Yep bestaande restaurants. Maar ik ken de horeca, zijdelings (werk in een productiekeuken), als er één sector is die flexibel is dan is dat de horeca, met name de restaurants. Die hou je niet tegen nooit. Heb collega's gehad die wel 3 restaurants waren begonnen en na een jaar weer moesten stoppen, een jaartje bij ons in vaste dienst kwamen werken en toen toch weer een restaurant begonnen. Lang leve de horeca ondernemers!!quote:
Ik hoor vanaf het begin dat we sturen op zorgcapaciteit. Als we dat ineens gaan veranderen kan de economie nooit meer open omdat dit virus ook niet met vaccins ineens weg is.quote:Op maandag 21 december 2020 19:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mortaliteit icm besmettelijkheid ligt een stuk hoger dan bij andere ziektes
Met voldoende vaccinaties wordt de R vanzelf laag genoeg, ook zonder maatregelen. Dus dat is onzin.quote:Op maandag 21 december 2020 20:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik hoor vanaf het begin dat we sturen op zorgcapaciteit. Als we dat ineens gaan veranderen kan de economie nooit meer open omdat dit virus ook niet met vaccins ineens weg is.
De ondernemers die straks als het voorbij is kunnen en willen, die gaan volgens mij een gouden jaar tegemoet als iedereen hun deuren komt platlopen.quote:Op maandag 21 december 2020 20:06 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Yep bestaande restaurants. Maar ik ken de horeca, zijdelings (werk in een productiekeuken), als er één sector is die flexibel is dan is dat de horeca, met name de restaurants. Die hou je niet tegen nooit. Heb collega's gehad die wel 3 restaurants waren begonnen en na een jaar weer moesten stoppen, een jaartje bij ons in vaste dienst kwamen werken en toen toch weer een restaurant begonnen. Lang leve de horeca ondernemers!!
Ook hier weer er is tot nu toe geen bewijs dat een vaccin het virus blokt dus de besmettingen stopt. Het zorg er wel voor dat mensen minder of niet ziek van worden. Ik zou zeggen zoek het wordt endemisch op en dan snap je wat ik bedoel.quote:Op maandag 21 december 2020 20:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Met voldoende vaccins wordt de R vanzelf laag genoeg, ook zonder maatregelen. Dus dat is onzin.
Als dat zo is dan moet je tegen die tijd andere manieren gaan bedenken om het volk te beschermen. Maar dan zie ik het sowieso somber in.quote:Op maandag 21 december 2020 20:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ook hier weer er is tot nu toe geen bewijs dat een vaccin het virus blokt dus de besmettingen stopt. Het zorg er wel voor dat mensen minder of niet ziek van worden. Ik zou zeggen zoek het wordt endemisch op en dan snap je wat ik bedoel.
Dat klopt, dit zei ik inderdaad ook al. Dit is ook waarom ik denk dat de maatregelen niet afgeschaald gaan worden na het vaccineren van iedereen. Ouderen en kwetsbaren die ook extra vatbaar zijn voor corona, helpt een vaccin helemaal niet tegen want ze hebben slechte immuunsystemen. Gevaccineerde jongeren en gezonde mensen die toch al geen klachten hebben besmetten vervolgens de ouderen weer en het circeltje is weer rond.quote:Op maandag 21 december 2020 20:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zal je al vast een geheimpje verklappen. Er is nog geen enkel bewijs dat de vaccins het virus blokt dus de verspreiding stopt. Wel zorgt het ervoor dat mensen niet of minder ziek worden.
Waarom snappen mensen dat niet.
Waarom als mensen niet of minder ziek worden en de ziekenhuizen leeg blijven wat is dan het probleem? Verkoudheid (wat ook vaak een coronavirus is) gaan we ook niet tegen.quote:Op maandag 21 december 2020 20:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als dat zo is dan moet je tegen die tijd andere manieren gaan bedenken om het volk te beschermen. Maar dan zie ik het sowieso somber in.
De afhaal zal wel redelijk lopen? Hier is in ieder geval nog geen 1 zaak failliet ondanks dat er best een overschot is qua aanbod.quote:Op maandag 21 december 2020 20:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
De ondernemers die straks als het voorbij is kunnen en willen, die gaan volgens mij een gouden jaar tegemoet als iedereen hun deuren komt platlopen.
Vanwege overheidssteun. Feit is dat elke euro omzet gewoon verantwoord cq terugbetaald moet worden.quote:Op maandag 21 december 2020 20:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De afhaal zal wel redelijk lopen? Hier is in ieder geval nog geen 1 zaak failliet ondanks dat er best een overschot is qua aanbod.
Het virus gaat ook niet weg, dat blijft. Maar met vaccins worden veel minder mensen zo ziek dat ze moeten worden opgenomen in het ziekenhuis. En kunnen we gerust terug naar ons dagelijks leven.quote:Op maandag 21 december 2020 20:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik hoor vanaf het begin dat we sturen op zorgcapaciteit. Als we dat ineens gaan veranderen kan de economie nooit meer open omdat dit virus ook niet met vaccins ineens weg is.
Er blijven vooral heel veel lege hulzen over. Zo gauw de overheidssteun stopt en tegelijkertijd alle uitgestelde huren, belastingen en facturen moeten worden betaald dan vallen ze bij de bosjes.quote:Op maandag 21 december 2020 20:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De afhaal zal wel redelijk lopen? Hier is in ieder geval nog geen 1 zaak failliet ondanks dat er best een overschot is qua aanbod.
Omdat een vaccin geen 100% protectie biedt en COVID zeker bij mensen van 60+ een relatief hoge mortaliteit heeft.quote:Op maandag 21 december 2020 20:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waarom als mensen niet of minder ziek worden en de ziekenhuizen leeg blijven wat is dan het probleem? Verkoudheid (wat ook vaak een coronavirus is) gaan we ook niet tegen.
Yep, daarom zit ik er ook over te denken eindelijk mijn eethuisje te kunnen beginnen eind volgend jaarquote:Op maandag 21 december 2020 20:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
De ondernemers die straks als het voorbij is kunnen en willen, die gaan volgens mij een gouden jaar tegemoet als iedereen hun deuren komt platlopen.
Totdat 95% immuniteit bereikt is.quote:Op maandag 21 december 2020 20:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat een vaccin geen 100% protectie biedt en COVID zeker bij mensen van 60+ een relatief hoge mortaliteit heeft.
Dan moeten er dus maatregelen blijven die de verspreiding van de infectie tegengaan.
Ze weten gewoon niet hoe lang dat vaccin werkt, Ook nog erbij.quote:Op maandag 21 december 2020 20:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zal je al vast een geheimpje verklappen. Er is nog geen enkel bewijs dat de vaccins het virus blokt dus de verspreiding stopt. Wel zorgt het ervoor dat mensen niet of minder ziek worden.
Waarom snappen mensen dat niet.
Dus we gaan nooit meer terug naar normaal omdat we ineens alles moeten uitbannen? Ik hoop dat de politiek toch wel wat anders denkt. Maar goed mensen gaan dood ook door covid of door de andere 200 virussen die ook in de circulatie zitten.quote:Op maandag 21 december 2020 20:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat een vaccin geen 100% protectie biedt en COVID zeker bij mensen van 60+ een relatief hoge mortaliteit heeft.
Dan moeten er dus maatregelen blijven die de verspreiding van de infectie tegengaan.
Verkoudheid heeft ook dodelijke slachtoffers maar relatief lang niet zoveel als COVID.
Nee, want je kan het virus nog steeds overdragen aan de ouderen en kwetsbaren waarbij vaccins geen uitkomst zijn door hun minder werkende immuunsystemen, en dus nog steeds de zorg belasten.quote:Op maandag 21 december 2020 20:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Totdat 95% immuniteit bereikt is.
Voor zover bekend werken de twee vaccins die nu goedgekeurd zijn ook bij ouderen net zo goed.quote:Op maandag 21 december 2020 20:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, want je kan het virus nog steeds overdragen aan de ouderen en kwetsbaren waarbij vaccins geen uitkomst zijn door hun minder werkende immuunsystemen, en dus nog steeds de zorg belasten.
Dit is nou niet bepaald het eerste virus waar dit voor geldt.quote:Op maandag 21 december 2020 20:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, want je kan het virus nog steeds overdragen aan de ouderen en kwetsbaren waarbij vaccins geen uitkomst zijn door hun minder werkende immuunsystemen, en dus nog steeds de zorg belasten.
Die vaccins zijn gewoon getest he? Ook op werkzaamheid bij ouderen.quote:Op maandag 21 december 2020 20:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mee eens, maar we lijken de acceptatie hiervoor volledig kwijt te zijn, waardoor we hier nog wel even inzitten.quote:Op maandag 21 december 2020 20:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Dit is nou niet bepaald het eerste virus waar dit voor geldt.
En de werking is even goed voor ouderen volgens onderzoek naar Pfizer vaccin.quote:Op maandag 21 december 2020 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die vaccins zijn gewoon getest he? Ook op werkzaamheid bij ouderen.
Mijns inziens zwets je.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |