abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196837740
twitter

De meest aansprekende Spitzenkandidat op links zit in Brussel momenteel.
pi_196837794
Ik denk dat de grootste reden is dat het aantal echt armen in Nederland mee valt, de meeste huidige 40 jarigen hebben het gewoon een stuk beter dan hun ouders het 30 jaar geleden hadden en al helemaal dan hun grootouders 50/60 jaar geleden. Zelfs als je nu op of zelfs net onder de armoedegrens zit. Dan nog heb je een auto, ga je naar het buitenland op vakantie en heb je dingen als snel internet en een grote tv. Luxe dingen zijn normaal geworden. De 'strijd voor de arbeider' is dus redelijk geslaagd.

Verder heeft links nu geen aansprekende leiders. Asscher heeft een puur verzuurde uitstraling en komt met zijn geschop tegen Rutte waar hij prima mee heeft samengewerkt ook gewoon totaal onoprecht over. Samson was een veel betere leider en wist de PvdA dan ook gewoon richting de 40 zetels te brengen.

In de laatste peiling staat links (PvdA, GL, SP, PvdD, CU) trouwens maar op 44, dat is wel heel bedroevend.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196837817
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 09:47 schreef Subw00fer het volgende:
https://www.nporadio1.nl/(...)dat-is-verbijsterend
[..]

Links is te arrogant en te laf om de 3 i's (immigratie, integratie en islam) adequaat aan te pakken. Links huilt bij het zien van zielige moslimkindertjes in Griekse opvangkampen en wil ze het liefst allemaal hierheen brengen maar weigert de problemen die ontiegelijk veel allochtonen (m.n. moslims) veroorzaken in dit land aan te pakken.
Dit is totaal onzinnige framing die volledig onwaar is, zulke onzinnige framing zorgt er inderdaad ook voor dat links kleiner geworden is. De waarheid doet er helaas niet meer toe.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 20 december 2020 @ 11:56:01 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196838032
Overigens denk ik ook dat de linkse partijen niet strategisch samenwerken. Ze vangen elkaar voortdurend vliegen af en zitten te vissen in elkaars wateren.

Als links veel zetels bij elkaar wil krijgen moeten ze alle drie vol op hun potentiele achterban inzetten en vooral niet bij elkaar proberen te shoppen

-PvdA -> Ambtenaren, mensen in de zorg/welzijn, werknemers zonder hooggeschoold werk
-Groenlinks -> Grootstedelijke vega-yuppen, feministen, milieu-liefhebbers, wereldverbeteraars
-SP -> Iedereen die ziek, zwak, werkloos of anderszins overheidsafhankelijk is

Nu proberen ze alle drie al die groepen in hun partij te verenigen en dat werkt niet.
  zondag 20 december 2020 @ 12:04:47 #30
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_196838177
Weinig pragmatisch, grote nadruk op identiteitspolitiek.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_196838367
De PVV, en ja ik haat die partij echt, heeft het slim bekeken om de zorg als speerpunt te nemen. Uiterst handig. De zorg is de grootste economische sector in Nederland, er werken veel mensen (1 op de 7 mensen) in de zorg, het werk is zwaar met onregelmatige diensten, en veel mensen, en natuurlijk ouderen, zijn sterk afhankelijk van de prestaties van de zorg.
pi_196838524
quote:
16s.gif Op zondag 20 december 2020 12:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Weinig pragmatisch, grote nadruk op identiteitspolitiek.
Vooral dit laatste kan nog wel een tegen bepaalde partijen werken. GroenLinks is bijvoorbeeld super woke geworden, in de eerste zin van het programma staat al dat men strijdt voor een inclusieve samenleving. Dan weet je wel genoeg. D66 valt ook binnen die categorie. Dergelijke partijen proberen veel te veel een "Amerikaans" model te implementeren. Wat dat betreft vind ik eigenlijk dat de PvdA het prima aanpakt, die hebben een duidelijk links partijprogramma voor lle Nederlanders, zonder daarbij een poging te doen helemaal woke over te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2020 12:22:55 ]
  zondag 20 december 2020 @ 12:25:29 #33
459912 FlippingCoin
pi_196838599
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 12:22 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Vooral dit laatste kan nog wel een tegen bepaalde partijen werken. GroenLinks is bijvoorbeeld super woke geworden, in de eerste zin van het programma staat al dat men strijdt voor een inclusieve samenleving. Dan weet je wel genoeg. D66 valt ook binnen die categorie. Dergelijke partijen proberen veel te veel een "Amerikaans" model te implementeren. Wat dat betreft vind ik eigenlijk dat de PvdA het prima aanpakt, die hebben een duidelijk links partijprogramma voor lle Nederlanders, zonder daarbij een poging te doen helemaal woke over te komen.
Ja ik heb zelf eerder wel op d66 gestemd maar dit soort dingen staat mij bijzonder tegen. Ik zit absoluut niet te wachten op amerikaanse politieke toestanden, nu ook weer met de focus op Kaag en haar vrouw zijn ipv standpunten... Nee mijn stem heb je daar niet mee.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zondag 20 december 2020 @ 12:28:09 #34
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_196838652
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 12:22 schreef Dejannn het volgende:

[..]

In tegenstelling tot rechtse partijen die zich nooit van identiteitspolitiek bedienen, zoals NL deslamiseren, omvolkingstheorien verspreiden en buitenlanders fremdkrper noemen... O wacht...
pi_196838659
quote:
16s.gif Op zondag 20 december 2020 12:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja ik heb zelf eerder wel op d66 gestemd maar dit soort dingen staat mij bijzonder tegen. Ik zit absoluut niet te wachten op amerikaanse politieke toestanden, nu ook weer met de focus op Kaag en haar vrouw zijn ipv standpunten... Nee mijn stem heb je daar niet mee.
Heb ook D66 gestemd en neig naar PvdA. Ik ben de woke ook meer en meer beu te worden.
pi_196838731
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:28 schreef Briqq het volgende:

[..]

In tegenstelling tot rechtse partijen die zich nooit van identiteitspolitiek bedienen, zoals NL deslamiseren, omvolkingstheorien verspreiden en buitenlanders fremdkrper noemen... O wacht...
Niemand stelt hier dat rechtse partijen niet aan een bepaalde vorm van identiteitspolitiek zouden doen. Maar mocht je het nog niet zijn opgevallen, dit topic gaat over waarom linkse partijen het zo slecht doen in de peilingen. Rechts heeft wat dat betreft tot op heden weinig te klagen, dus wellicht slaat die vorm van identiteitspolitiek (die sowieso ook reactionair is), beter aan ;).
  zondag 20 december 2020 @ 12:35:38 #37
459912 FlippingCoin
pi_196838781
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:28 schreef Briqq het volgende:

[..]

Dat zijn 2 partijen die grotendeels een electoraat delen, dat ontkent niemand verder en deze partijen genieten dan ook niet mijn stem.
pi_196838802
Overigens, nu op NPO1 geeft Neelie Kroes een compliment aan Aboutaleb, over zijn besluit om als burgemeester van Rotterdam winkelstraten af te sluiten toen het daar te druk werd.
  zondag 20 december 2020 @ 12:44:40 #39
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_196838948
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 12:32 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Niemand stelt hier dat rechtse partijen niet aan een bepaalde vorm van identiteitspolitiek zouden doen. Maar mocht je het nog niet zijn opgevallen, dit topic gaat over waarom linkse partijen het zo slecht doen in de peilingen. Rechts heeft wat dat betreft tot op heden weinig te klagen, dus wellicht slaat die vorm van identiteitspolitiek (die sowieso ook reactionair is), beter aan ;).
Maar eigenlijk zeg je nu dat ID-politiek werkt voor rechts en niet voor links. Oftewel: linkse kiezers vallen niet voor holle praatjes en straffen partijen af die dat doen?
  zondag 20 december 2020 @ 12:57:07 #40
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_196839268
quote:
16s.gif Op zondag 20 december 2020 12:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

:') _______!
Thx dat je het bevestigt ^O^
  Redactie Games zondag 20 december 2020 @ 12:58:04 #41
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_196839291
Vind het wel grappig dat TS de bek vol heeft van identiteitspolitiek bij links terwijl ik zo'n 10 verwijtingen over de identiteit van links in zijn onderbuiktirade kan zien.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 20 december 2020 @ 13:07:18 #42
459912 FlippingCoin
pi_196839523
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:57 schreef Briqq het volgende:

[..]

Thx dat je het bevestigt ^O^
Ik snap dat je het topic met volle kracht naar het zoveelste bashtopic van rechts wilt buigen, dan wel het topic wil doen ontsporen tot een slotje, daarom negeer ik je simpele bijdragen voor nu maar weer.
pi_196839631
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:44 schreef Briqq het volgende:

[..]

Maar eigenlijk zeg je nu dat ID-politiek werkt voor rechts en niet voor links.
Ik denk dat je best zou kunnen stellen dat in de huidige vormen, identiteitspolitiek bij rechts enigszins is succesvoller is dan bij links. Logisch ook, aangezien de identiteitspolitiek van links is gemporteerd uit de VS. Bij links speelt gaat het om tribalisme, segregatie, (positieve) discriminatie en afbreken, waar het bij rechts draait om krampachtig verdedigen en conservatisme. Het laatste lijkt bij de kiezer op dit moment meer aan te slaan.

Dat gezegd hebbende, laten we niet vergeten dat er alsnog meer dan genoeg mensen wl vallen voor de radicale intersectionele identiteitspolitiek van links, die op dit moment ook al wordt verheven tot een halve religie binnen de academische wereld en het bedrijfsleven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2020 13:12:12 ]
  zondag 20 december 2020 @ 13:21:18 #44
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_196839874
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 13:11 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik denk dat je best zou kunnen stellen dat in de huidige vormen, identiteitspolitiek bij rechts enigszins is succesvoller is dan bij links. Logisch ook, aangezien de identiteitspolitiek van links is gemporteerd uit de VS. Bij links speelt gaat het om tribalisme, segregatie, (positieve) discriminatie en afbreken, waar het bij rechts draait om krampachtig verdedigen en conservatisme. Het laatste lijkt bij de kiezer op dit moment meer aan te slaan.

Dat gezegd hebbende, laten we niet vergeten dat er alsnog meer dan genoeg mensen wl vallen voor de radicale intersectionele identiteitspolitiek van links, die op dit moment ook al wordt verheven tot een halve religie binnen de academische wereld en het bedrijfsleven.
Je bedoelt de notie dat iemand die zwart en vrouw is, meer obstakels tegenkomt dan iemand die niet zwart is of geen vrouw is?

Ja, das cht radicaal...

Maar ik ben het wel met je eens dat rechtse identiteitspoltiek en libertarische slogans effectiever zijn. Daarom was ik er vroeger ook zo van in de ban. De boekenkast van een extreem linkse persoon staat vol met communistische literatuur en sociologisch werk. De boekenkast van een persoon aan de andere kant van het spectrum bevat vaak maar een enkel boek.

Maar goed, het werkt. Wellicht moet links zich wat meer van een populistische retoriek gaan bedienen. In Amerika, Spanje en Griekenland zie je dat dat werkt. Minder centristische nuances, meer de grenzen opzoeken en aanvallen.

Hier in NL wordt je kaltgestellt en zolderkamercommunist genoemd 8)7
pi_196840159
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:21 schreef Briqq het volgende:
Je bedoelt de notie dat iemand die zwart en vrouw is, meer obstakels tegenkomt dan iemand die niet zwart is of geen vrouw is?

Ja, das cht radicaal...
Het opdelen van de maatschappij in verschillende groepen van zogenaamd onderdrukten en vermeende onderdrukkers. En inderdaad dat is zeer radicaal ja. En het zal ook enkel voor segregatie zorgen, omdat je groepen tegen elkaar uitspeelt en een obsessieve nadruk legt op irrelevante aspecten.

quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:21 schreef Briqq het volgende:
Hier in NL wordt je kaltgestellt en zolderkamercommunist genoemd 8)7
Volgens mij is hier nog niemand een zolderkamercommunist genoemd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2020 13:33:05 ]
pi_196847272
Ik heb nog steeds het idee dat dat veel te maken heeft met een PvdA in de regering destijds die meegeholpen heeft met botte bezuinigingen die juist hun eigen achterban raakten. Ik denk dat dat een hoop vertrouwen gekost heeft.
pi_196848248
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 11:39 schreef Hanca het volgende:
Ik denk dat de grootste reden is dat het aantal echt armen in Nederland mee valt, de meeste huidige 40 jarigen hebben het gewoon een stuk beter dan hun ouders het 30 jaar geleden hadden en al helemaal dan hun grootouders 50/60 jaar geleden. Zelfs als je nu op of zelfs net onder de armoedegrens zit. Dan nog heb je een auto, ga je naar het buitenland op vakantie en heb je dingen als snel internet en een grote tv. Luxe dingen zijn normaal geworden. De 'strijd voor de arbeider' is dus redelijk geslaagd.

Verder heeft links nu geen aansprekende leiders. Asscher heeft een puur verzuurde uitstraling en komt met zijn geschop tegen Rutte waar hij prima mee heeft samengewerkt ook gewoon totaal onoprecht over. Samson was een veel betere leider en wist de PvdA dan ook gewoon richting de 40 zetels te brengen.

In de laatste peiling staat links (PvdA, GL, SP, PvdD, CU) trouwens maar op 44, dat is wel heel bedroevend.
Daar tegenover staat dat de maatschappelijke tweedeling sterk is vergroot en bestaanszekerheid verminderd. De kinderen van ondermodaal hebben minder kansen om het hoger onderwijs te bereiken. Banen voor het leven bestaan niet meer. Bezuinigingen hebben de toegang tot het sociale vangnet beperkt tot de absolute have nots, waardoor de solidariteit is uitgehold. De materile welvaart is duur betaald door het inleveren van zowel de gemoedsrust als de hoop op een betere toekomst.

De nadelen van migratie en integratie worden vooral in de sociaaleconomisch zwakkere wijken gevoeld. De linkse partijen kunnen omwille van hun principes en positie in het politieke spectrum geen antimigratie, en anti-internationale/handelsverdragen positie innemen.

Verder hebben de hoge woonkosten de lagere- en middeninkomens naar de randgemeenten verjaagd. De milieulobby van links staat klaar om die paar verworven luxes zoals autobezit en een vliegvakantie weg te belasten. Dus eigenlijk heeft de traditionele achterban niet veel meer te winnen bij het stemmen op de linkse partijen. Wat we nu ook zien in de peilingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Havermout2 op 20-12-2020 19:54:34 ]
  maandag 21 december 2020 @ 01:47:11 #48
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196854136
Omdat iedereen denkt dat bepaalde randthema's belangrijk zijn en aan links kleeft het beeld dat die die discussies in de marge niet goed voeren.
20 jaar lang schreeuwen en klagen door beroepsjankers van de VVD en de PVV en dergelijke heeft iedereen het gevoel gegeven dat rechtse partijen de enige oplossing bieden voor de 'problemen' in Nederland, terwijl de echte problemen - die problemen die veroozaakt en opgelost zouden kunnen worden middels regeringsbeleid en ook daadwerkelijk impact hebben op de leefomstandigheden van de meeste Nederlanders - al 20 jaar door de rechtse partijen veroorzaakt worden.

Je ziet het hier ook op Fok, zoveel volkomen dichtgetikte figuren die alleen maar in stromannen en drogredenen over 'links' kunnen praten.
Antifa
pi_196854271
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 19:49 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

Daar tegenover staat dat de maatschappelijke tweedeling sterk is vergroot en bestaanszekerheid verminderd. De kinderen van ondermodaal hebben minder kansen om het hoger onderwijs te bereiken. Banen voor het leven bestaan niet meer. Bezuinigingen hebben de toegang tot het sociale vangnet beperkt tot de absolute have nots, waardoor de solidariteit is uitgehold. De materile welvaart is duur betaald door het inleveren van zowel de gemoedsrust als de hoop op een betere toekomst.

De nadelen van migratie en integratie worden vooral in de sociaaleconomisch zwakkere wijken gevoeld. De linkse partijen kunnen omwille van hun principes en positie in het politieke spectrum geen antimigratie, en anti-internationale/handelsverdragen positie innemen.

Verder hebben de hoge woonkosten de lagere- en middeninkomens naar de randgemeenten verjaagd. De milieulobby van links staat klaar om die paar verworven luxes zoals autobezit en een vliegvakantie weg te belasten. Dus eigenlijk heeft de traditionele achterban niet veel meer te winnen bij het stemmen op de linkse partijen. Wat we nu ook zien in de peilingen.
Hier ben ik het grotendeels mee eens. Wat je soms ziet is dat linkse ideen zoals hoger minimumloon, hogere belastingen voor topinkomens en gratis hoger onderwijs het goed doen onder vrijwel de hele bevolking. Maar mensen zijn niet bereid om te stemmen op linkse partijen omdat er al die extra baggage bij komt van identiteitspolitiek en repressieve maatregelen op alles wat 'leuk' is zoals jij ook al zegt. Oh en omdat er zo vaak van die plannetjes worden gepresenteerd die overduidelijk niet te betalen zijn.
  maandag 21 december 2020 @ 05:19:12 #50
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_196854554
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 10:31 schreef Scorpie het volgende:
Blijkbaar zijn ze niet in staat hun verhaal adequaat te verkopen aan de Nederlandse kiezer.
Links verkoopt lulkoek zoals "alle boeren het land uit en heel veel moslims en Afrikanen daarvoor in de plaats naar Nederland laten komen". Dat zeggen ze niet zo direct maar hun voorgestelde beleid heeft wel dat effect.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')