abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197025278
Slaan en dan 'sorrie pappaa' :9
Ja, nee, dan snap je niet waar de sorry voor staat. :+
pi_197047959
Dwarse peuters, erg herkenbaar. Meestal beleeft ze haar emoties in extremen en slaat ze binnen een minuut vaak om.
Ze heeft nu al 2 avonden gezegd geen honger te hebben en niet te willen eten en met wat negeren komt ze wel aan tafel zitten en eet ze uiteindelijk toch nog prima.
Maar vaak ook dingen die ze niet mag toch nog een extra keer (of2-3) doen.
We zetten haar dan ook apart, maar dat ziet ze als een spelletje en loopt daar steeds van weg? Blijven jullie peuters netjes staan dan?

En eergisteravond werd ze wakker om te plassen. *O*
Klein detail is dat ze de badkamer niet haalde en de hele gang nat was, maar ach. Het bed was nog droog. *O*
pi_197048029
Dwarse peuters, vertel mij wat...
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 29 december 2020 @ 13:36:06 #79
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197055422
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 08:24 schreef Nolita het volgende:
Dwarse peuters, erg herkenbaar. Meestal beleeft ze haar emoties in extremen en slaat ze binnen een minuut vaak om.
Ze heeft nu al 2 avonden gezegd geen honger te hebben en niet te willen eten en met wat negeren komt ze wel aan tafel zitten en eet ze uiteindelijk toch nog prima.
Maar vaak ook dingen die ze niet mag toch nog een extra keer (of2-3) doen.
We zetten haar dan ook apart, maar dat ziet ze als een spelletje en loopt daar steeds van weg? Blijven jullie peuters netjes staan dan?

En eergisteravond werd ze wakker om te plassen. *O*
Klein detail is dat ze de badkamer niet haalde en de hele gang nat was, maar ach. Het bed was nog droog. *O*
Onze peuter bleef in het begin zeker niet netjes zitten, maar we hebben haar consequent teruggezet en samen tot 20 (inmiddels 30) geteld. En dat duurde de eerste 10 keer wel een paar minuten tot een half uur voor ze doorhad dat ze écht ging blijven zitten, maar nu werkt het prima.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197055795
Bij Sofie werkt het vaak goed om te zeggen wat ze wel mag doen en afleiden van datgene wat ze niet mag doen.
Tot nu toe hebben we haar nog nooit apart of in een hoek gezet. Een keer een strengere stem opzetten maakt al dusdanig indruk dat ze haar gedrag aanpast.

Geen garanties voor de toekomst maar tot nu toe werkt dit voor ons
pi_197083191
Time out geven doen we niet aan, wel halen we desbetreffend kind uit de situatie als hij/zij iets doet wat niet mag.

Bv gister waren ze met zn 3e met de auto's aan het spelen en peuter 1 had ineens bedacht dat hij alle auto's voor zichzelf wilde hebben en begon enorm hard te gillen als broer en zus ook een auto pakte.
Dus peuter 1 heb ik met een stapel blokken aan de andere kant van de kamer gezet met de woorden : ik zie dat je het moeilijk vind om het speelgoed te delen, hier heb je de blokken voor jou alleen.
Peuter 1 blij want niet meer hoeven delen, peuter 2 en prepuber blij want zij konden samen leuk verder met de auto's.
Uiteindelijk speelden ze wel weer met zn 3e, peuter 1 ging zelf weer op zijn manier vragen of hij weer mee mocht doen.

We merken hier sowieso dat er meer rust bij alle 3 is ofzo. Nee niet doen hoeven we bijna niet meer te zeggen en lijkt het ineens een echte 3 eenheid te worden ipv peuter 1 en 2 spelen samen en prepuber doet wanhopig een poging om met hen mee te doen. Ze zijn enorm gek op hun zus en kunnen duidelijker aangeven wat ze wel en niet leuk vinden.
pi_197110256
Doen jullie eigenlijk nog iets met oud en nieuw met de peuters? Ik haal T sowieso niet uit bed, mocht ie wakker worden om twaalf uur dan misschien wel even, maar ik twijfel of we voor het slapen gaan nog wat zullen doen.
pi_197110488
Wij doen al jaren aan kinder Oud en Nieuw, vanaf dat B 2 jaar was. Dus ook dit jaar met B en Juul. Lekker eten, extra lekker toetje, kindervuurwerk en sterretjes na het eten en wat later naar bed. Ze zijn beiden nog niet van vuurwerk wakker geworden en eerlijk gezegd blijven wij er ook niet voor op. Wij zijn bijna altijd op vakantie met Oud en Nieuw, nu ook. We gaan in de tuin van vakantiehuisje vuurtje stoken met marshmallows, allemaal hapjes eten, proosten met limo, sterretjes en wat kindervuurwerk afsteken dan de jacuzzi in. Niets mis mee :)
pi_197110693
We gaan rond bedtijd doen (rond 20 uur, zodat ze het gevoel hebben dat ze opblijven) alsof het al nieuwjaar is incl. kinderchampagne en sterretjes. En dan gaan wij met zijn tweeën in de douche of zo.
Maar wij zitten in een huisje midden op de Veluwe O+
pi_197110742
Haha, wij doen dus het zelfde als @exode
pi_197111099
Wij gaan dit jaar ook weg! Alleen is het wel zo dat m'n vriendin oudjaarsdag weg gaat en ik nieuwjaarsdag pas. :9 Dus met de jaarwisseling ga ik slapen. O+
pi_197113740
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:30 schreef Adrian4 het volgende:
Haha, wij doen dus het zelfde als @:exode
Top Oud en Nieuw dus, have fun!
pi_197115026
Wij halen Pitbull in principe niet uit bed, tenzij hij wakker wordt.
Voor het naar bed gaan doen we inderdaad nog wel wat kindervuurwerk O+

En morgenmiddag alvast zelf oliebollen bakken :9
pi_197116652
Vandaag nergens meer kindervuurwerk kunnen vinden :'( dus dat wordt hem hier niet morgen voor de kapitein. Ik verwacht ook dat hij er gewoon doorheen slaapt, helemaal als er weinig vuurwerk zal zijn :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197124775
Wij maken hem niet wakker en tot nu toe is vuurwerk nooit reden geweest om zelf wakker te worden. Ksssst fokwet!

Vorig jaar gingen we wel naar mijn schoonmoeder en keken we wel naar de vuurpijlen. Dit jaar geen bezoekje want mijn man werkt. Misschien dat we na het eten een rondje wandelen buiten. Of niet, met lampegiet ging hij met een zelfde plan pas om 22:00 slapen. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197124960
Li is altijd wakker rond 12 uur _O-
pi_197125437
Ik heb nog 4 sterretjes geloof ik. Die mogen ze denk ik even afsteken als onze vrienden er zijn (zonder kinderen). Daarna gaan ze naar bed en slapen ze hopelijk lekker door tot morgenochtend :)
Er is nu ook geen vuurwerk, als het goed is, waar ze wakker van worden. Daar mochten ze vorige jaren wel gewoon mee naar kijken als ze wakker werden. Nu zou wakker maken meer mijn sentiment zijn dan dat ik de jongens daar een plezier mee doe :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197135777
Hier wordt er ondanks het vuurwerkverbod al flink geknald de hele dag dus ik gok dat er om 12 uur alsnog genoeg herrie is hier :') Vorig jaar sliep ze er gewoon doorheen en toen stond de babyfoon constant roodgloeiend zo hard ging het toen _O-

@Tink89 , volgend jaar past ze hem niet meer vermoed ik dus je mag het van mij overnemen hoor, het is wel een 98/104 dus ik weet niet hoe jouw dame gebouwd is dat ze het volgend jaar past?

Fijne jaarwisseling allemaal! Ik vond 2020 een raar jaar, maar denk niet dat 2021 de verlossing gaat brengen waar veel mensen op wachten, of ben ik te pessimistisch? :{ Ik hoop vooral dat 2021 het jaar gaat zijn dat mijn schoonvader geneest van kanker, maar op het moment is dat nog erg onzeker helaas. Kan ook niet zeggen dat ik een feestelijk gevoel heb bij oud en nieuw dit jaar.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_197136590
Hier wegens gebrek aan vuurwerk ook geen voornemen om Günther deze keer wakker te maken. Hij heeft net wel een hele oliebol gegeten en gezellig megesnoept met borrelplank terwijl we met z'n allen naar de Disneyklassieker Merlijn de Tovenaar keken O+ Al het categorie 1-vuurwerk is in dit dorp al een week uitverkocht, maar onze favoriete buren hadden nog een doosje sterretjes over dus die mag -ie straks als het donker is in de tuin afsteken en dan nog proosten met een glaasje kinderchampagne voor het naar bed gaan, waarna ik en mijn lief de echte champagne opentrekken. :) Prima dag zo ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_197147763
C werd net even wakker, heeft 2 seconde vuurwerk gekeken; “Wat mooi!” En vervolgens; “Ik wil nu weer naar bed!” :')

Gelukkig nieuwjaar allemaal! *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_197149723
Peuter had zich voorgenomen wat later naar bed te willen, nouja vooruit dan. Mits ze gezellig kon blijven. Ze was die ochtend om 8:30 wakker en we waren eigenlijk wel benieuwd of ze een keer om zou vallen van de slaap, want dat hebben we na de babytijd niet vaak gezien. Nou tijdens het aftellen pas het eerste teken en daarna heeft ze het door wat vuurwerk kijken nog volgehouden tot wij naar bed gingen om 1:00. :X
Ik ben benieuwd naar haar humeur straks en hoelaat ze wakker gaat worden.
pi_197150029
Hier werd T om 23.40 wakker dus die hebben we er maar uitgehaald. Hij vond het vuurwerk prachtig, om 1 uur gingen we allemaal weer naar bed. Vervolgens werd ik om 5.30 wakker voor mijn plaspauze, maar voordat ik weer in slaap viel, werd T weer wakker. Dus nu zitten we samen alweer beneden. Straks maar weer even terug. :O
pi_197150635
Onze tokkieachterburen staken vlak voor middernacht complete clusterbommen af waar niet doorheen te slapen was, Günther zat rechtop gillend in z'n bed. :X Dus er maar uithaald en in een dekentje gewikkeld maar heel veel vuurpijlen in de lucht gekeken en naar de voetzoekers in de straat, nog een glaasje kinderchampagne, tanden poetsen en weer naar bed :) Om 07:20 weer wakker en nu met walletjes onder ogen op de bank - vandaag lekker rustig aan dus :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_197150681
Hier heeft de kapitein overal doorheen geslapen ^O^ wel werd ie om 5 u wakker :') hij knalde het licht in onze slaapkamer aan en riep "het is ochtend!!" Dat was even heftig na twee flessen bubbels :P. Gelukkig konden we hem overtuigen om tussen ons in nog even verder te slapen, en toen werd ie om half acht weer wakker ^O^.

Gelukkig nieuwjaar allemaal O+ :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197150739
Gelukkig nieuwjaar allemaal O+

Hier lagen de jongens na de sterretjes om half 10 te slapen. En ik ben, terwijl de visite nog met vriend aan tafel bleef, om 3 uur naar bed gegaan en werd om 7.15 weer gewekt :O ik ga ergens vandaag nog een dutje inplannen geloof ik.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')