abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196782686
Ik heb geen al te grote bedragen in accounts van 3 p2p sites. SamenInGeld in Nederland en 2 sites uit Letland: Estate Guru en Mintos. Aangezien dit goed loopt zou ik de bedragen willen uitbreiden maar ik vraag me wel af hoe ik mijn erfgenamen kan instrueren om te werk te gaan in geval van mijn vroegtijdig overlijden, je weet maar nooit, zo tenmidden van een pandemie met een dodelijk virus. Zouden zulke sites dan bereid zijn om het account over te dragen aan een erfgenaam indien ze daar de nodige bewijzen van een notaris van toegestuurd krijgen? Of hoe zou zo iets in zijn werk gaan?
pi_196782882
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 12:58 schreef Blaheen het volgende:
Ik heb geen al te grote bedragen in accounts van 3 p2p sites. SamenInGeld in Nederland en 2 sites uit Letland: Estate Guru en Mintos. Aangezien dit goed loopt zou ik de bedragen willen uitbreiden maar ik vraag me wel af hoe ik mijn erfgenamen kan instrueren om te werk te gaan in geval van mijn vroegtijdig overlijden, je weet maar nooit, zo tenmidden van een pandemie met een dodelijk virus. Zouden zulke sites dan bereid zijn om het account over te dragen aan een erfgenaam indien ze daar de nodige bewijzen van een notaris van toegestuurd krijgen? Of hoe zou zo iets in zijn werk gaan?
Maak je geen zorgen, SamenInGeld, Estate Guru en Mintos zijn zulke slechte investeringen dat ze door de Corona finaal over de kop gaan. Beter haal je je geld daar zo snel mogelijk vandaan!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_196784158
Acte van overlijden plus trouwboekje.

Misschien lukt het daarmee anders naar de notaris voor een verklaring van erfrecht aanvragen.

Daarmee moet het lukken.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_196785127
Sla je credentials op in een wachtwoord manager en zorg dat je erfgenamen daarbij kunnen, op het moment dat je komt te overlijden. Moet je alleen even vastleggen hoe dat ze toegang krijgen tot die login daarvan, maar dat kan je als je het heel officieel wil doen vast via een notaris regelen.
Ik ben niet gek, jullie zijn allemaal te normaal.
pi_196785164
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 13:07 schreef blomke het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, SamenInGeld, Estate Guru en Mintos zijn zulke slechte investeringen dat ze door de Corona finaal over de kop gaan. Beter haal je je geld daar zo snel mogelijk vandaan!
onzin
pi_196785198
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 13:07 schreef blomke het volgende:

[..]

Zou je dit dit nader kunnen toelichten. Met name m.b.t SamenInGeld. Bij voorbaat dank.
pi_196785561
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 12:58 schreef Blaheen het volgende:
Maak een lijst met instellingen die nabestaanden kunnen contacten na jouw overlijden. Dan moet het goed komen.
pi_196798351
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 14:53 schreef 7dave het volgende:

[..]

Zou je dit dit nader kunnen toelichten. Met name m.b.t SamenInGeld. Bij voorbaat dank.
Bij sameningeld zie ik alleen maar Hassans en Serkans die vage appartementen flippen :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:48:25 #9
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_196799059
Eenvoudige oplossing is natuurlijk de credentials van die sites ergens opslaan waar de nabestaanden die kunnen vinden. Echter als die de zaak leeg halen na je dood is dat technisch gezien een soort van cybercrime of diefstal (das voor de juridische haarklovers om te beslissen)

Technisch correcte oplossing is dat de nabestaanden eerst een verklaring van erfrecht regelen die aangeeft dat zij mogen handelen in naam van de overledene. Daarmee benaderen de erfgenamen het platform en deze zal dan de zaken over moeten dragen aan de erfgenamen. Zo gaat het met vele zaken, en online platforms zouden ook zo deze platformen moeten werken. Wat wel helpt is als er bepaalde dingen wel bekend zijn bij de erfgenamen, zoals rekeningnummers en naam waaronder het staat e.d.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_196825177
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 09:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bij sameningeld zie ik alleen maar Hassans en Serkans die vage appartementen flippen :')
Haha Toch fijn dat het kan. Banken zijn helaas erg conservatief.
pi_196825224
quote:

[..]

Alles op basis van hypothecaire zekerheid, dus wat maakt het uit.
pi_196825741
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:48 schreef HMS het volgende:
Eenvoudige oplossing is natuurlijk de credentials van die sites ergens opslaan waar de nabestaanden die kunnen vinden. Echter als die de zaak leeg halen na je dood is dat technisch gezien een soort van cybercrime of diefstal (das voor de juridische haarklovers om te beslissen)

Technisch correcte oplossing is dat de nabestaanden eerst een verklaring van erfrecht regelen die aangeeft dat zij mogen handelen in naam van de overledene. Daarmee benaderen de erfgenamen het platform en deze zal dan de zaken over moeten dragen aan de erfgenamen. Zo gaat het met vele zaken, en online platforms zouden ook zo deze platformen moeten werken. Wat wel helpt is als er bepaalde dingen wel bekend zijn bij de erfgenamen, zoals rekeningnummers en naam waaronder het staat e.d.
Als je het eigendom hebt geërfd, is er niet meer sprake van strafbaar gedrag. Het is immers je eigendom. Aangaande je "hoe het netter zou zijn" klopt, maar die gok neem ik liever niet haha
pi_196836404
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:46 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Alles op basis van hypothecaire zekerheid, dus wat maakt het uit.
Woningen worden boven de marktprijs aangekocht, worden verhuurd tegen een prijs waar je u tegen zegt.

De woningmarkt hoeft maar wat te dippen en de woningen staan onder water.
  zondag 20 december 2020 @ 11:06:01 #14
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_196837223
Een manier is ook:

Ik neem aan dat de uitbetaling van de investeringen op een tegenrekening komen? Die tegenrekening zal op naam van de erfgenamen komen en open blijven staan totdat alle investeringen zijn uitbetaalt. Dat kan dus zo nog 10 jaar doorlopen. Het platform zelf zou helemaal niet hoeven te weten dat je dood bent.

Bij sameningeld komen bij overlijden de openstaande gelden ten goede aan sameningeld (kleine lettertjes).
pi_196837633
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 09:58 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Woningen worden boven de marktprijs aangekocht, worden verhuurd tegen een prijs waar je u tegen zegt.

Een goed deel van deze woningen is dit gewoon de marktprijs? Dat jij hem te hoog vind maakt hem niet ineens geen marktprijs meer 😂

quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 11:06 schreef RamboDirk het volgende:
Een manier is ook:

Ik neem aan dat de uitbetaling van de investeringen op een tegenrekening komen? Die tegenrekening zal op naam van de erfgenamen komen en open blijven staan totdat alle investeringen zijn uitbetaalt. Dat kan dus zo nog 10 jaar doorlopen. Het platform zelf zou helemaal niet hoeven te weten dat je dood bent.

Bij sameningeld komen bij overlijden de openstaande gelden ten goede aan sameningeld (kleine lettertjes).
Des te meer reden het ze niet te zeggen dus,wilde hij investeerders voorwaarden opzoeken. Nergens een handig linkje hè 😂
pi_196837866
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 09:58 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Er is een mogelijkheid om op basis van 50% van de woningwaarde te investeren. Hierbij loop je nauwelijks risico. Wanneer je in het 80-100%-deel investeert, loop je wel veel risico. Dit wordt gedekt door een hogere rente
pi_196837934
quote:
Waar heb je dit gevonden? Wil je het artikel hierover posten?

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 20-12-2020 12:35:55 ]
pi_196838734
quote:

In welke kleine lettertjes staat dit precies?
pi_196841215
Ik hoor ook graag waar dat in de kleine lettertjes staat bij SIG want ik heb ze een email gestuurd met mijn erfenis-vraag en toen werd ik teruggebeld door een medewerker die me zei dat dit geen probleem zou zijn en dat met papieren van de notaris de erfgenamen het account konden overnemen maar als de werkelijkheid anders is, dan is mijn vertrouwen wel kwijt.
pi_196842867
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 14:17 schreef Blaheen het volgende:
Ik hoor ook graag waar dat in de kleine lettertjes staat bij SIG want ik heb ze een email gestuurd met mijn erfenis-vraag en toen werd ik teruggebeld door een medewerker die me zei dat dit geen probleem zou zijn en dat met papieren van de notaris de erfgenamen het account konden overnemen maar als de werkelijkheid anders is, dan is mijn vertrouwen wel kwijt.
Ik vraag me wel af waar het geld blijft als erfgenamen niet actief sameningeld benaderen. Er is geen actieve betaling vanuit het platform bij een afronding van een project of inactiviteit.

Ik zou liever zien dat na 6 maanden inactiviteit het saldo op het Wallet naar de tegenrekening wordt overgemaakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 20-12-2020 15:44:54 ]
pi_196844078
quote:

[..]

Mooi toch drugsgeld omzetten in onroerend goed lekker makkelijk wassen met dat p2p systeem.
pi_196844167
quote:
17s.gif Op zondag 20 december 2020 16:26 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Mooi toch drugsgeld omzetten in onroerend goed lekker makkelijk wassen met dat p2p systeem.
Komt gewoon een notaris aan de pas bij de aankoop
pi_196844208
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

En alle notarissen zijn heilig? :D

Ja ze kunnen uit hun ambt gezet worden daarom zijn ze net voor hun pensioen wel in voor wat vage handelingen te ondertekenen voor wat cash geld.
pi_196844547
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:31 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

En alle notarissen zijn heilig? :D

Ja ze kunnen uit hun ambt gezet worden daarom zijn ze net voor hun pensioen wel in voor wat vage handelingen te ondertekenen voor wat cash geld.
Er zitten meer gevolgen aan dan enkel uit het ambt gezet. Maar nee, niet iedereen is onfeilbaar. Maar deze doelgroep is gemiddeld niet de kwetsbare doelgroep die voor rare zaken in is.

Waarbij de notaris trouwens 0 te maken heeft met "drugsgeld" in deze, immers het moet al op de bank staan om iemand te betalen . Maar leuk dat je een racist bent en dit kan beoordelen op basis van een naam.
pi_196844693
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 16:47 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Er zitten meer gevolgen aan dan enkel uit het ambt gezet. Maar nee, niet iedereen is onfeilbaar. Maar deze doelgroep is gemiddeld niet de kwetsbare doelgroep die voor rare zaken in is.

Waarbij de notaris trouwens 0 te maken heeft met "drugsgeld" in deze, immers het moet al op de bank staan om iemand te betalen . Maar leuk dat je een racist bent en dit kan beoordelen op basis van een naam.
Ik ben slechts statistisch bezig leuk dat jij dat racistisch vind op basis van je onderbuik.
pi_196845724
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Deze discussie is natuurlijk redelijk off topic hierzo. Maar de route zou zo maar kunnen zijn: koop een klein pandje > creëer hoge "huurinkomsten" uit dit pand > koop hiermee een volgend pand > wash-rinse-repeat.

Wellicht zit ik er naast, maar waar komt al dat geld van die snelgroeiende nieuwbakken vastgoed beleggers vandaan vraag ik mij wel eens af.
pi_196846379
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:37 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Deze discussie is natuurlijk redelijk off topic hierzo. Maar de route zou zo maar kunnen zijn: koop een klein pandje > creëer hoge "huurinkomsten" uit dit pand > koop hiermee een volgend pand > wash-rinse-repeat.

Wellicht zit ik er naast, maar waar komt al dat geld van die snelgroeiende nieuwbakken vastgoed beleggers vandaan vraag ik mij wel eens af.
Panden worden bijna altijd 100% gefinancieerd door derden.
pi_196846380
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 17:37 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Je hoeft niet zo veel eigen vermogen te steken in sig. Op een gegeven moment heb je een sneeuwbal als je er naast ook nog een goede baan hebt 🤷‍♂️
pi_196846958
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 11:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Een goed deel van deze woningen is dit gewoon de marktprijs? Dat jij hem te hoog vind maakt hem niet ineens geen marktprijs meer 😂
[..]

Des te meer reden het ze niet te zeggen dus,wilde hij investeerders voorwaarden opzoeken. Nergens een handig linkje hè 😂
Tsja als jij 15% boven de vraagprijs de marktprijs noemt, prima.
  maandag 21 december 2020 @ 10:19:00 #30
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_196856735
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 19:11 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Als je het eigendom hebt geërfd, is er niet meer sprake van strafbaar gedrag. Het is immers je eigendom. Aangaande je "hoe het netter zou zijn" klopt, maar die gok neem ik liever niet haha
Ehm, technisch gezien is het niet jouw eigendom direct. je hebt er wel recht op, maar dat betekent niet dat je het je dan altijd maar zo mag toe-eigenen. Daar zit juridisch wel een verschil.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  maandag 21 december 2020 @ 10:48:57 #31
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_196857185
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 14:49 schreef Hamergek het volgende:
Sla je credentials op in een wachtwoord manager en zorg dat je erfgenamen daarbij kunnen, op het moment dat je komt te overlijden. Moet je alleen even vastleggen hoe dat ze toegang krijgen tot die login daarvan, maar dat kan je als je het heel officieel wil doen vast via een notaris regelen.
Mailtje maken met alle benodigde informatie en uitgesteld versturen (instellen op 3 / 6 maanden) en in je agenda zetten wanneer je nog leeft dat je dat mailtje nogmaals 3 /6 maanden uitstelt.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_196857515
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 10:19 schreef HMS het volgende:

[..]

Ehm, technisch gezien is het niet jouw eigendom direct. je hebt er wel recht op, maar dat betekent niet dat je het je dan altijd maar zo mag toe-eigenen. Daar zit juridisch wel een verschil.
Ik zei niet voor niets, als je het geërfd hebt. Dan is dat proces al geweest. Immers voor die tijd heb je niets geërfd maar heb je een erfrecht.
pi_196858017
quote:
5s.gif Op maandag 21 december 2020 10:48 schreef Its_Muppet het volgende:

[..]

Mailtje maken met alle benodigde informatie en uitgesteld versturen (instellen op 3 / 6 maanden) en in je agenda zetten wanneer je nog leeft dat je dat mailtje nogmaals 3 /6 maanden uitstelt.
Dan moet je familie niet je account opzeggen.
  maandag 21 december 2020 @ 12:38:30 #34
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_196859376
Enige juiste antwoord kan hier zijn, bij de notaris in een testament, zodra er meer dan 1 erfgenaam is. Alleen de persoon die de erfenis afhandelt zou dan bij deze middelen, financieel of anders, moeten kunnen.

Bij 1 erfgenaam is het ergens opschrijven van de wachtwoorden/informatie genoeg, maar ook hier is een testament bij een notaris eigenlijk wel gewenst. Dan weet je zeker dat de informatie bij je erfgenaam komt. Bij meer erfgenamen moet er verdeeld worden en is het geheel lastiger als er 1 persoon, al dan niet de persoon die de erfenis afhandeld, erbij kan.

Als het goed is hebben de sites waarin je je geld hebt gestopt zich te houden aan bepaalde financiele regels van het land waarin ze gevestigd zijn, en de landen waarin ze officieel zaken doen (das ook nog wel iets wat leuk kan worden, als je er eigenlijk als NL persoon niet op mag investeren). Dan kunnen ze vast ook aangeven hoe in dit geval te handelen. Kunnen ze dat niet, dan zou ik zsm alle centjes ervanaf halen.
Dum de dum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')