Mijn ervaring is dat een kuitblessure relatief snel geneest. Dit in tegenstelling tot veel andere blessures.quote:Op zondag 27 december 2020 13:30 schreef Sinas92 het volgende:
Shit, eerste tegenslag lijkt een feit. Sinds een paar dagen pijn in de rechterkuit als ik wandel, uiteraard niet geprobeerd hoe dat met lopen voelt. Afgelopen week wel meer kilometers gelopen dan normaal, vanwege de naderende vreet- en zuippartijen, die inmiddels achter de rug zijn. Was van plan morgen weer te gaan lopen, maar vrees dat het extra rust wordt..
Het 'voordeel' van een spierblessure is dat de doorbloeding doorgaans goed is. Bij een achillespees is dat een stuk minder.quote:Op zondag 27 december 2020 14:17 schreef Sinas92 het volgende:
Aha en wat versta jij onder 'relatief snel'?
Ik heb nog maar 1x een snelle halve geprobeerd te lopen. Dat was 4 jaar geleden en toen kwam ik tot 1:32:30. Voor mijn gevoel ben ik meer een 5km loper, ik mis ook vaak de voorbereiding qua kilometers om de langere afstanden een beetje leuk te kunnen lopen. Heeft ook te naken met keuzes die ik maak mbt de trainingen die ik doe. Hardlopen komt vaak op de tweede plaats.quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:29 schreef Corniel het volgende:
[..]
Hoe ver zit je vanaf denk je? Ik zat vandaag zo'n 5 minuten van m'n 'theoretische' max, en nog geen drie minuten van m'n pr, wat ik gezien de omstandigheden (solo, geen bevoorrading, deels onverhard, redelijk wat wind) stiekem best knap vind van mezelf.
Dat is een gat van 7 seconde per km, dat is wellicht overbrugbaar.quote:Op zondag 27 december 2020 15:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb nog maar 1x een snelle halve geprobeerd te lopen. Dat was 4 jaar geleden en toen kwam ik tot 1:32:30.
Wat zegt www.corniel.nl/runs op basis van je 5km pr? Dan heb je een richttijd, en dan is het niet heel moeilijk om daar een keer in 1 a 2 maanden naartoe te werken toch?quote:Voor mijn gevoel ben ik meer een 5km loper (..)
Die site laadt hier niet (meer) zie ikquote:Op zondag 27 december 2020 16:14 schreef Corniel het volgende:
[..]
Dat is een gat van 7 seconde per km, dat is wellicht overbrugbaar.
[..]
Wat zegt www.corniel.nl/runs op basis van je 5km pr? Dan heb je een richttijd, en dan is het niet heel moeilijk om daar een keer in 1 a 2 maanden naartoe te werken toch?
Toe maar, wat een afstand! Hoe lang heb je daar over gedaan?quote:Op zondag 27 december 2020 15:26 schreef NightDancert het volgende:
Zojuist de grens van 10.000 hardloopkilometers doorbroken op Strava
Die komt op 1:26:07.quote:Op zondag 27 december 2020 16:14 schreef Corniel het volgende:
[..]
Dat is een gat van 7 seconde per km, dat is wellicht overbrugbaar.
[..]
Wat zegt www.corniel.nl/runs op basis van je 5km pr? Dan heb je een richttijd, en dan is het niet heel moeilijk om daar een keer in 1 a 2 maanden naartoe te werken toch?
Vanaf 2 maart 2017. Dus 3 jaar en 10 maanden. Dit kalenderjaar is goed voor 3300 km, dus dat heeft wel geholpen. Op Garmin heb ik data vanaf 2012, maar ben een stuk later met Strava begonnen.quote:Op zondag 27 december 2020 16:17 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Toe maar, wat een afstand! Hoe lang heb je daar over gedaan?
Tussen de 3,5 en 4 uur voor 22km? Dat is eerder een wandeltochtquote:Op zondag 27 december 2020 16:20 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die komt op 1:26:07.
Wellicht inderdaad leuk om een keer op te pakken. Ben nu in training voor een alternatieve run op 10 januari die ik als trainer bij onze vereniging heb georganiseerd. Loop zelf de 22km dus ik ben wel bezig met duurtraining. Ik verwacht er tussen de 3,5 en 4 uur mee bezig te zijn dus tempo is niet heel belangrijk nu. Misschien daarna eens een tijdje wat meer lopen.
Survivalrun, dus inclusief 54 hindernissen.quote:Op zondag 27 december 2020 16:30 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Tussen de 3,5 en 4 uur voor 22km? Dat is eerder een wandeltocht
Dus iets meer dan 50km per week. Mooi als je dat structureel kunt doenquote:Op zondag 27 december 2020 16:28 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Vanaf 2 maart 2017. Dus 3 jaar en 10 maanden. Dit kalenderjaar is goed voor 3300 km, dus dat heeft wel geholpen. Op Garmin heb ik data vanaf 2012, maar ben een stuk later met Strava begonnen.
Aha, dat maakt op zich wel een verschil ja.quote:Op zondag 27 december 2020 16:38 schreef Cynic het volgende:
[..]
Survivalrun, dus inclusief 54 hindernissen.
http://corniel.nl/runs/quote:Op zondag 27 december 2020 16:17 schreef heywoodu het volgende:
Die site laadt hier niet (meer) zie ik
Grappig, op basis van mn 5 km heb ik exact de tijden van de 1500 en 3000 gelopen. De 15 km scheelt 10 seconden, de 10km 30 seconden. Het klopt dus wel aardig.quote:
Als het een spierblessure is een week of hooguit 2. Maar voorzichtigheid is geboden, nogmaals ik spreek uit eigen ervaring zonder enige medische kennis. Zweepslag duurt wat langer, maar dat voel je wel.quote:Op zondag 27 december 2020 14:17 schreef Sinas92 het volgende:
Aha en wat versta jij onder 'relatief snel'?
Dat is een mooi voornemen voor komend jaarquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:59 schreef Quoi het volgende:
Met weemoed dacht ik vanmorgen terug aan de jarenlange traditie op 2e kerstdag (de kerstcross). Zo'n fijn intermezzo tijdens dagen vol met eten en drinken. Daarom vanmorgen gewoon maar even het bos in gehuppeld en een beetje gebaggerd langs het oliebollencross parcours![]()
Dat was zomaar weer een loopje na wekenlang niks (want druk, nieuwe baan, stuiterkleuter en veel te vinden op de tennisbaan lately #cheater) en ik hoop het weer vaker op te pakken.
Ik ga net niet mijn hoogste jaartotaal halen denk ik, maar wellicht wel mijn hoogste maandtotaal ooit als ik boven de 240 km uitkom. Nu loop ik geen lange afstanden, maar wel iedere dag en dat bevalt me beter dan ik ooit had kunnen denken.quote:Op zondag 27 december 2020 21:14 schreef hatsaflats het volgende:
Ik wilde in 2020 5km sub 20 lopen. Eindelijk. Maar corona en een gebroken voet zorgden ervoor dat ik het toch nog even uit moet stellen. Alsnog sluit ik positief het jaar af. Ik ben zeker nog niet terug na een kleine maand opbouwen, maar wel heel blij verrast met hoe snel het weer beter gaat.
Ondanks de gebroken voet heb ik toch nog het hoogste jaartotaal ooit, dat iets boven de 1600km uit gaat komen. Dankzij de gebroken voet het hoogste aantal fietskilometers ooit, al zijn dat er nog steeds heel weinig. De afgelopen maanden heb ik - voor mijn doen - ook nog redelijk wat wandelkilometers gemaakt, maar die houd ik niet bij.
Joah!quote:Op zondag 27 december 2020 22:58 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat is een mooi voornemen voor komend jaar
Ben jij niet destijds bij de Kerstcross van Haag onderuitgegaan waarna je nauwelijks meer gelopen hebt?
Kijk wel uit met die kleine spierblessures en geef jezelf net even die extra paar dagen rust als je denkt "het is over".quote:Op zondag 27 december 2020 21:42 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Als het een spierblessure is een week of hooguit 2. Maar voorzichtigheid is geboden, nogmaals ik spreek uit eigen ervaring zonder enige medische kennis. Zweepslag duurt wat langer, maar dat voel je wel.
Knieblessure of piriformis syndroom (bilspier) zijn veel vervelender om vanaf te komen. Die laatste heb ik nu zo'n 9 maanden last van en wordt nu met goede oefeningen en minder hardlopen (meer fietsen) eindelijk minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |