Idd, dan is je vriendschap überhaupt al niks waardquote:Op woensdag 23 december 2020 19:33 schreef timmmmm het volgende:
Waarom zou je in 's hemelsnaam het contact en de vriendschap verbreken omdat iemand ergens anders over denkt?
Gewoon een afspraak maken dat je het over alles kan hebben behalve over Covid en alles wat erbij hoort.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:31 schreef Starhopper het volgende:
Iemand waar ik regelmatig mee game begon laatst in de party over Willem Engel en dat de wappies toch ergens wel een punt hebben. Ik heb een poging gedaan hem eruit te lullen maar toen kreeg ik direct te horen dat ik niet "wakker" ben. Tja, toen was ik er wel een beetje klaar mee. Het is ook niet mogelijk om tijdens het gamen er niet over te praten want het is te belangrijk volgens hem.
Wat kan ik doen? Het beste lijkt mij gewoon het contact en de vriendschap te verbreken. Al doet dat wel pijn.
Hoe gaan jullie met dit soort mensen om?
Als je over Engel begint, vervolgens wordt verweten "niet wakker" te zijn dan vertoon je alle symptomen van een wappiequote:Op woensdag 23 december 2020 19:37 schreef Momo het volgende:
Ik geef dit topic een kans, maar 1 ding laten we niet iedereen die ergens iets anders overdenkt niet meteen een wappie noemen.
Prima. Maar die complotdingen, daar wil ik niets over horen, ik vind het allemaal onzin. En hij komt met allemaal shit om mij te overtuigen dat het geen poeppraat is. Het is niet meer mogelijk een avondje leuk te gamen zonder dat ik allemaal complotdingen te horen krijg.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:33 schreef timmmmm het volgende:
Waarom zou je in 's hemelsnaam het contact en de vriendschap verbreken omdat iemand ergens anders over denkt?
Dit ja.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Gewoon een afspraak maken dat je het over alles kan hebben behalve over Covid en alles wat erbij hoort.
Dat heb ik ook al gevraagd maar dat wil hij niet. Want het is te belangrijk....quote:Op woensdag 23 december 2020 19:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Gewoon een afspraak maken dat je het over alles kan hebben behalve over Covid en alles wat erbij hoort.
quote:Op woensdag 23 december 2020 19:41 schreef kwiwi het volgende:
Mijn schoonmoeder denkt dat 1) het virus met opzet de wereld in is geholpen door overheden om van de ouderen af te komen en 2) dat de covid test eigenlijk een vaccinatie is.
We negeren het meestal gewoon.
Ze is gepensioneerd arts, moet je nagaan.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:43 schreef RedFever007 het volgende:
[..]dat er serieus mensen zijn die zo denken..... Kan er met mijn verstand niet bij
PCRtest = vaccinatie, dat hoor ik dus heel vaak. Zo jammer.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:41 schreef kwiwi het volgende:
Mijn schoonmoeder denkt dat 1) het virus met opzet de wereld in is geholpen door overheden om van de ouderen af te komen en 2) dat de covid test eigenlijk een vaccinatie is.
Tjah tis dan ook gewoon makkelijker om alles en iedereen de schuld te geven van covid natuurlijk, makkelijker om het dan allemaal aan jezelf uit te leggen.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:44 schreef capricia het volgende:
Ik heb ook zo'n vriend. In Italië. Die stond te janken toen de legertrucks met doden voorbij reden. Die familieleden dood heeft zien gaan. In het voorjaar.
Maar die nu helemaal op de complottoer gegaan is. 5G, Bill Gates. NWO bla bla.
Zelfs een PCR test wil hij niet, omdat daar stiekem een vaccin in zit. Of zo.
Ik denk dat deze mensen niet goed kunnen coopen met wat er veranderd is. En met wat er gebeurd is. Dat de pandemie echt is.
Een soort denial-modes. Ze geven de overheid de volledige schuld, en drenken in complotten. Waar alle overheden van de wereld dan in zitten. Of zo.
Ik heb ook geen idee hoe ik hier mee om moet gaan. Over het algemeen vermijd ik het onderwerp maar. Maar dat vind ik lastig, omdat het wel invloed op mijn leven heeft.
Tegenwoordig verbreken "vrienden" al het contact met elkaar als ze beide een andere politieke voorkeur hebbenquote:Op woensdag 23 december 2020 19:33 schreef timmmmm het volgende:
Ja inderdaad, bij dat soort mensen zou het een coping mechanisme kunnen zijn. Maar ik heb bijvoorbeeld ook kennissen die altijd al anti overheid en pro complottheorieën waren, bij hen is het nu niet anders.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:44 schreef capricia het volgende:
Ik heb ook zo'n vriend. In Italië. Die stond te janken toen de legertrucks met doden voorbij reden. Die familieleden dood heeft zien gaan. In het voorjaar.
Maar die nu helemaal op de complottoer gegaan is. 5G, Bill Gates. NWO bla bla.
Zelfs een PCR test wil hij niet, omdat daar stiekem een vaccin in zit. Of zo.
Ik denk dat deze mensen niet goed kunnen coopen met wat er veranderd is. En met wat er gebeurd is. Dat de pandemie echt is.
Een soort denial-modes. Ze geven de overheid de volledige schuld, en drenken in complotten. Waar alle overheden van de wereld dan in zitten. Of zo.
Ik heb ook geen idee hoe ik hier mee om moet gaan. Over het algemeen vermijd ik het onderwerp maar. Maar dat vind ik lastig, omdat het wel invloed op mijn leven heeft.
Of het wijf van de ander neuken.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:46 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Tegenwoordig verbreken "vrienden" al het contact met elkaar als ze beide een andere politieke voorkeur hebben
Niet echt, verklaar jezelfquote:Op woensdag 23 december 2020 19:45 schreef MisterWendel het volgende:
Wappie of dwaalgeest/spacer. Kan net zo goed gelden voor mensen aan de andere kant.
Wat?quote:Op woensdag 23 december 2020 19:45 schreef MisterWendel het volgende:
Wappie of dwaalgeest/spacer. Kan net zo goed gelden voor mensen aan de andere kant.
Voor die vraag is toch echt R&P in het leven geroepen.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat zijn andere mogelijkheden dan? Zou het graag anders oplossen maar zie niet hoe
Gewoon negeren en dr niet op ingaan. Niet het beest voedenquote:Op woensdag 23 december 2020 19:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat zijn andere mogelijkheden dan? Zou het graag anders oplossen maar zie niet hoe
Ik open een topic met een vraag. Jij zegt dat er tientallen mogelijkheden zijn. En als ik vraag naar de andere mogelijkheden verwijs je mij door naar R&Pquote:Op woensdag 23 december 2020 19:52 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Voor die vraag is toch echt R&P in het leven geroepen.
Dan zit er iets flink fout in de 'vriendschap' en dan doel ik niet op het gedeelte 'feiten vs meningen'.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Prima. Maar die complotdingen, daar wil ik niets over horen, ik vind het allemaal onzin. En hij komt met allemaal shit om mij te overtuigen dat het geen poeppraat is. Het is niet meer mogelijk een avondje leuk te gamen zonder dat ik allemaal complotdingen te horen krijg.
Nja, dan ga ik dat maar proberen. Zal wel even doorbijten worden.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:52 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Gewoon negeren en dr niet op ingaan. Niet het beest voeden. T gaat mss een tijdje er constant over, maar op gegeven moment houdt dat echt wel op. Gewoon over andere dingen lullen.
Oh mèn... die is van de wereld.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:41 schreef kwiwi het volgende:
Dat wat fout in de vriendschap is, is dat hij nu begint te geloven in complotten. Het maakt hem echt een ander mens.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan zit er iets flink fout in de 'vriendschap' en dan doel ik niet op het gedeelte 'feiten vs meningen'.
Welke persoonlijke problemen zouden daaraan ten grondslag kunnen liggen?quote:Op woensdag 23 december 2020 20:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat wat fout in de vriendschap is, is dat hij nu begint te geloven in complotten. Het heeft hem echt een ander mens gemaakt.
Nee, dat was er fout zit is dat er blijkbaar geen onderling respect is. Als in, iemand's grenzen respecteren en dus kappen over iets waarvan de ander aangeeft dat je het er niet over wilt hebben.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat wat fout in de vriendschap is, is dat hij nu begint te geloven in complotten. Het heeft hem echt een ander mens gemaakt.
Dit is het beste, denk ik.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:00 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb zulke mensen ook in mijn omgeving.
Ik hoor ze aan, luister beleefd, breng af en toe een feitje in en zeg dat ik het niet met ze eens ben.
Ik maak niet zo snel ruzie
Thanks! Ga ik even lezenquote:Op woensdag 23 december 2020 19:59 schreef Tourniquet het volgende:
https://www.vn.nl/vrienden-complotdenkers/
Maar dat onderling respect was er wel altijd. Nu is dat verdwenen.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, dat was er fout zit is dat er blijkbaar geen onderling respect is. Als in, iemand's grenzen respecteren en dus kappen over iets waarvan de ander aangeeft dat je het er niet over wilt hebben.
Ja, en dat is dus wat er fout zit.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar dat onderling respect was er wel altijd. Nu is dat verdwenen.
Ik merk dat ik best wel mee kan gaan met complotdenkers, overigens. Tot mijn verbazing.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is het beste, denk ik.
Maar ik ben soms te emotioneel betrokken bij het onderwerp/wij hier op fok in COR lezen zo veel en weten echt wel wat over het onderwerp.
Dan hoor ik allerlei onzin aan. En soms moet ik dan wat terug zeggen..stupid me.
Hoe zou jij willen dat vrienden met jou omgaan?quote:Op woensdag 23 december 2020 20:08 schreef MisterWendel het volgende:
Niemand in mijn omgeving (buren familie vrienden) denken dat covid19 100% zuivere koffie is. Ze geloven wel dat bigpharma in een complot zit met de overheid om geld te verdienen. En voor de overheid om nieuwe grip te krijgen op de burgers. De waarheid is dat de meeste mensen zich eigenlijk niet druk willen maken over politieke zaken. En we hebben dus geen ellenlange diepgaande gesprekken over Civid. Het lijkt ze allemaal te ingewikkeld heb ik het idee. Het leven bestaat immers uit meer dan alleen politieke zaken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |