abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197243544
Het was ook heerlijk! Ze kan er maar niet over ophouden. O+
"Papa, zeehond! Geen haar hé?" O+ tas pakkende; "Papa, ga je mee op vakansie?"

Ben heel benieuwd hoe ze (als het nu wel door kan gaan) Beekse Bergen gaat vinden!
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:37 schreef exode het volgende:
Wat leuk NJ! Fijn dat jullie het zo goed hebben gehad O+ Mooie foto's van knappe S!

Nu we allemaal weer thuis zijn, zie je Juul echt enorme sprongen maken, zo leuk.

Gisteren was wel even moeilijk in de speeltuin. Er was een tweeling van ruim 3 jaar en die speelden met Juul. Dat ging met pieken en dalen zeg maar. En waar Juul normaal enorm vinnig kan zijn en echt voor zichzelf opkomt, was dat nu helemaal niet zo. Het was gewoon steeds dikke paniek als ze iets niet mocht van 1 van deze meisjes. Huilen met pruillip en al. Wij kennen Juul echt wel als voor zichzelf opkomend maar nu dus even niet. Al zou het ook te maken kunnen hebben met dat ze natuurlijk met zijn 2tjes waren, dubbel tegenstand.
Aww, arme Juul! Was even te veel, twee tegen één? Thuis B. het niet moeten ontgelden? :9
pi_197259906
Uit ervaring weet ik dat twee peuter die samen spannen best gemeen kunnen zijn :P
pi_197279670
Jeremy heeft de pootjes van zijn bril afgebroken.. we merken gelijk weer waarom het goed is dat hij het ding heeft. In een dag is hij denk ik wel 10 keer gevallen en tegen de tafel aangelopen. Dat is niet meer gebeurd sinds hij zijn bril had.
Morgen gaat vriend naar de opticien om de bril te laten maken.

Volgende week donderdag mogen we naar het consultatiebureau. Ben benieuwd. Als ik zo in het dreumes topic lees heb ik twee late praters. Ze praten wel, niet altijd verstaanbaar en echt nog wel losse woordjes. Al komt er momenteel wel elke dag een nieuw woord uit.
pi_197290404
Jongens help! Ik heb een peuter! Thor is vandaag 2 jaar geworden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is echt jarig! Mijn stoeltje is versierd! Wooww wooowww (slingers), mijn verjaardagsmuts, dat is een verjaardagskaart! En een vuilnisauto, spelletje van Haba, puzzel van Nijntje, brandweerpak, Cory carson speelgoed en een toet toet baantje...
pi_197290831
Gefeliciteerd! *O*

Ik heb vandaag ook een jarige in huis! *O* Hij was vanochtend helemaal wild door z’n verjaardag :'). Oh en hij durft niet op z’n nieuwe fiets, is dat herkenbaar? :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 19:39:52 #131
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197292323
Gefeliciteerd dames!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197292607
Gefeliciteerd @wieksel en @LaBelleFleur27 .

Banaan heeft eindelijk de slaapupdate gedraaid. *O* Hij slaapt steeds vaker tot zeven uur of langer. Vanaf dat hij 1 werd was het altijd zes (of vijf) uur, dus dit is nogal wat.

Hij moest deze week naar het consultatiebureau en zijn groei is na een flinke dip ook weer terug naar normaal. Hij is ook geslaagd voor de ogentest, vanwege tijd over mocht hij gelijk ook die voor 4-jarigen en we moesten vooral zo met hem doorgaan. :)

Ik probeer hem trouwens te vertellen over seks zodat het later minder gek is. Nou had hij pas de condooms te pakken die over de datum waren, vond ik wel een mooi moment om een start te maken.

Ik zei uiteindelijk: "Maar je bent nog wel een beetje jong voor seks".
Hij: "Maar ik wil dat!"
Zo heerlijk voorspelbaar maar toch grappig. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197293889
Ik heb voor morgen zo'n sensory box voor de kaptein gemaakt met waterbeads, visjes, bakjes, pincetje ect.

Maar dat voelt me toch een partij lekker om daar met je handen in te zitten _O- dus ik heb er net zelf ook even in zitten graaien :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197295744
:D ik kan me dat helemaal voorstellen, LDG!

Gefeliciteerd allebei *O*
Ik heb ook een jarige in huis. Bij mij is het alleen wel mijn vriend, hij is 37 geworden, dus met hem zijn we de peuterfase wel zo’n beetje door nu ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197298008
Gefeliciteerd voor de 2, 3 en 37 jarige :+ *O*
Hebben jullie een leuke dag gehad?
Leuke foto's ook! En herkenbaar van de fiets. Mijn kind heeft geen geweldig evenwicht dus vind niks aan z'n loopfiets.

Fijn van het goede consultatiebureau bezoek PKM.

Oeh die sensory box ziet er erg fijn uit! Daar zou ik mij ook prima mee kunnen vermaken.
Spelen jullie peuters ook met magisch zand? Ik heb nog niet zo'n zin in de zooi dus stel het nog ff uit. Plus peuterlief gooit echt met alles de laatste tijd :X Lijkt mij niet zo'n succes met zand.
pi_197298308
Gefeliciteerd aan alle jarigen!

Fleur, hier kreeg ze ook een fiets met 3 jaar. De eerste poging vond ze erg spannend en was snel klaar. Later op de dag heeft ze ontelbaar veel rondjes door de tuin gefietst. Daarna wilde ze niet meer. Had ik haar zover om op straat te oefenen, deed ze niets meer zodra er andere mensen in de buurt waren. Het leek wel een soort faalangst ofzo. Als het buurmeisje dan op de loopfiets was ging ze ook snel haar loopfiets pakken. Een tijdje gelaten en inmiddels heeft ze de smaak wel te pakken en wordt nu de ‘trapfiets’ als favoriet het meeste gepakt.

Verder weinig te melden over onze peuter. Wel mist ze de kindjes van de opvang en andere mensen om naar heen, ik merk het in de rollenspellen die ze thuis speelt dan noemt ze een aantal namen die ook meedoen in haar spel. Ook heeft ze al meerdere keren gevraagd wanneer we weer eens gaan zwemmen of op vakantie gaan. En ik kan alleen maar het vage antwoord geven ‘als er niet meer zoveel mensen ziek zijn’.
Maargoed dit zijn momenten tussendoor en verder doet ze als peuter natuurlijk gewoon haar ding.

Ik denk erover om haar alvast ergens aan te melden voor zwemles. Zo’n lockdown zal de wachtlijsten er niet korter op maken en ik vind het wel belangrijk dat ze op tijd ermee kan beginnen, over een jaar of anderhalf. Binnenkort maar eens informeren.
pi_197300959
Gefeliciteerd alle jarigen O+ *O*

Hier een pittige paar dagen achter de rug door peuter met buikgriep :% Gelukkig lijkt het nu weer de goede kant op te gaan, ze wil alleen nog bijna niks eten, drinken gaat wel goed gelukkig. En de wasmachine is overspannen :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_197301073
Dank allemaal! De versiering van ome Ali viel wel een beetje tegen overigens :')

_O-

Hij schreeuwde nu nog als een speenvarken op de fiets dus hopelijk gaat het de komende tijd nog wat beter, hij vindt het eng zegt ie. Om vervolgens weer op iets hoogs te gaan klimmen, dat is blijkbaar niet eng }:|

Beterschap met je meisje rena :*

Nolita aanmelden kan altijd denk ik. Sneu voor alle kinderen deze situatie. En voor de volwassenen ook overigens.
pi_197302218
Birthay _O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_197302690
Gefeliciteerd voor alle jarigen (jong en oud) *O* *O* *O*
Leuke foto's allemaal O+

Hier verder weinig te melden, Simon heeft nog steeds regelmatig flinke tantrums (zojuist nog bij het tandenpoetsen :( ), maar verder doet ie het goed. Gister heeft ie voor het eerst sushi gegeten, dat spuugde hij meteen uit, want niet lekker. We hadden eerst vegetarische sushi geprobeerd, dus de rest hebben we maar gelaten.

Waar kopen jullie broeken? Wij meestal bij de H&M, maar daar is de keuze niet geweldig momenteel. Simon houdt ook niet zo van strak zittende broeken of spijkerbroeken of 'harde' stoffen, maar ik ben onderhand de joggingbroekachtige broeken wel een beetje zat.
pi_197302853
Gefeliciteerd alle jarigen *O* en gelukkig kan een 3-jarige toch nog niet lezen :P

@Nolita qua zwemles wordt aangeraden om daar pas met 5 mee te starten ipv 4. Dan zijn ze fysiek veel beter in staat om het te leren. Mijn kleuter is ook pas net begonnen. Hij zou in september starten, maar door Corona is hij uiteindelijk pas december gestart, dus de wachtlijsten groeien wel, maar variëren ook enorm per zwembad èn per organisatie. Hier kon hij overigens bij inschrijving (met 4,5) direct starten maar we hebben besloten daar toen nog even mee te wachten tot hij 5 was en de vakantie voorbij was, waardoor er dankzij Corona wel een wachtlijst ontstond.

Hier hebben ze met 3 jaar ook een fiets gekregen, maar ze snappen het trappen niet. Nu ook al een tijdje niet meer geprobeerd, komt in het voorjaar wel weer. Er op zitten en de ander laten duwen vinden ze wel heel leuk.
pi_197303095

-O- Voor het eerst sinds de uitbraak van corona naar het consultatiebureau geweest, mannetje begint wat achter te raken met de groei; zit aan de onderkant van het groene gebied, zowel qua gewicht als qua lengte.
Gelukkig krijgen we een diëtist toegewezen nu. :)
pi_197303665
Maar beiden aan de onderkant klinkt wel als in verhouding Tot? Maken jullie je ook zorgen? Zijn moeder is niet NL toch, kan het daar nog mee te maken hebben omdat hij met NL kinderen vergeleken wordt?

@FlyingFish vandaar dat ik ga informeren. Ze is over 1,5 jaar al bijna 5. Ze zwemt graag, is leergierig, motoriek gaat goed. Ik denk dat ook dat per kind verschillend is. Mijn vader is overigens gediplomeerd zwemleraar, maar niet meer van beroep. Ik ga hem ook nog wel om advies vragen, hij gaat in niet Corona tijd regelmatig mee zwemmen en kan daarmee wel al testen wat wel en niet lukt natuurlijk. Daarmee kunnen we tzt wel een goede inschatting maken of ze er klaar voor is.
pi_197303759
Maak je jezelf zorgen Tot?

Ik heb hier twee kids met zwaar ondergewicht en ik gok zomaar Li ook. Maar ik moet tegenwoordig voor 6 personen koken (en we zijn met 5) en ze hebben heel veel energie (poeh, zeker in de thuiswerk tijd). Verder is manlief nog steeds super mager en was ik voor de puberteit ook zo.

Ik heb dus de diëtist hulp afgeslagen...

En ik zie dat ik kids moet feliciteren :D
pi_197304172
Wij konden B pas inschrijven voor zwemles toen hij 4,5 jaar was. Dat zal voor Juul niet veel anders zijn denk ik.
School is ze al wel ingeschreven maar dat is meer gemakzucht, ze gaat toch naar dezelfde school als B dus waarom wachten.

Oh en voor wie de Ouders van Nu heeft, Juul staat erin hoor bij de pagina met allemaal kindjes die dik ingepakt zijn. Wel een oude foto want ze is er 5 maanden maar de ondeugende glimlach heeft ze nog steeds.
pi_197305871
Gefeliciteerd @wieksel en @LaBelleFleur27 *O*

L kreeg met zijn 2e verjaardag een loopfietsje, die was eerst ook eng en zo ineens niet meer.

Bij ons zwembad is ook het advies om met 4,5 of 5 jaar te starten, afhankelijk van het kind. Na ouder&kind zwemmen is het advies om direct door te gaan aangezien ze al gewend zijn en voor doorstromen is geen wachtlijst.
pi_197306424
Bij onze zwemvereniging hebben ze een speciale ‘zwemles’ voor 4-jarigen. Spelenderwijs al oefenen met zwemmen en vrij zijn in het water. S. baalt wel dat er nu geen zwemles is, want hij vindt dat echt heel leuk.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197307575
En gefeliciteerd alle jarigen!
pi_197309052
Ja nee verhouding lengte/gewicht was ook niet zoals het zou moeten, maar iedereen vindt juist dat hij zo enorm groeit en er goed uitziet.
We maken ons wel wat zorgen omdat hij een ontzettend moeilijke eter is en vooral aardappels heet.
Maar we gaan hulp krijgen, dus dat scheelt! ^O^
pi_197311176
Zo op de foto ziet hij er toch prima uit ToT?

Wij hebben met de oudste een poosje bij een diëtiste gelopen. Maar we konden hemel en aarde bewegen, het kind ging niet eten. Nu is ze 7, nog steeds een magere spriet maar ze eet wel. Nog steeds geen ruime porties, haar broertjes eten meer.
Ze is nu van het onderste randje onder gewicht af!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')