Ja, dat klopt. Afhankelijk van welk gewest je woont. Wij moesten 10% van de grondprijs inderdaad als belasting aan de notaris betalen (15.000). Maar, daarbovenop, net gekeken zat nog 12.000 euro aan notariskosten...quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:49 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Zit daar ook niet in een deel in wat in Nederland overdrachtsbelasting is?
Nou ja, het is nu gewoon lastig om te verhuizen (been there in de eerste golf) zeker nu de winkels ook nog eens dicht zijn, een half jaar geleden was alleen Ikea maar dicht.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:50 schreef houdjemond het volgende:
[..]
We stonden maandagochtend nog heul onschuldig bij de Kwantum.. De rest snap je..
Zou daar voor 600 klaar zijn incluis leggen..
Weinig budget ook en moet hier voor de 14de eruit..
Ik ga mijn kliklaminaat er maar met liefde uithalen en dan derdehands opnieuw leggen in één slaapkamer zodat dat een "opslaghok" kan worden tot mijn nieuwe vloer.
Ik lijk wel gek maar het is even niet anders.. beter dan op het beton zitten..
Oude vloer moet er hier toch uit dus weggooien is ook weer zonde als er even niks anders is![]()
Verhuizen is hier trouwens een moetje door MS en kreeg uit het niks een nieuwe woning..
Gelijkvloers en maar een half trapje, dus ik heb het ervoor over![]()
Ik ben ook absoluut niet zielig hoor, wou alleen even klagen/ventileren
Ja, maar volgens mij heeft Jagärtrut nieuwbouw gekocht, dus die zou hier VON zijn.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:49 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Zit daar ook niet in een deel in wat in Nederland overdrachtsbelasting is?
Oh my, alles goed gekomen daar hoop ik?quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, het is nu gewoon lastig om te verhuizen (been there in de eerste golf) zeker nu de winkels ook nog eens dicht zijn, een half jaar geleden was alleen Ikea maar dicht.
Ja, eea verliep een beetje hectisch omdat tussen 16 maart sleutel nieuwbouwappartement en 20 april verhuizing de partner van mijn zusje 7 april ook nog eens aan Covid-19 overleed, dus toen ben ik naar mijn zusje gegaan.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:13 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Oh my, alles goed gekomen daar hoop ik?![]()
Achteraf lachen we hier vast om en ik zie het maar als een uitdaging..
Mijn hemel, 10% van de grondprijs als belastingquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Afhankelijk van welk gewest je woont. Wij moesten 10% van de grondprijs inderdaad als belasting aan de notaris betalen (15.000). Maar, daarbovenop, net gekeken zat nog 12.000 euro aan notariskosten...
Wat een verhaal meis, ten eerste mijn oprechte medeleven en heel veel sterkte.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, eea verliep een beetje hectisch omdat tussen 16 maart sleutel nieuwbouwappartement en 20 april verhuizing de partner van mijn zusje 7 april ook nog eens aan Covid-19 overleed, dus toen ben ik naar mijn zusje gegaan.
Die hele week tussen het overlijden en de uitvaart is min of meer weggevallen.....
Maar ook dat kwam allemaal goed, onder andere door een verhuisbedrijf dat geweldig meedacht toen ik ze 8 april belde om toch nog inpakhulp te vragen en ze zelf een dag later nog terug belden met de vraag of we het ophalen van de spullen voor de opslag niet een dagje moesten opschuiven, want die stond gepland op de dag dat de uitvaart ook was..... dus dat was echt superliefgeweldigfantastisch....
Na de verhuizing hadden we nog een week om de laatste dingen uit het oude huis te slopen voor de overdracht op 28 april, toen is mijn zusje nog een dag komen helpen, een beetje om haar zinnen te verzetten ook, al met al was het een enorm zware periode, maar het kwam allemaal goed.
Overigens had ik megamazzel gehad dat ik op 17 maart naar Ikea ging en mijn man toen al appte van "Ikea Duitsland gaat dicht" en ik toen dacht van "Okay, zal ik ipv die paar tientjes aan spullen die ik nodig heb gewoon even bijna alles wat ik nodig heb de komende weken maar vast meenenem?" en dus met voor bijna ¤ 500 wegging..... en Ikea Nederland vervolgens een paar uur later ook dicht ging.
Tjeetje.. ben er stil vanquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, eea verliep een beetje hectisch omdat tussen 16 maart sleutel nieuwbouwappartement en 20 april verhuizing de partner van mijn zusje 7 april ook nog eens aan Covid-19 overleed, dus toen ben ik naar mijn zusje gegaan.
Die hele week tussen het overlijden en de uitvaart is min of meer weggevallen.....
Maar ook dat kwam allemaal goed, onder andere door een verhuisbedrijf dat geweldig meedacht toen ik ze 8 april belde om toch nog inpakhulp te vragen en ze zelf een dag later nog terug belden met de vraag of we het ophalen van de spullen voor de opslag niet een dagje moesten opschuiven, want die stond gepland op de dag dat de uitvaart ook was..... dus dat was echt superliefgeweldigfantastisch....
Na de verhuizing hadden we nog een week om de laatste dingen uit het oude huis te slopen voor de overdracht op 28 april, toen is mijn zusje nog een dag komen helpen, een beetje om haar zinnen te verzetten ook, al met al was het een enorm zware periode, maar het kwam allemaal goed.
Overigens had ik megamazzel gehad dat ik op 17 maart naar Ikea ging en mijn man toen al appte van "Ikea Duitsland gaat dicht" en ik toen dacht van "Okay, zal ik ipv die paar tientjes aan spullen die ik nodig heb gewoon even bijna alles wat ik nodig heb de komende weken maar vast meenenem?" en dus met voor bijna ¤ 500 wegging..... en Ikea Nederland vervolgens een paar uur later ook dicht ging.
In Nederland is het bij nieuwbouw ook gewoon 21% BTWquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn hemel, 10% van de grondprijs als belasting![]()
![]()
Maar geen overdrachtsbelasting die je bij de notaris nog mag aftikken.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
In Nederland is het bij nieuwbouw ook gewoon 21% BTW
quote:Op vrijdag 18 december 2020 16:19 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Wat een verhaal meis, ten eerste mijn oprechte medeleven en heel veel sterkte.![]()
![]()
Ik kom er wat uitgebreider op terug als ik straks weer in mijn eigen/oude huis ben.
Ja, dat was een behoorlijk heftige periode.quote:Op vrijdag 18 december 2020 16:32 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Tjeetje.. ben er stil van![]()
Dat is nogal wat zeg ...
Mijn man schreef hier een scriptie over. Ja de grondprijs is incl btw.quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar geen overdrachtsbelasting die je bij de notaris nog mag aftikken.
De prijs waar je de grond voor koopt is meestal de prijs incl. BTW, die komt er niet nog eens bij op.
Sterker nog; je lokale woninginrichter is waarschijnlijk niets duurder en heeft veel meer verstand van zaken, plus dat de kans groot is dat ze met eigen, kundig, personeel werken.quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:07 schreef FranticDJ het volgende:
@:houdjemond ik zit in een zelfde soort schuitje ook qua vloer (al kan ik in principe nog tot 31 maart blijven wonen, overdracht van dit huis is komende week)
Bel eens met je lokale carpet rightDie komen nu gewoon aan huis en nemen de wereld aan stalen enzo mee.
Ahquote:Op vrijdag 18 december 2020 20:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sterker nog; je lokale woninginrichter is waarschijnlijk niets duurder en heeft veel meer verstand van zaken, plus dat de kans groot is dat ze met eigen, kundig, personeel werken.
Bij ons was de lokale woninginrichter zelfs goedkoper met de Novilon dan de Carpetright, plus dat de Carpetright het niet zonder las kon leggen.
Voor we deze kavel kochten hebben we nog wel naar een andere kavel gekeken, die gecreëerd werd door een stuk tuin af te splitsen, de makelaar stelde dat daar nog wel 21% BTW bij kwam, wat natuurlijk ook weer raar is bij de verkoop tussen 2 particulieren.quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Mijn man schreef hier een scriptie over. Ja de grondprijs is incl btw.
Oh darn.....quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
En dan zijn we er nog niet...
Ik kwam stiekem even hier kijken omdat ik over een half jaar ga verhuizen. Moed zinkt me meteen in de schoenenquote:Op zaterdag 19 december 2020 20:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
En dan zijn we er nog niet...
Die kan je het beste zonder te openen gewoon afleveren bij de stortquote:Op zaterdag 19 december 2020 22:28 schreef FranticDJ het volgende:
Ik ben stiekem blij dat ik eigenlijk nooit alle dozen uitgepakt heb
Meeste dozen zijn wel open geweest in de tussentijdquote:Op zaterdag 19 december 2020 23:04 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die kan je het beste zonder te openen gewoon afleveren bij de stort. Is allemaal spul dat je blijkbaar al jaaaaaren niet mist.
Of a la baggage battles ongeopend veilen.
Als ik die dozen op de foto zie dan heb ik ook zoiets van "shit... al die dozen bij het verhuisbedrijf in de opslag"quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:28 schreef FranticDJ het volgende:
Ik ben stiekem blij dat ik eigenlijk nooit alle dozen uitgepakt heb
quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik die dozen op de foto zie dan heb ik ook zoiets van "shit... al die dozen bij het verhuisbedrijf in de opslag"
Daar staat zo'n 15 kuub waarvan we dus al 8 maanden bijna niets missen
Wij zitten nu in een tijdelijk huurappartement, ons huis wordt 400 meter verderop gebouwd, ik verwacht dat we daar komend zomer naartoe verhuizen.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:23 schreef FranticDJ het volgende:
[..]ja dat snap ik wel. Naja toen ik dit kocht wist ik half/half dat het heel tijdelijk zou kúnnen zijn. Heb het huis ook met dat in het achterhoofd gekocht en verbouwd. En toen ik begin dit jaar meer zekerheid van plannen kreeg ben ik ook gestopt met meubels en meuk te kopen.
Er hangt bv. ook nergens iets aan de muren enzo en nog deels ikea studenten huis meubilair
Komende hut is ook maar voor 2-3 jaar, daarom ga ik nu ook huren. Daarna hopelijk inzetten op een mooi nieuwbouw project.
Of weer een opknapper met net zoveel potentie als deze hut. Maar dan ga ik een en ander anders aanpakken.
Ja je verzamelt mettertijd toch een hoop meukquote:Op zaterdag 19 december 2020 23:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij zitten nu in een tijdelijk huurappartement, ons huis wordt 400 meter verderop gebouwd, ik verwacht dat we daar komend zomer naartoe verhuizen.
Het huurappartement is net iets meer dan de helft van het aantal m² woonoppervlak dat we hadden, en minder dan de helft van het aantal m² van het nieuwe huis, dus we kunnen het wel kwijt, maar ik verwacht toch dat er een hoop overbodigs bijzit.
Wij voegden 7 jaar geleden 2 huishoudens samen en hadden ook ieder een complete eengezinswoning, dan heb je gewoon veel zooi.quote:Op zaterdag 19 december 2020 23:46 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja je verzamelt mettertijd toch een hoop meuk
Naja moet eerlijk bekennen dat er sowieso nog een hoop spul bij m'n ouders ligt haha.
Al die internationale verhuizingen van mijn schoonouders hebben nooit voor een schifting gezorgd, maar dat lag er waarschijnlijk aan dat die verhuizingen verzorgd werden.quote:Op zondag 20 december 2020 07:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Het grote voordeel is dat wij in de laatste 10 jaar in totaal 8x verhuisd zijn, waaronder 2x internationaal... Dat zorgt toch voor een schiftinge. Al hebben we er ook 2 kinderen bijgekregen, dat zorgt toch voor wat meer spullen..
Zijn allemaal druk, vandaag ronde twee met bellen...quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:07 schreef FranticDJ het volgende:
@:houdjemond ik zit in een zelfde soort schuitje ook qua vloer (al kan ik in principe nog tot 31 maart blijven wonen, overdracht van dit huis is komende week)
Bel eens met je lokale carpet rightDie komen nu gewoon aan huis en nemen de wereld aan stalen enzo mee.
Ik ga nu voor en goedkope vinyl vloer die los gelegd wordt. Ga van koopwoning naar huurappartement. Dus kan het spulletje er dan over 2-3 jaar ook weer makkelijk uit halen als de verhuurder dat verlangt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu 2 weken bouwverlet.
We hebben even onze hele bugettaire gesodemieter maar eens uitgezocht. We waren opeens geld kwijt!
En weer gevonden! de lucht klaarde weer op. Hahaha.
Nog zo'n 3 maanden!!
| ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
quote:Op maandag 21 december 2020 20:01 schreef Rene het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Ziet er goed uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu 2 weken bouwverlet.
We hebben even onze hele bugettaire gesodemieter maar eens uitgezocht. We waren opeens geld kwijt!
Nog zo'n 3 maanden!!
Juin uit Eigen Tuin!
quote:Op maandag 21 december 2020 20:01 schreef Rene het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Shi, gerapporteerd ipv quoteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu 2 weken bouwverlet.
Nog zo'n 3 maanden!!
![]()
![]()
Haal die TR maar weg svp
Even in de herhaling hier dan:
WOW!
Is die dakpan geglazuurd of zwart edel engobe?
Geglazuurdquote:Op maandag 21 december 2020 21:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Shi, gerapporteerd ipv quote![]()
![]()
Haal die TR maar weg svp
Even in de herhaling hier dan:
WOW!
Is die dakpan geglazuurd of zwart edel engobe?
Gecombineerd met het hout en steen (heeel benieuwd) zullen we zienquote:Op maandag 21 december 2020 21:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wow, heftig!!!
Dat durfde ik niet aan trouwens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja m'n 'oude' huis is niet meer van mij dus wil er voor m'n eigen peace of mind zo snel mogelijk uit.quote:
Veluwe is zanderig en er is geen veen of klei in deze grond.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Flinke zandbak ook!
En de dragende laag zit lekker hoog, hoeven ze niet zo diep te graven
2 kapper, ik krijg het rechterdeelquote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:50 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat zijn de tofste![]()
Heb je meer details?
Ik zit ook op de Veluwe, maar bij ons zat de dragende laag op ongeveer 190 cm waar ze 120 verwacht hadden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Veluwe is zanderig en er is geen veen of klei in deze grond.
De foto laat zo’n beetje mijn perceel zien, maar het zijn 3 2-kappers dus de hele zandbak is nu 60 bij 15 m zo ongeveer
Ik lurk niet meer in CUL. What happened met Zweden? En dit is voor een paar jaar? Wat is daarna het plan?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:36 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
En dit is precies de reden waarom ik vinyl heb laten snijden
Maandag zelf plinten plakken en dan kan ik er in principe in
Heb al een proef gedaan met dubbelzijdige spiegel tape, so far so good. Past precies in de 'lijm groef' van de ikea plinten.
ik ook niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:44 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik lurk niet meer in CUL. What happened met Zweden? En dit is voor een paar jaar? Wat is daarna het plan?
Huh? Waar heb je anders een aankoopmakelaar voor dan?!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:07 schreef Cathmar het volgende:
binnenval-vraag:
was ik heel naief te denken dat een aankoopmakelaar je ook helpt zoeken naar een woning? Of is dat idee heel erg ouderwets ofzo? Anyway... weer wat geleerd vandaag.
Wij willen echt niet in een enorm populaire regio gaan wonen of zo, maar het aanbod is om te huilen![]()
Makelaars volgen op socials. Eigen netwerk gebruiken.... meer tips nog?
Ik zal er morgen nog eens twee bellen. Snap wel dat ze geen aanbod kunnen toveren dat er niet is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:14 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Huh? Waar heb je anders een aankoopmakelaar voor dan?!
Dat is in principe waar je een aankoopmakelaar voor hebtquote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:07 schreef Cathmar het volgende:
binnenval-vraag:
was ik heel naief te denken dat een aankoopmakelaar je ook helpt zoeken naar een woning? Of is dat idee heel erg ouderwets ofzo? Anyway... weer wat geleerd vandaag.
Wij willen echt niet in een enorm populaire regio gaan wonen of zo, maar het aanbod is om te huilen![]()
Makelaars volgen op socials. Eigen netwerk gebruiken.... meer tips nog?
Nee klopt, maar het idee is dat zij juist aanbod zien, wat jij niet ziet tochquote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:17 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik zal er morgen nog eens twee bellen. Snap wel dat ze geen aanbod kunnen toveren dat er niet is.
Nou... niet helemaal.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:17 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik zal er morgen nog eens twee bellen. Snap wel dat ze geen aanbod kunnen toveren dat er niet is.
ah ja de briefjes! Ik overweeg alles. Zelfs het inschakelen van de kerk gemeenschap van mijn schoonoudersquote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou... niet helemaal.
Wij kregen bij ons oude huis wel eens een briefje in de bus van een makelaar die voor een klant specifiek in onze wijk zocht, een paar maanden later stond er ook een "aangekocht" bord van die makelaar in de tuin van een huis verderop, dat had ook nooit te koop gestaan.
Ook via school hoor je idd heel veel heel snel.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:25 schreef Cathmar het volgende:
Wij gaan anders eerst huren in de plaats van voorkeur ja. Heb vier kids op school dus netwerk gaat snel als ik er eenmaal ben.
Heel licht grijs?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Nou het heeft langer geduurd dan verwacht maar het appartement is eindelijk opgeleverd dus nu begint het klussen en over een dikke maand gaan we verhuizen.
De stukadoor gaat aan de slag maar daar komt natuurlijk ook gelijk weer bij dat we moeten gaan kiezen voor de kleur verf op de muren. In de woonkamer doen we voor nu gewoon wit. Maar hebben jullie nog wat tipsss naar wat voor kleur we het beste kunnen kijken in combinatie met een appartement waar heeeel veel licht binnen komt?
Na alle Ral 9010 Ral 9016 enz zie ik door de bomen ook niet echt het bos meer. Het plafond is al gespoten (spuitwerk wit). We houden absoluut niet van creme kleurige witte kleuren dus het mag wel echt mooi zuiver wit zijn, maar we zijn ook weer bang dat te wit weer te klinisch eruit gaat zien.
Jullie iets nuttigs hierover te zeggen?![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |