SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij tot nu toe niet nodig. Ik heb corona gehad, maar nog steeds last van geur/smaakverlies. En dan is eten opeens heel saai. Enige voordeel is dat ik afval terwijl ik er nu geen moeite voor hoef te doen.quote:Allemaal al een Plan B in werking gesteld?
Jakkesquote:Op woensdag 16 december 2020 22:07 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Bij tot nu toe niet nodig. Ik heb corona gehad, maar nog steeds last van geur/smaakverlies. En dan is eten opeens heel saai. Enige voordeel is dat ik afval terwijl ik er nu geen moeite voor hoef te doen.![]()
Maar hoop dat het snel weer weg is.
Bij mij ging het al wat langer niet goed. Maar vanaf 1 januari wel echt weer even streng, want ik wil me wel weer beter voelen. Met de feestdagen is het een kansloze missie om nu te beginnen. Sowieso vind ik het wel lastig, ik heb vakantie, maar behalve door lekker te eten, weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik kan doen om het ook even leuk te maken met de lockdown.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:50 schreef MeisPluis het volgende:
Wat is het rustig hier! Heeft iedereen het even op on hold gezet met de feestdagen in zicht?
Voor mij is dit juist de tijd om nieuwe recepten uit te proberen (de gezondere danquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij mij ging het al wat langer niet goed. Maar vanaf 1 januari wel echt weer even streng, want ik wil me wel weer beter voelen. Met de feestdagen is het een kansloze missie om nu te beginnen. Sowieso vind ik het wel lastig, ik heb vakantie, maar behalve door lekker te eten, weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik kan doen om het ook even leuk te maken met de lockdown.
Ik ben me nu in aan het lezen in de DailyDozen, maar in basis zijn heel veel van die dingen hetzelfde met andere gezonde eetwijzen (ook die van de voedsel piramide) - veel groente en fruit, peulvruchten, volkoren producten. Ik merk alleen dat veel recepten die ik van de DailyDozen vind, me helemaal niet aanstaan (saai of gewoon niet lekker) of veel te weinig in verschillende categorieën vallen (ik denk dat ik dat beter kanquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:44 schreef Tuindier het volgende:
Ik probeer een beetje uit de dieetmodus te komen en te eten volgens deze principes: veel groente/fruit, volkoren producten, voeden ipv vullen. Verder heel goed etiketten lezen om zo onbewerkt mogelijk te eten, en echt te genieten van de lekkere dingen waar ik bewust voor kies. Ik vind het een handig methode, hoewel ze de laatste tijd wel influencer neigingen krijgt (promoten van producten die maar matig gerelateerd zijn aan gezond eten) en ik niks met kinderen heb. Maar als je dat negeert komen er veel nuttige dingen langs.
Tnx! Dat is bij mij idd ook al zo, ook al ben ik nu pas een week of 4 bezig. 100% zal met mijn gezin niet gaan, maar dan eet ik met kerst 2 dagen vlees en dan een hele tijd niet meer, dus dat vind ik wel oke.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:47 schreef Myraela het volgende:
Wel een toffe stap om naar vega(n) te gaan trouwens. Hopelijk kun je lekkere recepten vinden. Vegetarisch eten was mijn goede voornemen van vorig jaar, nu dus bijna een jaar. Het heeft me soms echt wel geholpen met gezonder eten. Gewoon omdat je toch wat beperkter bent in je keuzes. Dat helpt op de momenten dat je op een feestje bent (ooit, misschien weer) of dat je naar thuisbezorgd kijkt en geen zin hebt in de standaard pizza.
Ik twijfelde om als nieuw goed voornemen meer richting vegan te gaan. Maar het is nu toch even niet het juiste moment om m'n voeding meer om te gooien. Ik hou het liever even stabiel zonder me teveel te moeten verdiepen in hoe en wat ik precies eet om wel aan de juiste waarden te komen.
Mijn doel is/was 75kg, niet gehaald, maar ik voel me nu met 77kg al zóveel beter, knapper, fitter.. Dat wil ik vasthouden, dus geen nieuwe (soms onhaalbare?) doelen maar gewoon zo door blijven gaanquote:Op zondag 27 december 2020 21:25 schreef Pinuts het volgende:
Ik maak vaak een soort doelenlijstje/bucketlist voor het jaar daarop. Dat vind ik leuk om te doen en leuk om straks ook terug te kijken van wat wilde ik in het begin van het jaar, is dat gelukt of is die wens veranderd.
Nu wil ik daar ook een gezondsheids punt in zetten, aangezien ik nog steeds bezig ben met gezonder worden. Afgelopen jaar stond die op onder de 70 kg komen qua gewicht, en dat is gelukt. Nu vind ik het lastig om het volgende 'grote' doel te formuleren. Qua gewicht denk ik dat ik nog wel naar 65 kg, maar wil ik dat perse? Nee. Ik wil vooral vet eraf. Ik zat bij mijn laatste meting (ergens in november) qua vetpercentage op 26.5%. En dat wil ik graag naar beneden hebben. En nu vraag ik mij een beetje af wat realistisch is. Ik kwam van 32% af (sinds augustus afgelopen jaar 'serieus' bezig). Dus 5.5% eraf. Dus in eerste instantie dacht ik, dat ga ik dit jaar voor 20%, wat in mijn ogen gewoon slank is. Maar als ik de plaatjes op internet moet geloven dan is dat echt helemaal afgetraind, sixpack gespierd enzo. En dat streef ik niet na (en ga ik ook niet halen).
Kijk, eigenlijk is het doel gewoon je lekker voelen en bijv. dat je kleding weer leuk zit. Maar zou je ooit over jezelf zeggen dat je dat gehaald hebt?
Hoe stellen jullie doelen? Of doen jullie dat niet ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrok vooral van het verschil in m'n gezicht, maar dat kan ik helaas niet met jullie delen
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
quote:Op maandag 28 december 2020 11:08 schreef Declan-Harp het volgende:
De foto's zeggen genoegKerst 2019 en Kerst 2020
Goed te zien ja. Looking good !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrok vooral van het verschil in m'n gezicht, maar dat kan ik helaas niet met jullie delen![]()
quote:Op maandag 28 december 2020 11:08 schreef Declan-Harp het volgende:
De foto's zeggen genoegKerst 2019 en Kerst 2020
Wauw, wat goed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrok vooral van het verschil in m'n gezicht, maar dat kan ik helaas niet met jullie delenEn wat zie je het idd goed in je gezicht, hè? Als ik aankom is dat altijd direct zichtbaar aan mn (gebrek aan) kaaklijn.
Ik deed ook een voor- en na'tje:![]()
Wauw, je buik!quote:Op maandag 28 december 2020 11:58 schreef -Spring het volgende:
[..]
Wauw, wat goed!En wat zie je het idd goed in je gezicht, hè? Als ik aankom is dat altijd direct zichtbaar aan mn (gebrek aan) kaaklijn.
Ik deed ook een voor- en na'tje:
[ afbeelding ]
Damm. Als ik ooit dit mag bereiken...quote:Op maandag 28 december 2020 11:58 schreef -Spring het volgende:
[..]
Wauw, wat goed!En wat zie je het idd goed in je gezicht, hè? Als ik aankom is dat altijd direct zichtbaar aan mn (gebrek aan) kaaklijn.
[ afbeelding ]
Gossie, wat een verschil!quote:Op maandag 28 december 2020 11:58 schreef -Spring het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Da's eigenlijk wel een heel slim idee, korte termijndoelen. Ik ga daar ook eens over nadenken!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:43 schreef Pinuts het volgende:
Na me te hebben ingelezen over doelen stellen (en behalen) heb ik besloten het anders te doen. In plaats van een soort groot jaardoel te maken ga ik iedere maand 3 doelen/focuspunten stellen. Dit kan over vanalles en nog wat zijn, bijv. 3x per week sporten, maar ook 2 boeken lezen of bewust je rust pakken.
Voor deze maand slechts 1 'gezondheidsdoel' en dat is simpelweg om mijn voedingsritme weer op te pakken.
Hopelijk wordt dit topic nu het weer januari is ook weer een beetje actief
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |