Ja hallo, ik ben geen voorstander van rationeel denken als dat in mijn nadeel is.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:46 schreef Anton91 het volgende:
Dus eigenlijk is het maar goed dat je geen contact hebt gehad met de bezorger anders was hij/zij misschien ook wel besmet geraakt
Iemand die bij je woont terwijl je positief bent getest en dus ook in quarantaine moet of iemand die je je id kaart geeft terwijl je ziek bent? Goed plan verder wel voor een e-reader.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:49 schreef herverwijderd het volgende:
Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, kan je iemand anders machtigen om het op te gaan halen.
Optie 2 dan he, ik ga er maar even vanuit dat TS alleen woont. Ongetwijfeld kan je op een veilige manier een scan of kopie ID bij iemand krijgen, ook als je test positief was.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Iemand die bij je woont terwijl je positief bent getest en dus ook in quarantaine moet of iemand die je je id kaart geeft terwijl je ziek bent? Goed plan verder wel voor een e-reader.
Maar iedereen is aan het werk nu, dus ik moet sowieso tot morgen wachten.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:53 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Optie 2 dan he, ik ga er maar even vanuit dat TS alleen woont. Ongetwijfeld kan je op een veilige manier een scan of kopie ID bij iemand krijgen, ook als je test positief was.
quote:Op donderdag 17 december 2020 10:55 schreef Fugue het volgende:
Waar woon je TS, dan haal ik hem wel even
Op mijn werk. Vergaderen in een klein hokje was achteraf niet heel slim.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:14 schreef Questular het volgende:
Beterschap, enig idee waar je corona hebt opgelopen?
Iedereen hield zeker wel 1.5 meter afstand?quote:Op donderdag 17 december 2020 11:16 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Op mijn werk. Vergaderen in een klein hokje was achteraf niet heel slim.
Dat wel.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Iedereen hield zeker wel 1.5 meter afstand?
Bevestigd wel een beetje het beeld wat ik heb over corona en dat we op de verkeerde punten focussen. Mensen die denken dat ze veilig zijn want ze wassen toch hun handen met alcoholquote:
Wat let je omdat, naast de rest van de adviezen, ook niet te doen waar je komt?quote:Op donderdag 17 december 2020 11:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Bevestigd wel een beetje het beeld wat ik heb over corona en dat we op de verkeerde punten focussen. Mensen die denken dat ze veilig zijn want ze wassen toch hun handen met alcohol![]()
Simpele adviezen als raampjes open of de afzuigkap in de keuken aan lijkt mij waardevoller.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet jezelf ook wekelijks inwendig reinigen met overvloedig veel alcohol. Corona komt er hier niet in.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Bevestigd wel een beetje het beeld wat ik heb over corona en dat we op de verkeerde punten focussen. Mensen die denken dat ze veilig zijn want ze wassen toch hun handen met alcohol![]()
Simpele adviezen als raampjes open of de afzuigkap in de keuken aan lijkt mij waardevoller.
Doe ik ook wel, maar ik ga het verschil niet maken in deze crisis. Als dit duidelijk zou zijn geweest en de besmettingen wat beheersbaarder zouden blijven hadden we niet nog een keer in lockdown hoeven gaan.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:29 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Wat let je omdat, naast de rest van de adviezen, ook niet te doen waar je komt?
Dat ben ik niet met je eens. Een beetje frisse lucht her en der zal best helpen. Het gedrag van een grote groep mensen die de overige basisregels overtreedt en gebrek aan handhaving is eerder debet aan deze lockdown.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Doe ik ook wel, maar ik ga het verschil niet maken in deze crisis. Als dit duidelijk zou zijn geweest en de besmettingen wat beheersbaarder zouden blijven hadden we niet nog een keer in lockdown hoeven gaan.
Je hebt nu wel ruim de tijd om je beklag bij DHL te doen om te zorgen dat ze het wel goed leveren.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:43 schreef JochemSjakie het volgende:
Afgelopen vrijdag heb ik een e-reader besteld. Deze zou door DHL () bezorgd worden. Echter hebben deze fijne mensen van DHL al 2x besloten dat ik niet thuis was, terwijl ik als een ware autist 6x per minuut kijk of DHL al aan de deur staat en dus wel thuis was. Nu hebben ze het dus naar een ophaalpunt gebracht.
Echter ben ik vanochtend positief getest en mag ik hem dus niet ophalen. Iedereen die hem voor me op zou kunnen halen is aan het werk.
Klacht: zielig zijn zonder e-reader
Steun mij in deze zware en donkere tijden
Volgens mij is het advies ook om goed te ventileren. Tenminste, in het bericht van de GGD stond dat. Normaal gesproken doen we dat ook flink, alleen nu gewoon straalvergeten.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
We hoeven het er ook niet over eens te zijn, maar RIVM geeft zelf al aan dat ze niet weten of aerosolen verantwoordelijk zijn voor verspreiding.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:39 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Een beetje frisse lucht her en der zal best helpen. Het gedrag van een grote groep mensen die de overige basisregels overtreedt en gebrek aan handhaving is eerder debet aan deze lockdown.
In België was een week twee geleden ook een sinterklaas die langs een verzorgingshuis ging. Bleef op 1.5 meter afstand, droeg een mondkapje (oke had een baard maar moet de grote druppels toch zeker tegen houden) maar heeft ondertussen wel 75 mensen besmet.quote:Het is op dit moment niet duidelijk of de kleine druppels (aerosolen) die in de lucht blijven hangen een rol spelen bij de verspreiding van het nieuwe coronavirus. Mochten ze een rol spelen in de verspreiding, dan is dit een minder belangrijke verspreidingsroute dan van de grotere druppels. Het beeld van de verspreiding van het coronavirus is hetzelfde als dat van andere virussen die door grote druppels worden overgedragen.
quote:Op donderdag 17 december 2020 11:34 schreef okselzweet het volgende:
Jeemineetje TS, wat onwijs vervelend!! Hopelijk komt alles weer goed!
Tegenwoordig hebben banken trouwens een app! Vaak kun je via de app ook een QR code scannen als je on-line iets wil aanschaffen! Misschien heb je wat aan deze tip TSBedankt voor de tip, maar wat heeft dat met mijn verhaal te maken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja eigenlijk niet zo veel haha! Maar dan kun je in elk geval nog wat zonder je E-reader, snap je?quote:Op donderdag 17 december 2020 11:53 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, maar wat heeft dat met mijn verhaal te maken?
Een e-reader om boeken te lezen, niet om bij de bank in te loggenquote:Op donderdag 17 december 2020 11:55 schreef okselzweet het volgende:
[..]
Ja eigenlijk niet zo veel haha! Maar dan kun je in elk geval nog wat zonder je E-reader, snap je?
Oh ja hihi! Ik ben nog niet helemaal wakker denk ik haha!quote:Op donderdag 17 december 2020 11:55 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Een e-reader om boeken te lezen, niet om bij de bank in te loggen
Ik ben ook niet tegen maatregelen op aerosol gebied hoor. Maar zeer zeker ook voor de maatregelen waar we al sinds maart mee moeten dealen en waar een groot deel zich niet aan houdt.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
We hoeven het er ook niet over eens te zijn, maar RIVM geeft zelf al aan dat ze niet weten of aerosolen verantwoordelijk zijn voor verspreiding.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/verspreiding
[..]
In België was een week twee geleden ook een sinterklaas die langs een verzorgingshuis ging. Bleef op 1.5 meter afstand, droeg een mondkapje (oke had een baard maar moet de grote druppels toch zeker tegen houden) maar heeft ondertussen wel 75 mensen besmet.
https://www.hln.be/mol/ve(...)-op-bezoek~a7dd3d82/
Heb jij contact met je bezorger dan? Ze zetten het hier voor de deur, bellen aan en lopen terug naar de auto. En wanneer mijn deur open zwaait trappen ze het gas pedaal in en zijn ze weg.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:46 schreef Anton91 het volgende:
Dus eigenlijk is het maar goed dat je geen contact hebt gehad met de bezorger anders was hij/zij misschien ook wel besmet geraakt
Hier geven ze het mij altijd persoonlijk aanquote:Op vrijdag 18 december 2020 10:15 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Heb jij contact met je bezorger dan? Ze zetten het hier voor de deur, bellen aan en lopen terug naar de auto. En wanneer mijn deur open zwaait trappen ze het gas pedaal in en zijn ze weg.
Ik heb die downie tegenwoordig in mijn blocklijst staan, beste keuze ooit.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:11 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
World War Z
En @:Aiciu herhaal hier je PM eens als je een echte man bent? Of ben je gewoon een lafbekje?
Beter een boomer dan een kansloos forumtrolletje.quote:
Sorryquote:Op vrijdag 18 december 2020 12:50 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Beter een boomer dan een kansloos forumtrolletje.
Hier een recent voobeeld.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:00 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik ben ook niet tegen maatregelen op aerosol gebied hoor. Maar zeer zeker ook voor de maatregelen waar we al sinds maart mee moeten dealen en waar een groot deel zich niet aan houdt.
Grote ophef natuurlijk, maar dit gebeurd net zo goed in grote hoeveelheden bij mensen thuis. Niet voor niets is dat een van de grote corona brandhaarden.quote:Van Ranst wijt besmettingen in Mol niet aan superverspreider maar aan ‘slechte ventilatie’
In Mol hebben 61 bewoners en 14 medewerkers van wzc Hemelrijck positief getest op het nieuwe coronavirus. Er wordt gewezen naar een bezoek van Sinterklaas als oorzaak. ‘Maar dat is te veel voor een superverspreider’, zegt viroloog Marc Van Ranst.
Nu alle testresultaten van bewoners en verzorgers binnen zijn, blijkt de besmettingsgraad in het woonzorgcentrum van Mol nog groter. Naast de 61 bewoners zijn ook 14 personeelsleden besmet. De burgemeester van Mol Wim Caeyers (CD&V) heeft dat cijfer bekendgemaakt na een vergadering van de gemeentelijke crisiscel zondag.
De besmettingen komen er na de Sinterklaasactiviteit waarbij een superverspreider betrokken zou geweest zijn – de man die Sinterklaas speelde testte enkele dagen na het bezoek positief. ‘Van alle bewoners en medewerkers hebben we nu de resultaten’, zegt Caeyers. ‘De mensen die negatief waren, zullen nu wekelijks opnieuw worden getest.’
Volgens de burgemeester stellen de besmette personen in het woonzorgcentrum het voorlopig relatief goed. ‘Bij de meerderheid zijn er geen tot matige symptomen. Eén persoon krijgt wel ondersteuning met zuurstof.’ De komende week is cruciaal, zegt Caeyers. ‘Dit is nog niet het moment voor hoera-boodschappen. De situatie kan de komende dagen nog volledig omslaan.’
Betere ventilatie nodig
In De zevende dag heeft viroloog Marc Van Ranst de rol van de superverspreider in het bewuste woonzorgcentrum in twijfel getrokken. Van Ranst wijt de besmettingen eerder aan slechte ventilatie. ‘Zelfs voor een superverspreider zijn dit te veel besmettingen in één keer’, zegt hij. Behalve voor betere ventilatie pleit hij voor het gebruik van CO2-meters. Hij draagt er altijd zelf eentje bij zich.
Toch vindt ook Van Ranst het bezoekje van de sint aan het woonzorgcentrum een ‘dom idee’. Burgemeester Caeyers noemde het evenement eerder al ‘totaal onverantwoord’. Ook familieleden van de bewoners reageerden zaterdag onthutst op het nieuws. Ze verwijten de directie onverantwoord gedrag. Volgens de woordvoerder van de zorggroep Armonea is de sint enkel in de gemeenschappelijke ruimtes geweest, droeg hij steeds een mondmasker en heeft hij nooit zelf cadeautjes uitgedeeld. Er zouden wel medewerkers verkleed als Zwarte Piet op de kamers van de bewoners geweest zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |