Rutte is een van de hoofdschuldigen van de toeslagen affaire waar jij je eerder nogal druk over maakte. Klaver en Marijnissen niet. Wie is er dan een reus, vraag ik mij af?quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:48 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Rutte is de beste politicus en MP die dit land ooit heeft gekend. Alle anderen, met name Jesse Klaver en Lilian Marijnissen, zijn meelijwekkende amateurtjes vergeleken met deze reus.
Lijkt me duidelijk, wie kan er schandaal aan schandaal rijgen met zijn partij en alsnog met gemak de grootste worden bij de volgende verkiezing. Zijn dat Klaver en Marijnissen die hun partijen groter gaan zien worden dan alle rechtse partijen bij elkaar opgeteld?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rutte is een van de hoofdschuldigen van de toeslagen affaire waar jij je eerder nogal druk over maakte. Klaver en Marijnissen niet. Wie is er dan een reus, vraag ik mij af?
Nederland ( en eu breed) mist een meer rechtser geluid pan europees geluid. Echter is er nu alleen ruimte voorvernieuwing in het politieke spectrum op conservatief. Hier is nog een cent te verdienen. Maar om een rechtser pan europees geluid te creeeren, dient kiesstelsel ook te veranderenquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:40 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Wilders, de blonde gek des vaderlands, wil uit de EU stappen en beweert dat Nederland dan nog meer welvaart zal kennen.
Rutte natuurlijk. Die draait zich makkelijk uit deze affaire. Klaver en Marijnissen lopen de godganse dag te klagen en te zeiken. Ze willen ons doen geloven dat Nederland een 3e wereldland is en komen voortdurend op voor de zieken, zwakken en misselijken van dit land. En het resultaat van dit gemiep en geleuter? GL en SP zijn nog steeds marginale clubjes zonder enige politieke macht. Het zijn dus flauwekulpartijtjes.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rutte is een van de hoofdschuldigen van de toeslagen affaire waar jij je eerder nogal druk over maakte. Klaver en Marijnissen niet. Wie is er dan een reus, vraag ik mij af?
Dat geldt niet alleen voor politic, dat geldt voor de gehele bestuurslaag. Van wethouders tot burgemeesters tot gedeputeerden, zij leven in een compleet parallele wereld van bureaucratie.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:28 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind trouwens het schandaal rond de kinderopvangtoeslagen ook wel interessant te zien hoe ver de politiek staat van de dagelijkse praktijk waar mensen mee te maken hebben. Waarom heeft het allemaal zo lang geduurd? Ik denk omdat heel veel mensen en politici niet snappen, geen voorstelling kan maken, geen binding hebben, met de huidige onder- en middenklasse.
Het rechtse institutionele racisme en gebrek aan rechtstatelijke principes is even debet aan dit echec als de linkse hang naar bureaucratie.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat geldt niet alleen voor politic, dat geldt voor de gehele bestuurslaag. Van wethouders tot burgemeesters tot gedeputeerden, zij leven in een compleet parallele wereld van bureaucratie.
Het antwoord van linkse partijen is vaak juist méér bureaucratie. Rechtse partijen proberen dat te doorbreken maar falen over het algemeen. Dus verandert er niet zo veel.
Ja, dit krijg je ervan als je mensen met een tweede nationaliteit bij voorbaat als verdacht labelt.quote:
Sorry, maar het kleine overheid argument van rechts is gewoon retoriek. De rechtse regeringen (zie trump) laten staat schuld oplopen, en vergroten juist de burecratie. voorbeeld: pvv en fvd willen uit de eu, en willen met elk land afzonderlijk op elk onderwerp apart verdragen maken (wat 1000* meer regeltjes en mitsen en maren opleverd). rechts wil ook geld uitgeven maar aan andere dingen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat geldt niet alleen voor politic, dat geldt voor de gehele bestuurslaag. Van wethouders tot burgemeesters tot gedeputeerden, zij leven in een compleet parallele wereld van bureaucratie.
Het antwoord van linkse partijen is vaak juist méér bureaucratie. Rechtse partijen proberen dat te doorbreken maar falen over het algemeen. Dus verandert er niet zo veel.
Een kleinere overheid is ook gewoon: met minder mensen hetzelfde of meer doen, dus meer fouten maken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:16 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Sorry, maar het kleine overheid argument van rechts is gewoon retoriek. De rechtse regeringen (zie trump) laten staat schuld oplopen, en vergroten juist de burecratie. voorbeeld: pvv en fvd willen uit de eu, en willen met elk land afzonderlijk op elk onderwerp apart verdragen maken (wat 1000* meer regeltjes en mitsen en maren opleverd). rechts wil ook geld uitgeven maar aan andere dingen.
vluchtelingen kosten heel veel geld, strenge grens controles ook. straathoekwerkers kosten veel geld vs meer politie en toezien dat mensen bestraft worden en uitvoeren kost ook heel veel geld.
Maar de minder overheid van rechts conservatief, is vooral ik wil minder linkse buraucratie en meer rechtse buraucratie.
Over het algemeen is het omgekeerde juist waar. Meer mensen = meer points of failure. Een incompetent iemand op de verkeerde plek kan het werk van meerdere competente personen compleet vernietigen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een kleinere overheid is ook gewoon: met minder mensen hetzelfde of meer doen, dus meer fouten maken.
Als je met minder mensen hetzelfde werk moet doen, heb je dus gewoon veel meer tijdsdruk, minder tijd om je werk goed te doen en maak je dus meer fouten.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Over het algemeen is het omgekeerde juist waar. Meer mensen = meer points of failure.
Dat is gevoelsmatig misschien zo, maar in de praktijk niet. Het staat of valt met competentie en het is makkelijker om minder mensen competent te maken en te houden dan meer. En zoals gezegd, één incompetent persoon kan het werk van meerdere competente personen ongedaan maken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je met minder mensen hetzelfde werk moet doen, heb je dus gewoon veel meer tijdsdruk, minder tijd om je werk goed te doen en maak je dus meer fouten.
Nee, meer controles (mensen) betekend minder fouten. Grootste nadeel is Meer mensen: duurt langer voor beslissingen en je legt elke vorm van innovatie stil. Want in een cultuur waar niks fout kan gaan, zal alles ingericht zijn op zoweinig mogelijk innovatie.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Over het algemeen is het omgekeerde juist waar. Meer mensen = meer points of failure. Een incompetent iemand op de verkeerde plek kan het werk van meerdere competente personen compleet vernietigen.
dat ligt er aan wat je weg snijd. als je secretaressen weg bezuinigd, zal de ceo zelf de brieven moeten typen, meer tijd voor geniale strategieen bedenken en of afspraken maken etc.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is gevoelsmatig misschien zo, maar in de praktijk niet. Het staat of valt met competentie en het is makkelijker om minder mensen competent te maken en te houden dan meer. En zoals gezegd, één incompetent persoon kan het werk van meerdere competente personen ongedaan maken.
Een klein team van goede mensen is vele malen beter dan een groot team met middelmatige mensen.
Ook dat valt in de praktijk tegen. Een controlecultuur leidt er vaak juist toe dat fouten bewust worden vermomd en dat het onmogeljik is om te herleiden waar het vandaan komt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee, meer controles (mensen) betekend minder fouten.
Dat lijkt me ook, het is dan ook zaak niet zomaar rücksichtlos te gaan knippen. Dat is iets waar rechtse partijen een handje van hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:39 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dat ligt er aan wat je weg snijd. als je secretaressen weg bezuinigd, zal de ceo zelf de brieven moeten typen, meer tijd voor geniale strategieen bedenken en of afspraken maken etc.
klopt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ook dat valt in de praktijk tegen. Een controlecultuur leidt er vaak juist toe dat fouten bewust worden vermomd en dat het onmogeljik is om te herleiden waar het vandaan komt.
Daar staat tegenover dat er onder ambtenaren juist de reflex is om dan maar gewoon er meer mensen op te zetten.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:44 schreef Korenfok het volgende:
[..]
klopt.
Maar minder is niet altijd beter, en met meer zeker niet. maar efficienter werken is een managment acroniem voor: ik wil meer geld overhouden, maar heb zelf totaal geen kwaliteiten om een bedrijf meer winst te laten maken, dus wil ik graag het zelfde omzet met minder mensen, hoe geen idee. efficienter werken.
Ik denk dat links meer werk verzet dan je denkt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:19 schreef Halcon het volgende:
Omdat ze wat vervreemd raken van hun achterban.
Daarnaast schuift de VVD richting links op en heeft bv. de PVV ook heel wat linkse standpunten. Als de SP bijvoorbeeld sociaal zou zijn voor inwoners van Nederland i.p.v. de hele wereld zou die partij heel wat zetels weghalen bij de VVD. Idem dito voor de PvdA.
Het is ook allemaal veel van hetzelfde, de Pvda en GL bijvoorbeeld.
Dat zeg ik ook niet dat de SP niks doet. Maar door op bijvoorbeeld immigratie erg links te acteren, hebben ze zich wat vervreemd van een groot deel van hun achterban. Ik zeg niet dat ze even rechts moeten rijden als de PVV, maar een wat minder wereldvreemd immigratie-standpunt zou de SP echt wel helpen. Een sociale heilstaat met de grenzen wagenwijd open, dat gaat natuurlijk nooit werken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 23:16 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik denk dat links meer werk verzet dan je denkt.
Maar goed .. op een of andere manier werkt het niet.
Over toeslagen (wat nu speelt) is de SP altijd haantje de voorstje geweest om Kamervragen te stellen, om te waarschuwen tegen de Belastingdienst, en waarschuwde al in 2014(!) dat terugvorderingen tot anderhalve ton mogelijk waren. Niks was er gebeurd. De motie voor meer onderzoek werd niet aangenomen.
Ik vind de SP ook niks, maar zeg alsjeblieft niet dat ze niks doen voor de burger. Ik denk dat de SP in menig stad veel beter bereikbaar zijn voor alledaagse problemen dan al die populistische shit op rechts. Ik kan daar trouwens met ervaring over praten.
De SP is alleen sterk ideologisch verankerd en daar moet je van houden.
En wat betreft de PVV: de PVV is alleen links wanneer het hun uitkomt. De PVV begon namelijk als kneiterrechtse partij (vlaktaks, dat soort onzin) maar zag al snel dat aandacht op de AOW en zorg electoraal beter uitkwam, en ontwarmde typsich sociaal-democratische standpunten. Standpunten, niet de waarden, niet de ideologie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |