Is voor het Resort gewoon een nette prijs hoor. De huisjes zijn ook splinternieuw en lekker luxe. Goede bedden, ruimte genoeg en topuitzicht. Op het resort kan je aardige wandelingen maken. Even checken of het dieren voeren steeds doorgaat en zichtbaar is. Vooral bij de leeuwen is dat erg gaaf.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:36 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Het blijft een duur park maar vergelijkbare vakantiehuisjes op een ‘normaal’ vakantiepark zijn vaak ook best prijzig. We betalen nu +/- 420,-. Voor dit park op dit moment volgens mij wel een redelijke aanbieding.
We wonen er 20 min vandaan dus het dierenpark zelf doen we dan later wel een keer. Maar als je geboekt hebt toen het park open was dan kan ik me voorstellen dat het zuur voelt om te gaan wanneer het park gesloten is.
Koolhydraten gaan er hier ook wel aardig in (verschilt per dag), en idd ook 0,0 groenten (behalve salade soms dus). Gisteren heeft hij wel wat loempia gegeten met een beetje groenten er in, maar normaal spuugt hij zelfs de allerkleinste stukjes groente zelfs uit en blijft nog een minuut of 2 naspugen om de smaak weg te krijgen. Soms raakt hij het eten alleen met de tong aan en gaat al zitten tuffen, en soms is alleen ruiken al genoeg.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:52 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier ook een flink slechte eter, hij lijkt ook steeds selectiever te worden. Er zijn maar een paar dingen die hij zonder morren eet, en dat zijn vrijwel alleen koolhydratenbrood, aardappel, rijst, pasta. Qua vlees alleen gehakt en rookworst, niks qua groente (echt 0,0). Fruit moeizaam maar het gaat. Zuivel gaat er wel in.
Hier zat hij met 13 kg en 1m net op t ondergewicht lijntje. Het advies van het cb was "geef maar meer volvette producten, roomboter, slagroomvla ect".
Sindsdien is ie dol op milkshakes...maar om nou te zeggen dat ie beter eet, nope. Ik twijfel om niet ook eens langs de huisarts te gaan ermee en niet het cb af te wachten
Hahaha wauw, paddenstoelen? Dat gaat er hier echt niet in!quote:Op zondag 10 januari 2021 22:28 schreef PKM het volgende:
@:ToT Banaan was altijd wat lang en dun. Van de zomer werd eten echt gedoe en zakte hij ook in zowel lengte als gewicht. Inmiddels is hij weer bijna terug op de oude curve (14,2 kg bij 98 cm). Maar eten blijft wel 3x per dag gedoe.
Sla moet hij niets van hebben en bijvoorbeeld verse peterselie alleen maar als het nog in de tuin staat. Maar vandaag at hij wel zijn eerste paddenstoelen (hij had een waarom vraag en ik zou pas antwoord geven als hij iets zou eten).De lasagnebladen liet hij gek genoeg juist liggen.
Hij vindt het wel weer leuk om te helpen koken dus vandaag pelde hij de knoflook en hielp met de walnoten. En soms pakt hij zomaar een appel (of vier om uit allemaal een hap te eten).
En we zijn een tijd terug begonnen met cakes bakken en smoothies maken. Maar die cakes doen ook wat met mijn groeicurve vrees ik.
Ik denk dat het hier wel geluk is met een redelijk meewerkend kind dat gevoelig is voor argumenten. Zo werken hier dingen alsquote:Op maandag 11 januari 2021 08:40 schreef littledrummergirl het volgende:
Hoe krijgen jullie je peuters zover dat ze iets proeven? Ik heb volgens mij een ongelofelijke stijfkop, want wat ik ook zeg of beloof als beloning, hij weigert gewoon pertinent![]()
En "gewoon vaak aanbieden" werkt hier ook nietwe zitten elke week leuk de doen met broccolibomen en treintjes met witte bonen in tomatensaus, maar hij raakt niks aan, wil bij gods gratie ruiken maar proeven vertikt ie echt
.
Dan ben ik gezegend met een kind wat niks van me aanneemt ben ik bangquote:Op maandag 11 januari 2021 10:17 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het hier wel geluk is met een redelijk meewerkend kind dat gevoelig is voor argumenten. Zo werken hier dingen als
- uitleggen dat proeven nodig is om iets lekker te leren vinden, en dat het echt heel fijn is als je veel lekker vindt
- uitleggen dat je eten nodig hebt om elke dag een heel klein stukje te groeien, zodat je uit eindelijk groot wordt
- voeren
- van zijn bord af pikken en genietend opeten
- bovenstaande doen en hem de kans geven mijn lepel af te pakken
- een vliegtuigje dat niet kan kiezen naar welke mond hij gaat.
Ander punt waarvan ik denk dat het positief heeft gewerkt: afwisseling van gezelschap. Zo eet Jacob bij mij, bij zijn vader, bij grootouders, op de crèche. Lang niet altijd met mij, dus dat geeft ook kans om patronen rondom eten/gewoontes niet 100% in te slijten. Zo bleek hij bij mij geen korstjes te eten en en bij zijn vader wel. Of ik dacht dat hij een bepaald gerecht niet lustte maar elders was het hem voorgezet en ging het inmiddels prima.
Maar ja. Het is vooral mazzel toch denk ik. Dat Jacob altijd wel heeft willen proeven en me gelooft als ik zeg 'dit vind je volgens mij heel lekker, probeer maar'.
edit: smoothie (zelf) maken met de blender en dan drinken met een rietje gaat hier altijd wel goed, deels met fruit uit de vriezer waardoor het bijna een ijsje wordt. toen deed ik daar een keer heel openlijk kiwi in, besprak dat hij dat blijkbaar lekker vond, en sindsdien at hij kiwi. kleine gelukjes.
Oh gespannen is het niet echt hoor, we proberen heel erg " je mag eten wat je wilt, het hoeft niet op, je mag het proeven of het laten liggen" en we houden het gezellig. Maar in mn achterhoofd denk ik ben wel vaak "gast! probeer het nou gewoon een keerquote:Op maandag 11 januari 2021 15:27 schreef Lemijn het volgende:
Het zal ook zeker niet mijn verdienste zijn inderdaad. Lijkt me knap ellendig als elke maaltijd iets wordt om gespannen in te gaan en gedoe mee te hebben!.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Kan ie al een beetje uit een open beker drinken? Miss dat hij vla wel kan drinken zonder zichzelf helemaal onder te klodderen? Of van die kwarkjes in knijpverpakking? Je hebt ook van die breakers met extra proteine, die haal ik wel eens voor de kapiteinquote:Op maandag 11 januari 2021 10:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Koolhydraten gaan er hier ook wel aardig in (verschilt per dag), en idd ook 0,0 groenten (behalve salade soms dus). Gisteren heeft hij wel wat loempia gegeten met een beetje groenten er in, maar normaal spuugt hij zelfs de allerkleinste stukjes groente zelfs uit en blijft nog een minuut of 2 naspugen om de smaak weg te krijgen. Soms raakt hij het eten alleen met de tong aan en gaat al zitten tuffen, en soms is alleen ruiken al genoeg.
Qua vlees en aanverwante zaken gaat vis soms wel goed, kip ook wel, af en toe een gehaktstaaf (laatst at hij er zelfs 2 achter elkaar!), maar gewoon gehakt vindt hij vreselijk qua structuur.
Hij moet ook echt alles zelf met zijn handjes eten. Hem voeren kun je vergeten en hem een lepel of vork geven resulteert alleen in spelen en knoeien, dus vla enzo lukt ook niet, maar hij krijgt wel pap uit een fles, maar de ene dag gaan er zo 2 volle flessen in en de andere keer wil hij het absoluut niet hebben.
2 dingen waar hij wél dol op is, is zo krokant en zo pittig mogelijk voedsel.
De kippenvleugeltjes van gisteren waren al gemarineerd en waren veel pittiger dan we dachten en meneertje zat flink te hoesten tijdens het eten, maar hij wilde echt door blijven eten. (Wel maar een paar vleugeltjes)
Wat krokant betreft; met stokbrood knabbelt hij de krokante laag er af en met de loempia's deed hij dat op een gegeven moment ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |