ah thanks, daar zie ik het welquote:Op woensdag 16 december 2020 14:23 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
in de app kan je het ook zien als de pitch nog niet openstaat
[ afbeelding ]
In de gelinkte pitch staat nu zelfs "Crowdrealestate is onderdeel van Harthoorn Property Group B.V.".quote:Op woensdag 16 december 2020 13:53 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Dank! Ik laat hem echter lopen omdat ik anders te weinig spreiding krijg. Via twee andere bv's hangt dit project uiteindelijk óók weer onder Harthoorn Property Investments.
En daarnaast vind ik de verwevenheid tussen HPI en CRE dusdanig groot dat ik even de poot op de rem zet. En dit is ook geen topproject hè; LTV 81% / 24 mnd / 5%
Volgens mij niet, eerdere projecten bij dit platform deden er soms ook ( heel ) lang over. Mocht ik iets over het hoofd hebben gezien hoor ik dit natuurlijk graag.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:24 schreef zeeland6 het volgende:
Newfunding loopt nog niet hard.
Mis ik iets ? 75% LTV gespreid over 5 panden.
Inderdaad! Op veel risicospreiding hoeven we dan niet meer te rekenen, maar dit is in ieder geval eerlijk en transparant. Al zouden ze wat mij betreft die verwevenheid dan nog wel wat prominenter mogen aangeven op hun website.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:43 schreef Inductor het volgende:
[..]
In de gelinkte pitch staat nu zelfs "Crowdrealestate is onderdeel van Harthoorn Property Group B.V.".
Ik denk niet dat je iets mist. Ik heb dit project ook meegenomen. Ik denk dat het bij new funding een beetje ontbreekt aan investeerders achterban.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:24 schreef zeeland6 het volgende:
Inderdaad volgens KvK is de keten nu: Crowd Real Estate -> Holland Property Investors -> Harthoorn Property Groupquote:Op woensdag 16 december 2020 14:43 schreef Inductor het volgende:
[..]
In de gelinkte pitch staat nu zelfs "Crowdrealestate is onderdeel van Harthoorn Property Group B.V.".
1,5miljoen voor sameningeld? Dat lukt ze nooit. Volgens mij heeft Newfunding veel business angels die alle projecten volgooien na een tijdje.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:49 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je iets mist. Ik heb dit project ook meegenomen. Ik denk dat het bij new funding een beetje ontbreekt aan investeerders achterban.
Mocht zo'n project bij SiG gepubliceerd worden denk ik dat het vrij snel vol loopt.
Ik vind het een goed project.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:24 schreef zeeland6 het volgende:
Mee eens, ik denk niet dat het via SiG zou volkomen, terwijl NF eerder al een project van ¤2.000.000 vol kreeg (geen idee hoe, maar het lukt ze wel).quote:Op woensdag 16 december 2020 15:52 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
1,5miljoen voor sameningeld? Dat lukt ze nooit. Volgens mij heeft Newfunding veel business angels die alle projecten volgooien na een tijdje.
Daar heb je idd wel een punt, dat de SiG projecten per stuk veel kleiner zijn (dit is eigenlijk een pakketje van 4 projecten natuurlijk).quote:Op woensdag 16 december 2020 15:52 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
1,5miljoen voor sameningeld? Dat lukt ze nooit. Volgens mij heeft Newfunding veel business angels die alle projecten volgooien na een tijdje.
Nooit anders geweest...quote:Op woensdag 16 december 2020 17:26 schreef Horsemen het volgende:
Het is trouwens opvallend stil bij KoM...
Super leuk. Vanaf hoeveel ¤?quote:Op woensdag 16 december 2020 17:22 schreef Inductor het volgende:
Verrassing. Zojuist een pakket thuisbezorgd met een fles wijn. Afzender: crowd real estate. Ik zou zeggen "op onze gezondheid" :-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laatste betaling was in jul 2019, 4 termijnen betaald. Ik vind dit echt heel slecht.
Hij loopt wel heel hard, als ik alle investeringen zie. Je maakt mij niet wijs dat daar geen Fokker tussenzit, die ons het linkje even zou kunnen delen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:41 schreef Slijker het volgende:
Heeft er misschien iemand een investeerderslink voor New horizon vastgoed b.v.?
Ik zie namelijk dat er op de Collin site al volop geïnvesteerd wordt met geregeld grote bedragen.
Ik heb geen investeerderslink gemist toch?
Bij voorbaat hartelijk dank!
Is ook afhankelijk hoe de inschrijving is gedaan etc., normaal wordt rekening gehouden met 30% of 40% opslag wegens kosten/achterstanden, maar enige verantwoording hoe het gehele tot stand is gekomen mag het platform toch wel afleggen neem ik aan. Als ik het snel zag was het een project van 500k zodat er ter dekking van hoofdsom, rente en kosten toch aanspraak gemaakt zou moeten kunnen worden op iets in de orde van max 650k - 700k, als ik het specifiek bedrag zie is er denk ik bij de inschrijving slechts rekening gehouden met 16% toeslag. Heb je mogelijkheid tot inzage in de hypotheekakte, daar zou het in moeten staan.quote:Op woensdag 16 december 2020 18:03 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
NLInvesteert laat ook zien dat een eerste hypotheek niet betekent dat je voorrang hebt boven andere crediteuren. De hoofdsom wordt weliswaar betaald, maar de opgelopen rente niet terwijl overige crediteuren wel uitbetaald krijgen. Elke toelichting hierover ontbreekt overigens...
Ik wacht ook nog steeds op enkele uitstlagen van stemmingsrondes:quote:Op woensdag 16 december 2020 13:36 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
[..]
Nog steeds geen stemmingsuitslag ontvangen van een voorstel van 5-11!
In de mail staat dat er een bedrag resteert van ¤ 557.000 voor aflossing.quote:Op woensdag 16 december 2020 19:30 schreef tnhb het volgende:
[..]
Is ook afhankelijk hoe de inschrijving is gedaan etc., normaal wordt rekening gehouden met 30% of 40% opslag wegens kosten/achterstanden, maar enige verantwoording hoe het gehele tot stand is gekomen mag het platform toch wel afleggen neem ik aan. Als ik het snel zag was het een project van 500k zodat er ter dekking van hoofdsom, rente en kosten toch aanspraak gemaakt zou moeten kunnen worden op iets in de orde van max 650k - 700k, als ik het specifiek bedrag zie is er denk ik bij de inschrijving slechts rekening gehouden met 16% toeslag. Heb je mogelijkheid tot inzage in de hypotheekakte, daar zou het in moeten staan.
De lening volgens het contract is 562k. Kijk maar eens in je betalingsschema, daar staat het bedrag dat wordt uitbetaald, alleen het restant hoofdsom.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:08 schreef TisIk het volgende:
[..]
In de mail staat dat er een bedrag resteert van ¤ 557.000 voor aflossing.
De totale lening (volgens de pitch) was ¤ 500.000.
Er was al een (klein) deel afgelost, dus er zou genoeg moeten zijn voor de betaling van de rente.
Ze noemen de rente niet, maar misschien is het impliciet en krijgen we dat dus toch?
Even afwachten wat er overgemaakt wordt.
Als ik die rente niet krijg, ga ik zeker protest aantekenen.
Het zou zeker absurd/onacceptabel zijn als andere schuldeisers voorgaan op de 1e hypotheekhouders.
De hypothecaire inschrijving was ¤ 562.000 + 40% opslag.
In totaal dus: ¤ 786.800.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |