Corona gaat niet voor.quote:Op zondag 20 december 2020 16:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is juist een onderdeel van wat ik benoem. We jagen iedereen het zorgsysteem uit om maar coronapatiënten te kunnen helpen, ook als dat voor die mensen een grotere schade betekent. Dat is pech, corona gaat voor.
Idem voor alle maatregelen die we nemen. Onder een aantal daarvan heeft de gezondheid ook behoorlijk te lijden, maar daar mag eigenlijk geen discussie over gevoerd worden, want "we hebben geen keus".
Minder dan wanneer je alle maatregelen afschaft.quote:
quote:Op zondag 20 december 2020 17:41 schreef Vallon het volgende:
- Nee, we gaan niet iedereen die jouw gedachten niet deelt als een hersenloze kudde karakteriseren. -
“Proberen” is niet echt een optie natuurlijk. En ieder maar zelf laten beslissen werkt natuurlijk helemaal nietquote:Op zondag 20 december 2020 17:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Je weet het nooit zeker. Dat weet je pas op het moment dat we het geprobeerd hebben.
En dan zeg ik weer.. laat ieder voor zoch de keuze maken wat hij/zij goed dukt qua veiligheidsmaatregelen.
De mensen die goed varen in hun eigen gecreeerde lockdown, be my guest.
Lijkt me niet dat we dat moeten willen.quote:Op zondag 20 december 2020 17:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan moet je al grijpen naar middelen als het verbieden van verplaatsingen per auto oid om dat enigszins te kunnen handhaven.
Dan wordt het hier echt een politiestaat. Ik vraag me af of je dat moet willen.
NEE. Dat is gewoon echt geen optie. En er is ook geen redden meer aan als we het "proberen" en het gaat geheid ongekend mis.quote:Op zondag 20 december 2020 17:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Je weet het nooit zeker. Dat weet je pas op het moment dat we het geprobeerd hebben.
En dan zeg ik weer.. laat ieder voor zoch de keuze maken wat hij/zij goed dukt qua veiligheidsmaatregelen.
De mensen die goed varen in hun eigen gecreeerde lockdown, be my guest.
Het virus is al duizenden keren gemuteerd dit jaar, schijnt. Dus dat zal wel loslopen.quote:Op zondag 20 december 2020 17:47 schreef leolinedance het volgende:
Zou we er nog van overtuigd dat het vaccin ook gaat beschermen tegen het gemuteerde virus?
Dat lukt al een half jaar niet meer.quote:Op zondag 20 december 2020 17:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat we dat moeten willen.
Mensen moeten voldoende doordrongen zijn van de ernst om zichzelf beter in acht te nemen. En hoe krijg je dat voor elkaar?
Ja. Geen reden tot paniekquote:Op zondag 20 december 2020 17:47 schreef leolinedance het volgende:
Zou we er nog van overtuigd dat het vaccin ook gaat beschermen tegen het gemuteerde virus?
Er is geen reden om dat aan te nemen, elke keer als het virus van mens tot mens wordt overgedragen muteert het een klein beetje. Vaccin kan eventueel alleen iets minder effect worden als het virus te ver door gemuteerd is.quote:Op zondag 20 december 2020 17:47 schreef leolinedance het volgende:
Dat gebeurt nu al doordat hulpdiensten lamg niet altijd de aanrijtijden (noem ik dat zo goed?) Halen.quote:Op zondag 20 december 2020 17:44 schreef Raveler het volgende:
[..]
Ook in de situatie waar een of andere idioot jouw kind aanrijdt en er voor hem/haar geen plaats is?
Terwijl het zo ver dus niet had hoeven komen?
Ik zou het m'n strot niet uitkrijgen tegenover m'n kind, dat ik dat wel prima vind, maar goed... Opvattingen verschillen, zullen we maar zeggen.
Ik denk echt dat er veel te lichtzinnig over nagedacht wordt voordat er zulke 'oplossingen' voorgesteld worden...
Ja. Er is vooralsnog geen aanwijzing voor het tegendeel.quote:Op zondag 20 december 2020 17:47 schreef leolinedance het volgende:
Er is tot op heden geen enkele reden daaraan te twijfelen. Het is geen essentieele mutatie, het is een mutatie waardoor het zich effectiever vastzet in je luchtwegenquote:Op zondag 20 december 2020 17:47 schreef leolinedance het volgende:
Ik was afgeleid. Zal het niet meer doen!quote:Op zondag 20 december 2020 17:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meteen laten reparen, een sarcasme meter is onontbeerlijk hier
Je lijkt helaas niet te (willen?) snappen wat er gebeurt als je alle maatregelen los laatquote:Op zondag 20 december 2020 17:48 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu al doordat hulpdiensten lamg niet altijd de aanrijtijden (noem ik dat zo goed?) Halen.
Dat is het leven. Zo sta ik daar in.
Lastig, pijnlijk. Die hoge standaard die we onszelf opdringen is een mooi gedachtegoed voor een welvarend land als NL.
Maar voor sommige mensen is het genoeg. Ik vind een hoge standaard in sommige momenten heel belangrijk (bijvoorbeeld in mijn werk) heel belangrijk.
Maar het moet niet ten koste van alles gaan.
En daar kom je op de persoonlijke invulling van eenieder. Ieder heeft daar een andere gedachte in.
Dat maakt dit hele probleem en aanpak zo complex. Je wilt het voor zoveel mogelijk mensen goed doen..maar wanneer doe je dat?
Dat is niet te peilen denk ik
Ik heb er nog wel een voor je.quote:Op zondag 20 december 2020 17:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oeps, sorry, mijn sarcasmemeter werkt niet zo goed vandaag, kennelijk.
En komt, behoudens wellicht een kleine knik als er echt mensen op de stoep van het ziekenhuis doodgaan, ook niet meer terug. Dat is een gegeven dat er bij beleidsmakers maar moeilijk in wil.quote:Op zondag 20 december 2020 17:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat lukt al een half jaar niet meer.
dus eigenlijk weet men het niet?quote:Op zondag 20 december 2020 17:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Er is vooralsnog geen aanwijzing voor het tegendeel.
Dat de dood niet in alle gevallen te voorkomen is, daar ben ik me van bewust. Dat hoort inderdaad bij het leven.quote:Op zondag 20 december 2020 17:48 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu al doordat hulpdiensten lamg niet altijd de aanrijtijden (noem ik dat zo goed?) Halen.
Dat is het leven. Zo sta ik daar in.
Lastig, pijnlijk. Die hoge standaard die we onszelf opdringen is een mooi gedachtegoed voor een welvarend land als NL.
Maar voor sommige mensen is het genoeg. Ik vind een hoge standaard in sommige momenten heel belangrijk (bijvoorbeeld in mijn werk) heel belangrijk.
Maar het moet niet ten koste van alles gaan.
En daar kom je op de persoonlijke invulling van eenieder. Ieder heeft daar een andere gedachte in.
Dat maakt dit hele probleem en aanpak zo complex. Je wilt het voor zoveel mogelijk mensen goed doen..maar wanneer doe je dat?
Dat is niet te peilen denk ik
Komt vanzelf als het mensen zelf of hun naasten hard gaat raken (door de extra besmettelijkheid of idd een mutatie die vooral de jongeren treft).quote:Op zondag 20 december 2020 17:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat lukt al een half jaar niet meer.
Dat zal de Brexiteers vast leren. Wel vervelend dat men geen rekening heeft willen met een mutatiequote:Op zondag 20 december 2020 17:38 schreef Momo het volgende:
Topoverleg Frankrijk, Duitsland en Brussel over nieuwe variant virus
Frankrijk, Duitsland en de Europese Unie hebben telefonisch overleg gehad over de nieuwe variant van het coronavirus die in Engeland is opgedoken. President Macron, bondskanselier Merkel, voorzitter van de Europese Commissie Von der Leyen en EU-president Michel hebben de situatie besproken, schrijft persbureau DPA op basis van Parijse bronnen. Ze hebben gekeken of een gecoördineerde aanpak nodig is.
Steeds meer Europese landen leggen beperkingen op aan reizigers uit het Verenigd Koninkrijk. De Duitse krant BILD meldt dat Merkel alle vluchten tussen het VK en Duitsland wil schrappen, in navolging van Nederland. De maatregel zou vannacht al ingaan en tot 6 januari duren. De krant schrijft zelfs dat Merkel alle vluchten tussen VK en de EU wil stopzetten.
Ook Italië en Oostenrijk willen het vliegverkeer vanuit het VK aan banden leggen. Verder heeft België aangekondigd dat zondag reisbeperkingen ingaan voor Britse passagiers die in ieder geval 24 uur duren. Journalisten in Ierland melden dat ook daar restricties worden verwacht. Volgens de Britse regering is de gemuteerde variant waarschijnlijk een stuk besmettelijker dan eerdere varianten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |