abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197351533
Ik dacht altijd dat Sofie weinig knoeide. Totdat we een keer ergens anders aten en onze teckel er niet bij was _O- we hebben blijkbaar gewoon een hele goeie levende stofzuiger :P
pi_197351570
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:08 schreef Takkie88 het volgende:
Ik dacht altijd dat Sofie weinig knoeide. Totdat we een keer ergens anders aten en onze teckel er niet bij was _O- we hebben blijkbaar gewoon een hele goeie levende stofzuiger :P
Of als je ze n keer meeneemt naar n restaurant oid en je dan ineens heel bewust bent van wat er op de brandschone vloer beland :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197351601
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Eten met kinderen is een zooitje tot ;) misschien als jullie even een tijdje proberen los te laten hoe het "hoort" en hem lekker laten rotzooien? Kleien met eten is ook ontdekken, net als torens bouwen van je aardappels, wielen van je plakjes worst ect. Wie weet durft hij het na een paar keer te proeven als hij het heeft gevoeld en weet wat hij kan verwachten?

Dit is wat de boekjes zeggen he ;) tis hier nog geen succes maar wie ben weet bij jullie wel
Haha ja nee ik weet dat het een zooitje hoort te worden, maar je hebt een zooitje en je hebt een grote teringbende! _O-
pi_197351607
quote:
:D !
pi_197351676
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Of als je ze n keer meeneemt naar n restaurant oid en je dan ineens heel bewust bent van wat er op de brandschone vloer beland :')
_O- De laatste keer dat we Mini-ToT naar een restaurant namen, zat de eigenaresse met hem te spelen terwijl wij er met zilveren bestek escargots en gekonfijte eend zaten te eten met pruimen in wijn als dessert.
Die dame moest telkens weer een andere deur op slot doen voor hem; naar hert hotel-gedeelte, naar het balkon, naar de keuken (waar hij altijd in elk restaurant heel graag naar toe gaat _O- ) enz. :D
Heb ik nog ergens foto's van. Dat hij met een plantengieter van achter de balie midden in het restaurant in de weer is enzo! :')
pi_197351727
Gefeliciteerd minilot! Wat superknap dat hij zijn naam al kan schrijven! :o Het is dan ook geen d’jevanin’io oid, maar toch. :7

Hier heeft ze plots veel interesse voor letters en roept ze om de haverklap overenthousiast: ‘dat is mijn letter!!!’ Of ‘mama dat is jouw letter’! Leuk wel.

Eten gaat hier ook enorm traaaaaag. Uiteindelijk gaat veel wel op, alleen champignons en vandaag bijvoorbeeld de witlof laat ze staan. Vlees is ze geen fan van. Alleen gehakt, rookworst en speklappen eet ze altijd wel.
Wij eten eerst zelf op ons gemak en daarna helpt een van ons peuter om ervoor te zorgen dat we nog een beetje op tijd klaar zijn.
pi_197352435
Nog gefeliciteerd @minilot !

Banaan kan veel zelf maar hij laat graag wat door ons doen. Ik moet hem bijna altijd voeren en ondanks dat hij het prima zelf kan moet ik absoluut mee naar de wc voor plasjes. Die twee frustreren me het meest.
En waar hij zijn eigen dingen niet zelf doet rent hij soms de benen uit zijn lijf om onze dingen te doen. Als ik mijn man vraag om de speaker uit te zetten trekt Banaan een sprintje en zo zijn er nog heel wat dingen waar hij gewenst en ongewenst komt helpen. ;)

@Lemijn die peuterhumor van Jacob klinkt ook fijn.
Ik zong laatst Happy mee van Despicable me, met steeds het gebaar voor blij, daar werd hij heel gelukkig van. :D

@Elleska hij vindt walnoten lekker, ook om gewoon zo te eten. Voordat we lasagne maakten had hij al een half zakje noten op. Op het aanrecht staat altijd een bak rozijnen/notenmix, daar is hij ook wel gek op.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197352446
quote:
Toen onze hond overleed 1,5 jaar geleden merkte ik pas wat een brassers onze kinderen zijn. Nu moet ik na elke maaltijd stofzuigen rondom de tafel.
Ik zou er bijna een nieuwe hond voor willen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197353326
Totd
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:41 schreef LeSage het volgende:

[..]

Toen onze hond overleed 1,5 jaar geleden merkte ik pas wat een brassers onze kinderen zijn. Nu moet ik na elke maaltijd stofzuigen rondom de tafel.
Ik zou er bijna een nieuwe hond voor willen.
Totdat de hond met modderige poten en buik door de hele woonkamer rent terwijl peuter netjes haar schoenen uitdoet :P
pi_197353581
@minilot Gefeliciteerd! :D

Schrijft hij ook netjes de puntjes op de u van Günther? ;) O+
pi_197356882
@Lemijn vanmorgen hadden we deze:
‘Hoera hoera, is de koffie nog niet klaar? Nee nee, nee nee, geef me dan een Paw Patrol beker met chocomel en slagroom!’

_O-
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:42:04 #237
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197357202
Geniaal @LeSage _O-

Jacob zat een keer in een loop: 'Hoera hoera, is de koffie nog niet klaar, nee nee, nee nee, geef me dan een kopje thee. Is de thee nog niet klaar, geef me dan een kopje koffie. Is de koffie nog niet klaar, geef me dan..' etc.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197358826
Nog gefeliciteerd @minilot *O* Je kleine schrijver in de dop.

Hier een best wel nette eter voor zijn leeftijd. Dat zeggen in ieder geval alle mensen om ons heen altijd. Hij eet meestal zelf, soms met handen, soms met bestek, maar dicteert ons soms ook nog tot voeren ;-)
En wat een geduld moeten sommige van jullie hebben met een uur aan tafel!

En die peuterhumor, geweldig :D
pi_197359002
Zo, Mini-ToT is vandaag weer voor het eerst op de opvang. Ik heb de sociaal-medische indicatie gekregen en hij mag er dus naar toe.
Daar gaven ze al aan dat gezamenlijk aan tafel eten daar een zeer positief effect op hem kan hebben. :)
pi_197363871
Fijn @ToT dat die mogelijkheid er is voor kinderen/ouders die het nodig hebben. :)

Banaan heeft een puzzel van 45 stukjes gelegd met een klein beetje hulp. In theorie zou hij het alleen kunnen maar aan wie moet je dan steeds vragen "moet die hier" terwijl je het antwoord wel weet.

En dat terwijl ik dus een maand geleden pas ontdekte dat hij puzzels met 9 stukjes kan leggen. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197364387
-O- Weer een heftige allergische reactie. Op de opvang hadden ze hem hazelnootpasta gegeven.
Allemaal blaasjes rond zijn mond en later zwollen zijn ogen ook helemaal op. -O- Gelukkig had ik nog medicijn in huis. :)
Ze adviseerden uiteraard om contact met de huisarts op te nemen voor een allergietest.
pi_197365338
Oh bah, ToT. Dat is schrikken. Waarvoor is/lijkt hij nu allergisch?
pi_197365376
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:22 schreef LeSage het volgende:
Oh bah, ToT. Dat is schrikken. Waarvoor is/lijkt hij nu allergisch?
Ja waarschijnlijk hazelnoot dan. Verder heeft hij daar eigenlijk niets gegeten. Morgen bel ik de huisarts voor een allergietest.
pi_197378865
Dat is wel een test waard ja.

Bij albert heijn hebben ze chocopasta zonder hazelnoot.
Oudste heeft een noten allergie maar niet voor alle soorten. Hazelnoot, walnoot en cashewnoot zijn uit den boze. Amandel kan ze wel tegen. Kokos is twijfelachtig de ene keer reageerd ze wel, een andere keer weer niet. Dus ze krijgt het uit voorzorg niet.
pi_197403579
Zo, het consultatiebureau ook weer gehad.

Stats Vincent: 97 cm en 16 kg en schiet daarmee qua lengte de curve uit, en met gewicht nog net in het groen, maar in verhouding prima. Verder zag zijn ontwikkeling er ook goed uit, de arts moest heel erg lachen om hem. Ze vroeg of ze wisten wat hun ogen zijn enzo. Dus begon hij uit zichzelf hoofd schouders knie en teen te doen _O-

Stats Jeremy: 93.7 cm en 15.2 kg. Hij zit qua lengte netjes in de curve, en qua gewicht boven in het groen maar verder ook prima!
Voor hem hebben we een doorverwijzing naar de fysiotherapeut omdat zijn grove moteriek iets achterloopt. Als hij op zn hurken zit moet hij bv een van zn handen gebruiken om omhoog te komen, en heeft daarbij zn tenen gekruld. En gewoon zijn algehele beweegpatroon is wat houterig, dus een fysio kan geen kwaad voor hem.

Qua praten doen ze het prima voor hun leeftijd, losse woordjes, af en toe al aan elkaar geplakt. Wel over 4 maanden een telefonisch consult of ze goed vooruit zijn gegaan. Is dat niet zo dan zullen ze beide naar logopedie gaan, maar dat zien we dan wel weer.

Ze hebben zichzelf enorm uit staan sloven in iedergeval haha! Thuis gelijk naar bed en ze liggen al een poos heerlijk te slapen.
pi_197406072
Verschillen ze onderling toch nog wel een beetje!
Klinkt alsof ze een heel goed visitekaartje hebben afgegeven! *)
pi_197406981
Ja qua lengte hadden we dat al wel gezien hoor haha! Shirtjes maat 92 worden bij Vincent wat kort.
En ze hebben inderdaad een goed visite kaartje afgegeven. Alles overhoop getrokken, maaar ook weer opgeruimd toen dat werd gevraagd!
pi_197422197
Er ligt een inimini beetje sneeuw buiten en peuter wil niet naar buiten want "nee koud buiten!!" dus stond ik in mijn eentje een minisneeuwpopje te maken.
pi_197422733
quote:
6s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:33 schreef aapieannie het volgende:
Dat is wel een test waard ja.

Bij albert heijn hebben ze chocopasta zonder hazelnoot.
Oudste heeft een noten allergie maar niet voor alle soorten. Hazelnoot, walnoot en cashewnoot zijn uit den boze. Amandel kan ze wel tegen. Kokos is twijfelachtig de ene keer reageerd ze wel, een andere keer weer niet. Dus ze krijgt het uit voorzorg niet.
Ik heb het vermoeden dat bij Mini-ToT walnoten een twijfelgevalletje is, net als pollen. Ik denk dat het één de gevoeligheid voor het ander versterkt of zo.

_O- Het mannetje was vanmorgen weer lekker bezig. We hadden een sixpack anderhalve literflessen cola waarvan er al 2 uit gehaald zijn, en meneertje tilt de pack met de 4 x 1,5 literflessen zo uit de voorraadkast en zet het een eindje verderop neer.
Omdat ik laatst besloten had een voorraadje bij te houden, hadden we nog een volle sixpack er achter staan. Die wilde hij er ook uit tillen, maar daarvan was het handvat aan 1 kant afgescheurd, dus dat lukte niet. :P

Klein krachtpatsertje! :D
pi_197424802
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:38 schreef Elleska het volgende:
Er ligt een inimini beetje sneeuw buiten en peuter wil niet naar buiten want "nee koud buiten!!" dus stond ik in mijn eentje een minisneeuwpopje te maken.
Oh dat zie ik de mijne ook zo doen _O-

Heb toch eigenwijs net nog een paar waterdichte handschoenen voor hem besteld, dat mocht er sneeuw komen, en hij wil erin :'), hij geen ijsklompjes als vingers heeft :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')