abonnement Unibet Coolblue
pi_196817704
Bij mij alle zelfde symptomen als TS.
Dat is wel jammer want ik functioneer direct heel slecht met weinig slaap, mentale chaos en geen discipline, als het een paar dagen aanhoudt heb ik al last van derealisatie ervaringen, alsof ik zweef en niets meer binnenkomt.

En dan slaap ik ook nog eens 9 tot 10 uur per nacht. Dus met 6 uurtjes functioneer ik al compleet niet meer, ik val gewoon in slaap achter het stuur ook.

Ja op zich jammer, ik zou daardoor ook geen kinderen kunnen hebben want ik denk dat ik dan heel gevoelig ben voor psychose en depressie. Heb me vaak afgevraagd hoe het komt, maar het schijnt gewoon te verschillen per persoon. De ene helft van mijn familie slaapt ook zo veel.

Slaap is gelukkig wel onderdeel van mijn productiviteit, ik kan bijvoorbeeld heel veel lezen en vervolgens in mijn slaap de verbanden leggen, als ik wakker ben direct aan de slag gaan en dan heb ik zo een klus afgerond.

Gewoon lekker in slaap vallen en dan dienen oplossingen zich aan, is ook wel weer handig. Het kan ook overdag gewoon gebeuren.

Het komt op sommigen heel lui over zoals toen ik afgelopen zomer buiten op mijn tuinbank lag te tukken en dan 's avonds na het eten weer :') vraag me wel eens af wat mijn buren denken dat ik doe, waarschijnlijk dat ik in de bijstand zit :P
What's the name of the game?
pi_196818444
Als ik 4 uur slaap voel ik me het best :')
Gebeurt bijna nooit though, meestal een uur of 8/9
  zaterdag 19 december 2020 @ 12:06:50 #28
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_196818582
Ik ga tussen 21.00 en 22.00 uur naar bed (ja, iedere dag) en word ergens tussen 5.45 - 8 uur wakker. Heb dus veel slaap nodig.
Als ik minder slaap merk ik het de eerste dag aan een verhoogde lichaamstemperatuur. Meerdere dagen weinig slaapt triggert depressieve gevoelens.
@-marz-: ik heb kinderen, dus het kan best. Jonge kinderen hebben in de regel een vergelijkbaar ritme 😉. En voor oudere kinderen hoef je niet op te blijven.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_196818958
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 12:06 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ga tussen 21.00 en 22.00 uur naar bed (ja, iedere dag) en word ergens tussen 5.45 - 8 uur wakker. Heb dus veel slaap nodig.
Als ik minder slaap merk ik het de eerste dag aan een verhoogde lichaamstemperatuur. Meerdere dagen weinig slaapt triggert depressieve gevoelens.
@:-marz-: ik heb kinderen, dus het kan best. Jonge kinderen hebben in de regel een vergelijkbaar ritme 😉. En voor oudere kinderen hoef je niet op te blijven.
Jaja. Maar jij bent Tinkepink dus ik geloof je niet.

Als jij een paar versnellingen terugschakelt dan heb je mij.

Ik heb veel temperament maar dat is geclusterd in enkele uren per 24 uur. De rest van de tijd draai ik stationair.

Ik vind het wel heel interessant, slaapritmes, ik heb ook wel eens gelezen dat mensen niet standaard allemaal een 24-uursritme hebben, maar sommigen bijvoorbeeld 26 uur. En dan heb je in deze klokgestuurde maatschappij wel een probleem.
What's the name of the game?
  zaterdag 19 december 2020 @ 12:40:32 #30
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196819005
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Als je het als gewenning kunt zien heb je geluk. Ik merk dus wel verschil en dat staat ook op wikipedia wat ik ervaar. Uit sommige bronnen blijkt dat het blijvende hersenschade kan veroorzaken.
[..]

Zien is geen probleem, net als voor de meeste mensen.. begrijpen is vaak lastiger, er staan zooooo veel waarheden op internet, dat de gemiddelde internet-geleerde zich het schompes leest, en van de gekkigheid niet meer weet wat nou waar is... Dat heb je met geleerden die alles wat ze weten van google napapegaaien.

Ik denk dat het in je kop prakken van alle bullshit op internet je hersens niet beschadigt, maar ze worden wel steeds minder bruikbaar, omdat je op een gegeven moment nog gekker bent als het paard van jezus.

Tip van de week: je kunt wiki pages zelf aanpassen.. dus als je nou even jouw bevindingen erbij zet, is dat voortaan ook 'waar'. *O*

Dit soort topics zijn best vermoeiend, of je nou kort of lang slaapt :')
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
  zaterdag 19 december 2020 @ 12:48:59 #31
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196819106
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 12:35 schreef -marz- het volgende:

[..]

Jaja. Maar jij bent Tinkepink dus ik geloof je niet.

Als jij een paar versnellingen terugschakelt dan heb je mij.

Ik heb veel temperament maar dat is geclusterd in enkele uren per 24 uur. De rest van de tijd draai ik stationair.

Ik vind het wel heel interessant, slaapritmes, ik heb ook wel eens gelezen dat mensen niet standaard allemaal een 24-uursritme hebben, maar sommigen bijvoorbeeld 26 uur. En dan heb je in deze klokgestuurde maatschappij wel een probleem.
Ik ken mensen die 3 - 4 keer per maand in een andere tijdzone zitten, soms zelfs maar voor een paar dagen, die doen gewoon niet aan tijd, die slapen wanneer ze slaap hebben.. soms is dat 2 uurtjes, soms 6, maar nooit 8.. doen ze met eten idem trouwens.. eten wat en wanneer je trek hebt. je gaat met je auto ook niet elke rit tanken... je vult het kreng als de tank leeg is. Natural life noemen.. en dat werkt prima, zolang je niet teveel in Rusland hoeft te eten en een beetje in de 24 uurs omgevingen vertoeft.

Je lichaam heeft rust en voedingsmomenten nodig.. als je daarnaar luistert en daarin voorziet, kun je de rest van je hokjes-, roostertjes-, regeltjes- en agenda mind gewoon wegflikkeren.. aangeleerd kuddegedrag.
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196819542
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

7 iur slapen schijnt ook nog wel voldoende te zijn
[..]


Hoe haal je hier precies 7 uur uit dan? :{
Wakadoodle!
pi_196820909
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 23:43 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik ben hier benieuwd naar want volgens wetenschappelijk onderzoek heeft het immers veel nadelen. Maar het verschilt misschien ook per individu. Wat ik zelf merk is:

- afgeleid zijn van doelen, ADHD achtig. Veel minder discipline. Het vervelendst, want hierdoor wordt slaaptekort een vicieuze cirkel.
- veel minder goed beslissingen kunnen nemen, als het heel erg is niet meer weten wat ik aanmoet, wat ik moet klaarmaken qua eten of welke dingen ik op een dag moet doen. Gelukkig valt het vaak mee maar zijn het wel de kleine doorlopende beslissingen, bijv welke variatie van soorten kerstcadeaus koop je, welke boodschappen, wat moet je iemand antwoorden op whatsapp die veel langer duren of uitgesteld moeten worden omdat het niet lukt om te bedenken.
- meer wantrouwen/boosheid naar anderen.
- vermoeidheid, heb daar veel minder last van omdat ik koffie drink maar wel vaak een ongemotiveerd gevoel, mentale vermoeidheid. Soms ben ik juist meer gemotiveerd en in een beter humeur door slaapgebrek, dit komt echter maar weinig voor
- waarschijnlijk ook meer angst

Is dit herkenbaar of hebben jullie weer andere symptomen. En lukt het om iedere dag tussen de 7-9 uur slaap te hebben? Waarom wel/niet? Probeer je het een prioriteit te maken?
Hoe ga jij ermee om ? Je houdt dus niet zo van slapen maar je hebt er wel last van als je te weinig slaapt?

Het zijn best wel aanwezige klachten, zonder goed humeur, motivatie en discipline bereik je niets of misschien 20% van wat je wil, maar dan in een survivalmodus.
What's the name of the game?
pi_196821027
Door mijn werktijden ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik bijna nooit meer ga slapen met een wekker die op een bepaalde tijd afloopt. _O_

Ik merk dat het mij een gevoel van vrijheid geeft vergeleken met de tijden dat de wekker altijd vroeg af ging, ergens tussen 02:30 en 05:00.

Wordt ik nu een keer vroeg wakker dan maak ik me er geen drukte over want dan heb ik nog wat extra tijd voor mezelf over, voor ik weer de deur uit moet.
pi_196829129
Dan ben ik niet te genieten.
  zaterdag 19 december 2020 @ 22:57:44 #36
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_196831793
Slaap meestal iets na 01:00 uur en wordt uit mezelf rond 8:30-9:00 wakker. Vind het wel lekker om tussen de 7-8 uur te pakken.

Als ik minder slaap pak heb ik meestal rond 16:00/17:00 een inkakmomentje, concentratie daalt even maar in de avond voel ik me weer prima. Dit is dan tot 6 uur slaap denk ik. Minder dan 6 uur wil ik graag een dutje doet in de middag en merk ik dat m’n concentratie de gehele dag door niet optimaal is. Wat gelukkig nu wel kan door het thuiswerken, maar dat gebeurt nooit eigenlijk.

Als ik langer dan 8 uur, dus rond de 9 uur slaap, ben ik in de ochtend vaak moe, tot een uurtje of 12. Of heb ik dat ik rond 16:00/17:00 moe wordt.
pi_196836039
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:26 schreef LordofLeaves het volgende:
Nee, dan reageer ik traag en ben er niet helemaal bij.
Oke beetje wat -marz- ook heeft dus bedankt voor de verduidelijking


quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:57 schreef -marz- het volgende:
Bij mij alle zelfde symptomen als TS.
Dat is wel jammer want ik functioneer direct heel slecht met weinig slaap, mentale chaos en geen discipline, als het een paar dagen aanhoudt heb ik al last van derealisatie ervaringen, alsof ik zweef en niets meer binnenkomt.

En dan slaap ik ook nog eens 9 tot 10 uur per nacht. Dus met 6 uurtjes functioneer ik al compleet niet meer, ik val gewoon in slaap achter het stuur ook.

Ja op zich jammer, ik zou daardoor ook geen kinderen kunnen hebben want ik denk dat ik dan heel gevoelig ben voor psychose en depressie. Heb me vaak afgevraagd hoe het komt, maar het schijnt gewoon te verschillen per persoon. De ene helft van mijn familie slaapt ook zo veel.

Slaap is gelukkig wel onderdeel van mijn productiviteit, ik kan bijvoorbeeld heel veel lezen en vervolgens in mijn slaap de verbanden leggen, als ik wakker ben direct aan de slag gaan en dan heb ik zo een klus afgerond.

Gewoon lekker in slaap vallen en dan dienen oplossingen zich aan, is ook wel weer handig. Het kan ook overdag gewoon gebeuren.

Het komt op sommigen heel lui over zoals toen ik afgelopen zomer buiten op mijn tuinbank lag te tukken en dan 's avonds na het eten weer :') vraag me wel eens af wat mijn buren denken dat ik doe, waarschijnlijk dat ik in de bijstand zit :P
Ja, chaos in het hoofd is de beste manier om het te beschrijven. Ik heb dan ook het gevoel alsof mijn gedachten door elkaar geschud zijn en ik ze niet meer op een rijtje kan krijgen. Die zweverige ervaring herken ik op zich ook wel , dat alles langs je heen gaat maar ik weet niet of dat hetzelfde is. Iig het gevoel hebben half te slapen.
Vervelend voor je dat je hierdoor geen kinderen kunt krijgen maar ik herken het ik zou ook absoluut geen kinderen aankunnen en daarom wil ik ze ook niet. Ik word dan denk ik niet psychotisch maar wel zwaar depressief. Ik raak nu al vaak gestresst om niks, kinderen van een ander vind ik leuk maar ikzelf moet dan ook helemaal bijkomen als ze zijn geweest. Ik kan absoluut niet tegen drukte en onverwachte dingen.

Er is gebleken dat langer dan 8 uur slapen voor de meeste mensen even schadelijk kan zijn als korter dan 7 uur slapen. Je bent dus wel echt een uitzondering denk ik. Dat verbanden leggen in je slaap klinkt wel goed , dan is het ten minste nog ergens goed voor. Maar als het ook overdag kan hoe weet je dan dat het door het slapen komt? Of bedoel je als je overdag een dutje doet. Wat de buren denken moet je je niks van aantrekken, hun probleem als ze je lui vinden.

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:54 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Als ik 4 uur slaap voel ik me het best :')
Gebeurt bijna nooit though, meestal een uur of 8/9
Nou, gelukkig maar dat je de discipline ervoor hebt. 9 uur is eigenlijk te lang volgens wetenschappers maar ja als jij daar baat bij hebt moet je 9 uur slapen

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 12:06 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ga tussen 21.00 en 22.00 uur naar bed (ja, iedere dag) en word ergens tussen 5.45 - 8 uur wakker. Heb dus veel slaap nodig.
Als ik minder slaap merk ik het de eerste dag aan een verhoogde lichaamstemperatuur. Meerdere dagen weinig slaapt triggert depressieve gevoelens.
@:-marz-: ik heb kinderen, dus het kan best. Jonge kinderen hebben in de regel een vergelijkbaar ritme 😉. En voor oudere kinderen hoef je niet op te blijven.
Je zet dus geen wekker? Vervelend dat je zoveel slaap nodig hebt maar ik herken het wel alleen niet van die verhoogde lichaamstemperatuur. Daar had ik zelf nog nooit van gehoord maar er is wel onderzoek naar gedaan waaruit blijkt dat slaapgebrek dat kan veroorzaken ja.


quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 12:40 schreef K.loon het volgende:
Zien is geen probleem, net als voor de meeste mensen.. begrijpen is vaak lastiger, er staan zooooo veel waarheden op internet, dat de gemiddelde internet-geleerde zich het schompes leest, en van de gekkigheid niet meer weet wat nou waar is... Dat heb je met geleerden die alles wat ze weten van google napapegaaien.

Ik denk dat het in je kop prakken van alle bullshit op internet je hersens niet beschadigt, maar ze worden wel steeds minder bruikbaar, omdat je op een gegeven moment nog gekker bent als het paard van jezus.

Tip van de week: je kunt wiki pages zelf aanpassen.. dus als je nou even jouw bevindingen erbij zet, is dat voortaan ook 'waar'. *O*

Dit soort topics zijn best vermoeiend, of je nou kort of lang slaapt :')
Hoe valt dit te begrijpen als algemene feiten het tegenspreken? Oke, misschien ben je een uitzondering, maar hoe moet ik weten of jij een uitzondering bent qua genen 8)7
En je moet aan die auteurs op wikipedia en die mensen die onderzoeken hebben gepubliceerd online schrijven dat het bullshit is, niet aan mij. Ik heb het niet geschreven. Maar bedankt voor de tip, ik ga in de toekomst denk ik een wikipedia pagina maken over mezelf. En een gedeelte op de fok pagina toevoegen over jou.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 12:48 schreef K.loon het volgende:
Ik ken mensen die 3 - 4 keer per maand in een andere tijdzone zitten, soms zelfs maar voor een paar dagen, die doen gewoon niet aan tijd, die slapen wanneer ze slaap hebben.. soms is dat 2 uurtjes, soms 6, maar nooit 8.. doen ze met eten idem trouwens.. eten wat en wanneer je trek hebt. je gaat met je auto ook niet elke rit tanken... je vult het kreng als de tank leeg is. Natural life noemen.. en dat werkt prima, zolang je niet teveel in Rusland hoeft te eten en een beetje in de 24 uurs omgevingen vertoeft.

Je lichaam heeft rust en voedingsmomenten nodig.. als je daarnaar luistert en daarin voorziet, kun je de rest van je hokjes-, roostertjes-, regeltjes- en agenda mind gewoon wegflikkeren.. aangeleerd kuddegedrag.
Ja, of die mensen hebben gewoon mazzel en kunnen vanwege hun goede genen dat werk doen en heb jij het geluk dat je daardoor net als hen op anderen neer kan kijken op dit gebied zonder daar problemen mee te ervaren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 13:13 schreef IkEetSlakken het volgende:

Hoe haal je hier precies 7 uur uit dan? :{
Oh sorry hoor dat ik je beledigde, 6 uur is inderdaad aan de weinige kant


quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 14:30 schreef -marz- het volgende:
Hoe ga jij ermee om ? Je houdt dus niet zo van slapen maar je hebt er wel last van als je te weinig slaapt?

Het zijn best wel aanwezige klachten, zonder goed humeur, motivatie en discipline bereik je niets of misschien 20% van wat je wil, maar dan in een survivalmodus.
Ja bedankt voor je interesse.
Hoe ik ermee om ga is: in eerste instantie met tegenzin op tijd naar bed waarbij ik anderhalf uur reserveer voor wakker liggen. Die tegenzin gaat wel weg als ik mezelf voorhoud dat ik me er beter van zal voelen de volgende dag en erdoor werk aan het verminderen van mijn hersenschade door slaaptekort. Als ik al in de vicieuze cirkel zit van te weinig discipline door slaapgebrek is het enige dat werkt uitslapen, want om langer te slapen heb je geen discipline nodig in tegenstelling tot voor naar bed gaan. Maar dan moet ik dus een keer hebben dat ik dan niet eerder wakker word. Als ik dat een paar keer herhaal ben ik dan wat discipline betreft wel gereset.

Klopt, al weet ik niet of het 20% is. Misschien op een redelijk goede dag, anders heb ik het gevoel dat ik maar 5% bereik van wat ik had willen doen of minder. Maar dan zouden mensen hier me beschuldigen van je doelen zijn te onrealistisch, je moet gewoon je laagst mogelijke doelen stellen en dat is ook oke want heel veel mensen bereiken nooit wat. Dus mijn doelen passen zich ook automatisch aan. Dus ze zijn nu zo’n beetje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 14:38 schreef PieterCornelis het volgende:
Door mijn werktijden ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik bijna nooit meer ga slapen met een wekker die op een bepaalde tijd afloopt. _O_

Ik merk dat het mij een gevoel van vrijheid geeft vergeleken met de tijden dat de wekker altijd vroeg af ging, ergens tussen 02:30 en 05:00.

Wordt ik nu een keer vroeg wakker dan maak ik me er geen drukte over want dan heb ik nog wat extra tijd voor mezelf over, voor ik weer de deur uit moet.
2.30 is wel erg vroeg, kan me voorstellen dat je nu meer vrijheid ervaart. Gelukkig dat je nu meer tijd hebt om genoeg te slapen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:38 schreef Horzula het volgende:
Dan ben ik niet te genieten.
Heb je dat vaak of lukt het meestal wel om genoeg te slapen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 22:57 schreef warp995 het volgende:
Slaap meestal iets na 01:00 uur en wordt uit mezelf rond 8:30-9:00 wakker. Vind het wel lekker om tussen de 7-8 uur te pakken.

Als ik minder slaap pak heb ik meestal rond 16:00/17:00 een inkakmomentje, concentratie daalt even maar in de avond voel ik me weer prima. Dit is dan tot 6 uur slaap denk ik. Minder dan 6 uur wil ik graag een dutje doet in de middag en merk ik dat m’n concentratie de gehele dag door niet optimaal is. Wat gelukkig nu wel kan door het thuiswerken, maar dat gebeurt nooit eigenlijk.

Als ik langer dan 8 uur, dus rond de 9 uur slaap, ben ik in de ochtend vaak moe, tot een uurtje of 12. Of heb ik dat ik rond 16:00/17:00 moe wordt.
Goed dat je dit voor jezelf zo exact weet en het ook compenseert als je moe bent vanwege slaapgebrek.

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 20-12-2020 12:00:50 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_196836053
Heel erg moe, sneller overprikkeld
FOK! is net een groot tijdschrift
  zondag 20 december 2020 @ 09:23:17 #39
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_196836105
Ik word bok chagrijnig.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_196838126
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 09:15 schreef Vimbavimba het volgende:
Heel erg moe, sneller overprikkeld
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 09:23 schreef XDo het volgende:
Ik word bok chagrijnig.
Lukt het jullie ook om de discipline te hebben om iedere dag voldoende te slapen?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_196838319
Met 7u slaap weinig, met 6u slaap of minder merk ik een mindere focus en dat hindert mij wel flink bij mijn werk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 20 december 2020 @ 12:11:27 #42
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_196838329
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:02 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]


[..]

Lukt het jullie ook om de discipline te hebben om iedere dag voldoende te slapen?
Helaas heeft de baas niet de discipline mij voldoende te laten slapen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_196839533
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:02 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]


[..]

Lukt het jullie ook om de discipline te hebben om iedere dag voldoende te slapen?
Ja, na een dag school van 8:45 tot 17:10 en dan de volgende weer van 8:45 tot 16:20 moet ik om 6:20 opstaan en dan ga ik wel de dag ervoor om 20:30 slapen
FOK! is net een groot tijdschrift
  zondag 20 december 2020 @ 16:37:32 #44
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196844328
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 09:14 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Hoe valt dit te begrijpen als algemene feiten het tegenspreken? Oke, misschien ben je een uitzondering, maar hoe moet ik weten of jij een uitzondering bent qua genen 8)7
En je moet aan die auteurs op wikipedia en die mensen die onderzoeken hebben gepubliceerd online schrijven dat het bullshit is, niet aan mij. Ik heb het niet geschreven. Maar bedankt voor de tip, ik ga in de toekomst denk ik een wikipedia pagina maken over mezelf. En een gedeelte op de fok pagina toevoegen over jou.

Dat ligt aan hoe bevattelijkheid je grijze cellen zijn voor realistisch denken. Geen idee of ik een uitzondering ben :+ als ik je een haar en een tweedehands kauwgompje stuur. kun je dat dan even voor me uitvogelen? :7
Hoe dat moet kun je vast wel ergens in een wiki vinden :)
En je moet doen wat je niet laten kunt.. er is nog wel plek op een server ergens voor nog wat meer onnuttige informatie. _O-

quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 09:14 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja, of die mensen hebben gewoon mazzel en kunnen vanwege hun goede genen dat werk doen en heb jij het geluk dat je daardoor net als hen op anderen neer kan kijken op dit gebied zonder daar problemen mee te ervaren.

Ah, als het niet wetenschappelijk te onderbouwen is, is er nog de factor 'mazzel', how could I forget? :|W

En neerkijken? hoe kom je daar dan bij? of lees ik je opmerking verkeerd? :P
En zit dat echt in je genen? ook als je ouders boer en boerin of bankwerker en huismoeder waren? Of zou het misschien toch iets met aangeleerd gedrag te maken hebben ;)

Ik denk dat je je leven kunt indelen zoals het jou uitkomt qua regelmaat. De bepalende factor is je omgeving en eventueel werk. Als je eens een maandje ofzo een beetje rond de wereld gaat vliegen, beetje heen en weer door de tijdzones; weekje hier, 4 dagen daar, 3 weken daar overal meerollen met bedrijven in continudiensten ga je vanzelf ondervinden wat ik bedoel.. welke tijd? welke regelmaat? Dan leef je gewoon naar behoefte.. plenty mensen die dat doen, en die heus niet genetisch gemanipuleerd ofzo :) Eten als je trek hebt, en slapen als je moe bent. Het is sowieso altijd makkelijker om langer wakker te blijven dan korter.. Mensen in normale continu beroepen zijn ook altijd aan het aanpassen en 'rommelen' met rusttijden en eten.

Er wandelen miljarden mensen op dit bolletje rond, en die functioneren bepaald niet allemaal hetzelfde, en om wat 'de meerderheid' doet en vindt dan maar uit te roepen als 'de norm' een een beetje kortzichtig denken vanuit een nogal beperkte visie :)
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
  zondag 20 december 2020 @ 16:38:31 #45
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196844354
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Helaas heeft de baas niet de discipline mij voldoende te laten slapen.
De bank belde, je derde spaarrekening loopt over :7
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196844593
Volgens mij zit er ook een hoop tussen de oren. Dat je jezelf kunt wijsmaken dat je niet functioneert als je geen 8 uur slaapt. Zelfvervullende prophecy.

Ik heb een vriendin gehad die haar slaap bij hield via een app ofzo, en als ze dan volgens de app te kort geslapen had dan lag alles wat fout ging op die dag daaraan :')
pi_196855608
quote:
16s.gif Op zondag 20 december 2020 12:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Met 7u slaap weinig, met 6u slaap of minder merk ik een mindere focus en dat hindert mij wel flink bij mijn werk.
Maar het lukt je dus iedere werkdag wel om 7u slaap te krijgen?

quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Helaas heeft de baas niet de discipline mij voldoende te laten slapen.
Misschien wordt het dan tijd om je baas te heropvoeden op dit gebied

quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:07 schreef Vimbavimba het volgende:
Ja, na een dag school van 8:45 tot 17:10 en dan de volgende weer van 8:45 tot 16:20 moet ik om 6:20 opstaan en dan ga ik wel de dag ervoor om 20:30 slapen
Dat lijkt me wel moeilijk om iedere dag vol te houden of heb je er zelf nooit problemen mee? Wel goed als dat lukt

quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:37 schreef K.loon het volgende:
Dat ligt aan hoe bevattelijkheid je grijze cellen zijn voor realistisch denken. Geen idee of ik een uitzondering ben :+ als ik je een haar en een tweedehands kauwgompje stuur. kun je dat dan even voor me uitvogelen? :7
Hoe dat moet kun je vast wel ergens in een wiki vinden :)
En je moet doen wat je niet laten kunt.. er is nog wel plek op een server ergens voor nog wat meer onnuttige informatie. _O-

Ah, als het niet wetenschappelijk te onderbouwen is, is er nog de factor 'mazzel', how could I forget? :|W

En neerkijken? hoe kom je daar dan bij? of lees ik je opmerking verkeerd? :P
En zit dat echt in je genen? ook als je ouders boer en boerin of bankwerker en huismoeder waren? Of zou het misschien toch iets met aangeleerd gedrag te maken hebben ;)

Ik denk dat je je leven kunt indelen zoals het jou uitkomt qua regelmaat. De bepalende factor is je omgeving en eventueel werk. Als je eens een maandje ofzo een beetje rond de wereld gaat vliegen, beetje heen en weer door de tijdzones; weekje hier, 4 dagen daar, 3 weken daar overal meerollen met bedrijven in continudiensten ga je vanzelf ondervinden wat ik bedoel.. welke tijd? welke regelmaat? Dan leef je gewoon naar behoefte.. plenty mensen die dat doen, en die heus niet genetisch gemanipuleerd ofzo :) Eten als je trek hebt, en slapen als je moe bent. Het is sowieso altijd makkelijker om langer wakker te blijven dan korter.. Mensen in normale continu beroepen zijn ook altijd aan het aanpassen en 'rommelen' met rusttijden en eten.

Er wandelen miljarden mensen op dit bolletje rond, en die functioneren bepaald niet allemaal hetzelfde, en om wat 'de meerderheid' doet en vindt dan maar uit te roepen als 'de norm' een een beetje kortzichtig denken vanuit een nogal beperkte visie :)
Goed idee, dan stuur ik jou wel de rekening en de uitslag terug van 23andme. Ja ik ga het zeker overwegen. Ehm... als ik 5 uur of minder slaap, voel ik me slecht. Dat is uberhaupt de reden dat ik langer ben gaan slapen, anders had ik dat natuurlijk nooit gedaan. Denk je echt dat ik mezelf voor de lol aanleer om meer te gaan slapen of zo? Om lekker erover te kunnen zeuren tegen anderen die kennelijk zelf nooit last hebben van verminderd functioneren? Ik snap niet zo waarom je voor anderen wilt kunnen bepalen wat aangeleerd gedrag is en wat niet. Maar goed de rest neem ik al niet meer serieus... ja joh ik ga ff rond de wereld vliegen om jou gelijk te kunnen geven...
Ik schrijf ook nergens dat er geen mensen zijn die minder slaap nodig hebben, maar jij wil dan per se daaruit concluderen dat dit komt omdat die mensen een beter karakter hebben. Misschien ben ik kortzichtig, maar jij wilt ook je eigen waarheid aan mij opleggen dus tja.

quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:50 schreef colivo het volgende:
Volgens mij zit er ook een hoop tussen de oren. Dat je jezelf kunt wijsmaken dat je niet functioneert als je geen 8 uur slaapt. Zelfvervullende prophecy.

Ik heb een vriendin gehad die haar slaap bij hield via een app ofzo, en als ze dan volgens de app te kort geslapen had dan lag alles wat fout ging op die dag daaraan :')
Wat is dit toch dat mensen dit voor anderen willen bepalen dat iets een self-fullfilling prophecy is.
Nee, dat is het niet, want dan sliep ik wel 3 uur per nacht of minder. Jezus.
Ja, kijk er maar lekker op neer, die vrijheid heb je, maar ga niet doen alsof je voor anderen kunt bepalen wat tussen hun oren zit en wat niet. Dat doet jouw vriendin toch ook niet bij jou, of wel?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_196856137
Vrijdag vrij 😀 maandag 1 les en dinsdag een halve dag
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_196856167
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 08:51 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Maar het lukt je dus iedere werkdag wel om 7u slaap te krijgen?
[..]

Misschien wordt het dan tijd om je baas te heropvoeden op dit gebied
[..]

Dat lijkt me wel moeilijk om iedere dag vol te houden of heb je er zelf nooit problemen mee? Wel goed als dat lukt
[..]

Goed idee, dan stuur ik jou wel de rekening en de uitslag terug van 23andme. Ja ik ga het zeker overwegen. Ehm... als ik 5 uur of minder slaap, voel ik me slecht. Dat is uberhaupt de reden dat ik langer ben gaan slapen, anders had ik dat natuurlijk nooit gedaan. Denk je echt dat ik mezelf voor de lol aanleer om meer te gaan slapen of zo? Om lekker erover te kunnen zeuren tegen anderen die kennelijk zelf nooit last hebben van verminderd functioneren? Ik snap niet zo waarom je voor anderen wilt kunnen bepalen wat aangeleerd gedrag is en wat niet. Maar goed de rest neem ik al niet meer serieus... ja joh ik ga ff rond de wereld vliegen om jou gelijk te kunnen geven...
Ik schrijf ook nergens dat er geen mensen zijn die minder slaap nodig hebben, maar jij wil dan per se daaruit concluderen dat dit komt omdat die mensen een beter karakter hebben. Misschien ben ik kortzichtig, maar jij wilt ook je eigen waarheid aan mij opleggen dus tja.
[..]

Wat is dit toch dat mensen dit voor anderen willen bepalen dat iets een self-fullfilling prophecy is.
Nee, dat is het niet, want dan sliep ik wel 3 uur per nacht of minder. Jezus.
Ja, kijk er maar lekker op neer, die vrijheid heb je, maar ga niet doen alsof je voor anderen kunt bepalen wat tussen hun oren zit en wat niet. Dat doet jouw vriendin toch ook niet bij jou, of wel?
Bijna altijd, vannacht niet. :')

Zondagnacht is een van de lastigere vind ik altijd om genoeg te slapen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 21 december 2020 @ 10:45:10 #50
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_196857120
Dan slaap ik minder dan 8 uur.

0 effect, want ben altijd dood en moe.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')