abonnement Unibet Coolblue
pi_196762027


Weeronline / • KNMI / • Weer.nl / • Jan Visser / • Weerplaza

Weersites buitenland
3D-Windkaart wereld
Ventusky - wereldkaart
Alpenweerman Uitgebreid weer voor de Alpen, maar ook Nederland.
Wetter3 Wereld weer (Duits)
Wetteronline Duits
Estofex Europa weer (Engels)
Wetterzentrale Wereld weer (Duits)
WeatherService België en West-Europa weer (Nederlands)
Verzameling weerkaarten Europa weer (Nederlands/Engels)
Noodweer Waarschuwingen voor de Benelux
Weerwoord Vlaams/Nederlands weerforum
Stormplatform Weerplatform Benelux
Lightning Maps Realtime onweermeldingen
Weather.com Amerikaans
Accuweather Amerikaans
Meteoradar Verenigd Koninkrijk en West-Europa
Windy Wereldwijde woei- en weerkaart

Sites uitleg begrippen
SPOILER: Uitleg symbolen weerkaarten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weeronline - begrippen (nederlands)

---
WKN - Actueel weer in Nederland
KNMI Daggegevens
KNMI Geografische overzichten van het weer
KNMI buienradar
---

Nederland in de ban van de 'supercel'
CAPE + Liftedindex

---


---

User locaties

Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,

let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live


DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel ;)

Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_196762037
Ik wil iedereen even manen tot NIET BEWEGEN! want de zon is aan het doorkomen in Assen!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 12:55:52 #3
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196762596
In midden NL ook lekker wat zon! :D

pi_196762718
Het westen ook weer zon!
  woensdag 16 december 2020 @ 13:03:59 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196762781
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:55 schreef dick_laurent het volgende:
In midden NL ook lekker wat zon! :D

[ afbeelding ]
Waarmee 2020 nu officieel zonniger is verlopen dan 2019 8-)
Nog dik 50 uur om ook 1959 bij te halen lijkt daarentegen iets te veel van het goede :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 16 december 2020 @ 13:10:15 #6
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_196762933
Fijn en mooi weer. Lang geleden. 9 graden met redelijk wat zon. Houden zo
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  woensdag 16 december 2020 @ 13:25:38 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196763253
Lol, jongste operationele run van GFS gaat eerder voor een witte dan voor een warme kerst.

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196763396
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:25 schreef Dven het volgende:
Lol, jongste operationele run van GFS gaat eerder voor een witte dan voor een warme kerst.

[ afbeelding ]
De TT is natuurlijk om teleurstellingen te voorkomen. Als je er van uitgaat dat het 15 graden wordt zoals vaak dan kan het alleen maar meevallen.

:7
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 16 december 2020 @ 16:54:09 #9
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_196768179
Warme kerstdagen?
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  woensdag 16 december 2020 @ 16:55:40 #10
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_196768216
De pluim van vanmorgen.

94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_196768819
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:55 schreef dick_laurent het volgende:
In midden NL ook lekker wat zon! :D

[ afbeelding ]
Toen de zon doorkwam moest ik aan je denken met idd zo een soort gifje _O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_196768906
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:25 schreef Dven het volgende:
Lol, jongste operationele run van GFS gaat eerder voor een witte dan voor een warme kerst.

[ afbeelding ]
Zou wel heel leuk zijn.

Nog leuker zou het zijn als we (deze winter) kunnen schaatsen, aangezien de ijsbaan dicht is. :+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  woensdag 16 december 2020 @ 18:27:45 #13
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_196769888
GFS gaat voor een volledige blokkade *O* Ziet er steeds beter uit ~:)

twitter
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 16 december 2020 @ 18:33:54 #14
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_196769972
quote:
3s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:27 schreef aloa het volgende:
GFS gaat voor een volledige blokkade *O* Ziet er steeds beter uit ~:)

[ twitter ]
Met alle respect, zelfs op weerwoord wordt hier niet over gerept. Daarnaast is het weer het klassieke één lid van één run @240u verhaal :P

Ik gun het iedereen die het graag wil van harte, hoor.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_196770079
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 17:28 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Zou wel heel leuk zijn.

Nog leuker zou het zijn als we (deze winter) kunnen schaatsen, aangezien de ijsbaan dicht is. :+
Gewoon een weiland onder water zetten heb je ook een ijsbaan. Geen koek en zopie alleen maar who cares :P
blablablabla
pi_196770136
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Met alle respect, zelfs op weerwoord wordt hier niet over gerept. Daarnaast is het weer het klassieke één lid van één run @:240u verhaal :P

Ik gun het iedereen die het graag wil van harte, hoor.
Kom op, we zitten allemaal thuis, dan kan het beter maar een beetje winters mooi worden buiten, toch! Dus fingers crossed!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 16 december 2020 @ 18:43:39 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_196770164
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:42 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Kom op, we zitten allemaal thuis, dan kan het beter maar een beetje winters mooi worden buiten, toch! Dus fingers crossed!
Voor de gasrekening juist niet :Y omdat je thuis zit stook je dus veel meer. Desonanks is het wel tijd voor echt winters weer ja.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 16 december 2020 @ 18:43:54 #18
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_196770169
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Met alle respect, zelfs op weerwoord wordt hier niet over gerept. Daarnaast is het weer het klassieke één lid van één run @:240u verhaal :P

Ik gun het iedereen die het graag wil van harte, hoor.
Geen idee, ik kijk nooit op weerwoord.
Nao en Ao index is al dagen negatief en de kans is zeker aanwezig dat dit uit gaat komen. Het hoe en wat is nog niet duidelijk, maar de kans op een volledige blokkade is groot.
De kans op een west circulatie is zeer klein in ieder geval :)
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_196770220
Behoorlijk zin in een fiks pak snil _O_
blablablabla
  woensdag 16 december 2020 @ 18:47:54 #20
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_196770247
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:46 schreef Elan het volgende:
Behoorlijk zin in een fiks pak snil _O_
Mag wel weer een keer ~:)
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_196770254
Mooie GFS12z run weer! Opnieuw gebeurd er weer vanalles rondom kerst en daarna, positief voor onze omgeving. We gaan eens wat dieper indiepen hierop. Vlak voor kerst trekt er een eerste lagedrukgebied al wat zuidelijker via Zuid-Scandinavië richting het vasteland van Europa. We zien langzaam de invloed van hogedrukgebieden toenemen. (afbeelding 1: Links). De afbeelding rechts laat de temperatuur op 1.5km hoogte zien, handig om verschillende luchtsoorten te onderscheiden. De echte ijskoude lucht boven Rusland blijft hierbij nog verweg, maar we zien dat bovengenoemd lagedrukgebied al een flinke portie koudere lucht meeneemt voor een groot deel van Europa. Het andere lagedrukgebied op de kaart, ten zuiden van Groenland, heeft nog een grotere portie koudere lucht bij zich, met ook een flinke warmte-impuls ten oosten van het lagedrukgebied.



Dit is een zeer belangrijk kantelpunt. Wil er echt een winters weertype gaan aanbreken, dan moet de luchtdruk boven Rusland/Scandinavië/Groenland hoog blijven en moet het Azorenhoog niet naar Europa trekken, maar connecties blijven maken met het hogedrukgebied van Groenland. Alleen zo worden de lagedrukgebieden gedwongen om zuid van ons langs te trekken, daardoor gaat de deur voor koudere lucht steeds meer open. Dat zien we ook gebeuren bij GFS.

Later op tweede kerstdag zien we dat lagedrukgebied ten zuiden van Groenland bij onze omgeving arriveren. De hogedrukgebieden hebben hier hun werk gedaan: Het lagedrukgebied is flink afgezwakt en trekt zuid van ons langs, waardoor er boven Scandinavië nog meer ruimte komt voor het hogedrukgebied:



Uiteindelijk wordt deze ruimte aan het einde van de run prima benut:



Als dit niet lukt, dan sterken de lagedrukgebieden weer verder aan en walst er opnieuw een westcirculatie over ons heen. Dus kerst is op weerkundig gebied een belangrijke periode om in de gaten te houden ;)

Even ongegeneerd gekopieerd van meteo-service.nl, fijne mensen daar!
  † In Memoriam † woensdag 16 december 2020 @ 18:50:36 #22
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_196770295
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik gun het iedereen die het graag wil van harte, hoor.
Ik gun het ook mensen die het niet willen :P

Maar bedankt hoor ^O^ Van mij hoeft het alleen maar koud en wit te zijn de 2e helft van dec en de 1e week van januari, voor de rest boeit het me niet zoveel bovendien kun je wel van alles willen maar dat heb je nou eenmaal niet voor het zeggen :)
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  woensdag 16 december 2020 @ 18:50:42 #23
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_196770297
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:48 schreef Adrie072 het volgende:
Mooie GFS12z run weer! Opnieuw gebeurd er weer vanalles rondom kerst en daarna, positief voor onze omgeving. We gaan eens wat dieper indiepen hierop. Vlak voor kerst trekt er een eerste lagedrukgebied al wat zuidelijker via Zuid-Scandinavië richting het vasteland van Europa. We zien langzaam de invloed van hogedrukgebieden toenemen. (afbeelding 1: Links). De afbeelding rechts laat de temperatuur op 1.5km hoogte zien, handig om verschillende luchtsoorten te onderscheiden. De echte ijskoude lucht boven Rusland blijft hierbij nog verweg, maar we zien dat bovengenoemd lagedrukgebied al een flinke portie koudere lucht meeneemt voor een groot deel van Europa. Het andere lagedrukgebied op de kaart, ten zuiden van Groenland, heeft nog een grotere portie koudere lucht bij zich, met ook een flinke warmte-impuls ten oosten van het lagedrukgebied.

[ afbeelding ]

Dit is een zeer belangrijk kantelpunt. Wil er echt een winters weertype gaan aanbreken, dan moet de luchtdruk boven Rusland/Scandinavië/Groenland hoog blijven en moet het Azorenhoog niet naar Europa trekken, maar connecties blijven maken met het hogedrukgebied van Groenland. Alleen zo worden de lagedrukgebieden gedwongen om zuid van ons langs te trekken, daardoor gaat de deur voor koudere lucht steeds meer open. Dat zien we ook gebeuren bij GFS.

Later op tweede kerstdag zien we dat lagedrukgebied ten zuiden van Groenland bij onze omgeving arriveren. De hogedrukgebieden hebben hier hun werk gedaan: Het lagedrukgebied is flink afgezwakt en trekt zuid van ons langs, waardoor er boven Scandinavië nog meer ruimte komt voor het hogedrukgebied:

[ afbeelding ]

Uiteindelijk wordt deze ruimte aan het einde van de run prima benut:

[ afbeelding ]

Als dit niet lukt, dan sterken de lagedrukgebieden weer verder aan en walst er opnieuw een westcirculatie over ons heen. Dus kerst is op weerkundig gebied een belangrijke periode om in de gaten te houden ;)

Even ongegeneerd gekopieerd van meteo-service.nl, fijne mensen daar!
Geen kerststorm dit jaar :)
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  † In Memoriam † woensdag 16 december 2020 @ 18:54:55 #24
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_196770379
quote:
3s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:43 schreef aloa het volgende:

[..]

Geen idee, ik kijk nooit op weerwoord.
Nao en Ao index is al dagen negatief en de kans is zeker aanwezig dat dit uit gaat komen. Het hoe en wat is nog niet duidelijk, maar de kans op een volledige blokkade is groot.
De kans op een west circulatie is zeer klein in ieder geval :)
De kou geloof ik wel dat die eraan(kan) komen maar sneeuw geloof ik niet meer in.
Ik ben benieuwd, het zou wel een streek van moeder natuur zijn dat nu er door Corona sowieso geen 11-stedentocht kan komen het gaat vriezen zoals nooit tevoren _O- w/ .
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  woensdag 16 december 2020 @ 18:55:49 #25
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_196770393
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:54 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

De kou geloof ik wel dat die eraan(kan) komen maar sneeuw geloof ik niet meer in.
Ik ben benieuwd, het zou wel een streek van moeder natuur zijn dat nu er door Corona sowieso geen 11-stedentocht kan komen het gaat vriezen zoals nooit tevoren _O- w/ .
Dat zou pas echt k*t zijn :{
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')