abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196844073
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:01 schreef Drekkoning het volgende:

Nee, met besmettelijkheid wordt echt het gemak van transmissie bedoelt. Dat gaat makkelijker doordat er aminozuren missen in de receptoren, niet omdat het minder gevaarlijk is geworden.

Alleen als het daarnaast ook veel dodelijker wordt dan verspreid het zich nog steeds niet goed, dat klopt, maar dat is geen gegeven.
Het kunnen meerdere zaken zijn, ook bv een hogere viral load. Zover ik heb gelezen bij hogere besmettelijkheid na mutatie is in de regel sprake van een minder gevaarlijk geworden virus.

Uiteindelijk overleven telkens de minder gevaarlijke varianten.

Ook de huidige variant is minder gevaarlijk maar wel besmettelijker dan de Wuhan variant.
  zondag 20 december 2020 @ 16:27:43 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196844119
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:25 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Het is wat dat betreft wel een zegen dat die vaccins zo ontzettend snel ontwikkeld zijn. Als die vaccins pas in 2022 waren gekomen dan weet ik niet of men nog de motivatie kon opbrengen om dit nog een heel jaar vol te houden.
Snel uitrollen dus die handel (in elk geval zo snel als levering mogelijk maakt).
pi_196844120
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien wel.
Van de andere kant moeten we ons dan wel realiseren dat die zure appel betekent dat er voor een langere tijd overgelopen zorg is en dus alles waarvoor je zorg nodig hebt, potentieel dodelijk is. Omdat de benodigde zorg niet geleverd kan worden. Dat is toch ook een heel behoorlijke prijs om te betalen.
Dan zou je hele harde keuzes moeten maken wie er nog wel/niet opgenomen wordt in het ziekenhuis. Maar je zou er dan denk ik niet aan ontkomen. Zoals we in 2020 hebben geleefd ga je niet jarenlang volhouden.
  zondag 20 december 2020 @ 16:28:18 #29
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_196844134
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien wel.
Van de andere kant moeten we ons dan wel realiseren dat die zure appel betekent dat er voor een langere tijd overgelopen zorg is en dus alles waarvoor je zorg nodig hebt, potentieel dodelijk is. Omdat de benodigde zorg niet geleverd kan worden. Dat is toch ook een heel behoorlijke prijs om te betalen.
Jarenlang dit doen kun je een hele wereldbevolking niet, dan wordt het weer zoals het was voordat de mens 'slim' werd en de natuur te slim af was... de evolutietheorie, survival of the fittest, oftewel de dood wordt weer een dagelijkse metgezel voor ouderen en niet een kansberekeningsstatistiekje...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_196844137
Die Engelsen zullen toch niet gek zijn. Die gaan deze paniek niet verspreiden als ze echt geen harde data hebben over deze nieuwe variant.

Ondertussen vallen onze wetenschappers over elkaar heen om het te bagetalliseren.

Er is iets ernstigs aan de hand in het VK.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2020 16:28:37 ]
pi_196844144
twitter

Nu kan niemand het eiland nog af. Blij dat ik in NL zit nu.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_196844150
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 16:23 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Zo zie ik het ook wel ja. In dat opzicht wel serieus eng. Want 2021 en 2022 misschien zelfs ook onder dezelfde omstandigheden moeten doorbrengen als dit jaar gaat niemand trekken :{
Behalve Hooibaal O+
pi_196844156
Bij mijn vriendin op het werk is er inmiddels ook een grote uitbraak -O-

In before snotterend oud en nieuw vieren
  zondag 20 december 2020 @ 16:29:52 #34
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196844161
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:27 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Dan zou je hele harde keuzes moeten maken wie er nog wel/niet opgenomen wordt in het ziekenhuis. Maar je zou er dan denk ik niet aan ontkomen. Zoals we in 2020 hebben geleefd ga je niet jarenlang volhouden.
Inderdaad. Je ziet het nu al na 9/10 maanden. Nog een heel jaar dit gaan mensen gewoon niet trekken. Dan wordt het straks echt ieder voor zich en die sociale onrust wil je gewoon niet hebben.
  zondag 20 december 2020 @ 16:30:26 #35
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196844174
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Inderdaad. Je ziet het nu al na 9/10 maanden. Nog een heel jaar dit gaan mensen gewoon niet trekken. Dan wordt het straks echt ieder voor zich en die sociale onrust wil je gewoon niet hebben.
Het valt me nog mee dat het al zo lang goed gaat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 16:30:36 #36
5428 crew  miss_sly
pi_196844175
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:28 schreef popje het volgende:

[..]

Jarenlang dit doen kun je een hele wereldbevolking niet, dan wordt het weer zoals het was voordat de mens 'slim' werd en de natuur te slim af was... de evolutietheorie, survival of the fittest, oftewel de dood wordt weer een dagelijkse metgezel voor ouderen en niet een kansberekeningsstatistiekje...
Niet alleen voor ouderen. Als jij dan een auto-ongeluk krijgt, of je zaagt met klussen je halve hand eraf, of je krijgt een stevige griepvariant, of je kind wordt aangereden, of je vrouw krijgt complicaties bij de zwangerschap of bevalling, of je hebt galstenen, of je moeder heeft een staaroperatie nodig, of een behandeling tegen kanker......alle zorg komt onder druk te staan, dus niets is meer zeker.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196844188
Bijna 80.000 besmettingen deze week gemeld :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 16:31:14 #38
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_196844190
We zijn er nog niet vanaf :r

We gaan allemaal dood :'(
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zondag 20 december 2020 @ 16:31:54 #39
3778 popje
pi_196844204
Gedraag je alsof je het virus hebt zegt ome Hugo... nou dan mag iedereen in isolatie in aparte kamers in het huis en mag niemand met elkaar aan de kersttafel... ook al ben je van hetzelfde huishouden
pi_196844213
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 16:28 schreef Confetti het volgende:
Die Engelsen zullen toch niet gek zijn. Die gaan deze paniek niet verspreiden als ze echt geen harde data hebben over deze nieuwe variant.

Ondertussen vallen onze wetenschappers over elkaar heen om het te bagetalliseren.

Er is iets ernstigs aan de hand in het VK.
Je vergeet het politieke aspect.
  zondag 20 december 2020 @ 16:32:24 #41
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_196844214
quote:
10s.gif Op zondag 20 december 2020 16:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Behalve Hooibaal O+
Liever niet natuurlijk, maar als het nodig is dan ben ik inderdaad niet iemand die gaat janken dat ik niet naar de Primark kan en dat ik geen verjaardag kan vieren met twintig gasten. We zijn allemaal enorm verwende sneeuwvlokjes geworden die niet kunnen omgaan met een situatie waar het eventjes iets minder is.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_196844221
quote:
81s.gif Op zondag 20 december 2020 16:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
We zijn er nog niet vanaf :r

We gaan allemaal dood :'(
Dat zijn 2 zekerheden. ^O^
pi_196844229
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Bijna 80.000 besmettingen deze week gemeld :{
Een weekgemiddelde van 10.888
Vorige week nog 7594
  zondag 20 december 2020 @ 16:33:09 #44
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196844230
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet alleen voor ouderen. Als jij dan een auto-ongeluk krijgt, of je zaagt met klussen je halve hand eraf, of je krijgt een stevige griepvariant, of je kind wordt aangereden, of je vrouw krijgt complicaties bij de zwangerschap of bevalling, of je hebt galstenen, of je moeder heeft een staaroperatie nodig, of een behandeling tegen kanker......alle zorg komt onder druk te staan, dus niets is meer zeker.
Dat lijken een hoop mensen, nog steeds, niet te begrijpen.
Dat dát het grote gevaar is van dit virus, als er niks tegen wordt gedaan.
En niet het aantal doden door het virus zelf.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 20 december 2020 @ 16:33:16 #45
3778 popje
pi_196844231
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee klopt tijdelijk voor iedereen, maar wel minder lang dan jaren op lockdown na een mutatie totdat we groepsimmuniteit bereiken
pi_196844234
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Geen enkel land wil alleen de eerste gaan zijn om de maatregelen dan maar op te heffen - omdat de bevolking er klaar mee is. Dan worden ze als moordenaars neergezet - daar komen ze politiek gezien niet meer van terug. Zolang de ziekenhuizen vollopen zie ik het niet zo snel gebeuren dat ze maar gaan versoepelen omdat de bevolking dat wil.

Begrijp me niet verkeerd; ik ben het er mee eens dat de maatregelen gewoon moeten verdwijnen als blijkt dat de vaccins niet goed (genoeg) werken, maar ik denk niet dat we de regering mee krijgen.

Natuurlijk kunnen mensen er dan alsnog schijt aan hebben door weer te knuffelen, en actief af te spreken, maar gesloten sectoren gaan niet opeens open omdat de bevolking dat wil.
pi_196844243
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:31 schreef popje het volgende:
Gedraag je alsof je het virus hebt zegt ome Hugo... nou dan mag iedereen in isolatie in aparte kamers in het huis en mag niemand met elkaar aan de kersttafel... ook al ben je van hetzelfde huishouden
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je er tegenaan kijkt. Maar het lijkt mij wel verstandig voor ouderen en kwetsbaren om voor te stellen dat iedereen om je heen ziek is als je niet besmet wil worden. Ook jongeren naar ouderen en kwetsbaren toe.
pi_196844252
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:32 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Liever niet natuurlijk, maar als het nodig is dan ben ik inderdaad niet iemand die gaat janken dat ik niet naar de Primark kan en dat ik geen verjaardag kan vieren met twintig gasten. We zijn allemaal enorm verwende sneeuwvlokjes geworden die niet kunnen omgaan met een situatie waar het eventjes iets minder is.
:r :r :r
Go hard or go home
pi_196844253
Nu gaan we straks Engelsen zien die proberen met vrachtwagens illegaal europa in te komen ipv Afrikaantjes die de wagentjes inkruipen :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 20 december 2020 @ 16:34:30 #50
3778 popje
pi_196844259
Bij uitbraken voordat er vaccins waren herstelde de wereldbevolking zich uiteindelijk ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')