abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 december 2020 @ 13:17:39 #1
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196819613
Ja.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 19 december 2020 @ 13:23:01 #2
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196819669
Zowaar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196819755
Welnu.
Aldus.
pi_196819795
Suskasten.
  zaterdag 19 december 2020 @ 14:33:31 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196820948
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 13:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat vind je merkwaardig?
Is het los spul? Je gaat toch geen vette klei door je zand staan mengen?
[/quote]
Jawel. Gewoon over de plak spreiden en inspitten.
Dit voorjaar had ik bentoniet gekocht, dat is heel fijn en dat kun je strooien en daarna licht inharken. De Rolls-Royce onder de klei. Maar deze klei is letterlijk 100x goedkoper. Zal ook wel werken denk ik.
The End Times are wild
  zaterdag 19 december 2020 @ 15:32:19 #6
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196822024
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 december 2020 13:29 schreef Gellius het volgende:
Suskasten.
Waar je na een ruzie de boel in stopt.
  zondag 20 december 2020 @ 22:58:43 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196852434
Ik heb afgelopen week een set documenten over 1 persoon gekocht waarmee je prachtig de geschiedenis van Duitsland van 1933 tot 1955 kunt beleven. Dat gaat over een man die in 1933 bij de Hitlerjugend komt, daar een leuke tijd waarin het allemaal nog goed ging beleeft, lid wordt van de NSDAP, de eerste oorlogsdagen als jongere een taak krijgt, maar in 1944 toch echt in dienst moet. Vervolgens krijgsgevangene wordt, met interesse de denazificatie volgt tot aan het Wirtschaftswunder in 1955.

Uit die periode heb ik van hem alle officiele documenten, brieven, foto’s, lidmaatschapskaarten, arierverklaring, doktersbriefje (Erfrorene Füssen) zelfs de ‘Weltanschauliche Prüfung für das HJ-leistungsabzeichen” ingevuld en wel. Maar ook bijvoorbeeld een door de Engelsen afgeworpen propagandabiljet. Die zijn vrij zeldzaam want op bezit stond de doodstraf. Hij had op het einde van de oorlog ook precies bijgehouden wie er allemaal als oorlogsmisdadiger veroordeeld was. Hoe hij precies overal over dacht weet ik niet. Er zit ook een dagboekje bij, maar dat is in zo’n klein schrift dat ik het niet kan lezen.

Zo’n Flugblatt zat er ook tussen.

Alles in prima conditie trouwens.

Misschien willen mijn kinderen nog een keer een spreekbeurt over Duitsland rond de oorlog houden. Dan kan dat op basis van deze set. De geschiedenis van 1 man die eigenlijk heel goed de geschiedenis van heel Duitsland toont.
The End Times are wild
pi_196863962
quote:
4s.gif Op vrijdag 18 december 2020 22:17 schreef Gellius het volgende:
Ik wil even aandacht vragen voor filters, ventilatoren en roosters. Wie maakt die schoon, überhaupt-serieus (dit zeggen mijn kinderen om urgentie aan te geven: '-serieus', maar als een soort suffix: 'Is dat ècht-serieus', 'lag het daar al die tijd-serieus?' Moest ik dat vandaag doen-serieus')

Ik heb vandaag de filters van de afwasmachine, de wasmachine en de roosters van de ramen (Schipholgebied, dus sus-kasten) schoongemaakt en de teerbeminde keek me aan of ik een soort overbodig ritueel aan het volbrengen was.
Lief doet die dingen braaf, maar ik gooi er met de pet naar. Ik vind dat ik al genoeg lijd omdat ik de droger, de oven, de toiletten en de gootstenen in mijn portefeuille heb. Vooral het schoonhouden van gootstenen is ronduit walgelijk werk.

Het belangrijkste project bij ons thuis is het intelligenter maken van ons huis. De rolverdeling is als volgt: ik bedenk wat we meten en hoe de rapportage eruit moet zien en lief schaft de technologie aan en en brengt die onder in ons systeem. Zo hebben we een 'Waar is Hopper'-knop die we virtueel in kunnen drukken als we op zoek zijn naar onze kat (we krijgen een melding als-ie voor de deur staat). Mijn jongste idee is een 'Waar is Batüwü'-knop, maar lief is daar zelf nog niet van overtuigd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 21 december 2020 @ 17:58:00 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196865319
Gisteren was de afvoer van onze douche verstopt, ploppen hielp niet meer, er moest een mannetje worden opgetrommeld die met een motorgedreven veer de hele leiding schoontrok. We hebben een dag op hem moeten wachten, en toen hij tegen achten voor de deur stond was het eerste dat ie vroeg, of ie bij ons mocht poepen. Dat mocht hij natuurlijk, maar ik vind het idee dat een vreemde kerel met z’n harige kont op onze wc-bril heeft gezeten echt veel viezer dan het weghalen van de rotzooi die vanuit het putje in de douchebak is achtergebleven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ringo op 21-12-2020 20:22:00 ]
pi_196867981
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lief doet die dingen braaf, maar ik gooi er met de pet naar. Ik vind dat ik al genoeg lijd omdat ik de droger, de oven, de toiletten en de gootstenen in mijn portefeuille heb. Vooral het schoonhouden van gootstenen is ronduit walgelijk werk.

Het belangrijkste project bij ons thuis is het intelligenter maken van ons huis. De rolverdeling is als volgt: ik bedenk wat we meten en hoe de rapportage eruit moet zien en lief schaft de technologie aan en en brengt die onder in ons systeem. Zo hebben we een 'Waar is Hopper'-knop die we virtueel in kunnen drukken als we op zoek zijn naar onze kat (we krijgen een melding als-ie voor de deur staat). Mijn jongste idee is een 'Waar is Batüwü'-knop, maar lief is daar zelf nog niet van overtuigd.
Opvallend. Ik heb helemaal niks met die Do-mo-ti-ca.
Aldus.
  maandag 21 december 2020 @ 22:09:55 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196871702
quote:
2s.gif Op maandag 21 december 2020 19:57 schreef Z het volgende:

[..]

Opvallend. Ik heb helemaal niks met die Do-mo-ti-ca.
Een vriend van me is zijn vrouw kwijtgeraakt aan domotica.
The End Times are wild
pi_196872393
Hij drukte per ongeluk op de bediening van het kelderluik?
  maandag 21 december 2020 @ 23:41:03 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196873748
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:38 schreef Sodemieters het volgende:
Hij drukte per ongeluk op de bediening van het kelderluik?
Nee. Hij had een ingenieus systeem bedacht waarbij hij de thermostaat kon regelen door met zijn iPhone in te loggen op de server op het werk die dan de CV-ketel aanstuurde. Heel handig volgens hem. Tot vier jaar terug rond deze tijd die server niet goed functioneerde en ze de hele kerst in de koude zaten.
Ik heb daar allemaal nooit het nut van ingezien. Ik heb nu een thermostaat met een handleiding van 23 pagina’s (voor mijn iPhone heb ik nooit een handleiding gezien) en dan moet je daar de datum, weekeinden, feestdagen en feestdagen zijn vakantiedagen etc etc etc invoeren en een scan van het warmteprofiel van je huis en dat allemaal twee-wekelijks en hoe laat je naar bed gaat en hoe laat je opstaat op een werkdag en weet ik wat meer nog allemaal. Zoiets werkt nooit zoals je wil en dan is het 3e kerstdag en dan besluit die thermostaat dat 17 graden warm genoeg is, terwijl je gewoon thuis bent en dan zit je die hele vrije dag dat ding te programmeren door allerlei LCD-menu’tjes heen te gaan met drie knopjes en uiteindelijk krijg je het dan warm door het apparaat te laten geloven dat het 31 februari 05:00 is.
Gelukkig zit er een stand ‘continue’ op. Die werkt hetzelfde als zo’n ouderwetse draaithermostaat. Zet je hem een half uur voor je wil gaan slapen op 17 en als je wakker wordt terug op 20 als je die dat thuis bent.
The End Times are wild
  dinsdag 22 december 2020 @ 00:35:06 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196874173
Wat een gedoe. Als je het koud hebt, zet je ’m hoger. Of je trekt een extra trui aan.
pi_196920214
Zeiden de twintingste-eeuwers. Tjongejonge.
pi_196920264
Ik ben wel gevoelig voor de verleiding van de domotica, maar ik ben er te lui voor en het levert maar weer een single point of failure op.
pi_196920360
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:32 schreef Gellius het volgende:
Ik ben wel gevoelig voor de verleiding van de domotica, maar ik ben er te lui voor en het levert maar weer een single point of failure op.
Ik ben gezegend met een lief die goed kan programmeren en die het leuk vindt om te doen.

Een nodeloos ingewikkeld of een slecht ingesteld systeem pleit natuurlijk niet tegen domotica in het algemeen. Ideaal vind ik vaak programma's waar eenvoudig handmatig vanaf geweken kan worden. Denk aan de kerstboom: die gaat automatisch uit na een bepaald tijdstip, maar ik kan die ook eenvoudig uitzetten op de homepage van de domotica-app.

Zo heel intelligent vind ik de systemen trouwens nog niet. Ze fungeren meestal als een tijdklok of een bewegingssensor. Intelligent zou zijn als ze onze voorkeuren leren herkennen en zich daarop aanpassen. Daar is geen sprake van.
pi_196920409
Ik ben vooral content met onze slimme thermostaat. We hebben overal in huis vloerverwarming en die is lastig handmatig in te stellen vanwege de trage reactie. De thermostaat is zo ingesteld dat-ie weet dat de cv aan moet slaan om het om 7 uur 's ochtends warm te hebben in huis. Het fijnste daaraan is dat de handdoeken die over een radiator hangen altijd warm zijn na het douchen.
  donderdag 24 december 2020 @ 11:35:04 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196921149
En als je ouder wordt, kun je domotica nemen die detecteert dat je ‘s nachts te lang uit bed bent. Dan komt de thuiszorg kijken of je gevallen bent of de weg naar je bed niet meer kon vinden.
pi_196921302
Of wanneer het tijd wordt om de dosis Dormicum op te voeren.
pi_196921330
Ik vind het maar productiviteits- en/of optimalisatiewaanzin.

Het enige waar ik enige interesse voor heb, is het cross device heen en weer sturen van audio/video. En dat je makkelijk kunt wisselen tussen devices en koptelefoons. Maar veel verder daarin dan een Soundbridge, die ik al in 2002 kocht en onlangs pas vervangen heb voor een Chromecast, ben ik nog niet gekomen.
Aldus.
  donderdag 24 december 2020 @ 13:28:04 #22
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196923021
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
Zeiden de twintingste-eeuwers. Tjongejonge.
Het interesseert me gewoon echt niet. Alles is gericht op de rafelloze ervaring: doordacht, uitgemeten, pasklaar en op maat. Alle gedoe is weggecalculeerd. Nu is een leven zonder gedoe mijn hoogste ideaal, maar dat gedoe zit ’m voor mij niet in het aandraaien van de verwarming of een druk op het lichtknopje.
  donderdag 24 december 2020 @ 15:28:58 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196925250
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben gezegend met een lief die goed kan programmeren en die het leuk vindt om te doen.

Een nodeloos ingewikkeld of een slecht ingesteld systeem pleit natuurlijk niet tegen domotica in het algemeen. Ideaal vind ik vaak programma's waar eenvoudig handmatig vanaf geweken kan worden. Denk aan de kerstboom: die gaat automatisch uit na een bepaald tijdstip, maar ik kan die ook eenvoudig uitzetten op de homepage van de domotica-app.

Zo heel intelligent vind ik de systemen trouwens nog niet. Ze fungeren meestal als een tijdklok of een bewegingssensor. Intelligent zou zijn als ze onze voorkeuren leren herkennen en zich daarop aanpassen. Daar is geen sprake van.
Die zogenaamd 'intelligente' systemen zijn het ergste van allemaal. Op mijn werk hebben ze nu ook intelligente printers. De eerste keer dat ik via die printer een PDF printte was het in vijfvoud. Dat doet die printer nu iedere keer. En iedere keer dat hij dat doet bevestigd hij zijn mening dat LXIV nu eenmaal graag PDF's in vijfvoud print. Nu is dat voor een enkel velletje niet zo erg, maar als ik een document heb van 40 pagina's dat ook nog eens vertrouwelijk is sta ik voor ik het weet een half uur na het printen nog te shredden.

En zo'n kerstboomverlichting. Wij trekken gewoon de stekker eruit als we naar bed gaan. Als je dat via een app op de domotica-homepage doet en je kunt je telefoon niet vinden om daar te komen en als je hem gevonden hebt blijkt hij leeg te zijn. Wat een gedoe allemaal.
The End Times are wild
  donderdag 24 december 2020 @ 15:39:07 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196925470
quote:
Even nog iets anders, L. Wat was nu precies je bezwaar tegen het mengen van vette klei in Brabants klapzand?
The End Times are wild
  donderdag 24 december 2020 @ 15:47:27 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196925632
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Even nog iets anders, L. Wat was nu precies je bezwaar tegen het mengen van vette klei in Brabants klapzand?
Geen principiële bezwaren. Meer het idee dat het minder doeltreffend is omdat het lastig mengt.

Maar goed, ik zie de klei voor me zoals ik die ken, waar je met een ijzerdraad een stuk vanaf haalt. Om een pot van te bakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')