abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196764866
Newfunding loopt nog niet hard.
Mis ik iets ? 75% LTV gespreid over 5 panden.
pi_196764914
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 14:23 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

in de app kan je het ook zien als de pitch nog niet openstaat
[ afbeelding ]
ah thanks, daar zie ik het wel :)
pi_196765344
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:53 schreef InVestEerder het volgende:

[..]

Dank! Ik laat hem echter lopen omdat ik anders te weinig spreiding krijg. Via twee andere bv's hangt dit project uiteindelijk óók weer onder Harthoorn Property Investments.
En daarnaast vind ik de verwevenheid tussen HPI en CRE dusdanig groot dat ik even de poot op de rem zet. En dit is ook geen topproject hè; LTV 81% / 24 mnd / 5%
In de gelinkte pitch staat nu zelfs "Crowdrealestate is onderdeel van Harthoorn Property Group B.V.".
pi_196765404
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 14:24 schreef zeeland6 het volgende:
Volgens mij niet, eerdere projecten bij dit platform deden er soms ook ( heel ) lang over. Mocht ik iets over het hoofd hebben gezien hoor ik dit natuurlijk graag.
pi_196765628
-

[ Bericht 100% gewijzigd door tnhb op 16-12-2020 14:58:44 ]
  woensdag 16 december 2020 @ 15:29:12 #56
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_196766326
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 14:43 schreef Inductor het volgende:

[..]

In de gelinkte pitch staat nu zelfs "Crowdrealestate is onderdeel van Harthoorn Property Group B.V.".
Inderdaad! Op veel risicospreiding hoeven we dan niet meer te rekenen, maar dit is in ieder geval eerlijk en transparant. Al zouden ze wat mij betreft die verwevenheid dan nog wel wat prominenter mogen aangeven op hun website.
pi_196766740
quote:
Ik denk niet dat je iets mist. Ik heb dit project ook meegenomen. Ik denk dat het bij new funding een beetje ontbreekt aan investeerders achterban.
Mocht zo'n project bij SiG gepubliceerd worden denk ik dat het vrij snel vol loopt.
pi_196766776
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 14:43 schreef Inductor het volgende:

[..]

Inderdaad volgens KvK is de keten nu: Crowd Real Estate -> Holland Property Investors -> Harthoorn Property Group
pi_196766812
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:49 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je iets mist. Ik heb dit project ook meegenomen. Ik denk dat het bij new funding een beetje ontbreekt aan investeerders achterban.
Mocht zo'n project bij SiG gepubliceerd worden denk ik dat het vrij snel vol loopt.
1,5miljoen voor sameningeld? Dat lukt ze nooit. Volgens mij heeft Newfunding veel business angels die alle projecten volgooien na een tijdje.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 16-12-2020 16:08:47 ]
pi_196767576
quote:
Ik vind het een goed project.
Alleen is het hoogstwaarschijnlijk maar voor 12 maanden en niet iedereen houdt daar van (of heeft er zin in om zich voor 1 jaar rente te verdiepen in zo'n project).
pi_196767699
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:52 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

1,5miljoen voor sameningeld? Dat lukt ze nooit. Volgens mij heeft Newfunding veel business angels die alle projecten volgooien na een tijdje.
Mee eens, ik denk niet dat het via SiG zou volkomen, terwijl NF eerder al een project van ¤2.000.000 vol kreeg (geen idee hoe, maar het lukt ze wel).
pi_196768193
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:52 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Daar heb je idd wel een punt, dat de SiG projecten per stuk veel kleiner zijn (dit is eigenlijk een pakketje van 4 projecten natuurlijk).
Met betrekking tot je tweede deel van je reactie: klopt ongetwijfeld ook, heb ik ook al vaker gezien. Is er iemand die weet of Newfunding ook projecten rechtstreeks via business angels financiert? Dus zonder voor de crowd te publiceren.
Nlinvesteert doet dit in ieder geval wel, het zou me niet verbazen als dit bij Newfunding ook het geval is (is ook wel nodig, want van alleen de gepubliceerde projecten zal de schoorsteen niet kunnen blijven roken vermoed ik).
pi_196768587
als ik zo de website zie van Newfunding komen slecht een handjevol beschikbaar voor de crowd. De meeste projecten zijn nooit gepubliceerd geweest (?) en waarschijnlijk via partners volgestort. Maar ik kan er ook naast zitten. Projecten zijn nogal zeldzaam.
pi_196768812
Verrassing. Zojuist een pakket thuisbezorgd met een fles wijn. Afzender: crowd real estate. Ik zou zeggen "op onze gezondheid" :-)
pi_196768869
Het is trouwens opvallend stil bij KoM...
pi_196769028
twitter
pi_196769468
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 17:26 schreef Horsemen het volgende:
Het is trouwens opvallend stil bij KoM...
Nooit anders geweest...
pi_196769491
quote:
88s.gif Op woensdag 16 december 2020 17:22 schreef Inductor het volgende:
Verrassing. Zojuist een pakket thuisbezorgd met een fles wijn. Afzender: crowd real estate. Ik zou zeggen "op onze gezondheid" :-)
Super leuk. Vanaf hoeveel ¤? :P
pi_196769495
NLInvesteert laat ook zien dat een eerste hypotheek niet betekent dat je voorrang hebt boven andere crediteuren. De hoofdsom wordt weliswaar betaald, maar de opgelopen rente niet terwijl overige crediteuren wel uitbetaald krijgen. Elke toelichting hierover ontbreekt overigens...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laatste betaling was in jul 2019, 4 termijnen betaald. Ik vind dit echt heel slecht.
pi_196769722
twitter
pi_196770761
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:41 schreef Slijker het volgende:
Heeft er misschien iemand een investeerderslink voor New horizon vastgoed b.v.?
Ik zie namelijk dat er op de Collin site al volop geïnvesteerd wordt met geregeld grote bedragen.
Ik heb geen investeerderslink gemist toch?
Bij voorbaat hartelijk dank!
Hij loopt wel heel hard, als ik alle investeringen zie. Je maakt mij niet wijs dat daar geen Fokker tussenzit, die ons het linkje even zou kunnen delen.
pi_196771247
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:03 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
NLInvesteert laat ook zien dat een eerste hypotheek niet betekent dat je voorrang hebt boven andere crediteuren. De hoofdsom wordt weliswaar betaald, maar de opgelopen rente niet terwijl overige crediteuren wel uitbetaald krijgen. Elke toelichting hierover ontbreekt overigens...

Is ook afhankelijk hoe de inschrijving is gedaan etc., normaal wordt rekening gehouden met 30% of 40% opslag wegens kosten/achterstanden, maar enige verantwoording hoe het gehele tot stand is gekomen mag het platform toch wel afleggen neem ik aan. Als ik het snel zag was het een project van 500k zodat er ter dekking van hoofdsom, rente en kosten toch aanspraak gemaakt zou moeten kunnen worden op iets in de orde van max 650k - 700k, als ik het specifiek bedrag zie is er denk ik bij de inschrijving slechts rekening gehouden met 16% toeslag. Heb je mogelijkheid tot inzage in de hypotheekakte, daar zou het in moeten staan.
pi_196771777
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:36 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

[..]

Nog steeds geen stemmingsuitslag ontvangen van een voorstel van 5-11!
Ik wacht ook nog steeds op enkele uitstlagen van stemmingsrondes:

- Een brabantse B&B die vanwege Corona nog eens 6 maanden aflossingsvrij wil. Termijn van oktober waarbij wel aflossing + rente was doorgestort bleek gestorneerd door ondernemer en is daarna door Collin teruggevorderd. Aflossingsvrije periode zou van oktober t/m maart zijn. En passant werd ook nog gezegd dat tijdens de aflossingsvrije periode de achterstallige aflossing van maart 2020 zal worden ingelopen. Stemmingsronde was 18 november, intussen 4 weken verder en geen update met uitslag en geen (rente)betaling van oktober, november en december ontvangen.
- Een failliete slagerij waarbij een nogal mager voorstel werd gedaan. Stemmingsronde was 1 oktober, nu dus al 2½ maand geleden.
- Een restaurant in Haarlem die mogelijk (dus nog niet zeker) een deel vervroegd wil aflossen omdat ze een deel willen herfinancieren via familie met een flink lagere rente. Ipv 6 maanden boeterente zou er 4 maanden worden betaald indien akkoord Stemmingsronde was 20 juli en de aflossing zou indien het door zou gaan voor 31 december plaatsvinden. Misschien willen ze uiteindelijk toch niet aflossen en het is nog geen 31 december, maar ik had toch wel graag de uitslag van die stemronde gezien na bijna 5 maanden.
pi_196772244
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:30 schreef tnhb het volgende:

[..]

Is ook afhankelijk hoe de inschrijving is gedaan etc., normaal wordt rekening gehouden met 30% of 40% opslag wegens kosten/achterstanden, maar enige verantwoording hoe het gehele tot stand is gekomen mag het platform toch wel afleggen neem ik aan. Als ik het snel zag was het een project van 500k zodat er ter dekking van hoofdsom, rente en kosten toch aanspraak gemaakt zou moeten kunnen worden op iets in de orde van max 650k - 700k, als ik het specifiek bedrag zie is er denk ik bij de inschrijving slechts rekening gehouden met 16% toeslag. Heb je mogelijkheid tot inzage in de hypotheekakte, daar zou het in moeten staan.
In de mail staat dat er een bedrag resteert van ¤ 557.000 voor aflossing.
De totale lening (volgens de pitch) was ¤ 500.000.
Er was al een (klein) deel afgelost, dus er zou genoeg moeten zijn voor de betaling van de rente.
Ze noemen de rente niet, maar misschien is het impliciet en krijgen we dat dus toch?
Even afwachten wat er overgemaakt wordt.
Als ik die rente niet krijg, ga ik zeker protest aantekenen.
Het zou zeker absurd/onacceptabel zijn als andere schuldeisers voorgaan op de 1e hypotheekhouders.

De hypothecaire inschrijving was ¤ 562.000 + 40% opslag.
In totaal dus: ¤ 786.800.
pi_196772860
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:08 schreef TisIk het volgende:

[..]

In de mail staat dat er een bedrag resteert van ¤ 557.000 voor aflossing.
De totale lening (volgens de pitch) was ¤ 500.000.
Er was al een (klein) deel afgelost, dus er zou genoeg moeten zijn voor de betaling van de rente.
Ze noemen de rente niet, maar misschien is het impliciet en krijgen we dat dus toch?
Even afwachten wat er overgemaakt wordt.
Als ik die rente niet krijg, ga ik zeker protest aantekenen.
Het zou zeker absurd/onacceptabel zijn als andere schuldeisers voorgaan op de 1e hypotheekhouders.

De hypothecaire inschrijving was ¤ 562.000 + 40% opslag.
In totaal dus: ¤ 786.800.
De lening volgens het contract is 562k. Kijk maar eens in je betalingsschema, daar staat het bedrag dat wordt uitbetaald, alleen het restant hoofdsom.

Er was tevens sprake van hoofdelijke aansprakelijkheid, pandrecht op inventaris en voorraden, daar wordt dus ook niets mee gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')