abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196753052
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• B.ertha: C./smurf, eind december
• Lenny_Leonard: kleine sultan, begin januari
• Zo-is-dat, prulleke, 26 februari
• _aurum_, Miepie, half maart
• LastRequest: Mini, half maart
• QuattroF: Y/Frummel, 31 maart
• madam-april: kleine dondersteen, 2 juli
• Nolita: L., 15 juli
• Hilmo: F., 30 juli
• NicolasJoy, 5 september
• tpopml: "Mickey", 7 september
• Miezziej: Loempia, 20 september
• Seven.,: Colin, 25 september
• Smart_ass: Bubbles, 30 september
• LittleTeaCup: Ootje, 5 oktober
• SQ: "Goud", 7 oktober
• Peejtur: LL, 18 oktober
• MaJo: Aapie, 24 oktober
• PKM: "Poffertje", 4 november
• D.U.M.A.N.: Z., 28 november

[ Bericht 0% gewijzigd door Nolita op 15-12-2020 20:39:01 ]
pi_196753086
De laatste Posts:

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:31 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer alleen maar gehuild bij de Baak :') Was wel zwanger, laten we het daar op gooien.
[..]

De mijne is 9 maanden en draagt maat 80... iedereen zegt ook dat ze lang is. Zo vreemd, wij zijn dat namelijk niet. Volgende week eindelijk (na een paar maanden) weer eens een afspraak op het CB, dan zullen we eens kijken of en hoe ze tussen de lijntjes past.

Ik vind het zo jammer dat mini niet meer naar de opvang mag na vandaag. We redden ons wel met hulp van opa's en oma's en wat vrije dagen opnemen.. maar ze vindt het zo leuk bij de juffies en kindjes ;(
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:33 schreef Nolita het volgende:
Bijzonder hè, wij zijn ook maar klein. Morgen cb, ben ook eens benieuwd.

Ik vind het ook jammer voor de kindjes mbt de opvang. Vooral voor peuter die het nu heel bewust echt mist. Ze vraagt naar de andere kindjes, maar ook om te zwemmen en om naar opa en oma te gaan en dat kan nu even allemaal niet. Voor L vind ik het vooral onhandig dat ze net gewend is en nu bijna net zo lang niet kan gaan, als dat ze geweest is. Ik hoop dat de herstart straks weer soepel verloopt voor haar.

Ze is 5 maanden vandaag, weer een mijlpaal en ze lijkt hier de nachtvoeding niet meer nodig te hebben. *O*
Maar even van genieten want bij peuter kwam die 1 tot 2 maanden later weer terug om met 15 maanden pas weer te stoppen. :+
pi_196753177
Had ik toch mooi eindelijk de kans om L toe te voegen aan het lijstje in de OP. *)
pi_196753541
Ik heb de dozen met maat 74/80 vandaag uit de opslag gehaald, kleine dondersteen groeit veel te hard. ;( Ik had met haar afgesproken dat ze, omdat ze de derde is, lekker lang klein zou blijven, maar daar houdt ze zich niet bepaald aan. ;(

Ze is gelukkig wel heel lief en tevreden. O+
pi_196759665
@SQ en @LastRequest cursus ging prima, aantal inzichten opgedaan. Onder andere dat ik erg bezig ben met bewijzen dat het OK is om anders te zijn, en dat ik enorm veel van zelfwaarde hang aan de dingen die ik doe, in plaats van wie ik ben als persoon. Pieter Klaassen is langsgeweest. Ik ben een analytische doener, dus ik leef met hoofd en buik (in plaats van gevoel en hart), alleen mijn hoofd en buik zijn wel eens met elkaar in conflict. In die gevallen moet ik met hartmensen praten.

Best heftig dus, maar mooie inzichten! Zelf niet gehuild, wel wat tranen zien vloeien. En heel logisch ook, als je dit soort inzichten opdoet. Module 2 en 3 volgen nog na de lockdown.
Resistance is futile.
pi_196759690
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:39 schreef Nolita het volgende:
Had ik toch mooi eindelijk de kans om L toe te voegen aan het lijstje in de OP. *)
En geen nachtvoedingen meer *O*

Hier nog maar 1 nachtvoeding *O*
Resistance is futile.
pi_196760413
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

En geen nachtvoedingen meer *O*

Hier nog maar 1 nachtvoeding *O*
Wat fijn!
pi_196764317
Zou het aan de geboortemaand liggen dat ze zo groot zijn Hilmo en madam april? :D

Fijn van de mooie inzichten op de cursus Seven!

Ik heb de cb afspraak van vanmiddag toch maar verzet. Ik heb navraag gedaan en het kdv gaf aan dat 1 van de leidsters eind vorige week aan het werk was op onze opvangdag.
Nu pas 7 januari voor de 5 mnd prikjes, hopelijk is dat niet erg.
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 15:46:04 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196766642
Wat fijn Nolita dat de nachtvoeding eruit is *O* wij doen het nu nog met 1 nachtvoeding. Zijn laatste fles krijgt hij rond 12 uur en dan komt ie om een uur of 4/5 pas. Vervolgens pas weer om een uur of 9 ‘s ochtends :s) Ik geef hem de laatste nachten weer de borst omdat ik gestopt ben met kolven ‘s nachts en ik wakker word met ploftieten. Aapie wordt dan ook meteen bediend dus 2 vliegen in 1 klap :+

Hij is nu alleen zo enthousiast na zijn nachtfles dat hij losgaat in zijn bedje. Ik ga dan kijken omdat ik allemaal geluid hoor om daar grote ogen en een brede glimlach aan te treffen O+ Ik denk dat ik ook maar naar de Tiny Love moet gaan kijken om hem af te leiden, hij wil zo graag spelen :D

Vraagje voor fles gevers: ik las dat je moedermelk 12 uur buiten de koelkast kunt bewaren en gewoon op kamertemperatuur kunt geven. Tot nu toe heb ik afgekolfde melk meteen in de koelkast gezet en met de flesverwarmer opgewarmd. Gisteren voor het eerst een flesje op kamertemperatuur gegeven en dat ging er prima in. Maar is dit wel ok voor aapie? Als het op kamertemperatuur kan waarom bestaan er dan flessenwarmers, is dat dan alleen voor kv?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_196766828
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:46 schreef MaJo het volgende:
Als het op kamertemperatuur kan waarom bestaan er dan flessenwarmers, is dat dan alleen voor kv?
Omdat winst, dat iets bestaat betekent niet dat het ook noodzakelijk is. ;)

Genuanceerder: sommige baby's drinken liever warm dan kamertemperatuur of koud. Melk komt ook vaak genoeg wél uit de koelkast natuurlijk, omdat het langer dan 12 uur bewaard moest worden, en je dan niet altijd rustig kan wachten tot het op temperatuur is.
pi_196767196
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:46 schreef MaJo het volgende:
Als het op kamertemperatuur kan waarom bestaan er dan flessenwarmers, is dat dan alleen voor kv?
Soms heb je geen makkelijke baby op dat vlak maar een goudlokje. Of heb je een goudlokje zonder geduld. Of nog erger een goudlokje zonder geduld die traag drinkt. Dan bestel je om 3u 's nachts uit frustratie zo'n ding helaas.
Ik zou zeggen: geniet ervan dat hij melk op kamertemperatuur drinkt :)

Wij warmen nu nog altijd zijn avondeten gemiddeld 5 keer op :+
  woensdag 16 december 2020 @ 16:11:11 #12
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196767266
Mijn baby dronk het recht uit de koelkast, naast kamertemperatuur. Die heb ik het gewoon nooit opgewarmd aangeboden (arm kind). Maar er zijn denk ik ook baby’s die het alleen accepteren als het warm is.

In de categorie ‘is het echt nodig’: zijn hier veel fans van zo’n babynestje? Is het fijner dan gewoon op schoot of los op de bank? En hoe lang blijft het leuk?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 16:15:13 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196767345
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:53 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Omdat winst, dat iets bestaat betekent niet dat het ook noodzakelijk is. ;)

Genuanceerder: sommige baby's drinken liever warm dan kamertemperatuur of koud. Melk komt ook vaak genoeg wél uit de koelkast natuurlijk, omdat het langer dan 12 uur bewaard moest worden, en je dan niet altijd rustig kan wachten tot het op temperatuur is.
Haha dat eerste is natuurlijk waar :P

Aapie is nogal dramatisch, als hij wakker wordt dan is het meteen HONGER en elke minuut dat hij moet wachten is te lang :@ Dus dan is drinken op kamertemperatuur wel een uitkomst!

quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:07 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Soms heb je geen makkelijke baby op dat vlak maar een goudlokje. Of heb je een goudlokje zonder geduld. Of nog erger een goudlokje zonder geduld die traag drinkt. Dan bestel je om 3u 's nachts uit frustratie zo'n ding helaas.
Ik zou zeggen: geniet ervan dat hij melk op kamertemperatuur drinkt :)

Wij warmen nu nog altijd zijn avondeten gemiddeld 5 keer op :+
Aapie is wel een goudlokje qua niet willen wachten, dan is het echt stervende zwaan :') Maar dan gaan we voorlopig gewoon melk aanbieden op kamertemperatuur ^O^ En qua kv dan wel gewoon opwarmen denk ik?

quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:11 schreef Lemijn het volgende:
Mijn baby dronk het recht uit de koelkast, naast kamertemperatuur. Die heb ik het gewoon nooit opgewarmd aangeboden (arm kind). Maar er zijn denk ik ook baby’s die het alleen accepteren als het warm is.

In de categorie ‘is het echt nodig’: zijn hier veel fans van zo’n babynestje? Is het fijner dan gewoon op schoot of los op de bank? En hoe lang blijft het leuk?
Oh wow dat kan dus ook nog :o Op zich ga je later natuurlijk ook gekoeld drinken dus dan wen je er wel meteen aan :P

Wij hebben zelf geen babynestje maar gebruiken een voedingskussen om hem op te leggen. Ligt ie ook lekker hoog naast ons en kunnen we ook makkelijk tussen ons in leggen op bed of naast me op de bank ^O^
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_196767507
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Aapie is wel een goudlokje qua niet willen wachten, dan is het echt stervende zwaan :') Maar dan gaan we voorlopig gewoon melk aanbieden op kamertemperatuur ^O^ En qua kv dan wel gewoon opwarmen denk ik?
We hebben met fv de flessenwarmer nooit gebruikt eigenlijk. Gewoon klaargemaakt met warm water. Dat niet willen wachten hadden we ook. Nu ja, hadden...
Ik zou idd gewoon zo aanbieden als hij het pakt. Scheelt een hoop gedoe.
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 16:29:58 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196767627
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:22 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

We hebben met fv de flessenwarmer nooit gebruikt eigenlijk. Gewoon klaargemaakt met warm water. Dat niet willen wachten hadden we ook. Nu ja, hadden...
Ik zou idd gewoon zo aanbieden als hij het pakt. Scheelt een hoop gedoe.
Warm water uit de kraan of gekookt? Want daarvan wordt weer gezegd dat je het niet warm uit de kraan moet halen omdat het lood kan bevatten. Aan de andere kant gebruikten wij eerst gekookt water dat koud geworden was want dit moest zo volgens de kraam maar daar zijn we ook van afgestapt :@
pi_196767729
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Warm water uit de kraan of gekookt? Want daarvan wordt weer gezegd dat je het niet warm uit de kraan moet halen omdat het lood kan bevatten. Aan de andere kant gebruikten wij eerst gekookt water dat koud geworden was want dit moest zo volgens de kraam maar daar zijn we ook van afgestapt :@
Gekookt. Nu heeft hij pas kv gekregen toen hij rond de 5-6 maanden was. Dus wij volgden toen geen newborn regels. Maar op zich vond ik het weinig meerwerk. We hadden standaard een fles gekookt water in de koelkast staan. En later werden we lui en goten we eerst het restant van de waterkoker in de fles en vulden we bij met vers gekookt water.
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 16:39:58 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196767839
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:34 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Gekookt. Nu heeft hij pas kv gekregen toen hij rond de 5-6 maanden was. Dus wij volgden toen geen newborn regels. Maar op zich vond ik het weinig meerwerk. We hadden standaard een fles gekookt water in de koelkast staan. En later werden we lui en goten we eerst het restant van de waterkoker in de fles en vulden we bij met vers gekookt water.
Maar hoe warmde jullie het gekookte water uit de koelkast dan weer op? :D Of gewoon zo koud in de fles?

Ik heb trouwens even naar de Tiny Love gekeken en ik vind het wel wat duur en eh, plastic :@ Wat maakt de Tiny Love beter dan willekeurig elke andere mobile?
pi_196767884
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:39 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar hoe warmde jullie het gekookte water uit de koelkast dan weer op? :D Of gewoon zo koud in de fles?

Een deel koud water in een fles. Kokend water erbij. Na een tijd ken je de verhouding wel zodat het de juiste temp heeft :)
pi_196767985
quote:

Hier maken we wel echt gebruik van de babynest. We alleen in de box, geeft net wat meer geborgenheid.
Soms wel handig met een peuter die ook aandacht wil. :+
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 16 december 2020 @ 16:48:49 #20
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196768035
Wij deden koud water uit de kraan (dat mag gewoon) afgepast in de fles en hadden voor 's nachts een thermos met kokend heet water uit de waterkoker naast ons bed en een poederbakje met het juiste aantal schepjes in de tijd dat prul een fles kv kreeg 's avonds laat.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 16 december 2020 @ 16:54:00 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_196768177
Ik geef gekolfde melk nooit binnen 12 uur. En na een paar dagen is het ontzettend geschift en mengt het zich alleen goed als het warm is, dus ik maak het altijd warm.
Overigens werkt een bakje heet water net zo goed als een fleswarmer, dus heb ik nooit zo'n ding gehad. En kolfonderdelen steriliseer ik gewoon in mijn stoompan :P

[ Bericht 8% gewijzigd door SQ op 16-12-2020 17:00:07 ]
disclaimer
  woensdag 16 december 2020 @ 16:55:37 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_196768213
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 16:39 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb trouwens even naar de Tiny Love gekeken en ik vind het wel wat duur en eh, plastic :@ Wat maakt de Tiny Love beter dan willekeurig elke andere mobile?
Hij gaat 20 minuten door. Precies genoeg om lekker te kunnen eten. Of kakken. Of douchen. Of batsen.
disclaimer
pi_196770148
Deze hier zelfs 40 minuten. :9 *)
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 18:53:23 #24
382129 crew  Donna
pi_196770349
Die van 30 minuten voor 28 euro staat me wel aan. Vooral om dat eten en batsen. :+
  woensdag 16 december 2020 @ 19:05:57 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196770610
quote:

Wij hebben geen nest maar zo'n ligkussen. Tot 9 weken heeft hij daar elke dag uren op gelegen, daarna meer de wipstoel. En hij slaapt nog steeds wel op zijn lig kussen trouwens, alleen dan leggen we hem met zijn voetjes richting de rugleuning van de bank want hij is er eigenlijk te beweeglijk voor.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')