SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vakman pur sang
quote:Op woensdag 23 december 2020 10:30 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
hij was paars en had googly eyes?
Misschien bleef die wel boven de pot zwevenquote:Op woensdag 23 december 2020 10:30 schreef FranticDJ het volgende:
Of ging ie weg zonder gedag te zeggen?
een UFGquote:Op woensdag 23 december 2020 10:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Misschien bleef die wel boven de pot zweven
quote:Op woensdag 23 december 2020 10:51 schreef IJsdraakje het volgende:
FWP, ik heb straks geen huisman meer.
Ja dat trek ik heel slecht (door).quote:Op woensdag 23 december 2020 10:30 schreef FranticDJ het volgende:
Of ging ie weg zonder gedag te zeggen?
Bovengnoom ook, naar Rotterdam.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:01 schreef bitterbal het volgende:
was net bij de buren hiernaast. die gaan ook verhuizen. 1 maand voor mij
quote:Op woensdag 23 december 2020 11:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Bovengnoom ook, naar Rotterdam.
Ben jij nog aan het werk US?quote:Op woensdag 23 december 2020 11:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Soort dikke luidruchtige gay kabouter stalker [ afbeelding ]
Alle stoplichten op rood?quote:Op woensdag 23 december 2020 11:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Jazekers, anders zouden jullie het wel merken.
Veel verkeersopstopping?quote:Op woensdag 23 december 2020 11:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is all hands on deck eventjes ja.
Je bent steeds vroeger.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:24 schreef Haags het volgende:
HIERBIJ VERKLAAR IK LUNCHGENOT VOOR GEOPEND
Hier worden we ook wel aangemoedigd om tussen kerst en oud op nieuw vrij te nemen. Als je er 3 vrij neemt krijg je er 1 cadeau.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:18 schreef FranticDJ het volgende:
https://www.pzc.nl/binnen(...)schandalig~ac99f888/
Klinkt als mijn werkgever
Even pitchen bij Ziggo/KPN en de grotere engergieaanbieders om het ook thuis in een pakket te stoppen.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb een zakelijk ideetje. En ben stiekem een beetje een nerd.
Nu ga ik vrije dagen mooi gebruiken om eea in te richten.
Lorawan sensoren voor gebouwgebonden analyse en voorspellend regeltechnisch gedrag automatiseren en aanbieden in vaste pakketten.
Nee joh, van de week was 'ie voor elven al.quote:
dat is wat anders dan zeggen we zijn dicht (of wat het in mijn geval was we kunnen niet aflossen) & dat gaat lekker allemaal van jullie vakantiedagen afquote:Op woensdag 23 december 2020 11:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hier worden we ook wel aangemoedigd om tussen kerst en oud op nieuw vrij te nemen. Als je er 3 vrij neemt krijg je er 1 cadeau.
Daarbij ook de waarschuwing dat het "onbeperkt" meenemen van vakantiedagen nu echt voorbij is en dat je de mogelijkheid krijgt ze dit jaar nog uit te betalen.
Die had ik vanmorgen al om 8:30. Was er vrij druk al.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:45 schreef gianni61 het volgende:
zo, het slagveld van de AHXL overleefd, nu binnen blijven tot volgende week.
het was niet eens extreem druk, maar mensen waren gewoon totaal asociaal.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die had ik vanmorgen al om 8:30. Was er vrij druk al.
Hoe laat kan ik aanschuiven?quote:Op woensdag 23 december 2020 11:46 schreef Karzai het volgende:
Denk dat ik Indaas ga bestellen op 1e kerstdag, dan hoef ik niets meer te halen tot maandag
Begin maar met B2B.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Even pitchen bij Ziggo/KPN en de grotere engergieaanbieders om het ook thuis in een pakket te stoppen.
Shit, moet ik alsnog naar de winkel.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:50 schreef Karzai het volgende:
[..]
7 uur, neem jij een flesje bubbels mee dan?
Kadoosquote:Op woensdag 23 december 2020 11:50 schreef CherryLips het volgende:
Ik word echt gestoord, ik zie iedereen cadeau's typen ipv cadeaus. Hoe dan.
CADOquote:Op woensdag 23 december 2020 11:50 schreef CherryLips het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik schrijf altijd cadoos.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:50 schreef CherryLips het volgende:
Mensen moeten ineens geklaarde boter zien te vinden natuurlijk.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:48 schreef gianni61 het volgende:
[..]
het was niet eens extreem druk, maar mensen waren gewoon totaal asociaal.
want zelf maken is te moeilijk yoquote:Op woensdag 23 december 2020 11:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mensen moeten ineens geklaarde boter zien te vinden natuurlijk.
quote:Op woensdag 23 december 2020 11:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Soort dikke luidruchtige gay kabouter stalker [ afbeelding ]
Gelukkig heb ik mezelf wat kookskills aangeleerd sinds maart, scheelt weer stress deze kerstquote:Op woensdag 23 december 2020 11:53 schreef FranticDJ het volgende:
Van die mensen die nooit koken en dan ineens 'culinair' moeten doen met kerst
Ik houd het maar bij pizzaquote:Op woensdag 23 december 2020 11:53 schreef FranticDJ het volgende:
Hoeveel dagen vier je kerst?quote:Op woensdag 23 december 2020 11:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik mezelf wat kookskills aangeleerd sinds maart, scheelt weer stress deze kerst
Nice.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat heb ik voor 3e kerstdag gepland
kerstnummers moeten een beetje fout zijnquote:Op woensdag 23 december 2020 11:55 schreef FranticDJ het volgende:
Wat walgelijk zoetsappig is dat kerstnummer van Emma heesters.
Het vaste kerstgerecht bij mijn ouders is rundertong. Die ga ik dit jaar mislopen.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:53 schreef FranticDJ het volgende:
quote:Op woensdag 23 december 2020 11:56 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
macaroni pizza met een bacootje, ik keur het goed
ach. het is iig beter dan die herrie van snollebollekesquote:Op woensdag 23 december 2020 11:56 schreef gianni61 het volgende:
[..]
kerstnummers moeten een beetje fout zijn
bohquote:Op woensdag 23 december 2020 11:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het vaste kerstgerecht bij mijn ouders is rundertong. Die ga ik dit jaar mislopen.
quote:Op woensdag 23 december 2020 11:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
3, en de 27e maak ik pizza in de vorm van een kerstboom, dus eigenlijk 4 dagen
Ik weet niet of ik op 1e KD nog wel naar pa en ma kan. Pa krijgt vanmiddag een coronatest en de uitslag kan 48 uur durenquote:Op woensdag 23 december 2020 11:53 schreef FranticDJ het volgende:
die vind ik eigenlijk ook wel grappigquote:Op woensdag 23 december 2020 11:57 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ach. het is iig beter dan die herrie van snollebollekes
Herinner me de reactie van de vriendin van mijn broer nog wel toen ze het voorgeschoteld kreegquote:Op woensdag 23 december 2020 11:57 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
boh
koeientong in de madeirasaus met aardappelkroketten of pomme duchessekan je me voor wakker maken hoor
gauw geklaarde boter gaan halen dan. kan je culinair met je fissler pannen gaan doenquote:Op woensdag 23 december 2020 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik op 1e KD nog wel naar pa en ma kan. Pa krijgt vanmiddag een coronatest en de uitslag kan 48 uur duren
ja maar jij viert ook carnavalquote:Op woensdag 23 december 2020 12:00 schreef gianni61 het volgende:
[..]
die vind ik eigenlijk ook wel grappig
ja zo'n lussiknie is wel een beetje een afknapper hoor..quote:Op woensdag 23 december 2020 12:00 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Herinner me de reactie van de vriendin van mijn broer nog wel toen ze het voorgeschoteld kreeg![]()
Maar die lust sowieso niets. Vorig jaar was mijn back-up gerecht zelfs niet goed genoeg. Want ze lust "soms" carpaccio. Had al speciaal iets simpels voor haar bedacht en wat leukers voor de rest.
Ik wil niet culinair doen. Mag dat ook?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:00 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
gauw geklaarde boter gaan halen dan. kan je culinair met je fissler pannen gaan doen
het vak met kant en klare carpaccio was werd nog niet geplunderdquote:Op woensdag 23 december 2020 12:00 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Herinner me de reactie van de vriendin van mijn broer nog wel toen ze het voorgeschoteld kreeg![]()
Maar die lust sowieso niets. Vorig jaar was mijn back-up gerecht zelfs niet goed genoeg. Want ze lust "soms" carpaccio. Had al speciaal iets simpels voor haar bedacht en wat leukers voor de rest.
frikandellen op eerste kerstdag zijn ook lekkerquote:Op woensdag 23 december 2020 12:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil niet culinair doen. Mag dat ook?
eitje bakken in geklaarde boter danquote:Op woensdag 23 december 2020 12:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil niet culinair doen. Mag dat ook?
quote:Op woensdag 23 december 2020 12:04 schreef gianni61 het volgende:
[..]
frikandellen op eerste kerstdag zijn ook nooit lekker
Frikandellen in bed of bad etenquote:Op woensdag 23 december 2020 12:04 schreef gianni61 het volgende:
[..]
frikandellen op eerste kerstdag zijn ook lekker
als ik voor je in dat bad heb gezeten is die frikandel een gerriequote:Op woensdag 23 december 2020 12:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Frikandellen in bed of bad eten
quote:
dat heb ik nog nooit geprobeerd, maar ik lig ook nooit lang in badquote:Op woensdag 23 december 2020 12:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja ook niet mijn type. Als je echt bepaalde dingen niet lust hou ik er wel rekening mee, maar als praktisch alles niet kan dan ben ik op een gegeven moment ook klaar.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:02 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ja zo'n lussiknie is wel een beetje een afknapper hoor..
ik houd alleen rekening met allergieën als ik voor anderen kook. Tief maar op.
Bij m'n zus is 't ook standaard bonzo als je daar blijft eten, daar houd ik niet van maar eet 't dan wel op.
Hopelijk wel zonder stukjes?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:07 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ja ook niet mijn type. Als je echt bepaalde dingen niet lust hou ik er wel rekening mee, maar als praktisch alles niet kan dan ben ik op een gegeven moment ook klaar.
Dit jaar is er soort van kerstlunch; en kreeg de vraag of ik een soep wilde maken. Maar even gevraagd welke soep ze lust. Dat is sowieso niet veel en op de lijst stond "rundvleessooep; kippensoep en tomatensoep zonder stukjes tomaat". Heb maar een blik soep gekocht voor haar.
Dit klinkt als een goed idee. Ga maar snel party-snacks voor in bad halen ook.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Weet je zus dat ook, dat jij haar vreten als hondenbrokken vindt?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:02 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ja zo'n lussiknie is wel een beetje een afknapper hoor..
ik houd alleen rekening met allergieën als ik voor anderen kook. Tief maar op.
Bij m'n zus is 't ook standaard bonzo als je daar blijft eten, daar houd ik niet van maar eet 't dan wel op.
Airfryer kun je gewoon naast het bed/bad zetten.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:09 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dit klinkt als een goed idee. Ga maar snel party-snacks voor in bad halen ook.
Ja precies datquote:Op woensdag 23 december 2020 12:07 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ja ook niet mijn type. Als je echt bepaalde dingen niet lust hou ik er wel rekening mee, maar als praktisch alles niet kan dan ben ik op een gegeven moment ook klaar.
quote:Dit jaar is er soort van kerstlunch; en kreeg de vraag of ik een soep wilde maken. Maar even gevraagd welke soep ze lust. Dat is sowieso niet veel en op de lijst stond "rundvleessooep; kippensoep en tomatensoep zonder stukjes tomaat". Heb maar een blik soep gekocht voor haar.
quote:Op woensdag 23 december 2020 12:09 schreef Muskusboktor57 het volgende:
[..]
Weet je zus dat ook, dat jij haar vreten als hondenbrokken vindt?
Als iemand mijn eten zo noemt, mag je lekker thuisblijven.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:09 schreef Muskusboktor57 het volgende:
[..]
Weet je zus dat ook, dat jij haar vreten als hondenbrokken vindt?
Ja! En witlofsoep en spruitensoep is ook lekkerquote:Op woensdag 23 december 2020 12:09 schreef CherryLips het volgende:
M'n moeder had vorig jaar bloemkoolsoep gemaakt, was verrassend lekker.
Ja nee sorry hoor.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als iemand mijn eten zo noemt, mag je lekker thuisblijven.
Oh, van mij mogen ze het zo noemen hoor. Kan alsnog lekker zijn, ondanks het uiterlijk.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als iemand mijn eten zo noemt, mag je lekker thuisblijven.
Maar die verspakketten zijn ook nog wel best goed hoorquote:Op woensdag 23 december 2020 12:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
Laatst eens zoete aardappelsoep met chorizo gemaakt, die was ook best lekker![]()
In de meeste gevallen zoek ik qua koken ook wel gemak op. Een verspakket van de AH vind ik al goed genoeg om te maken zo doordeweeks.
Die verse tomatensoep van dat pakket is lekker.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
Laatst eens zoete aardappelsoep met chorizo gemaakt, die was ook best lekker![]()
In de meeste gevallen zoek ik qua koken ook wel gemak op. Een verspakket van de AH vind ik al goed genoeg om te maken zo doordeweeks.
met of zonder stukjes?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die verse tomatensoep van dat pakket is lekker.
gewoon alles in de blenderquote:
Jij overschat de kookkunsten van de gemiddelde Nederlanderquote:Op woensdag 23 december 2020 12:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
Maar het is ook beetje de tijdsgeest waarin je zit die maakt hoe je kookt.
Toen ik opgroeide waren dingen als "chicken tonight" manieren om ineens exotisch te koken thuis; of de wereldgerechten van knorr. De verspakketten nu zijn niet veel anders
quote:Op woensdag 23 december 2020 12:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
Maar het is ook beetje de tijdsgeest waarin je zit die maakt hoe je kookt.
Toen ik opgroeide waren dingen als "chicken tonight" manieren om ineens exotisch te koken thuis; of de wereldgerechten van knorr. De verspakketten nu zijn niet veel anders
Yep. De pureersoepen zijn ook best wel goed vind ik zelf en dat stelt echt werkelijk niets voor om te maken.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Huisvrouwenvoer noem ik dat.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:14 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik ben best gecharmeerd van die verspakketten.
ja maar jij bakt gerookte palingquote:Op woensdag 23 december 2020 12:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Huisvrouwenvoer noem ik dat.
Daar zitten tomaten in die een paard nog niet lust...quote:Op woensdag 23 december 2020 12:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja dat was een foutjequote:Op woensdag 23 december 2020 12:16 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ja maar jij bakt gerookte paling
Nou dan mag je blij zijn dat je er nog mag komen.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:10 schreef FranticDJ het volgende:
[..]als er stoofvlees praktijken op tafel komen, volgt standaard de bonzo opmerking.
Dat klopt misschien wel, maar bij die verspakketten kan echt bijna niets misgaan.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:15 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Jij overschat de kookkunsten van de gemiddelde Nederlander
Luie shoppersvoer meer.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Huisvrouwenvoer noem ik dat.
ja das schandalig.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:18 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat klopt misschien wel, maar bij die verspakketten kan echt bijna niets misgaan.
Hoewel ik nu ineens terug moet denken aan die keer dat ik bij een vriend van me ging eten en dat hij moest koken omdat zijn vriendin net bevallen was. Die kon echt nog geen ei bakken
Wat!?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:19 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ja das schandalig.
Wij kregen op de middelbare school als verplicht vak Verzorging. En daar leerde je basis dingen qua koken en algemene huishoud achtige praktijken enzo.
Precies. Hello Fresh is wat dat betreft ook wel mooi. Al vind ik de gerechten vaak nogal eentonig.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:19 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Luie shoppersvoer meer.Gewoon alles in één doos, hoogstens nog aanvullen met de proteīnebron en gogogo.
Vriendin/vrouw kookt meestal?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik kan behoorlijk koken maar echt veel te lang niet gedaan.
Daarom ideaal voor doordeweeks.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:18 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat klopt misschien wel, maar bij die verspakketten kan echt bijna niets misgaan.
Hoewel ik nu ineens terug moet denken aan die keer dat ik bij een vriend van me ging eten en dat hij moest koken omdat zijn vriendin net bevallen was. Die kon echt nog geen ei bakken
jij als echte alfa man hebt dat vak zeker nooit gedaan?quote:
Het is dat het geen doen is met de voorkeuren/allergieëncombinatie, anders had ik het graag geprobeerd.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:20 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Precies. Hello Fresh is wat dat betreft ook wel mooi. Al vind ik de gerechten vaak nogal eentonig.
Ik krijg er geen, verstuur er ook geenquote:Op woensdag 23 december 2020 12:22 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg nu allemaal kerstkaartjes van de buren en ik heb gewoon een kaart beneden op het prikbord gehangen
Ik zit me nu echt af te vragen wat ik met Verzorging heb geleerd. Volgens mij was dat dat vak waarbij je moest aangeven waar je jezelf over tig jaar zag en ik een of ander onzinverhaal had opgehangen.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:22 schreef gianni61 het volgende:
[..]
jij als echte alfa man hebt dat vak zeker nooit gedaan?
Sommige kerels kunnen wel zelfstandig leven.quote:
Ja das lastigquote:Op woensdag 23 december 2020 12:22 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het is dat het geen doen is met de voorkeuren/allergieëncombinatie, anders had ik het graag geprobeerd.
Ja, ideaalquote:Op woensdag 23 december 2020 12:21 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Daarom ideaal voor doordeweeks.Niet teveel nadenken, qua hoeveelheid eigenlijk altijd net leuk (met z'n tweeën eten en nog een leuke portie overhouden voor bij de lunch ofzo) en duurt ook nooit zo enorm lang voor je klaar bent.
Ja, maar zo zijn er meer mannen die niet weten hoe een wasmachine werkt etc.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:19 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ja das schandalig.
Wij kregen op de middelbare school als verplicht vak Verzorging. En daar leerde je basis dingen qua koken en algemene huishoud achtige praktijken enzo.
ik kan me er ook niet heel veel van herinneren, was ook alleen in de brugklas geloof ikquote:Op woensdag 23 december 2020 12:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zit me nu echt af te vragen wat ik met Verzorging heb geleerd. Volgens mij was dat dat vak waarbij je moest aangeven waar je jezelf over tig jaar zag en ik een of ander onzinverhaal had opgehangen.
Vast ook niet meedoen met "turnen" tijdens de gymles.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:22 schreef gianni61 het volgende:
[..]
1e en 2e brugklas bij mij iigquote:Op woensdag 23 december 2020 12:24 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik kan me er ook niet heel veel van herinneren, was ook alleen in de brugklas geloof ik
Ik heb 5 buren. Bij iedereen een kaartje door de bus gedouwd. Van eentje een kaartje terug gekregen. Dat doen we dus ook niet meer.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:22 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg nu allemaal kerstkaartjes van de buren en ik heb gewoon een kaart beneden op het prikbord gehangen
Even serieus, verzorging als vak is toch alleen op een huishoudschool ofzo?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:22 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Dit whiteknightenquote:Op woensdag 23 december 2020 12:23 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Sommige kerels kunnen wel zelfstandig leven.
Ja klopt. Standaard bij frisse stagiairs aan boordquote:Op woensdag 23 december 2020 12:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ja, ideaal![]()
Relatief gezond ook.
[..]
Ja, maar zo zijn er meer mannen die niet weten hoe een wasmachine werkt etc.
Auwquote:Op woensdag 23 december 2020 12:23 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nicequote:Op woensdag 23 december 2020 12:24 schreef Amarantha het volgende:
Wij hadden ook verzorging en kregen altijd kookles van een heel lief Indo vrouwtje.
Ik kon niet zo goed door een deur met de lerares die dat vak gaf. Daar hebben aantal neefjes/nichtjes van mij nog last van gehad jaren daarnaquote:Op woensdag 23 december 2020 12:24 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik kan me er ook niet heel veel van herinneren, was ook alleen in de brugklas geloof ik
Oh?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:23 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik raak zelf nog wel eens vastgeroest in m'n eten, dingen die lekker snel en makkelijk zijn vaak herhalen enzo. Af en toe soort van verrast worden, is wel eens prettig dan.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:23 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja das lastig
ik vind het wel vrij prijzig hoor. maar je hoeft echt niet na te denken en spullen bij elkaar scharrelen.
Hoiquote:Op woensdag 23 december 2020 12:23 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
ik heb dat wel geprobeerd, deed vaak pijnquote:Op woensdag 23 december 2020 12:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Vast ook niet meedoen met "turnen" tijdens de gymles.
even serieus, nee.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Even serieus, verzorging als vak is toch alleen op een huishoudschool ofzo?
Bij mij wel ja.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:26 schreef UitStraling het volgende:
Is dat VMBO of zo waar je verzorging krijgt?
Sorry.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb 5 buren. Bij iedereen een kaartje door de bus gedouwd. Van eentje een kaartje terug gekregen. Dat doen we dus ook niet meer.
Atheneum 1/2.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:26 schreef UitStraling het volgende:
quote:Op woensdag 23 december 2020 12:26 schreef UitStraling het volgende:
Is dat VMBWO of zo waar je verzorging krijgt?
vwo ookquote:Op woensdag 23 december 2020 12:26 schreef UitStraling het volgende:
breien en haken ook. maar dat zou me niet meer lukken denk ikquote:Op woensdag 23 december 2020 12:27 schreef FranticDJ het volgende:
Naailes kreeg ik in groep 7 en 8 op de basisschool
Tijdens het handvaardigheidsmiddagje.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:27 schreef FranticDJ het volgende:
Nope. Ik kan nog geen knoop aannaaien.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:27 schreef FranticDJ het volgende:
quote:Op woensdag 23 december 2020 12:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Tijdens het handvaardigheidsmiddagje.
Hé?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:29 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ene vrijdagmiddag was knutselgebeuren en de andere was naailes
Yupquote:Op woensdag 23 december 2020 12:31 schreef IJsdraakje het volgende:
Maar koken, voorlichting over drugs, budgetteren, zat er allemaal in.
Ik kan het me echt niet meer herinneren.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:31 schreef IJsdraakje het volgende:
Maar koken, voorlichting over drugs, budgetteren, zat er allemaal in.
Nee, pas na atheneum 3.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:31 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daarna naar de Havo gegaan?
Jij hebt nog in het leger gezeten toch?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:30 schreef UitStraling het volgende:
Geen wonder dat er zoveel subjes en incels zijn tegenwoordig
Ik geloof dat het bij ons per maand verschilde, konden ze grotere, dus leukere, projecten doen. Ook wel eens in groepen torens van papier moeten maken met een wedstrijdelement, de hoogste toren won. Geinige integratie van wat natuurkunde wel.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:29 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ene vrijdagmiddag was knutselgebeuren en de andere was naailes
Even serieuze vraag, nooit geprobeerd ook?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:31 schreef CherryLips het volgende:
We lachen hem wel uit, maar ik moet met een losse knoop naar m'n moeder
Heeft je moeder meteen wat te doenquote:Op woensdag 23 december 2020 12:31 schreef CherryLips het volgende:
We lachen hem wel uit, maar ik moet met een losse knoop naar m'n moeder
Ja anders was ik onterft of zo, hoort bij ons wel echt bij de opvoeding, is misschien wel niet meer van deze tijd maar ik kan een man doden met mijn pink en mijn duim, strijken en ramen lappen laat ik wel doen.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:33 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Jij hebt nog in het leger gezeten toch?
dus je bent alleen een echte man als je voor elke huishoudelijke taak een ander nodig hebt?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:34 schreef UitStraling het volgende:
En vrouwen maar klagen dat er geen echte mannen meer zijn, ja blijf met je poten van hem af als zijn ballen nog niet volgroeid zijn![]()
Wat dat betreft is er veel verloren gegaan in Nederland chocalademuffinlandje.
Oh, maar dat laat ik ook doen. Door kerel.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja anders was ik onterft of zo, hoort bij ons wel echt bij de opvoeding, is misschien wel niet meer van deze tijd maar ik kan een man doden met mijn pink en mijn duim, strijken en ramen lappen laat ik wel doen.
Jawel, ik heb hier twee naaisetjes liggen, maar ze laten gewoon meteen weer los. Het is ook niet iets wat wekelijks voorkomt, dus zou een keer ergens mee moeten oefenen met YT-filmpjesquote:Op woensdag 23 december 2020 12:33 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Even serieuze vraag, nooit geprobeerd ook?
Bed opmaken leer je dan wel als geen ander in het legerquote:Op woensdag 23 december 2020 12:36 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Oh, maar dat laat ik ook doen. Door kerel.
Ramenlikker FTW.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:36 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Oh, maar dat laat ik ook doen. Door kerel.
Van uitstel komt afstel, ga gewoon nu.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:39 schreef Amarantha het volgende:
Ben mij nu al mentaal aan het voorbereiden om morgen naar de supermarkt te gaan.
Nee want kan morgen pas omdat ik dan weet wat ik moet halen enz.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:39 schreef Muskusboktor57 het volgende:
[..]
Van uitstel komt afstel, ga gewoon nu.
Niet panieken, ik ben net nog even geweest, ik was zowat de enige in de winkel.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:39 schreef Amarantha het volgende:
Ben mij nu al mentaal aan het voorbereiden om morgen naar de supermarkt te gaan.
Morgenvroeg voor 8:00 daar zijn of vanavond om 21:00.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:39 schreef Amarantha het volgende:
Bezorgbus ftwquote:Op woensdag 23 december 2020 12:39 schreef Amarantha het volgende:
Ik heb ook nog een verzoeknummer.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:38 schreef Budapestenaar het volgende:
Teringdrukke dag met allemaal last-minute verzoekjes
ben blij dat ik gisteren en vandaag ben geweestquote:Op woensdag 23 december 2020 12:39 schreef Amarantha het volgende:
Oh echt? Oh dat is wel relaxed.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Niet panieken, ik ben net nog even geweest, ik was zowat de enige in de winkel.
Hmm 's avonds is geen gek idee.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Morgenvroeg voor 8:00 daar zijn of vanavond om 21:00.
Ik had me gisteren voorbereid op de Hel op aarde, maar het was bijna leeg.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Morgenvroeg voor 8:00 daar zijn of vanavond om 21:00.
Mag niet. 7-9 is bejaardenuurtje. Bejaardentweeuurtje eigenlijk.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Morgenvroeg voor 8:00 daar zijn
Ach dan lag ik sowieso nog te maffen haha.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag niet. 7-9 is bejaardenuurtje. Bejaardentweeuurtje eigenlijk.
een deurstop ahahahahaquote:Op woensdag 23 december 2020 12:40 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Nee want kan morgen pas omdat ik dan weet wat ik moet halen enz.
Tijdens de gemiddelde etenstijd wil ook nog wel eens rustig zijn. Enige nadeel is dat de vakkenvullers dan actief zijn.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:40 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Oh echt? Oh dat is wel relaxed.
[..]
Hmm 's avonds is geen gek idee.
Ja hier dus ook, echt geen reet te doen, ook weinig luxe producten maar ja als ik zo links en rechts hoor zijn de mensen massaal aan het bestellen in restaurants.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:40 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik had me gisteren voorbereid op de Hel op aarde, maar het was bijna leeg.
Geen enkele supermarkt die je gaat weigeren dan hoor..quote:Op woensdag 23 december 2020 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag niet. 7-9 is bejaardenuurtje. Bejaardentweeuurtje eigenlijk.
Ik was maandag rond 12:00 bij de supermarkt maar was echt zoooo druk.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:42 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Tijdens de gemiddelde etenstijd wil ook nog wel eens rustig zijn. Enige nadeel is dat de vakkenvullers dan actief zijn.
Dienstplicht was zo slecht nog niet geweest. Al was het maar om te zorgen dat mensen leren om te luisteren.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja anders was ik onterft of zo, hoort bij ons wel echt bij de opvoeding, is misschien wel niet meer van deze tijd maar ik kan een man doden met mijn pink en mijn duim, strijken en ramen lappen laat ik wel doen.
Aannames. Als je ziet hoe strikt de mondkapjesregel her en der gehandhaafd wordt....quote:Op woensdag 23 december 2020 12:42 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Geen enkele supermarkt die je gaat weigeren dan hoor..
Meeste bejaarden moeten dan nog uit bed getakeld worden door de thuiszorg. Dus ze zijn blij dat er dan überhaupt klanten zijn..
quote:Op woensdag 23 december 2020 12:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dienstplicht was zo slecht nog niet geweest. Al was het maar om te zorgen dat mensen leren om te luisteren.
Niks aannames. keiharde realiteit bij de supermarkten hier.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aannames. Als je ziet hoe strikt de mondkapjesregel her en der gehandhaafd wordt....
Pas als het WK darten afgelopen is natuurlijk.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:43 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Niks aannames. keiharde realiteit bij de supermarkten hier.
Misschien moet je zelf weer eens naar de supermarkt gaan
Ik ga altijd na negenenquote:Op woensdag 23 december 2020 12:40 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Oh echt? Oh dat is wel relaxed.
[..]
Hmm 's avonds is geen gek idee.
linkquote:Op woensdag 23 december 2020 12:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
Kreeg een filmpje doorgestuurd van die Aubergine-kerel. Wat een idioot is dat zeg
Aubergenius?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
Kreeg een filmpje doorgestuurd van die Aubergine-kerel. Wat een idioot is dat zeg
ja, die maandag zal ook wel aardig druk worden.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:45 schreef Amarantha het volgende:
Denk dag na kerst ook wel heel druk want mensen moeten weer voorraadje inslaan tot oud en nieuw.
Regelmaat, autoriteit respecteren, doelen stellen, jezelf weerbaar maken, je schouders wat breder maken, wat survival skillz, hygiëne, doorbijten, grenzen verleggen door afzien, sporten, stiptheid...........ik denk dat de gemiddelde man daar meer aan heeft dan strijkles of hoe lang aardappels moeten koken.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dienstplicht was zo slecht nog niet geweest. Al was het maar om te zorgen dat mensen leren om te luisteren.
Precies.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:47 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Regelmaat, autoriteit respecteren, doelen stellen, jezelf weerbaar maken, je schouders wat breder maken, wat survival skillz, hygiëne, doorbijten, grenzen verleggen door afzien, sporten, stiptheid...........ik denk dat de gemiddelde man daar meer aan heeft dan strijkles of hoe lang aardappels moeten koken.
Nee hoorquote:Op woensdag 23 december 2020 12:43 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Niks aannames. keiharde realiteit bij de supermarkten hier.
Misschien moet je zelf weer eens naar de supermarkt gaan
wel redelijk druk, iedereen moet verse oliebollen halenquote:Op woensdag 23 december 2020 12:47 schreef Amarantha het volgende:
Weet niet zo goed meer hoe het normaal 31 dec. in de supermarkt is.
Nja op een Playstation vanaf mamma's bank is dat toch net allemaal anders hč.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Precies.
Thuis krijgen mensen dat vaak te weinig mee.
In de supermarkt?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:48 schreef gianni61 het volgende:
[..]
wel redelijk druk, iedereen moet verse oliebollen halen
Dat weiger ik, laat dat wel lekker over voor de mensen die 't echt nodig hebben omdat ze wat mankeren.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoorIk laat lekker alles brengen
Jij hebt nog een paar maanden piepers zitten jassen op de kazerne?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:47 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Regelmaat, autoriteit respecteren, doelen stellen, jezelf weerbaar maken, je schouders wat breder maken, wat survival skillz, hygiëne, doorbijten, grenzen verleggen door afzien, sporten, stiptheid...........ik denk dat de gemiddelde man daar meer aan heeft dan strijkles of hoe lang aardappels moeten koken.
ja, of de ingrediënten om ze zelf te bakkenquote:
Je haalt toch geen oliebollen in de supermarkt?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nogmaals, er is minder te doen dan tijdens een WK finale.
Hadden we toen al wat getinte mensen voorquote:Op woensdag 23 december 2020 12:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Jij hebt nog een paar maanden piepers zitten jassen op de kazerne?
Wij merken het nu al bij mensen die we aannemen voor stages of bij starters. Veel minder geleerd om zichzelf te reden omdat alles toch al voorgekauwd is voor ze. Echt "werken" zijn ze dan ook vaak weer vies van. Sommige mannetjes menen meteen een doorgewinterde project manager te zijn die alles kan delegeren.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nja op een Playstation vanaf mamma's bank is dat toch net allemaal anders hč.
Oooooh op die fiets, nee gatverdamme.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Je haalt toch geen oliebollen in de supermarkt?
Ik ook. Tot nu toe heb ik mijn vele bezoekjes aan de supermarkt gewoon overleefd dus ik zie het probleem ook niet zo.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:51 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Dat weiger ik, laat dat wel lekker over voor de mensen die 't echt nodig hebben omdat ze wat mankeren.
Jij zat in 1795 in dienst?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hadden we toen al wat getinte mensen voor
Bij ons is iedereen in het bestuur toch wel militair geweest, hadden we het laatst over toevallig en ja ook wat excuusdames dan.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:53 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wij merken het nu al bij mensen die we aannemen voor stages of bij starters. Veel minder geleerd om zichzelf te reden omdat alles toch al voorgekauwd is voor ze. Echt "werken" zijn ze dan ook vaak weer vies van. Sommige mannetjes menen meteen een doorgewinterde project manager te zijn die alles kan delegeren.
Nee maar aardappels schillen was er echt niet bij, dat waren andere baantjes.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:54 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Jij zat in 1795 in dienst?
Same.quote:Op woensdag 23 december 2020 12:51 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Dat weiger ik, laat dat wel lekker over voor de mensen die 't echt nodig hebben omdat ze wat mankeren.
Vertrouwden ze je niet met het mesje?quote:Op woensdag 23 december 2020 12:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee maar aardappels schillen was er echt niet bij, dat waren andere baantjes.
quote:Op woensdag 23 december 2020 13:04 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Vertrouwden ze je niet met het mesje?
Fles dusquote:Op woensdag 23 december 2020 12:51 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ik ben ook te jong, ik zou toch niet door de keuring zijn gekomen. op mijn achttiende had ik al iets van -4 + motorische storingen e.d.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:10 schreef Budapestenaar het volgende:
Voor dienst ben ik gelukkig precies één maandje te jong
welke?quote:Op woensdag 23 december 2020 13:10 schreef Koen66 het volgende:
ik 'mis' dit jaar tot dusverre @:haags z'n standaard TT
Ja dat zeg ik.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:09 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik weet in ieder geval dat m'n neef tien jaar geleden "gewoon" piepers moest jassen en andere kutklusjes, dus eh.
ITS THE MOST WONDERFULLLLLLLLLLLLLquote:Op woensdag 23 december 2020 13:10 schreef Koen66 het volgende:
US zit bij de elitetroepen.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:09 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik weet in ieder geval dat m'n neef tien jaar geleden "gewoon" piepers moest jassen en andere kutklusjes, dus eh.
@Haags!quote:Op woensdag 23 december 2020 13:10 schreef Koen66 het volgende:
Och. M'n oom was een langharige hippie, die mocht op grond daarvan al bijna omkeren.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:11 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik ben ook te jong, ik zou toch niet door de keuring zijn gekomen. op mijn achttiende had ik al iets van -4 + motorische storingen e.d.
USealsquote:Op woensdag 23 december 2020 13:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
US zit bij de elitetroepen.
Mijn vader is afgekeurd vanwege zijn lengte. Dat had bij mij dan ook gekundquote:Op woensdag 23 december 2020 13:11 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik ben ook te jong, ik zou toch niet door de keuring zijn gekomen. op mijn achttiende had ik al iets van -4 + motorische storingen e.d.
Mijn pa had pech, die is wel in dienst geweest terwijl hij de derde zoon is. Vroeger hoefde alleen de eerste 2 zoons in dienst. Maar ze hadden vroeger een Slagerij en toen mijn opa in 1965 overleed, ging zoon 2 in de zaak, waardoor die vrijstelling kreeg en mij pa alsnog moest..quote:Op woensdag 23 december 2020 13:12 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Och. M'n oom was een langharige hippie, die mocht op grond daarvan al bijna omkeren.
mijn lichting is uitgeloot, ik hoefde dus nietquote:Op woensdag 23 december 2020 13:13 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mijn vader is afgekeurd vanwege zijn lengte. Dat had bij mij dan ook gekund
quote:Op woensdag 23 december 2020 13:13 schreef Koen66 het volgende:
[..]
GC / [KSC # 9836] IT'S THE MOST WONDERFUL TIME OF THE YEAR
hij was z'n broer vast dankbaarquote:Op woensdag 23 december 2020 13:13 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Mijn pa had pech, die is wel in dienst geweest terwijl hij de derde zoon is. Vroeger hoefde alleen de eerste 2 zoons in dienst. Maar ze hadden vroeger een Slagerij en toen mijn opa in 1965 overleed, ging zoon 2 in de zaak, waardoor die vrijstelling kreeg en mij pa alsnog moest..
je hield het jaren volquote:Op woensdag 23 december 2020 13:14 schreef Haags het volgende:
Mensen werden daar knettergek van jonge
Eén keertje kan toch wel?quote:Op woensdag 23 december 2020 13:14 schreef Haags het volgende:
Mensen werden daar knettergek van jonge
Haha jaquote:
Ah, da's inderdaad wel pech te noemen ja.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:13 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Mijn pa had pech, die is wel in dienst geweest terwijl hij de derde zoon is. Vroeger hoefde alleen de eerste 2 zoons in dienst. Maar ze hadden vroeger een Slagerij en toen mijn opa in 1965 overleed, ging zoon 2 in de zaak, waardoor die vrijstelling kreeg en mij pa alsnog moest..
Geen idee, is natuurlijk al 50 jaar geleden.. Ze gaan nog steeds goed om met elkaar hoor.quote:
Mijn vader hoefde ook niet omdat hij in de zaak werkte.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:13 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Mij pa had zich best wel afgekeerd tegen de slagerij volgens mij. Hij is ook de enige van de 4 zonen die later niks in het slagersvak is gaan doen, itt zijn 3 broers... Dus die was never nooit in de zaak gaan werken...quote:Op woensdag 23 december 2020 13:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mijn vader hoefde ook niet omdat hij in de zaak werkte.
Vaarbevoegdheid hebben is praktisch al je automatisch aanmelden tot vrijwilliger bij de marine. Via oa de schepenwet enzo zijn houders van een vaarbevoegdheid in principe altijd oproepbaar en inzetbaar voor de marine of om te assisteren bij oorlogsbewegingen.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:14 schreef Koen66 het volgende:
[..]
mijn lichting is uitgeloot, ik hoefde dus niet
Heh, grappig. Wist ik niet.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:17 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Vaarbevoegdheid hebben is praktisch al je automatisch aanmelden tot vrijwilliger bij de marine. Via oa de schepenwet enzo zijn houders van een vaarbevoegdheid in principe altijd oproepbaar en inzetbaar voor de marine of om te assisteren bij oorlogsbewegingen.
Wat ook nog met enige regelmaat gebeurd.
Oh serieus? Dat wist ik helemaal niet.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:17 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Vaarbevoegdheid hebben is praktisch al je automatisch aanmelden tot vrijwilliger bij de marine. Via oa de schepenwet enzo zijn houders van een vaarbevoegdheid in principe altijd oproepbaar en inzetbaar voor de marine of om te assisteren bij oorlogsbewegingen.
Kan even niet op de exacte naam van de wet komen, maar er is er ook een waarbij het ministerie van defensie en buitenlandse zaken rechtstreeks reisorders kan geven aan koopvaardijschepen.quote:
Vertel eens wat over dat laatste?quote:Op woensdag 23 december 2020 13:17 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
naja, ook al ben ik niet geweest, in oorlogssituaties kunnen ze technisch gezien toch iedereen oproepenquote:Op woensdag 23 december 2020 13:17 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
quote:
Stel Nederland gaat oorlogvoeren in de Carib en het voltallige leger moet verplaatst worden, dan roepen ze gewoon schepen en bemanningen op om aan te komen treden om dit te faciliteren. Transport capaciteit hebben ze echt niet zelf hoorquote:Op woensdag 23 december 2020 13:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh serieus? Dat wist ik helemaal niet.
quote:Op woensdag 23 december 2020 13:22 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Kan even niet op de exacte naam van de wet komen, maar er is er ook een waarbij het ministerie van defensie en buitenlandse zaken rechtstreeks reisorders kan geven aan koopvaardijschepen.
Daar zitten ook wat pagebonussen aan vast. Bv. zo mogen NL schepen niet in noord Koreaanse wateren komen, maar ten tijde van de arabische lente enzo mochten ze ook niet in Libische wateren komen. Dan moet je soms best rare hoeken maken in de middellandse zee.
Wij deden ooit mee met een militaire oefening waarbij zo'n bevel vanuit het ministerie werd uitgegeven. Werkgever helemaal mee pronken enzo van kijk ons eens vaderlandslievend zijn.
..totdat bleek dat ze ook die gagebonussen aan de bemanningen moesten betalen
Ik doe alleen maar mee als het om wereldoverheersing gaat, voor minder doe ik het nietquote:Op woensdag 23 december 2020 13:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
We zijn hier beetje het vreemdelingen legioen
Ja de dienstplicht is niet afgeschaft toch, maar er wordt slechts geen gebruik van gemaakt ofzo?quote:Op woensdag 23 december 2020 13:22 schreef Koen66 het volgende:
[..]
naja, ook al ben ik niet geweest, in oorlogssituaties kunnen ze technisch gezien toch iedereen oproepen
Opgeschort.quote:Op woensdag 23 december 2020 13:27 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja de dienstplicht is niet afgeschaft toch, maar er wordt slechts geen gebruik van gemaakt ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |