abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196774879
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196774936
quote:
Allemaal al een Plan B in werking gesteld? ;)
Bij tot nu toe niet nodig. Ik heb corona gehad, maar nog steeds last van geur/smaakverlies. En dan is eten opeens heel saai. Enige voordeel is dat ik afval terwijl ik er nu geen moeite voor hoef te doen. _O-
Maar hoop dat het snel weer weg is.
  donderdag 17 december 2020 @ 07:12:10 #3
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_196778400
Ik blijf eten zoals ik eet.
Er zijn wel online trainingen van de boksschool, maar dat is 19:00 live. Precies wanneer de kinderen naar bed gaan. In het weekend om 10:00, dus even kijken of ik die kan volgen (sowieso weet ik niet of het met bokszak moet, want die heb ik niet)
Verder heb ik een proefabonnement op les Mills en doe ik daar 2x per week een bodypump lesje. Die kan ik blijven doen + nog extra lesjes zoals combat, steps, etc.
pi_196779690
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:07 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Bij tot nu toe niet nodig. Ik heb corona gehad, maar nog steeds last van geur/smaakverlies. En dan is eten opeens heel saai. Enige voordeel is dat ik afval terwijl ik er nu geen moeite voor hoef te doen. _O-
Maar hoop dat het snel weer weg is.
Jakkes :X Sterkte met je herstel!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196790402
@minilot moest opeens aan jou denken, hoe gaat het vasten? Krijg je het wat onder de knie?
pi_196791103
Helaas voorlopig niet zwemmen, probeer het te compenseren door 15.000 stappen per dag te doen (wat gemiddeld lukt), eten gaat nog steeds prima, ontbijt/lunch met yoghurt en muesli, s'avonds redelijk normaaal eten, maar mijd vette sauzen. Overdag eet ik soms nog een klein restje van de avond ervoor of anders een paaar crackers met licht beleg, daarnaast nu bijna een maand geen alcohol of fris gedronken.

Qua afvallen gaat het volgens plan, ik ben eigenlijk pas sinds vorige week donderdag begonnen met wegen.

Gestart met 115.4 nu 111.8, moet zeggen dat ik voor dat ik gewogen had al een kilo of 3 ben afgevallen.

Doel is om volgende week donderdag zo rond de 108 te zijn, en begin februari onder de 100, uiteraard op een sportieve en gezonde manier.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196876143
Wat is het rustig hier! Heeft iedereen het even op on hold gezet met de feestdagen in zicht? ;)

Ik ben nog steeds bezig, gaat gestaag omlaag. Heb mijn "strategie" iets gewijzigd en die lijkt heel goed te werken (niet meer zo extreem mijn eten in de gaten houden maar wel netjes, verplicht aantal stappen per dag (opgelegd door mezelf ;) ) maar niet meer MOETEN sporten, grotendeels vegetarisch geworden).

Kerst lijkt nu redelijk gezond uit te vallen aangezien we alle dagen thuis avondeten (en ik ben geen grote snoeper en zo, dat scheelt) - lunch is alleen ergens anders en 1x ontbijt. Wel vlees want dat willen ze hier in het gezin graag. En hoewel ze het geen probleem vinden om vaak mee te gaan in mijn vegetarische eten, is kerst nog even een te grote stap. Wie weet volgens jaar ;)

Volgende stap is toch weer wat meer gaan sporten, nu weer alles buiten huis stil ligt. Heb nog steeds een abonnement op fitchannel dus daar moet ik toch wat mee gaan doen :)
pi_196876401
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 08:50 schreef MeisPluis het volgende:
Wat is het rustig hier! Heeft iedereen het even op on hold gezet met de feestdagen in zicht? ;)
Bij mij ging het al wat langer niet goed. Maar vanaf 1 januari wel echt weer even streng, want ik wil me wel weer beter voelen. Met de feestdagen is het een kansloze missie om nu te beginnen. Sowieso vind ik het wel lastig, ik heb vakantie, maar behalve door lekker te eten, weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik kan doen om het ook even leuk te maken met de lockdown.
pi_196876493
Hier nog steeds stabiel :) Voor Kerst wel allemaal lekkere dingen in huis gehaald, voornamelijk gebak en snacks, niet eens zozeer diner. Kind wou pannenkoeken :')
Dagelijks 2x een kwartier op de hometrainer en proberen elke dag te wandelen. Zo kom ik wel op een gemiddelde 10k stappen per dag.
pi_196876587
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 09:14 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bij mij ging het al wat langer niet goed. Maar vanaf 1 januari wel echt weer even streng, want ik wil me wel weer beter voelen. Met de feestdagen is het een kansloze missie om nu te beginnen. Sowieso vind ik het wel lastig, ik heb vakantie, maar behalve door lekker te eten, weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik kan doen om het ook even leuk te maken met de lockdown.
Voor mij is dit juist de tijd om nieuwe recepten uit te proberen (de gezondere dan ;) ) die me heel lekker lijken - misschien een idee? Die neem ik dan weer op in mijn weekmenu's vanaf januari. Dingen die heel lekker lijken maar lang duren of waar ik even goed voor moet zitten om ze te vertalen of zo. Ik had deze bijvoorbeeld vorige week: https://ottolenghi.co.uk/recipes/roast-vegetable-tart . Echt echt echt heel erg lekker (volgende keer pak ik wel gewoon een paprika uit pot) en nemen we op in ons standaard receptenlijstje. Ik hoop er zo nog een aantal meer te vinden.
Wij (ik eigenlijk) ga steeds meer naar vegetarisch en veganistisch, dus daarvoor ben ik op zoek naar steeds nieuwe recepten die de vleeseters bij mij ook lekker vinden.
pi_196876675
Nah, ik weet al prima hoe ik vanaf januari weer ga eten en dat is juist gewoon saai en simpel. Ik gebruik dit moment vooral om nog even te eten wat ik straks niet meer ga eten. Dus lekker ontbijten met een croissant en 's avonds nog een toetje. :9 Zolang het niet doorslaat naar helemaal hersenloos vreten, ben ik daar helemaal blij mee. Ik heb gewoon geaccepteerd dat dit voor mij niet het moment is om bezig te zijn met gezond eten. Gematigd eten, dat is even voldoende.
pi_196876764
Ik probeer een beetje uit de dieetmodus te komen en te eten volgens deze principes: veel groente/fruit, volkoren producten, voeden ipv vullen. Verder heel goed etiketten lezen om zo onbewerkt mogelijk te eten, en echt te genieten van de lekkere dingen waar ik bewust voor kies. Ik vind het een handig methode, hoewel ze de laatste tijd wel influencer neigingen krijgt (promoten van producten die maar matig gerelateerd zijn aan gezond eten) en ik niks met kinderen heb. Maar als je dat negeert komen er veel nuttige dingen langs.
pi_196876788
Wel een toffe stap om naar vega(n) te gaan trouwens. Hopelijk kun je lekkere recepten vinden. Vegetarisch eten was mijn goede voornemen van vorig jaar, nu dus bijna een jaar. Het heeft me soms echt wel geholpen met gezonder eten. Gewoon omdat je toch wat beperkter bent in je keuzes. Dat helpt op de momenten dat je op een feestje bent (ooit, misschien weer) of dat je naar thuisbezorgd kijkt en geen zin hebt in de standaard pizza.

Ik twijfelde om als nieuw goed voornemen meer richting vegan te gaan. Maar het is nu toch even niet het juiste moment om m'n voeding meer om te gooien. Ik hou het liever even stabiel zonder me teveel te moeten verdiepen in hoe en wat ik precies eet om wel aan de juiste waarden te komen.
pi_196876804
Vooral dat vegan-kaas gewoon echt niet zo lekker is als echte kaas helpt wel vind ik. Helaas.
pi_196879521
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 09:44 schreef Tuindier het volgende:
Ik probeer een beetje uit de dieetmodus te komen en te eten volgens deze principes: veel groente/fruit, volkoren producten, voeden ipv vullen. Verder heel goed etiketten lezen om zo onbewerkt mogelijk te eten, en echt te genieten van de lekkere dingen waar ik bewust voor kies. Ik vind het een handig methode, hoewel ze de laatste tijd wel influencer neigingen krijgt (promoten van producten die maar matig gerelateerd zijn aan gezond eten) en ik niks met kinderen heb. Maar als je dat negeert komen er veel nuttige dingen langs.
Ik ben me nu in aan het lezen in de DailyDozen, maar in basis zijn heel veel van die dingen hetzelfde met andere gezonde eetwijzen (ook die van de voedsel piramide) - veel groente en fruit, peulvruchten, volkoren producten. Ik merk alleen dat veel recepten die ik van de DailyDozen vind, me helemaal niet aanstaan (saai of gewoon niet lekker) of veel te weinig in verschillende categorieën vallen (ik denk dat ik dat beter kan ;) ). Daarom ben ik zelf aan het experimenteren (en dus bezig met het nadenken over een blog die ik wil starten) met recepten die ik aanpas.
Overigens zeggen zij dat je echt niet 100% vegan moet worden (Wel heel goed als je dat zou doen) maar dat je het beste wel de richtlijnen kunt volgen in je eetpatroon. Als je dat dan aanvult om vegetarisch of vlees te eten moet je lekker zelf weten ;)
pi_196879597
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 09:47 schreef Myraela het volgende:
Wel een toffe stap om naar vega(n) te gaan trouwens. Hopelijk kun je lekkere recepten vinden. Vegetarisch eten was mijn goede voornemen van vorig jaar, nu dus bijna een jaar. Het heeft me soms echt wel geholpen met gezonder eten. Gewoon omdat je toch wat beperkter bent in je keuzes. Dat helpt op de momenten dat je op een feestje bent (ooit, misschien weer) of dat je naar thuisbezorgd kijkt en geen zin hebt in de standaard pizza.

Ik twijfelde om als nieuw goed voornemen meer richting vegan te gaan. Maar het is nu toch even niet het juiste moment om m'n voeding meer om te gooien. Ik hou het liever even stabiel zonder me teveel te moeten verdiepen in hoe en wat ik precies eet om wel aan de juiste waarden te komen.
Tnx! Dat is bij mij idd ook al zo, ook al ben ik nu pas een week of 4 bezig. 100% zal met mijn gezin niet gaan, maar dan eet ik met kerst 2 dagen vlees en dan een hele tijd niet meer, dus dat vind ik wel oke.

En vegan vind ik ook heel moeilijk ben ik achter. Ik vind vooral kaas heel erg lekker, en daar is momenteel nog (te) weinig echt goede vervanging voor. En mijn gezin vindt vega echt wel oké, maar vooral zonder kaas (en af en toe ei) wordt een ramp(je) ;) maar ik doe nu kleine dingen alvast: vegan bladerdeeg ipv gewone met ei, vegan strooikaas van de appie ipv gewone in een recept, dat soort dingen.
pi_196882349
Lijstje! :Y)

O: Reep kruidkoek
L: 2 tosti's met houmous en kaas
T: Kwark met jam en een banaan
D: Bieze rauwkost met sla, kaas en croutons + vega vissticks
B: Vanmorgen 5km gewandeld + 2x 15min hometrainer
pi_196923954
Voorlopig 5.2 kilo afgevallen in 2 weken, 110.2 nu, merk ook al dat ik me stuk fitter voel (was al 2 weken eerder gestart maar toen niet gewogen).
pi_196928991
Vandaag:
O: 3 crackers met kipfilet
L: halve zelfgemaakte pizza met bloemkoolbodem
T:4 kerstkransjes
D: zelfgemaakte Indonesische rijsttafel
B: lopen

Niet eens zo heel slecht en niet als een malle geschransd 😁! Hoewel ik me toch een beetje voel als een gevulde kalkoen ...
Morgen uitgebreide lunch en avondeten, dus misschien maar ff rondje hardlopen morgenvroeg ...
pi_196948005
Vandaag, kerstbrunch met vooral kerstbrood en wat ragout en humus, gister wat meer gegeten s'avonds omdat ik me in 1 keer realiseerde dat ik al 24 uur niks had gegeten :')
pi_196949380
Ontbeten met koekjes, gelunched met wafels/vlaaifruit/slagroom, tussendoor gevulde eitjes en gedineerd met pannenkoeken en ijs.
Best Christmas evâhh _O_
pi_197002584
Ik maak vaak een soort doelenlijstje/bucketlist voor het jaar daarop. Dat vind ik leuk om te doen en leuk om straks ook terug te kijken van wat wilde ik in het begin van het jaar, is dat gelukt of is die wens veranderd.
Nu wil ik daar ook een gezondsheids punt in zetten, aangezien ik nog steeds bezig ben met gezonder worden. Afgelopen jaar stond die op onder de 70 kg komen qua gewicht, en dat is gelukt. Nu vind ik het lastig om het volgende 'grote' doel te formuleren. Qua gewicht denk ik dat ik nog wel naar 65 kg, maar wil ik dat perse? Nee. Ik wil vooral vet eraf. Ik zat bij mijn laatste meting (ergens in november) qua vetpercentage op 26.5%. En dat wil ik graag naar beneden hebben. En nu vraag ik mij een beetje af wat realistisch is. Ik kwam van 32% af (sinds augustus afgelopen jaar 'serieus' bezig). Dus 5.5% eraf. Dus in eerste instantie dacht ik, dat ga ik dit jaar voor 20%, wat in mijn ogen gewoon slank is. Maar als ik de plaatjes op internet moet geloven dan is dat echt helemaal afgetraind, sixpack gespierd enzo. En dat streef ik niet na (en ga ik ook niet halen) :P.

Kijk, eigenlijk is het doel gewoon je lekker voelen en bijv. dat je kleding weer leuk zit. Maar zou je ooit over jezelf zeggen dat je dat gehaald hebt?
Hoe stellen jullie doelen? Of doen jullie dat niet ?
pi_197014436
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 21:25 schreef Pinuts het volgende:
Ik maak vaak een soort doelenlijstje/bucketlist voor het jaar daarop. Dat vind ik leuk om te doen en leuk om straks ook terug te kijken van wat wilde ik in het begin van het jaar, is dat gelukt of is die wens veranderd.
Nu wil ik daar ook een gezondsheids punt in zetten, aangezien ik nog steeds bezig ben met gezonder worden. Afgelopen jaar stond die op onder de 70 kg komen qua gewicht, en dat is gelukt. Nu vind ik het lastig om het volgende 'grote' doel te formuleren. Qua gewicht denk ik dat ik nog wel naar 65 kg, maar wil ik dat perse? Nee. Ik wil vooral vet eraf. Ik zat bij mijn laatste meting (ergens in november) qua vetpercentage op 26.5%. En dat wil ik graag naar beneden hebben. En nu vraag ik mij een beetje af wat realistisch is. Ik kwam van 32% af (sinds augustus afgelopen jaar 'serieus' bezig). Dus 5.5% eraf. Dus in eerste instantie dacht ik, dat ga ik dit jaar voor 20%, wat in mijn ogen gewoon slank is. Maar als ik de plaatjes op internet moet geloven dan is dat echt helemaal afgetraind, sixpack gespierd enzo. En dat streef ik niet na (en ga ik ook niet halen) :P.

Kijk, eigenlijk is het doel gewoon je lekker voelen en bijv. dat je kleding weer leuk zit. Maar zou je ooit over jezelf zeggen dat je dat gehaald hebt?
Hoe stellen jullie doelen? Of doen jullie dat niet ?
Mijn doel is/was 75kg, niet gehaald, maar ik voel me nu met 77kg al zóveel beter, knapper, fitter.. Dat wil ik vasthouden, dus geen nieuwe (soms onhaalbare?) doelen maar gewoon zo door blijven gaan :)
pi_197016180
De foto's zeggen genoeg ;) Kerst 2019 en Kerst 2020
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik schrok vooral van het verschil in m'n gezicht, maar dat kan ik helaas niet met jullie delen :+
pi_197016324
Kerst goed doorgekomen, precies 1 kilo lichter geworden in 3 dagen :)
109.9 nu :)
pi_197017032
quote:
81s.gif Op maandag 28 december 2020 11:08 schreef Declan-Harp het volgende:
SPOILER
Ik schrok vooral van het verschil in m'n gezicht, maar dat kan ik helaas niet met jullie delen :+
Goed te zien ja. Looking good ! :Y
pi_197017466
quote:
81s.gif Op maandag 28 december 2020 11:08 schreef Declan-Harp het volgende:
SPOILER
Wauw, wat goed! *O* En wat zie je het idd goed in je gezicht, hè? Als ik aankom is dat altijd direct zichtbaar aan mn (gebrek aan) kaaklijn. :')

Ik deed ook een voor- en na'tje:
pi_197017491
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 11:58 schreef -Spring het volgende:

[..]

Wauw, wat goed! *O* En wat zie je het idd goed in je gezicht, hè? Als ik aankom is dat altijd direct zichtbaar aan mn (gebrek aan) kaaklijn. :')

[ afbeelding ]
Wauw, je buik! O+

Ik ben vooral heel blij met m'n ''cheekbones'' (weet het NL'se woord even niet :') ) en de zichtbare sleutelbenen.
pi_197019119
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Damm. Als ik ooit dit mag bereiken... *O*
pi_197151762
Na me te hebben ingelezen over doelen stellen (en behalen) heb ik besloten het anders te doen. In plaats van een soort groot jaardoel te maken ga ik iedere maand 3 doelen/focuspunten stellen. Dit kan over vanalles en nog wat zijn, bijv. 3x per week sporten, maar ook 2 boeken lezen of bewust je rust pakken.
Voor deze maand slechts 1 'gezondheidsdoel' en dat is simpelweg om mijn voedingsritme weer op te pakken.

Hopelijk wordt dit topic nu het weer januari is ook weer een beetje actief :P
pi_197152010
1 januari, dus ik ben ook weer terug. *O* Gelukkig het huis ook weer redelijk leeg lopen vreten. Paar kleine dingen die het niet waard zijn weggegooid. Alleen de laatste kleine Italiaanse citroenkoekjes kon ik niet weg doen. O+

Lijstje vandaag:

O: Banaan
T: Citroenkoekje
L: Van die mini brunchbroodjes, met een gekookt ei en hummus
D: Salade met ijsbergsla, tomaat, koolsla en 2 Vivera chicken tenders

Plan voor de komende periode is weer een beetje terug naar hoe ik maanden geleden at. Dus ik moet maar weer cottage cheese gaan kopen. :D En daarnaast heb ik Marley Spoon besteld. De eerste box komt donderdag. Het plan is om die maaltijden in het weekend te eten, om toch iets lekkerder en bijzonderder te eten. En dan doordeweeks gewoon simpel avondeten met groente en een vleesvervanger.
pi_197152171
Jahoi! Ik had 59.7 op de teller vanmorgen, dus de vooraf ingecalculeerde paar decemberkilo's zijn er inderdaad aan :) Prima, hoop lekkere dingen gegeten :9

Het aanvankelijke streven is weer terug naar 55 (voor verse meelezers: ik ben een kabouter :)) en dan misschien nog een kilo of twee.

Vandaag, resterende oliebollen ten spijt, dus weer begonnen met OMAD, annex één maaltijd per dag! Zin in, beviel eerder erg goed :Y

Lijst!

B: Stretchoefeningen, drie kwartier wandelen
T: Zwarte koffie
D: Restjes van gister: volkoren stokbrood met kazen, vleeswaren, pickles, wat snackgroenten. Toe een appel en druiven.

Morgen weer hardloopochtend :9 Afgelopen oktober begonnen met een van-niks-naar-vijf-kilometer-schema en nou al halverwege het volgende schema naar tien kilometer. Voor afvallen wellicht contraproductief want ik krijg er wél trek van. :+

Succes iedereen! :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_197152208
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Gossie, wat een verschil! ^O^
pi_197152276
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:43 schreef Pinuts het volgende:
Na me te hebben ingelezen over doelen stellen (en behalen) heb ik besloten het anders te doen. In plaats van een soort groot jaardoel te maken ga ik iedere maand 3 doelen/focuspunten stellen. Dit kan over vanalles en nog wat zijn, bijv. 3x per week sporten, maar ook 2 boeken lezen of bewust je rust pakken.
Voor deze maand slechts 1 'gezondheidsdoel' en dat is simpelweg om mijn voedingsritme weer op te pakken.

Hopelijk wordt dit topic nu het weer januari is ook weer een beetje actief :P
Da's eigenlijk wel een heel slim idee, korte termijndoelen. Ik ga daar ook eens over nadenken!
pi_197152412
Ik lees ook weer een tijdje mee al. In de eerste lockdown begonnen met een Prive trainer en veel beter opletten.
Helaas is mijn lichaam later toch in protest gekomen (en fors), dus de prive trainer kan niet meer.

Eind van het jaar toch nog -25kg. Voor dit jaar is het doel een halve kilo per week eraf. Alles meer is mooi meegenomen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_197155927
Ik ga ook gewoon weer stug verder! Wil dit jaar nog 4,5 kg kwijt (onder de 66 kg met 1.67 als lengte). Dit jaar 4,5 kg kwijt geraakt dus daar ben ik tevreden mee aangezien we ook ineens thuis moesten werken en ik juist op het werk best veel loop ...

Ik hoop door te gaan zoals het nu gaat. Maar wel met meer sporten, want ik heb me zojuist ingeschreven voor 1/8e triathlon in juni! Die zou ik eigenlijk in 2020 gaan doen maar werd uiteraard afgelast. Dat is 500m zwemmen, 20 km fietsen (ik moet nog even een racefiets regelen voor dat weekje in juni 😉 want nu meteen eentje kopen vond ik ook wat overdreven) en 5 km hardlopen. Mijn streven is binnen de 2 uur. Als ik nu alles los doe lukt dat wel, maar alles achter elkaar wordt de uitdaging.

Dus moet meer gaan hardlopen, zwemmen en fietsen! En ook vooral de dingen achter elkaar oefenen.
Maar wil eigenlijk ook weer gaan boksen (bokszak training) om conditie en kracht te verbeteren en omdat ik EN mijn vriend dat leuk vinden (hij is niet zo’n sporter 😉) - maar dat kan pas als de sportschool weer op mag. En zit nog 1x per week bij de fysio om te sporten voor kracht training. Druk jaartje 😎
  zaterdag 2 januari 2021 @ 10:38:46 #37
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197169416
:W

I'm back. Met dezelfde problematiek as ever :+

Hier is het doel het passen in mn trouwjurk. Daar pas ik nu ookwel in, maar hoop toch dat ie nog een maatje (of 2) minder kan.

Hier is de aanpak om dag en week menu's te maken en me daar aan te houden.. dat ging in het verleden het beste.
Doel is zo'n 1600-1800 kcal per dag.. en dan wat meer erbij bewegen.

Aangezien ik een baan in het buitenland heb reis ik (nog) veel heen en weer. En daar zitten dan ook de uitdagingen

Uitdagingen zijn:
-2 weken 1 persoons huishouden, 1 week 2 persoons huishouden
- dus ook steeds weer verse producten moeten halen
-in de tijd in het buitenland wordt de lunch ( warme maaltijden, sandwiches en ( mini) salades ) betaald door mn werk (en afgetrokken van mn salaris :+ ) dus daar wil ik dan wel gebruik van maken.. nog even zoeken hoe dat dan in de week menus past
- ik heb nu langere werkdagen (7-17) en ben geen ochtend mens :+ wel weet ik dat alsik mn ochtend tussendoortje niet op tijd eet , ik de rest van de dag wil snaaien.. dus nog even zoeken naar de juiste timing
- ik heb graag een warme maaltijd als ontbijt
- de laatste tijd heb ik flink vaak last van mn buik.. nou is de decembermaand natuurlijk altijd al wat ongezonder, maar ik moet echt even op zoek om te vinden wat de buikpijn veroorzaakt

Oftewel, een los-vast plsn wat weer even in shape getimmerd moet worden :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 2 januari 2021 @ 10:46:08 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_197169463
Ik ga ook weer meedoen *O* januari, beste dieetclubmaand altijd :')

Heb er na de zwangerschap weer mijn klassieke 30 kilo bij volgens de weegschaal, dus ik ga nu for once and for all, want kinderen komen er niet meer.

Feitjes:
Heb dit 2 keer eerder gedaan dus ben in de veronderstelling dat een derde keer ook nog wel lukt :')

Uitdagingen:
Ik word 40 dit jaar ;(
Thuiswerken. Ik fiets en loop het meeste op en rond kantoor, daar moet ik dus iets anders op bedenken.

Pluspunten:
Ik geef volledig borstvoeding dus ik verbrand daarmee al 500 kcal op een dag extra 8-)

Vanmorgen op de weegschaal zag ik 219 staan. Gelukkig daagde het me dat de kinderen waarschijnlijk de units op lb hadden gezet.
Desondanks is 99,8 wel wat aan de hoge kant :+

Ik wens iedereen een gezond en voorspoedig dieetjaar!
disclaimer
pi_197169496
Ik ben ook gewoon nog steeds dik dus ik wil best, omdat het januari is, dat hier even zeggen. Voor de statistieken zeg maar.

:W
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 10:52:34 #40
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197169518
Ik doe -2 (in kg, niet lb) op SQ en dan is dat er ook maar meteen uit :+
pi_197169542
Ja, ik zit daar ook. Ben nog niet op de weegschaal gaan staan want ontzettend opgeblazen dikke pens, maar laatste entry is van 10 dagen geleden en dat was 96,5. :+

Wat overigens wel 7 kg minder was dan dat jaar ervoor. So that's nice. En 7 kg meer dan wat ik 2 jaar ervoor woog. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197169551
Skeelers besteld en vandaag wandelen op het strand. Kom maar op met die goede voornemens.

Lijstje:
O: Banaan
L: Courgettesoep en venkelcrackerdingetjes
D: Restjes rijsttafel (die ik eigenlijk voor 1 persoon in een bakje apart had gedaan, delen we nu toch maar samen) met extra broccoli
T: Stoofpeertjes (gemaakt zonder extra suiker, in cassis zero)
pi_197169590
Mijn gewicht op 1 januari was 8,8 kilo zwaarder dan mijn laagste gewicht het afgelopen jaar, maar ook 8,8 kilo lichter dan 1 januari vorig jaar. En 32,5 kilo lichter dan 2 jaar terug.

Vanochtend was er overigens al 1,5 kilo vanaf. :') Daarom weeg ik altijd zo graag meteen de ochtend na al het vreten. :D
  zaterdag 2 januari 2021 @ 11:40:41 #44
360012 Shopaholic1984
pi_197170054
Ik zal ook een braaf gaan meeschrijven. Weegschaal ga ik vrijdag weer op staan. Laatste keer (1e kerstdag) gaf hij 78,5 aan en dat getal heb ik echte al jaaaaaaaaren niet gezien. Nu zal het wel iets meer zijn door de feestdagen.

Ik ga proberen elke dag 1500-1600 kcal te eten
Elke dag even naar buiten
2-3 x per week thuis een sportlesje doen
pi_197170206
Vanmorgen 71.4. Dat is 2 kg meer dan laagste gewicht vorig jaar, maar toch 7 kg minder dan vorig jaar. Dus op zich een prima start van het jaar.
Eerste sportsessie van 2021 ook weer gehad en ik moet zeggen dat die er behoorlijk inhakte na 6 weken niet sporten + corona te hebben gehad. Had een workoutje van 20 minuutjes, maar moest daarna naar de douche strompelen :P
Maar goed, ben benieuwd hoe lang ik dit thuissporten vol hou, want ik heb daar echt een hekel aan. Naar de sportschool gaan vind ik prima, maar thuis kan ik daar echt weinig motivatie voor opbrengen.
pi_197171525
Ik ben ook weer begonnen. Nog niet gewogen, maar dat komt eerdaags wel. Doel is hier ook weer een sporttritme opbouwen. Verder ga ik voor voedzaam en lekker eten, zoveel mogelijk ‘whole-food plant based’.

O: havermout, lijnzaad, diepvries bosvruchten, amandelmelk
S: 30 min bodycombat, 30 min shbam
L: 2 volkoren boterhammen met tahin en gewokte boerenkool/kikkererwten/paprikapoeder, 1 volkoren boterham met cacoapasta en een banaan, mandarijn.
T: nog iets van fruit, misschien drankje bij mijn ouders
D: volkoren gevulde pasta (vegan) met groente uit de vriezer. AH komt pas na het eten.
pi_197171546
Gezellig hier weer! :Y) *;

Lijst!
B: Drie kwartier hardgelopen, setje stretch- en krachtoefeningen
T: Koffie, onnadenkend een hapje slagroomgebak, was OMAD vergeten :+
D: Bezorgeten: vegan saté met een boel pindasaus, gegrillde groenten, coleslaw. Toe lychees en een appeltje
T: Misschien vroeg op de avond nog wat cider :9
pi_197171704
Nieuwe ronde nieuwe kansen ya'll *O*

Ik schrok van de oliebollenkilo's vanmorgen :') Dus na vandaag (want slagroomgebak en pannenkoeken bij een vriendin :') ) ga ik ook weer serieus aan de slag.

Succes!
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:26:07 #49
360012 Shopaholic1984
pi_197173159
Lijstje vandaag:
O: muesli, yoghurt, durum tarwe, appel
L: tosti met kalkoenfilet en 20+ kaas en ketchup
B: uurtje wandelen
T: banaan
D: Beef Shanghai (recept van smaakmenutie)
T: Tiny Tony

Misschien komt er nog wat bij
pi_197173747
Yeah, lijstjes!

Ontbijt:
Lijnzaadpap met slagroom.

Lunch:
100 gr macadamia's en wat plakjes kalkoenfuet.

Avond:
Zuurkool met hamreepjes en crème fraîche en ws een droog wijntje.

Vanmorgen op de nuchtere maag wat bil- en buikspieroefeningen gedaan en de hele dag door waterkefir gedronken. :)
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:14:56 #51
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197173840
Ik begin maandag pas met lijstjes :+
Vanavond nog kaasfondue op de planning :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')