abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:22:02 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_197173924
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
De beste wensen nog allemaal! Dat onze kindjes dit jaar leuke dreumesjes mogen worden. O+

[ afbeelding ]
Dit aapje heeft als nieuw voornemen dat ze niét gaat slapen. Gewoon de hele dag - afgezien van wat korte slaapjes - helemaal niet. Beetje jammer, want grote broer eist de laatste dagen ook heel veel aandacht en energie op. Pff, hoe doen moeders met > 2 kinderen dit? :+
Je went er aan en je laat je principes wat meer varen ;) overleven is belangrijker dan de beeldscherm tijdklok zeg maar.

Lief popje O+
disclaimer
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:24:43 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_197173966
disclaimer
  zaterdag 2 januari 2021 @ 17:10:34 #178
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_197174534
Babies O+

Ik lees wel mee maar ik kom maar niet aangehaakt. Zusje is inmiddels alweer 8 weken, maar het lijkt veel langer! Ze heeft veel last gehad van krampjes, dat wordt nu gelukkig wel iets minder. Overdag doet ze net als het lieve aapje van Duman alleen maar korte hazenslaapje, behalve in de kinderwagen of de drager, dan houdt ze het ook best anderhalf uur uit. ‘s Nachts mogen we niet klagen. Ze krijgt 1 nachtfles en komt dan rond half 7 weer. En ze is nu al idolaat van haar grote broer O+

Vraagje aan de kv-mama’s: ze heeft af en toe moeite met poepen. Is dit herkenbaar en hebben jullie tips? Ik doe al iets meer water in de fles en heb de lichtst verteerbare kv die er hier te krijgen is. Maar ze perst en perst maar. Zo sneu. Of gaat dat ook over als de krampjes overgaan? Ik herken het niet van Bas namelijk.
pi_197174918
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:24 schreef SQ het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is veranderd! :o
Wat een guitig snoetje O+ O+

Ik ben stiekem opgelucht dat ik hier lees dat meer kindjes overdag veel wakker zijn :@

Mickey vecht veel tegen de slaap, tot we maar met hem gaan wandelen. Dan slaapt hij als een blok O+
Maar vandaag weer een keer in zijn ledikantje, maar dan moet ik hem wel even in slaap wiegen. O+
pi_197175441
Hier komen we net uit denietwillenslapenfase. Inderdaad vechten tegen de slaap, in slaap wiegen en vervolgens hazenslaapjes doen. Ik vond het best pittig. Gelukkig was het hier alleen overdag :)
  Moderator/colorchick zaterdag 2 januari 2021 @ 19:22:54 #181
382129 crew  Donna
pi_197176439
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:10 schreef 1inamelon het volgende:
Babies O+

Ik lees wel mee maar ik kom maar niet aangehaakt. Zusje is inmiddels alweer 8 weken, maar het lijkt veel langer! Ze heeft veel last gehad van krampjes, dat wordt nu gelukkig wel iets minder. Overdag doet ze net als het lieve aapje van Duman alleen maar korte hazenslaapje, behalve in de kinderwagen of de drager, dan houdt ze het ook best anderhalf uur uit. ‘s Nachts mogen we niet klagen. Ze krijgt 1 nachtfles en komt dan rond half 7 weer. En ze is nu al idolaat van haar grote broer O+

Vraagje aan de kv-mama’s: ze heeft af en toe moeite met poepen. Is dit herkenbaar en hebben jullie tips? Ik doe al iets meer water in de fles en heb de lichtst verteerbare kv die er hier te krijgen is. Maar ze perst en perst maar. Zo sneu. Of gaat dat ook over als de krampjes overgaan? Ik herken het niet van Bas namelijk.
A-tje kan ook niet zo goed poepen. Zelfde als bij jullie.
Haar zus poepte soms wel 8x per dag ondanks KV, dus ben dit ook niet gewend.
De vitamine D druppels heb ik in olievorm, beetje smeermiddel erin. (8>
  zaterdag 2 januari 2021 @ 19:45:13 #182
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_197176902
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:22 schreef Donna het volgende:

[..]

A-tje kan ook niet zo goed poepen. Zelfde als bij jullie.
Haar zus poepte soms wel 8x per dag ondanks KV, dus ben dit ook niet gewend.
De vitamine D druppels heb ik in olievorm, beetje smeermiddel erin. (8>
Haha ja die heb ik expres uit Nederland meegenomen. Hier word je geacht te klooien met pilletjes vitamine D die je oplost in water :{

Zusje heeft haar eerste inenting ook al gehad trouwens, tegen het rotavirus. Ze had er best veel last van ;( dus ik vrees met grote vrezen voor de volgende inentingen eind van de maand.
pi_197177441
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier komen we net uit denietwillenslapenfase. Inderdaad vechten tegen de slaap, in slaap wiegen en vervolgens hazenslaapjes doen. Ik vond het best pittig. Gelukkig was het hier alleen overdag :)
Ja, hier gelukkig ook! Heeft het lang geduurd bij jou?
pi_197177550
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:09 schreef tpopml het volgende:

[..]

Ja, hier gelukkig ook! Heeft het lang geduurd bij jou?
3 weken ongeveer.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 23:08:14 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197182400
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:24 schreef SQ het volgende:
[ afbeelding ]
Blijhoofd O+
Resistance is futile.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 23:09:22 #186
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197182432
quote:
De beste wensen nog allemaal! Dat onze kindjes dit jaar leuke dreumesjes mogen worden. O+

[ afbeelding ]
Dit aapje heeft als nieuw voornemen dat ze niét gaat slapen. Gewoon de hele dag - afgezien van wat korte slaapjes - helemaal niet. Beetje jammer, want grote broer eist de laatste dagen ook heel veel aandacht en energie op. Pff, hoe doen moeders met > 2 kinderen dit? :+
Ik kan het je niet vertellen maar wat een schatje is ze toch O+
Resistance is futile.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 23:15:07 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197182585
Hier is meneer serieus eenkennig aan het worden, 's avonds slapen kan alleen met mama. We hadden vrienden op bezoek, en ze aten ook mee. Van 7 tot half 10 heeft Colin alleen maar ge(vooral bij mijn man) spookt en gehuild tot ik met hem in bed op schoot ben gaan zitten. 10 minuten later kon ik hem zo in de co-sleeper schuiven. Draakje.
Resistance is futile.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 23:42:46 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_197183251
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 23:15 schreef Seven. het volgende:
Hier is meneer serieus eenkennig aan het worden, 's avonds slapen kan alleen met mama. We hadden vrienden op bezoek, en ze aten ook mee. Van 7 tot half 10 heeft Colin alleen maar ge(vooral bij mijn man) spookt en gehuild tot ik met hem in bed op schoot ben gaan zitten. 10 minuten later kon ik hem zo in de co-sleeper schuiven. Draakje.
Dat is hier al vanaf dag 1 :')
Alleen met oud en nieuw is het me gelukt om daarna de kamer te verlaten, maar vooralsnog is het mama of janken.
disclaimer
  zondag 3 januari 2021 @ 00:21:26 #189
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_197183693
quote:

[ afbeelding ]
Hoi, ik heb er vier en een vijfde onderweg.

Die oudste hebben ook hun aandacht nodig en het mooiste vermaak voor die kleine is gewoon leuke dingen doen met je andere kindje. Dus erbij zetten in een stoeltje, wagen of Maxi cosi.

Babytv is ook heilig hier, kleurtjes kijken.

En laat die slaaptijden los, hier sliepen ze overdag nooit. Als ze niet willen slapen, en jij vind dat het moet succes... dat verlies je altijd,
  zondag 3 januari 2021 @ 02:40:52 #190
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197184292
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 23:42 schreef SQ het volgende:

[..]

Dat is hier al vanaf dag 1 :')
Alleen met oud en nieuw is het me gelukt om daarna de kamer te verlaten, maar vooralsnog is het mama of janken.
Best lastig :+
Resistance is futile.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:14:36 #191
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_197187798
@SQ Wat een onwijze leukerd! Lachende baby’s zijn altijd +1 O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_197188031
Duman, het is echt heel herkenbaar hoor! Voor U is het gewoon ook veel verandering en zeker met een temperamentje wordt het er niet gezelliger op. :*. Mijn jongste was in februari geboren, het was dus ook geen mooi weer ofzo, de eerste 2-3 maanden. Ik heb de baby toen veeeeel in de draagdoek laten slapen, zodat ik mijn handen vrij had om iets met de oudste te doen (want zelf slapen, wat is dat?) En voorlezen of filmpje tijdens het voeden. Toch naar buiten gaan, ook al is het koud.

En eerlijk gezegd is het gewoon ook echt stressvol, lockdown met gezin. De rek is er bij ons ook wel een beetje uit. Ik zou het ook heel zwaar vinden om zwanger te zijn in deze periode, of net bevallen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197188144
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:sq Wat een onwijze leukerd! Lachende baby’s zijn altijd +1 O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_197188874
Nog de beste wensen. :*

Poffertje sliep vandaag voor het eerst in haar wiegje en is zelf in slaap gevallen. *O*

SPOILER
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 3 januari 2021 @ 14:46:42 #195
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_197189110
Goed idee om de podcast erbij te pakken, heb ‘m al lang niet beluisterd!

Draagzak/doek probeer ik ook, maar heb op dit moment wat lichamelijke ongemakken door de kou. Maar ik ga proberen haar vaker te dragen. Probeer ook dagelijks naar buiten te gaan met U. en ook één op één momenten te hebben, maar eerlijk gezegd schiet het er vaker bij in dan wel.
Werk aan de winkel voor mij iig.

M’n man heeft wel veel 1 op 1 tijd met hem en ook vaste momenten. Maar U.’s probleem is vooral met mij.
  zondag 3 januari 2021 @ 14:56:01 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197189266
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:sq Wat een onwijze leukerd! Lachende baby’s zijn altijd +1 O+

SPOILER
Je bent echt geen waardeloze moeder :* . Het is gewoon een enorme verandering voor U.

Krijg jij genoeg hulp? Jezelf ontlasten doe je als moeder in een jong gezin niet voor jezelf. En je hebt het al een tijdje niet makkelijk.

:*
Resistance is futile.
pi_197189350
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Goed idee om de podcast erbij te pakken, heb ‘m al lang niet beluisterd!

Draagzak/doek probeer ik ook, maar heb op dit moment wat lichamelijke ongemakken door de kou. Maar ik ga proberen haar vaker te dragen. Probeer ook dagelijks naar buiten te gaan met U. en ook één op één momenten te hebben, maar eerlijk gezegd schiet het er vaker bij in dan wel.
Werk aan de winkel voor mij iig.

M’n man heeft wel veel 1 op 1 tijd met hem en ook vaste momenten. Maar U.’s probleem is vooral met mij.
Kun je niet met je man switchen? Man zorgt één of twee uurtjes elk weekend voor baby zodat jij met U wat kan doen. En dat hoeft echt niet iets intensiefs te zijn hè, gewoon samen lekker in bed een filmpje kijken bijvoorbeeld O+

En niet te streng zijn voor jezelf hoor. Jij moet ook een balans zien te vinden. :*
  zondag 3 januari 2021 @ 15:35:26 #198
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_197190049
Z. heeft veel mamahonger en drinkt soms vrij snel op elkaar, maar ga proberen er wat op te vinden. :)

@Seven. In verband met corona nu minder, maar daar is niks aan te doen. Man is gelukkig m’n grootste hulp & steun, in alles.

Fijn dat jullie er zijn! O+
  zondag 3 januari 2021 @ 15:39:12 #199
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_197190120
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Z. heeft veel mamahonger en drinkt soms vrij snel op elkaar, maar ga proberen er wat op te vinden. :)

@:seven. In verband met corona nu minder, maar daar is niks aan te doen. Man is gelukkig m’n grootste hulp & steun, in alles.

Fijn dat jullie er zijn! O+
Sterkte!
  zondag 3 januari 2021 @ 15:59:54 #200
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_197190442
Onze verse 2 kindjes situatie was in de vorige lock down, ik herken je struggles wel. Onze oudste had ineens niks normaals meer (geen gastouder, geen peuterspeelzaal, geen dagje opa en oma) en wel een zusje erbij. Dat werd rebellie natuurlijk. Voor ons was de oplossing, baby in de doek bij papa (aan t werk) en ik beneden met de grote. Dan ging het het best. Consequentie was wel dat ik veel van haar eerste maanden heb gemist ;( de een op een als grote broer naar school was enzo, daar heb ik best verdriet van gehad. Toch was het de beste oplossing in de situatie zoals die er was -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')