Het kunnen meerdere zaken zijn, ook bv een hogere viral load. Zover ik heb gelezen bij hogere besmettelijkheid na mutatie is in de regel sprake van een minder gevaarlijk geworden virus.quote:Op zondag 20 december 2020 16:01 schreef Drekkoning het volgende:
Nee, met besmettelijkheid wordt echt het gemak van transmissie bedoelt. Dat gaat makkelijker doordat er aminozuren missen in de receptoren, niet omdat het minder gevaarlijk is geworden.
Alleen als het daarnaast ook veel dodelijker wordt dan verspreid het zich nog steeds niet goed, dat klopt, maar dat is geen gegeven.
Snel uitrollen dus die handel (in elk geval zo snel als levering mogelijk maakt).quote:Op zondag 20 december 2020 16:25 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Het is wat dat betreft wel een zegen dat die vaccins zo ontzettend snel ontwikkeld zijn. Als die vaccins pas in 2022 waren gekomen dan weet ik niet of men nog de motivatie kon opbrengen om dit nog een heel jaar vol te houden.
Dan zou je hele harde keuzes moeten maken wie er nog wel/niet opgenomen wordt in het ziekenhuis. Maar je zou er dan denk ik niet aan ontkomen. Zoals we in 2020 hebben geleefd ga je niet jarenlang volhouden.quote:Op zondag 20 december 2020 16:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien wel.
Van de andere kant moeten we ons dan wel realiseren dat die zure appel betekent dat er voor een langere tijd overgelopen zorg is en dus alles waarvoor je zorg nodig hebt, potentieel dodelijk is. Omdat de benodigde zorg niet geleverd kan worden. Dat is toch ook een heel behoorlijke prijs om te betalen.
Jarenlang dit doen kun je een hele wereldbevolking niet, dan wordt het weer zoals het was voordat de mens 'slim' werd en de natuur te slim af was... de evolutietheorie, survival of the fittest, oftewel de dood wordt weer een dagelijkse metgezel voor ouderen en niet een kansberekeningsstatistiekje...quote:Op zondag 20 december 2020 16:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien wel.
Van de andere kant moeten we ons dan wel realiseren dat die zure appel betekent dat er voor een langere tijd overgelopen zorg is en dus alles waarvoor je zorg nodig hebt, potentieel dodelijk is. Omdat de benodigde zorg niet geleverd kan worden. Dat is toch ook een heel behoorlijke prijs om te betalen.
Behalve Hooibaalquote:Op zondag 20 december 2020 16:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook wel ja. In dat opzicht wel serieus eng. Want 2021 en 2022 misschien zelfs ook onder dezelfde omstandigheden moeten doorbrengen als dit jaar gaat niemand trekken
Inderdaad. Je ziet het nu al na 9/10 maanden. Nog een heel jaar dit gaan mensen gewoon niet trekken. Dan wordt het straks echt ieder voor zich en die sociale onrust wil je gewoon niet hebben.quote:Op zondag 20 december 2020 16:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dan zou je hele harde keuzes moeten maken wie er nog wel/niet opgenomen wordt in het ziekenhuis. Maar je zou er dan denk ik niet aan ontkomen. Zoals we in 2020 hebben geleefd ga je niet jarenlang volhouden.
Het valt me nog mee dat het al zo lang goed gaat.quote:Op zondag 20 december 2020 16:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Inderdaad. Je ziet het nu al na 9/10 maanden. Nog een heel jaar dit gaan mensen gewoon niet trekken. Dan wordt het straks echt ieder voor zich en die sociale onrust wil je gewoon niet hebben.
Niet alleen voor ouderen. Als jij dan een auto-ongeluk krijgt, of je zaagt met klussen je halve hand eraf, of je krijgt een stevige griepvariant, of je kind wordt aangereden, of je vrouw krijgt complicaties bij de zwangerschap of bevalling, of je hebt galstenen, of je moeder heeft een staaroperatie nodig, of een behandeling tegen kanker......alle zorg komt onder druk te staan, dus niets is meer zeker.quote:Op zondag 20 december 2020 16:28 schreef popje het volgende:
[..]
Jarenlang dit doen kun je een hele wereldbevolking niet, dan wordt het weer zoals het was voordat de mens 'slim' werd en de natuur te slim af was... de evolutietheorie, survival of the fittest, oftewel de dood wordt weer een dagelijkse metgezel voor ouderen en niet een kansberekeningsstatistiekje...
Je vergeet het politieke aspect.quote:Op zondag 20 december 2020 16:28 schreef Confetti het volgende:
Die Engelsen zullen toch niet gek zijn. Die gaan deze paniek niet verspreiden als ze echt geen harde data hebben over deze nieuwe variant.
Ondertussen vallen onze wetenschappers over elkaar heen om het te bagetalliseren.
Er is iets ernstigs aan de hand in het VK.
Liever niet natuurlijk, maar als het nodig is dan ben ik inderdaad niet iemand die gaat janken dat ik niet naar de Primark kan en dat ik geen verjaardag kan vieren met twintig gasten. We zijn allemaal enorm verwende sneeuwvlokjes geworden die niet kunnen omgaan met een situatie waar het eventjes iets minder is.quote:
Dat zijn 2 zekerheden.quote:Op zondag 20 december 2020 16:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
We zijn er nog niet vanaf![]()
We gaan allemaal dood
Een weekgemiddelde van 10.888quote:Op zondag 20 december 2020 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Bijna 80.000 besmettingen deze week gemeld
Dat lijken een hoop mensen, nog steeds, niet te begrijpen.quote:Op zondag 20 december 2020 16:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet alleen voor ouderen. Als jij dan een auto-ongeluk krijgt, of je zaagt met klussen je halve hand eraf, of je krijgt een stevige griepvariant, of je kind wordt aangereden, of je vrouw krijgt complicaties bij de zwangerschap of bevalling, of je hebt galstenen, of je moeder heeft een staaroperatie nodig, of een behandeling tegen kanker......alle zorg komt onder druk te staan, dus niets is meer zeker.
Nee klopt tijdelijk voor iedereen, maar wel minder lang dan jaren op lockdown na een mutatie totdat we groepsimmuniteit bereikenquote:Op zondag 20 december 2020 16:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet alleen voor ouderen. Als jij dan een auto-ongeluk krijgt, of je zaagt met klussen je halve hand eraf, of je krijgt een stevige griepvariant, of je kind wordt aangereden, of je vrouw krijgt complicaties bij de zwangerschap of bevalling, of je hebt galstenen, of je moeder heeft een staaroperatie nodig, of een behandeling tegen kanker......alle zorg komt onder druk te staan, dus niets is meer zeker.
Geen enkel land wil alleen de eerste gaan zijn om de maatregelen dan maar op te heffen - omdat de bevolking er klaar mee is. Dan worden ze als moordenaars neergezet - daar komen ze politiek gezien niet meer van terug. Zolang de ziekenhuizen vollopen zie ik het niet zo snel gebeuren dat ze maar gaan versoepelen omdat de bevolking dat wil.quote:Op zondag 20 december 2020 16:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Inderdaad. Je ziet het nu al na 9/10 maanden. Nog een heel jaar dit gaan mensen gewoon niet trekken. Dan wordt het straks echt ieder voor zich en die sociale onrust wil je gewoon niet hebben.
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je er tegenaan kijkt. Maar het lijkt mij wel verstandig voor ouderen en kwetsbaren om voor te stellen dat iedereen om je heen ziek is als je niet besmet wil worden. Ook jongeren naar ouderen en kwetsbaren toe.quote:Op zondag 20 december 2020 16:31 schreef popje het volgende:
Gedraag je alsof je het virus hebt zegt ome Hugo... nou dan mag iedereen in isolatie in aparte kamers in het huis en mag niemand met elkaar aan de kersttafel... ook al ben je van hetzelfde huishouden
quote:Op zondag 20 december 2020 16:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Liever niet natuurlijk, maar als het nodig is dan ben ik inderdaad niet iemand die gaat janken dat ik niet naar de Primark kan en dat ik geen verjaardag kan vieren met twintig gasten. We zijn allemaal enorm verwende sneeuwvlokjes geworden die niet kunnen omgaan met een situatie waar het eventjes iets minder is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |