Ik denk dat het gejuich vooral voortkomt inderdaad uit irritatie over al die mensen die denken dat regels niet voor hen gelden. Dat mondkapje is dat tastbaarder dan stiekem toch afspreken met groepen vrienden en te dichtbij komen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 01:36 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Over de effectiviteit van mondkapjes is helemaal geen wetenschappelijke consensus dus jouw zwart/wit stelling is sowieso al nonsens. Fauci en het CDC zeggen juist dat cloth face coverings are one of the most powerful weapons we have to slow and stop the spread of the virus – particularly when used universally within a community setting.
Maar sowieso doet het er niet eens toe. Al werken ze maar voor 1%, je hebt je maar te houden aan de afspraken.
Die beveiliger hoort gewoon ontslagen te worden.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat het gejuich vooral voortkomt inderdaad uit irritatie over al die mensen die denken dat regels niet voor hen gelden. Dat mondkapje is dat tastbaarder dan stiekem toch afspreken met groepen vrienden en te dichtbij komen.
Nee joh, die man was verder ook vervelend. Het ging niet eens alleen om het mondkapje. Deze meneer winkelt daar ook regelmatig zonder broek.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Die beveiliger hoort gewoon ontslagen te worden.
Nog een symptoon van de ggz bezuinigingen...quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee joh, die man was verder ook vervelend. Het ging niet eens alleen om het mondkapje. Deze meneer winkelt daar ook regelmatig zonder broek.
Als ik daar klant zou zijn en zo'n halve gare stond daar in zijn tighty whities te schuimbekken, dan zou ik het prima vinden als ze hem eruit zetten en als hij dan als een peuter op de grond gaat liggen gillen slepen.
Daar ben ik ook bang voor. Degenen die dat op hun geweten hebben verdienen lange en harde straf.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nog een symptoon van de ggz bezuinigingen...
Op zich herken ik zulke gevallen wel. Maar het geweld moet wel binnen proporties blijven.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee joh, die man was verder ook vervelend. Het ging niet eens alleen om het mondkapje. Deze meneer winkelt daar ook regelmatig zonder broek.
Als ik daar klant zou zijn en zo'n halve gare stond daar in zijn tighty whities te schuimbekken, dan zou ik het prima vinden als ze hem eruit zetten en als hij dan als een peuter op de grond gaat liggen gillen slepen.
Dat geldt evengoed voor het gedrag van het winkelend publiek, en deze bokkenlul is blijkbaar een recidivist.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich herken ik zulke gevallen wel. Maar het geweld moet wel binnen proporties blijven.
En die mafkees mag het welquote:Op donderdag 17 december 2020 13:46 schreef junkiesietze het volgende:
Dit mag een beveiliger toch niet, die mag toch alleen de politie bellen?
Wat hierboven al aangehaald is veel van de zorg voor deze mensen is wegbezuinigd dus zullen we er voorlopig mee moeten leren leven.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat geldt evengoed voor het gedrag van het winkelend publiek, en deze bokkenlul is blijkbaar een recidivist.
quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:47 schreef klipper het volgende:
[..]
En die mafkees mag het wel![]()
We moeten eens stoppen met dat softe gedoe van aaah wat zielig, gedraag je je niet hup de harde hand erover.
We hebben het toch nog steeds over het filmpje waarin de man aan zijn benen naar buiten wordt gesleept? Dat vind ik binnen proportie. Hij wilde niet weg, moest weg, verzette zich door te gaan liggen, ging zo toch weg zonder dat het verder escaleerde. Er is niet geduwd, gescholden, geschopt en de politie hoefde er niet bij te komen. Opgelost.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich herken ik zulke gevallen wel. Maar het geweld moet wel binnen proporties blijven.
Nou daar ben ik het dan niet mee eens. Er lopen nogal wat mensen rond -buiten hun schuld- met de nodige problematiek. Die zijn ook gewoon "zielig" want niet compleet toerekeningsvatbaar. Tenzij er sprake is van gevaar voor het publiek hoef je daar echt niet met de harde hand over. Dit slepen zit op het randje (hij schijnt vervelend te zijn geweest zodanig dat hij weg moest uit de winkel) maar zo iemand verdient geen tikken of zo.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:47 schreef klipper het volgende:
[..]
En die mafkees mag het wel![]()
We moeten eens stoppen met dat softe gedoe van aaah wat zielig, gedraag je je niet hup de harde hand erover.
Opgelost is het natuurlijk niet. Deze overlastveroorzaker loopt gewoon nog steeds rond.quote:Op vrijdag 18 december 2020 13:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We hebben het toch nog steeds over het filmpje waarin de man aan zijn benen naar buiten wordt gesleept? Dat vind ik binnen proportie. Hij wilde niet weg, moest weg, verzette zich door te gaan liggen, ging zo toch weg zonder dat het verder escaleerde. Er is niet geduwd, gescholden, geschopt en de politie hoefde er niet bij te komen. Opgelost.
Nee dat klopt. Het is nu opgelost die dag voor de supermarkt en de klanten. Of deze meneer nu meer passende hulp krijgt betwijfel ik.quote:Op vrijdag 18 december 2020 13:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Opgelost is het natuurlijk niet. Deze overlastveroorzaker loopt gewoon nog steeds rond.
Dat deze persoon geen passende hulp krijgt is duidelijk. Het beleid van de politie en de handhaving is vaak om deze mensen boetes te geven zodat de instanties wellicht eens wakker worden of een beheerder.quote:Op vrijdag 18 december 2020 13:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee dat klopt. Het is nu opgelost die dag voor de supermarkt en de klanten. Of deze meneer nu meer passende hulp krijgt betwijfel ik.
quote:Op vrijdag 18 december 2020 13:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
We hebben het toch nog steeds over het filmpje waarin de man aan zijn benen naar buiten wordt gesleept? Dat vind ik binnen proportie. Hij wilde niet weg, moest weg, verzette zich door te gaan liggen, ging zo toch weg zonder dat het verder escaleerde. Er is niet geduwd, gescholden, geschopt en de politie hoefde er niet bij te komen. Opgelost.
Klopt. De politie heeft van het begin af aan aangegeven dat ze niet toegerust is om om te gaan met deze problematiek, heeft desondanks ingezet op opleiding op dit vlak maar het is dweilen met de kraan open vaak. In de praktijk zien ze een hoop van deze klanten regelmatig terug, ondanks al hun moeite om ze ergens naar binnen te krijgen voor gerichte zorg.quote:Op vrijdag 18 december 2020 13:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat deze persoon geen passende hulp krijgt is duidelijk. Het beleid van de politie en de handhaving is vaak om deze mensen boetes te geven zodat de instanties wellicht eens wakker worden of een beheerder.
Exact.quote:Op donderdag 17 december 2020 20:50 schreef n__n het volgende:
[..]
Irrelevant gejank wat wél door legitieme bronnen wordt erkent. Maar blijf wegkijken, binnen 10 jaar ga je janken en je afvragen hoe we dit lieten gebeuren. Nou, zo dus.
![]()
Ook zoiets waarvoor rutte verantwoordelijk is. De bezuinigingen op de ggz. Vooral tijdens zijn regeerperiode uitgevoerd.quote:Op vrijdag 18 december 2020 13:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt. De politie heeft van het begin af aan aangegeven dat ze niet toegerust is om om te gaan met deze problematiek, heeft desondanks ingezet op opleiding op dit vlak maar het is dweilen met de kraan open vaak. In de praktijk zien ze een hoop van deze klanten regelmatig terug, ondanks al hun moeite om ze ergens naar binnen te krijgen voor gerichte zorg.
Nee, dat was informatie, op grond waarvan mensen goed zouden kunnen beoordelen hoe ze zich moesten gedragen zodat die vrijheid verantwoord was.quote:Op vrijdag 18 december 2020 13:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
Je moet je afvragen of we het leven wat we hiervoor hadden ooit nog terug gegund krijgen door onze overheid 'die het beste met ons voor heeft'.
Het gemak waarmee het is weggegeven en het aantal mensen die nu zo fel eens zijn om iedereen die ook maar een beetje kritiek heeft te framen, leert mij dat blijkbaar vrijheid toch niet het belangrijkste goed was wat we hadden.
leg eens uit... ?quote:Op vrijdag 18 december 2020 13:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, dat was informatie, op grond waarvan mensen goed zouden kunnen beoordelen hoe ze zich moesten gedragen zodat die vrijheid verantwoord was.
Jij ziet het als 'mensen die enkel aan zichzelf denken', ik zie het als mensen die buiten het narratief van de reguliere media durven te denken en tot schokkende conclusies zijn gekomen die iedereen zouden moeten weten.quote:Op vrijdag 18 december 2020 11:22 schreef HSG het volgende:
[..]
Omdat mensen klaar zijn mensen die overal tegenaan moeten schoppen en alleen maar aan zichzelf denken.
Deze beveiliger deed zijn werk. Niets mis mee. Zeker als deze man structureel voor problemen zorgt.quote:Op vrijdag 18 december 2020 16:37 schreef n__n het volgende:
[..]
Jij ziet het als 'mensen die enkel aan zichzelf denken', ik zie het als mensen die buiten het narratief van de reguliere media durven te denken en tot schokkende conclusies zijn gekomen die iedereen zouden moeten weten.
En dat is zeg maar precies hoe mensen zoals ik erin staan. We willen het goede voor anderen en zijn er volledig van overtuigd dat kwaadwillenden (zie WEF, de VN en alles wat daarbij hoort) een heel ander systeem willen implementeren in de Westerse wereld onder de noemer 'The Great Reset', waarbij nieuwe technologieën, Al en massasurveillance en toekomstige 'pandemieën' het volk onder bedwang houden. Nog steeds denkt het gros dat je dat alleen van complotwebsites kunt halen, maar dit haal je vandaag de dag gewoon van de website van het WEF zelf. Maar dat is 'desinformatie' of mensen zoeken er niets kwaads achter. En dat mag, maar ga alsjeblieft niet zeggen dat mensen zoals 'wij' alleen aan onszelf denken, want dat is niet de situatie, ondanks dat velen dat (nog) niet erkennen.
Gek hequote:Op vrijdag 18 december 2020 16:59 schreef Cherni het volgende:
[..]
Deze beveiliger deed zijn werk. Niets mis mee. Zeker als deze man structureel voor problemen zorgt.
Maar wat mij ook opvalt is dat het hier zal gaan om een geestelijk ziek persoon die je zou moeten opvangen vanwege structurele problemen. Maar daar is behoorlijk op bezuinigd.
Dan valt mij het ook op dat hier op fok steeds meer mensen zijn met communistische ideeën. Die zullen zeker niet stilstaan bij een surveillance maatschappij. Sterker nog die vinden het een prima zaak. Het zijn over het algemeen ook personen met de alles verbieden oplossing. Zelfs al neem je het virus serieus en ontkent het niet maar als je spreekt over een reset zelfs dan hoor je schijnbaar bij de complotgekken terwijl zelfs het economisch forum het allemaal bespreekt(mainstream). Schijnbaar word nu iedereen afgeleid door het corona virus. Ik vind het best. Laat mij dan maar een complotgek zijn, ik verplaats mijn assets wel maar een veilige haven. Althans ik denk daar goed over na.
Tja, is deze website van het WEF een complotwebsite met fakenieuws dan?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |