Is het los spul? Je gaat toch geen vette klei door je zand staan mengen?quote:
Lief doet die dingen braaf, maar ik gooi er met de pet naar. Ik vind dat ik al genoeg lijd omdat ik de droger, de oven, de toiletten en de gootstenen in mijn portefeuille heb. Vooral het schoonhouden van gootstenen is ronduit walgelijk werk.quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:17 schreef Gellius het volgende:
Ik wil even aandacht vragen voor filters, ventilatoren en roosters. Wie maakt die schoon, überhaupt-serieus (dit zeggen mijn kinderen om urgentie aan te geven: '-serieus', maar als een soort suffix: 'Is dat ècht-serieus', 'lag het daar al die tijd-serieus?' Moest ik dat vandaag doen-serieus')
Ik heb vandaag de filters van de afwasmachine, de wasmachine en de roosters van de ramen (Schipholgebied, dus sus-kasten) schoongemaakt en de teerbeminde keek me aan of ik een soort overbodig ritueel aan het volbrengen was.
Opvallend. Ik heb helemaal niks met die Do-mo-ti-ca.quote:Op maandag 21 december 2020 16:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lief doet die dingen braaf, maar ik gooi er met de pet naar. Ik vind dat ik al genoeg lijd omdat ik de droger, de oven, de toiletten en de gootstenen in mijn portefeuille heb. Vooral het schoonhouden van gootstenen is ronduit walgelijk werk.
Het belangrijkste project bij ons thuis is het intelligenter maken van ons huis. De rolverdeling is als volgt: ik bedenk wat we meten en hoe de rapportage eruit moet zien en lief schaft de technologie aan en en brengt die onder in ons systeem. Zo hebben we een 'Waar is Hopper'-knop die we virtueel in kunnen drukken als we op zoek zijn naar onze kat (we krijgen een melding als-ie voor de deur staat). Mijn jongste idee is een 'Waar is Batüwü'-knop, maar lief is daar zelf nog niet van overtuigd.
Een vriend van me is zijn vrouw kwijtgeraakt aan domotica.quote:Op maandag 21 december 2020 19:57 schreef Z het volgende:
[..]
Opvallend. Ik heb helemaal niks met die Do-mo-ti-ca.
Nee. Hij had een ingenieus systeem bedacht waarbij hij de thermostaat kon regelen door met zijn iPhone in te loggen op de server op het werk die dan de CV-ketel aanstuurde. Heel handig volgens hem. Tot vier jaar terug rond deze tijd die server niet goed functioneerde en ze de hele kerst in de koude zaten.quote:Op maandag 21 december 2020 22:38 schreef Sodemieters het volgende:
Hij drukte per ongeluk op de bediening van het kelderluik?
Ik ben gezegend met een lief die goed kan programmeren en die het leuk vindt om te doen.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:32 schreef Gellius het volgende:
Ik ben wel gevoelig voor de verleiding van de domotica, maar ik ben er te lui voor en het levert maar weer een single point of failure op.
Het interesseert me gewoon echt niet. Alles is gericht op de rafelloze ervaring: doordacht, uitgemeten, pasklaar en op maat. Alle gedoe is weggecalculeerd. Nu is een leven zonder gedoe mijn hoogste ideaal, maar dat gedoe zit ’m voor mij niet in het aandraaien van de verwarming of een druk op het lichtknopje.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
Zeiden de twintingste-eeuwers. Tjongejonge.
Die zogenaamd 'intelligente' systemen zijn het ergste van allemaal. Op mijn werk hebben ze nu ook intelligente printers. De eerste keer dat ik via die printer een PDF printte was het in vijfvoud. Dat doet die printer nu iedere keer. En iedere keer dat hij dat doet bevestigd hij zijn mening dat LXIV nu eenmaal graag PDF's in vijfvoud print. Nu is dat voor een enkel velletje niet zo erg, maar als ik een document heb van 40 pagina's dat ook nog eens vertrouwelijk is sta ik voor ik het weet een half uur na het printen nog te shredden.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben gezegend met een lief die goed kan programmeren en die het leuk vindt om te doen.
Een nodeloos ingewikkeld of een slecht ingesteld systeem pleit natuurlijk niet tegen domotica in het algemeen. Ideaal vind ik vaak programma's waar eenvoudig handmatig vanaf geweken kan worden. Denk aan de kerstboom: die gaat automatisch uit na een bepaald tijdstip, maar ik kan die ook eenvoudig uitzetten op de homepage van de domotica-app.
Zo heel intelligent vind ik de systemen trouwens nog niet. Ze fungeren meestal als een tijdklok of een bewegingssensor. Intelligent zou zijn als ze onze voorkeuren leren herkennen en zich daarop aanpassen. Daar is geen sprake van.
Even nog iets anders, L. Wat was nu precies je bezwaar tegen het mengen van vette klei in Brabants klapzand?quote:
Geen principiële bezwaren. Meer het idee dat het minder doeltreffend is omdat het lastig mengt.quote:Op donderdag 24 december 2020 15:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Even nog iets anders, L. Wat was nu precies je bezwaar tegen het mengen van vette klei in Brabants klapzand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |