abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197332898
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:36 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

Het blijft een duur park maar vergelijkbare vakantiehuisjes op een ‘normaal’ vakantiepark zijn vaak ook best prijzig. We betalen nu +/- 420,-. Voor dit park op dit moment volgens mij wel een redelijke aanbieding.

We wonen er 20 min vandaan dus het dierenpark zelf doen we dan later wel een keer. Maar als je geboekt hebt toen het park open was dan kan ik me voorstellen dat het zuur voelt om te gaan wanneer het park gesloten is.
Is voor het Resort gewoon een nette prijs hoor. De huisjes zijn ook splinternieuw en lekker luxe. Goede bedden, ruimte genoeg en topuitzicht. Op het resort kan je aardige wandelingen maken. Even checken of het dieren voeren steeds doorgaat en zichtbaar is. Vooral bij de leeuwen is dat erg gaaf.
En als je het resort zat bent, kan je naar het gewone vakantiepark en daar wat speeltuintjes aflopen.
pi_197333821
Geen ervaring met kind met ondergewicht, maar lijkt mij heel pittig als je kind echt nauwelijks eet :*

Leuk de Beekse Bergen plannen
@Takkie88 en @NicolasJoy
Wij waren er begin december een dag voor de lockdown. Was best een domper dat de dierentuin dichtging , (we hadden ook nog verzet nadat de dierentuin in november dicht was) , maar uiteindelijk hebben we ons echt heel goed vermaakt met het uitzicht op de dieren, wandelingen en speeltuintjes naast het chillen in het huisje. Zijn echt hele fijne huisjes.
De leeuwen lieten vooral net voor zonsondergang goed van zich horen, was echt heel gaaf!
pi_197334616
Ja!!!
Safari resort!
Hier nog een fan :)

Wij zijn afgelopen zomer geweest, hoogseizoen voor veel te veel geld (maar we moesten ons “verdriet” van de niet door gaande verre reis natuurlijk vergeten ;) )

Maar ja, echt top!
pi_197334838
@ToT Banaan was altijd wat lang en dun. Van de zomer werd eten echt gedoe en zakte hij ook in zowel lengte als gewicht. Inmiddels is hij weer bijna terug op de oude curve (14,2 kg bij 98 cm). Maar eten blijft wel 3x per dag gedoe.

Sla moet hij niets van hebben en bijvoorbeeld verse peterselie alleen maar als het nog in de tuin staat. Maar vandaag at hij wel zijn eerste paddenstoelen (hij had een waarom vraag en ik zou pas antwoord geven als hij iets zou eten). *) De lasagnebladen liet hij gek genoeg juist liggen.

Hij vindt het wel weer leuk om te helpen koken dus vandaag pelde hij de knoflook en hielp met de walnoten. En soms pakt hij zomaar een appel (of vier om uit allemaal een hap te eten).
En we zijn een tijd terug begonnen met cakes bakken en smoothies maken. Maar die cakes doen ook wat met mijn groeicurve vrees ik. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197335944
L is lang en dun en zit daardoor op papier op ondergewicht maar hij heeft gewoon een prima gewicht voor zijn leeftijd en eet meestal als een bootwerker dus geen zorgen wat betreft eten.

Sla en eigenlijk al het bladgroente moet hij niets van hebben. Bladspinazie spuugt hij standaard weer uit terwijl gesneden spinazie er zo in gaat dus het is niet de smaak maar de structuur. Bladgroente blijft soms zo vervelend aan het gehemelte enzo plakken dus ik kan me daar wel voorstellen dat het voor kinderen lastiger is om te eten.

@PKM wat vond Banaan van de walnoten of bleef het bij helpen? L helpt graag met het kraken van walnoten maar het viel niet in de smaak. Binnenkort eens zien wat ik voor lekkers met de walnoten kan maken want we hebben een paar emmers gekregen.
  maandag 11 januari 2021 @ 00:01:35 #181
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197336140
Hier is eten niet echt een probleem geweest, behalve groente. Geen ondergewicht issues en dergelijke, maar vond het toch prettig dat hij wel dingen ging proberen en wat minder eigenwijs zou doen. Vakjes bord gekocht en het is hier om de beurt uit elk vakje een hap en dat werkt goed! Dus aard/rijst/pasta vak, groente vak en vlees/vis/vega vak. Op sla en spruitjes na wordt nu vrijwel alles gegeten. Volgende waar we aan gaan werken is variatie in fruit, aan de smaken ligt het niet want smoothies gaan er wel in.

Hij is nu 93cm en 14kg met 2 jr en 8 maanden, dus hij is volgens mij wel klein.
pi_197336238
U. is 14,7 kg en ongeveer een meter lang. Volgens mij ontzettend gemiddeld voor 2 jaar en 10 maanden. :)
Maar ook wel een slechte eter. Alhoewel het hier in fases gaat. Voor z’n groeispurt kan hij opeens wel eten.
Fruit eet hij dan wel weer goed.
Protège moi de mes désirs.
pi_197337832
Bladgroenten worden hier ook niet gegeten, maar dat vind ik echt niet vreemd, want dat kan ooit zo plakken aan je gehemelte of in je keel.
Verder gelukkig heel prima eters.
Snappen de oma’s helemaal niets van, want zowel vriend als ikzelf waren verschrikkelijke eters toen we klein waren.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197337849
Hoe krijgen jullie je peuters zover dat ze iets proeven? Ik heb volgens mij een ongelofelijke stijfkop, want wat ik ook zeg of beloof als beloning, hij weigert gewoon pertinent :')

En "gewoon vaak aanbieden" werkt hier ook niet :N we zitten elke week leuk de doen met broccolibomen en treintjes met witte bonen in tomatensaus, maar hij raakt niks aan, wil bij gods gratie ruiken maar proeven vertikt ie echt :D.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197338711
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:52 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier ook een flink slechte eter, hij lijkt ook steeds selectiever te worden. Er zijn maar een paar dingen die hij zonder morren eet, en dat zijn vrijwel alleen koolhydraten -O- brood, aardappel, rijst, pasta. Qua vlees alleen gehakt en rookworst, niks qua groente (echt 0,0). Fruit moeizaam maar het gaat. Zuivel gaat er wel in.

Hier zat hij met 13 kg en 1m net op t ondergewicht lijntje. Het advies van het cb was "geef maar meer volvette producten, roomboter, slagroomvla ect".
Sindsdien is ie dol op milkshakes...maar om nou te zeggen dat ie beter eet, nope :N. Ik twijfel om niet ook eens langs de huisarts te gaan ermee en niet het cb af te wachten
Koolhydraten gaan er hier ook wel aardig in (verschilt per dag), en idd ook 0,0 groenten (behalve salade soms dus). Gisteren heeft hij wel wat loempia gegeten met een beetje groenten er in, maar normaal spuugt hij zelfs de allerkleinste stukjes groente zelfs uit en blijft nog een minuut of 2 naspugen om de smaak weg te krijgen. Soms raakt hij het eten alleen met de tong aan en gaat al zitten tuffen, en soms is alleen ruiken al genoeg.
Qua vlees en aanverwante zaken gaat vis soms wel goed, kip ook wel, af en toe een gehaktstaaf (laatst at hij er zelfs 2 achter elkaar!), maar gewoon gehakt vindt hij vreselijk qua structuur.
Hij moet ook echt alles zelf met zijn handjes eten. Hem voeren kun je vergeten en hem een lepel of vork geven resulteert alleen in spelen en knoeien, dus vla enzo lukt ook niet, maar hij krijgt wel pap uit een fles, maar de ene dag gaan er zo 2 volle flessen in en de andere keer wil hij het absoluut niet hebben.

2 dingen waar hij wél dol op is, is zo krokant en zo pittig mogelijk voedsel.
De kippenvleugeltjes van gisteren waren al gemarineerd en waren veel pittiger dan we dachten en meneertje zat flink te hoesten tijdens het eten, maar hij wilde echt door blijven eten. (Wel maar een paar vleugeltjes)
Wat krokant betreft; met stokbrood knabbelt hij de krokante laag er af en met de loempia's deed hij dat op een gegeven moment ook.
pi_197338759
quote:
3s.gif Op zondag 10 januari 2021 22:28 schreef PKM het volgende:
@:ToT Banaan was altijd wat lang en dun. Van de zomer werd eten echt gedoe en zakte hij ook in zowel lengte als gewicht. Inmiddels is hij weer bijna terug op de oude curve (14,2 kg bij 98 cm). Maar eten blijft wel 3x per dag gedoe.

Sla moet hij niets van hebben en bijvoorbeeld verse peterselie alleen maar als het nog in de tuin staat. Maar vandaag at hij wel zijn eerste paddenstoelen (hij had een waarom vraag en ik zou pas antwoord geven als hij iets zou eten). *) De lasagnebladen liet hij gek genoeg juist liggen.

Hij vindt het wel weer leuk om te helpen koken dus vandaag pelde hij de knoflook en hielp met de walnoten. En soms pakt hij zomaar een appel (of vier om uit allemaal een hap te eten).
En we zijn een tijd terug begonnen met cakes bakken en smoothies maken. Maar die cakes doen ook wat met mijn groeicurve vrees ik. :')
Hahaha wauw, paddenstoelen? Dat gaat er hier echt niet in! :D
Lasagne moet hij helemaal niets van hebben. Spaghetti vond hij als baby lekker maar tegenwoordig echt niet meer, maar mie eet hij wel, zolang er maar geen groenten of gehakt aan vast zit. :')

Appel at hij tot een paar weken geleden dagelijks, maar op een gegeven moment ging hij elke hap fijnkauwen en op de grond uitspugen, en daarna veranderde het in zo snel mogelijk een hapje nemen en zonder te kauwen uit te spugen en de volgende hap te nemen tot de hele appel in stukjes op de grond ligt.

Ik ben onlangs begonnen met sapjes in de slowjuicer te maken (al dan neit met de pulp er weer doorheen), maar daar moet hij ook niks van hebben. Met name peer walgt hij van.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:17:35 #187
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197338817
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:40 schreef littledrummergirl het volgende:
Hoe krijgen jullie je peuters zover dat ze iets proeven? Ik heb volgens mij een ongelofelijke stijfkop, want wat ik ook zeg of beloof als beloning, hij weigert gewoon pertinent :')

En "gewoon vaak aanbieden" werkt hier ook niet :N we zitten elke week leuk de doen met broccolibomen en treintjes met witte bonen in tomatensaus, maar hij raakt niks aan, wil bij gods gratie ruiken maar proeven vertikt ie echt :D.
Ik denk dat het hier wel geluk is met een redelijk meewerkend kind dat gevoelig is voor argumenten. Zo werken hier dingen als
- uitleggen dat proeven nodig is om iets lekker te leren vinden, en dat het echt heel fijn is als je veel lekker vindt
- uitleggen dat je eten nodig hebt om elke dag een heel klein stukje te groeien, zodat je uit eindelijk groot wordt
- voeren
- van zijn bord af pikken en genietend opeten
- bovenstaande doen en hem de kans geven mijn lepel af te pakken
- een vliegtuigje dat niet kan kiezen naar welke mond hij gaat.

Ander punt waarvan ik denk dat het positief heeft gewerkt: afwisseling van gezelschap. Zo eet Jacob bij mij, bij zijn vader, bij grootouders, op de crèche. Lang niet altijd met mij, dus dat geeft ook kans om patronen rondom eten/gewoontes niet 100% in te slijten. Zo bleek hij bij mij geen korstjes te eten en en bij zijn vader wel. Of ik dacht dat hij een bepaald gerecht niet lustte maar elders was het hem voorgezet en ging het inmiddels prima.

Maar ja. Het is vooral mazzel toch denk ik. Dat Jacob altijd wel heeft willen proeven en me gelooft als ik zeg 'dit vind je volgens mij heel lekker, probeer maar'.

edit: smoothie (zelf) maken met de blender en dan drinken met een rietje gaat hier altijd wel goed, deels met fruit uit de vriezer waardoor het bijna een ijsje wordt. toen deed ik daar een keer heel openlijk kiwi in, besprak dat hij dat blijkbaar lekker vond, en sindsdien at hij kiwi. kleine gelukjes.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197338946
Een grote broer helpt ook wel, dus regel die even ;)

Juul eet net zoals haar grote broer goed brood, fruit, rauwkost, yoghurt etc etc. Avondeten gaat met pieken en dalen. Dat is met B ook altijd zo geweest en die eet nu wel beter. Nog lang niet alles, maar meer dan hij als peuter at.
We hebben meerdere gerechten die ze allebei echt naar binnen bunkeren en die herhalen we dus best vaak.
Wij zijn best makkelijk wat dat betreft, ze moeten wel echt alles eerst proeven voordat ze een vies gezicht trekken, maar we zijn wel van de makkelijke oplossing: vooral maken wat ze eten.
Overigens zijn beide koters echt geen fan van aardappelen in welke vorm dan ook.
pi_197339756
Ik naar mijn idee niets speciaals gedaan dus geen idee wat de succesfactor is geweest, als die er al is. Dat kinderen aan dezelfde eettafel zo verschillend eten laat ook wel zien dat je er maar beperkte invloed op hebt.
Daarom zijn eetproblemen (en slaapproblemen) zo frustrerend, het is noodzakelijk maar je kan ze niet dwingen.
pi_197340374
Het is wat dat betreft ook echt geluk of pech hebben. Ik spuugde vanaf het eerste fruithapje alles uit. Ik maakte mijn ouders radeloos, weigerde eten, liet een partje mandarijn makkelijk een uur in mijn wang. Geen eten aanbieden zodat ik er wel om zou vragen (ze waren echt radeloos): nope, ik at niet.

Met mijn jongens doe ik niets anders. Wij eten heel gevarieerd, ze lusten van Hollandse kost tot de Indische rijsttafels van mijn schoonmoeder. ‘Oh mama, dit is een beetje pittig. Lekker!’

Zolang het niet zorgelijk is met groei lijkt me het enige wat je kunt doen loslaten. Aanbieden, maar niet dwingen.
En wat Exode zegt: dan maar maken wat ze lusten.
pi_197343513
Onze kinderen zijn met eten ook een beetje rare, allebei. Frietjes motten ze niet, ze zijn wel stapelgek op sushi, echt dat kunnen ze elke dag eten.
Ze willen geen saus en kruiden maar zelfgemaakt nasi met veel kruiden vinden ze enorm lekker.

Chips vinden ze ook matig tenzij het pringles zijn. Ze zijn beide wel gek op chocolade.

Wat ik echt jammer vind is dat zowel Juul als B geen stamppot lusten en dat is een understatement.
pi_197343775
Over eten gesproken, ik heb vandaag contact opgenomen met een logopedist omdat kaptein sowieso soms wat gekkig doet met zn mond en tong (ademt ook door zn mond ect) en die gaven aan wellicht ook wel wat met het lastige eten te kunnen, als inderdaad blijkt dat dat veroorzaakt wordt door overgevoeligheid in zn mond of verkeerd gebruik van zn mondspieren. Het kdv zegt ook altijd dat hij heel veel met zn tong doet tijdens het eten en dat hij nogal rommelig eet (wij hebben maar een kind dus geen vergelijkingsmateriaal wat dat betreft). Dus op advies van hen maar eens kijken wat een logopedist wellicht kan doen.

Pff logopedie, fysiotherapie, vve indicatie op de opvang, we hebben het maar druk met die jongen en zn gedoetjes.. maar ach, als dat ervoor zorgt dat het later beter/makkelijker gaat, dan beter nu even investeren ^O^
pi_197343973
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:17 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik denk dat het hier wel geluk is met een redelijk meewerkend kind dat gevoelig is voor argumenten. Zo werken hier dingen als
- uitleggen dat proeven nodig is om iets lekker te leren vinden, en dat het echt heel fijn is als je veel lekker vindt
- uitleggen dat je eten nodig hebt om elke dag een heel klein stukje te groeien, zodat je uit eindelijk groot wordt
- voeren
- van zijn bord af pikken en genietend opeten
- bovenstaande doen en hem de kans geven mijn lepel af te pakken
- een vliegtuigje dat niet kan kiezen naar welke mond hij gaat.

Ander punt waarvan ik denk dat het positief heeft gewerkt: afwisseling van gezelschap. Zo eet Jacob bij mij, bij zijn vader, bij grootouders, op de crèche. Lang niet altijd met mij, dus dat geeft ook kans om patronen rondom eten/gewoontes niet 100% in te slijten. Zo bleek hij bij mij geen korstjes te eten en en bij zijn vader wel. Of ik dacht dat hij een bepaald gerecht niet lustte maar elders was het hem voorgezet en ging het inmiddels prima.

Maar ja. Het is vooral mazzel toch denk ik. Dat Jacob altijd wel heeft willen proeven en me gelooft als ik zeg 'dit vind je volgens mij heel lekker, probeer maar'.

edit: smoothie (zelf) maken met de blender en dan drinken met een rietje gaat hier altijd wel goed, deels met fruit uit de vriezer waardoor het bijna een ijsje wordt. toen deed ik daar een keer heel openlijk kiwi in, besprak dat hij dat blijkbaar lekker vond, en sindsdien at hij kiwi. kleine gelukjes.

Dan ben ik gezegend met een kind wat niks van me aanneemt ben ik bang _O- hij laat me zonder morren zn bord leegeten, als ik zeg dat ik denk dat hij dit geweldige lekkers echt moet proeven, dan zegt ie " nee mama, neem jij maar lekker O+"

Hij kookt bijna elke dag met me mee, enthousiast roepend hoe lekker het wordt, maar als het op z'n bord ligt is het ineens lava :D schiet mij maar lek. Tijdens het koken hapjes nemen vertikt ie ook helaas.

We noemen hem vaak onze klein dictator :D his way or the highway
  maandag 11 januari 2021 @ 15:27:01 #194
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197344196
Het zal ook zeker niet mijn verdienste zijn inderdaad. Lijkt me knap ellendig als elke maaltijd iets wordt om gespannen in te gaan en gedoe mee te hebben! :* .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197345179
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:27 schreef Lemijn het volgende:
Het zal ook zeker niet mijn verdienste zijn inderdaad. Lijkt me knap ellendig als elke maaltijd iets wordt om gespannen in te gaan en gedoe mee te hebben! :* .
Oh gespannen is het niet echt hoor, we proberen heel erg " je mag eten wat je wilt, het hoeft niet op, je mag het proeven of het laten liggen" en we houden het gezellig. Maar in mn achterhoofd denk ik ben wel vaak "gast! probeer het nou gewoon een keer }:| "
pi_197345387
Ach, ik heb twee kinderen met dezelfde opvoeding en genen. De een eet vrijwel alles probleemloos, de ander zit over vrijwel alles eerst te miepen. De yoghurt is niet lekker omdat er stukjes aardbei in zitten. Maar exact dezelfde yoghurt die papa heeft is wel lekker. Lasagne vindt ze heel lekker, van baby af aan al, maar als ze dat ziet is het ook altijd bah en piepen, tot ze met veel moeite een hap genomen heeft en het eigenlijk toch heel lekker is. En dat elke keer weer :’)

Uiteindelijk eten ze alle drie overigens best veel. Ik laat ze bij anderen wel bewust dingen proeven die wij thuis nooit eten. Vis bijvoorbeeld. En dan is 1 hap ook voldoende als ze niet meer willen.
  maandag 11 januari 2021 @ 17:04:13 #197
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197345969
Hier wisselt het per dag. Van 1 boterham tot 5 als ontbijt. Van helemaal geen fruit (da's meestal) tot een complete banaan (als we ergens anders zijn en ze veel afleiding heeft ofzo). Van drie keer opscheppen met avondeten tot 'vind ik niet zo lekker mama' zonder het te proeven. Als we iets eten waarvan ik weet dat ze het echt niet lekker vindt (zuurkool of welke stampot dan ook), maak ik voor haar iets anders uit de vriezer. Heel soms probeert ze het heel goed, maar hoeft ze niks. Prima, bakje yoghurt na en door. En ze is klein en licht (85 cm en 11 kilo), maar binnen de curve en dus vind ik het wel prima zo. Strijd heeft zo weinig zin al is het wel echt lastig om de discussie niet aan te gaan.

Enige wat hier wel helpt, is het vlees/de vis niet in één keer geven, maar eerst 2 stukjes ofzo en dan bij elke hap groente weer een stuk extra.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 11 januari 2021 @ 17:53:55 #198
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197346908
Weet je wat ik echt heel leuk vind? Peuterhumor. En peutergelach. Jacob zegt nu vaak 'zullen we grapjes maken?'. Favoriet zijn flauwe dingen als woorden in een liedje of boek veranderen zodat het iets absurds wordt. Dan rolt hij echt van de bank. Of als hij iets heel stouts doet en ik doe alsof ik heel verbaasd ben en zeg 'Jacob? Wat doe je nou! :o '. Hij probeert ook zelf dingen, gisteren zei hij: 'Wolken in de lucht. Wormen in de lucht *) Autos' in de lucht! _O- '
pi_197348143
Ja Lemijn! Mijm kan echt een kwartier lol met zichzelf hebben door allerlei variaties van mensen/dieren en voorwerpen op de gang te zetten bij verschillende buurvrouwen _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197348158
quote:
80s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Koolhydraten gaan er hier ook wel aardig in (verschilt per dag), en idd ook 0,0 groenten (behalve salade soms dus). Gisteren heeft hij wel wat loempia gegeten met een beetje groenten er in, maar normaal spuugt hij zelfs de allerkleinste stukjes groente zelfs uit en blijft nog een minuut of 2 naspugen om de smaak weg te krijgen. Soms raakt hij het eten alleen met de tong aan en gaat al zitten tuffen, en soms is alleen ruiken al genoeg.
Qua vlees en aanverwante zaken gaat vis soms wel goed, kip ook wel, af en toe een gehaktstaaf (laatst at hij er zelfs 2 achter elkaar!), maar gewoon gehakt vindt hij vreselijk qua structuur.
Hij moet ook echt alles zelf met zijn handjes eten. Hem voeren kun je vergeten en hem een lepel of vork geven resulteert alleen in spelen en knoeien, dus vla enzo lukt ook niet, maar hij krijgt wel pap uit een fles, maar de ene dag gaan er zo 2 volle flessen in en de andere keer wil hij het absoluut niet hebben.

2 dingen waar hij wél dol op is, is zo krokant en zo pittig mogelijk voedsel.
De kippenvleugeltjes van gisteren waren al gemarineerd en waren veel pittiger dan we dachten en meneertje zat flink te hoesten tijdens het eten, maar hij wilde echt door blijven eten. (Wel maar een paar vleugeltjes)
Wat krokant betreft; met stokbrood knabbelt hij de krokante laag er af en met de loempia's deed hij dat op een gegeven moment ook.
Kan ie al een beetje uit een open beker drinken? Miss dat hij vla wel kan drinken zonder zichzelf helemaal onder te klodderen? Of van die kwarkjes in knijpverpakking? Je hebt ook van die breakers met extra proteine, die haal ik wel eens voor de kapitein :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')