tenor) en komiek.

Hij werd op zestigjarige leeftijd ontdekt door Wim T. Schippers en groeide als Sjef van Oekel uit tot
hoofdrolspeler in een televisieprogramma van Schippers en in een reeks stripverhalen, getekend door Theo van den Boogaard.

In 1972 werd Brouwers ontdekt door Wim T. Schippers. Schippers zocht voor de Fred Hachéshow iemand voor een bijrolletje als de patatbakker 'S. van Oekel' uit het Belgische plaatsje Reet.

De naam had Schippers in België op een bedrijf in autoaccessoires zien staan.
Hoofdrolspeler Harry Touw dacht meteen aan Brouwers, die hij kende van de Haagse Artiesten Club.
Brouwers gaf zijn personage de voornaam 'Sjefke' en kreeg vervolgens van Schippers verschillende bijrollen
in het programma.

In 1974-75 kreeg hij een eigen programma Van Oekel's Discohoek.[1]




Nadat Van Oekel tijdens uitzending voor Kerst in de fietstas van zijn sidekick Ir. Evert v.d. Pik (Jaap Bar)
had gekotst, begon Henk van der Meyden een actie tegen het programma. :D :') :P


De lezers van het tijdschrift Muziek Expres verkozen Sjef van Oekel echter tot populairste televisiepersoonlijkheid van 1974.

Ook verscheen Van Oekel in het programma de Ondergang van de Onan, waarmee een passagiersschip werd bedoeld. Op dit schip kwamen alle personages (in een zogenaamd toneelstuk)
in allerlei idiote situaties ten tonele.


Vanaf 1976 verscheen de succesvolle strip Sjef van Oekel in het tijdschrift Nieuwe Revu en in stripalbums.
Het scenario was van Wim T. Schippers en de tekeningen waren van Theo van den Boogaard.

https://www.michaelminneb(...)IET-GOED-226x300.jpg

Brouwers voelde zich er uiteindelijk niet fijn bij op de manier waarop hij werd afgebeeld, en spande een rechtszaak aan, die met een betalingsregeling werd geschikt.







Ik vind ze wel grappig eigenlijk :@ :P

In 1981 speelde Brouwers de rol van Ouderling van Dalden en later opnieuw Van Oekel in de serie De Lachende Scheerkwast, opnieuw geschreven door Wim T. Schippers.

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_lachende_scheerkwast

De lachende scheerkwast was een Nederlandse televisieserie van de VPRO van Wim T. Schippers uit
1981 en 1982. De serie bestond uit twaalf afleveringen, die werden uitgezonden van 6 september 1981
tot 28 maart 1982.


De Lachende Scheerkwast - Aflevering 6 - VPRO

Opname afkomstig van SCOTCH VC60 (1st Gen) band opgenomen op een N1700 waarvan de beelden videofrequent uit de recorder zijn genomen dus niet via het antennesignaal voor een optimaal eind resultaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In zijn rol als Sjef van Oekel declameerde Brouwers herhaaldelijk diverse zinsnedes die uitgroeiden tot gevleugelde uitdrukkingen.

Verreweg de bekendste daarvan zijn

"..., als het ware",
"Maar ik kwam van rechts"
"Dat ben ik dus"
"Wie is u?"
"Ik word niet goed"
"Pardon, reeds!" en .......... "Wordt het toch nog gezellig, reeds". *O*



In 1984 speelde hij een bijrol als van Oekel in de serie Opzoek naar Yolanda en werd het tijdperk Haché/Servet/Van Oekel zo'n beetje afgesloten.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Opzoek_naar_Yolanda

In 1995 reikte burgemeester Wim Deetman aan Brouwers de Gouden Speld van de stad Den Haag uit.
In datzelfde jaar overleed Brouwers' echtgenote.Brouwers zelf overleed twee jaar later op net 85-jarige leeftijd in zijn woning aan het Slijkeinde te Den Haag, de stad die hij als de zijne had beschouwd.

Zoals hij bij de opening van de vernieuwde Hilversum 3-studio's in september 1975 verklaarde:

"Ik kom dus uit Den Haag. Ben ik vandaan gekomen met mijn DAF..........
Een spoor van verwoestingen achter mij latend.

Want zei Voltaire al niet REEDS: 'Doe wel en zie niet om'!" *O*

pi_197193270
quote:
10s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat was toch niet leuk of grappig !v :D

Er was sowieso één leuk item. 14.gif

pi_197201493
quote:
16s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:55 schreef Socios het volgende:

[..]

Er was sowieso één leuk item. 14.gif

:D

Ik zit nu bij die eend.. waarom koop je zoiets? :')
pi_197201641
Het Polygoonjournaal was ook altijd leuk , zéker als je het nu terugziet, op die leeftijd
wilde ik alleen maar de film zien natuurlijk...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Polygoonjournaal

Het Polygoonjournaal is een verzamelnaam voor twee Nederlandse bioscoopjournaals,
te weten Neerlands Nieuws en Polygoon Wereldnieuws, die tot 1987 werden geproduceerd door
de firma Polygoon-Profilti.

In de ontwikkelingen die het Polygoonjournaal, vanaf de eerste aflevering van "Hollandsch Nieuws",
heeft doorgemaakt tijdens zijn 63-jarige bestaan zijn drie perioden duidelijk van elkaar te onderscheiden;
de periode van de oprichting en de eerste ontwikkelingen van bioscoopjournaals tijdens het interbellum,
de zwarte periode van Tweede Wereldoorlog en de laatste periode van groei en bloei tijdens en na de wederopbouw. Door de komst van de televisie in Nederland in de jaren vijftig en zestig, de videotheken eind jaren zeventig en draagbare videocamera's en camcorders in de jaren tachtig van
de twintigste eeuw, nam het belang van filmjournaals voor de nieuwsvoorziening af.

Deze ontwikkelingen leidden tot de opheffing van het Polygoonjournaal in 1987.

Hier was ik nog niet geboren hoor... oO<


hier wel... maar toen was ik te jong


en hier leefde ik al maar ik ging nog niet naar de bios




Hier wel jaren eind 70 en tachtig... O+


en dit is toch gewoon Historie... nou ja ''gewoon''.... _O_


Die stem zou ik gewoon herkennen :D en niet alleen ik...

Philippus (Philip) Bloemendal (Scheveningen, gemeente Den Haag,
25 juni 1918 - Amersfoort, 22 februari 1999) was een Nederlands nieuwslezer.

Hij is vooral bekend als presentator van het Polygoon-journaal tussen 1946 en 1986.
Zijn karakteristieke stemgeluid en zijn humor worden nog steeds door veel mensen herkend.



  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 4 januari 2021 @ 01:52:41 #62
39237 crew  H_T
2733
pi_197201691
VPRO-serie Bed & Breakfast. Vooral bekend van de uitspraken Fuckeroni en Suck my Tillie
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_197201736
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 01:52 schreef H_T het volgende:
VPRO-serie Bed & Breakfast. Vooral bekend van de uitspraken Fuckeroni en Suck my Tillie
Ken ik niet :@

maar even opgezocht :P


morgen even kijken :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 januari 2021 @ 11:31:29 #64
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_197204429
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 19:51 schreef marcb1974 het volgende:
[ afbeelding ]

En eng dat ik het vond.
één van de spannendste series uit mijn jeugd, wat was dat goed
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 januari 2021 @ 17:56:53 #65
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_197210737


dit was geweldig
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 4 januari 2021 @ 19:28:03 #66
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_197212351
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 17:56 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]

dit was geweldig
Opgenomen in mijn woonplaats. O+
  maandag 4 januari 2021 @ 23:20:33 #67
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_197217938
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:58 schreef Symphonic het volgende:

[..]

Hij lijkt er inderdaad op :Y

Deze serie keek ik in mijn jeugd:

[ afbeelding ]
De eerste jeugdserie die ik echt volgde denk ik.
pi_197218605
We kijken na al die jaren weer eens naar de serie "North & South" uit 1985. Was voor die tijd een heel dure productie, over de Amerikaanse burgeroorlog. Een heel klein beetje klef is het wel. Was een enorme hit, ook hier.
Maar een beetje klef is wel lekker vanwege Ashton, wat een heerlijke bitch is dat in deze serie ... ~O>

Binnenkort staat de miniserie "De Doornvogels" 1983 op de agenda (moet toch wat met die Corona). Ook zo'n succes, over een priester die de vrouwen gek maakt. Kan het me niet erg heugen. Maar zij kan niet wachten.
Bonken zijn extra grote aardappelen, speciaal voor de patat. Ook goed om te koken of te bakken. Deze aardappel is vrij vastkokend en licht kruimig.
pi_197219720
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 01:09 schreef Bonken het volgende:
We kijken na al die jaren weer eens naar de serie "North & South" uit 1985. Was voor die tijd een heel dure productie, over de Amerikaanse burgeroorlog. Een heel klein beetje klef is het wel. Was een enorme hit, ook hier.
Maar een beetje klef is wel lekker vanwege Ashton, wat een heerlijke bitch is dat in deze serie ... ~O>

Binnenkort staat de miniserie "De Doornvogels" 1983 op de agenda (moet toch wat met die Corona). Ook zo'n succes, over een priester die de vrouwen gek maakt. Kan het me niet erg heugen. Maar zij kan niet wachten.
Ah North & South was ik ook helemaal vergeten, ja die Ashton was zéker een bitch :D
maar wél een bloedmooie bitch :P

De Doornvogels vond ik écht geweldig O+ die staat hier ook ergens in dit topic als ik me niet vergis,
die Priester was ook wel héél sexy vond ik :@ :D

Die zou mij ook wel mogen bekeren O-)

  dinsdag 5 januari 2021 @ 18:38:49 #70
370431 drakin
vurig typje
pi_197230642
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 19:51 schreef marcb1974 het volgende:
[ afbeelding ]

En eng dat ik het vond.
Die dvd heb ik *O*
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_197231452
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 18:38 schreef drakin het volgende:

[..]

Die dvd heb ik *O*
Ik kom kijken :o
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 5 januari 2021 @ 19:28:36 #73
370431 drakin
vurig typje
pi_197231470
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:27 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ik kom kijken :o
glaasje water staat hier al een week voor je klaar *O*
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_197232506
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:28 schreef drakin het volgende:

[..]

glaasje water staat hier al een week voor je klaar *O*
:9

Die zal wel lauw zijn ondertussen :P
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 5 januari 2021 @ 20:16:14 #75
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_197232761
Vroege fap herinneringen

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')