abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196739091
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:45 schreef maan_man het volgende:
Maar begrijp ik nu heel goed dat jan en alleman dicht moet. Zoals de kledingzaak of speelgoedwinkel in het dorp waar dagelijks 10 mensen over de vloer komen, maar dat de Lidl en de Aldi hun bakken met aanbiedingen rustig mogen laten staan? Lekker kerstmode shoppen, een kerstcadeau op de kop tikken of nieuwe verlichting.

Van mij mogen ze, maar krom is het wel.
Ja, maar als we die van jou in je dorp open laten, gaat heel Nederland daar naar toe.
Wil je niet he? ;)
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:47:34 #152
493907 Owen-Kravecki
A sales manager for a company
pi_196739092
Hoe zit het met winkels zoals de kruidvat die ook niet essentiele zaken verkopen. Ook heb je groothandels zoals de makro die ook zaken verkopen die je bij de plaatselijke blokker kunt kopen.

En dan heb ik nog een vraag, hoe kijken mensen hier aan tegen the great reset.
Hoogleraar Rijmelarij Phd. University of Noroc City, Nevada USA.
pi_196739093
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:46 schreef Tijn het volgende:

[..]

Vanmiddag waren er foto's van mensen die in de rij stonden voor de breiwinkel :+
Nou, eerlijk gezegd hoop ik niet dat we zo lang in lockdown zitten dat ik over breien ga nadenken! _O-
pi_196739096
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:47 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Hoe zit het met winkels zoals de kruidvat die ook niet essentiele zaken verkopen. Ook heb je groothandels zoals de makro die ook zaken verkopen die je bij de plaatselijke blokker kunt kopen.

Kruidvat mag open blijven...
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:49:47 #155
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196739100
quote:

Ze geven het zelf toe dus, tsja
pi_196739102
quote:

Kruidvat is open.
Groothandel voor business to business.
Daarvoor moet je bij BNW zijn.
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:51:34 #157
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196739107
Echt bizar hoeveel mensen complotfantasieën hebben, zeg.
pi_196739110
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:46 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, maar als we die van jou in je dorp open laten, gaat heel Nederland daar naar toe.
Wil je niet he? ;)
Nee, maar essentieel en niet-essentieel is steeds meer verwaterd. Daarom zeggen ze in veel landen: "leuk dat je essentieel bent, maar dan ga je ook maar even alleen essentieel verkopen".

Want net zoals dat het geen goed idee is dat iedereen hier in het dorp komt shoppen. Is het niet handig dat iedereen cadeaus gaat scoren bij de Lidl.
pi_196739111
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:51 schreef Tijn het volgende:
Ja.
Je mag hopen dat ze hier allemaal verzameld zitten. }:| -O-
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:54:02 #160
493907 Owen-Kravecki
pi_196739117
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:49 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Kruidvat is open.
Groothandel voor business to business.
Daarvoor moet je bij BNW zijn.
Maar de groothandels in levensmiddelen zijn juist opengesteld voor consumenten om de de druk op de supermarkten te verlichten.
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:55:31 #161
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196739123
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:54 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]

Maar de groothandels in levensmiddelen zijn juist opengesteld voor consumenten om de de druk op de supermarkten te verlichten.
Lijkt me niet dat daar dan iets aan verandert?
pi_196739124
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:52 schreef maan_man het volgende:

[..]

Nee, maar essentieel en niet-essentieel is steeds meer verwaterd. Daarom zeggen ze in veel landen: "leuk dat je essentieel bent, maar dan ga je ook maar even alleen essentieel verkopen".

Want net zoals dat het geen goed idee is dat iedereen hier in het dorp komt shoppen. Is het niet handig dat iedereen cadeaus gaat scoren bij de Lidl.
Zijn duidelijke lijsten van hoor. Niks troebel aan.
https://www.rijksoverheid(...)els-tijdens-lockdown
En misschien overweegt men wel om online in te kopen i.p.v. iets uit de grabbelbak van de Lidl.. ;)
pi_196739125
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:52 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja.
Je mag hopen dat ze hier allemaal verzameld zitten. }:| -O-
Hm, ik ben bang van niet.
pi_196739127
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, ik ben bang van niet.
Hey! Ontneem mij mijn hoop niet! :( ;)
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:56:55 #165
3542 Gia
User under construction
pi_196739128
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:47 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nou, eerlijk gezegd hoop ik niet dat we zo lang in lockdown zitten dat ik over breien ga nadenken! _O-
Haken is wel leuk. Leuker dan breien.
  dinsdag 15 december 2020 @ 00:57:07 #166
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196739129
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]

En misschien overweegt men wel om online in te kopen i.p.v. iets uit de grabbelbak van de Lidl.. ;)
Ik mag toch hopen dat mensen eindelijk eens gewoon thuis blijven.
pi_196739136
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Haken is wel leuk. Leuker dan breien.
Meh... ken mensen die handiger zijn met touwtjes... :@
Bovendien heb ik nu kittens.... GEEN goed idee... :N
Meer opties? :)
pi_196739143
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:59 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

ik hou altijd de altijd de aanbiedingen van de lidl en de aldi in de gaten i keep it in the holes

maar meestal is was ik wou steeds weer uitverkocht, ook al ben ik er snel bij, tyfus zaakjes
Lering van trekken en gewoon het lekker het hun in the hole laten putten! ;)
  dinsdag 15 december 2020 @ 01:02:38 #169
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196739144
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 01:01 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]

De great reset is geen complottheorie.

...

Ze willen de wereld in een bepaalde vorm kneden voor na corona.
lol
pi_196739145
Hendrik Streeck: we tasten in het duister waar de meeste mensen besmet raken

Het aantal nieuwe infecties explodeert gewoon - ondanks de wekenlange gedeeltelijke lockdown. Hoe leg je dat uit?
Viroloog Professor Dr. Hendrik Streeck : In feite hebben we veel te veel nieuwe infecties. Volgens de gebruikte berekeningen zouden de lockdown-maatregelen de stijging eigenlijk nog meer moeten vertragen. Het feit dat dit niet het geval is, duidt enerzijds op een groot aantal niet-gemelde gevallen van besmette personen en anderzijds dat de eerdere maatregelen niet noodzakelijkerwijs begonnen zijn waar de meeste uitzendingen plaatsvinden.

Waar raken de meeste mensen besmet?

Streeck : We weten het niet echt, we tasten te veel in het duister.
De ontwikkeling laat echter ook zien dat de sluiting van restaurants en pubs de toename van nieuwe besmettingen op zijn best heeft kunnen De ontwikkeling laat echter ook zien dat de sluiting van restaurants en pubs de toename van nieuwe besmettingen op zijn best heeft kunnen vertragen. Dit slaagde er echter niet in om het infectieproces te stoppen.
Critici beweren dat de sluiting van het restaurant, ondanks de beveiligingsconcepten, mensen alleen maar naar privévergaderingen dreef - met een grotere nabijheid en minder beschermende maatregelen. Was dat een vergissing?
Streeck : Er zit een kern van waarheid in dit argument. Waarschijnlijk is het net zo veilig om buiten met maskers af te spreken - bijvoorbeeld op een kerstmarkt met een hygiëneconcept - als binnen in privéappartementen zonder maskers en zonder hygiëneconcept. We hebben eenvoudigweg niet de waarschijnlijkheid van overdracht onderzocht als het hygiënebeleid wordt gevolgd. Hierover zijn onvoldoende gegevens.

https://www.merkur.de/wel(...)rungen-90130489.html
pi_196739149
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zijn duidelijke lijsten van hoor. Niks troebel aan.
https://www.rijksoverheid(...)els-tijdens-lockdown
Ja, dat lijstje ken ik maar daar gaat het niet. Het gaat om het assortiment dat vertroebeld. Vroeger kocht jij bij de winkels die open morgen blijven levensmiddelen. Omdat levensmiddelen hun primaire assortiment is mogen ze open blijven. Maar ondertussen verkopen ze ladders, tuintafels, airco's, kleding en gereedschappen.
pi_196739150
quote:

[..]

De great reset is geen complottheorie. Er is zelfs een boek over geschreven door professor Klaus Schwab. Ze willen de wereld in een bepaalde vorm kneden voor na corona. Misschien dat jij kan onderbouwen waarom dit geen gevaar voor ons gaat zijn? Er zijn namelijk behoorlijk zorgwekkende ontwikkelingen gaande. Ook de ideetjes die deze man heeft zijn bepaald niet pluis te noemen.
Als je er angstig van wordt, zou ik zijn boeken overslaan. :Y
Kan je die van Stephen King ook afraden dan... :{
  dinsdag 15 december 2020 @ 01:05:35 #173
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196739153
quote:

[..]

De great reset is geen complottheorie. Er is zelfs een boek over geschreven door professor Klaus Schwab. Ze willen de wereld in een bepaalde vorm kneden voor na corona. Misschien dat jij kan onderbouwen waarom dit geen gevaar voor ons gaat zijn? Er zijn namelijk behoorlijk zorgwekkende ontwikkelingen gaande. Ook de ideetjes die deze man heeft zijn bepaald niet pluis te noemen.
Kan hij niet
pi_196739157
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 01:04 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ja, dat lijstje ken ik maar daar gaat het niet. Het gaat om het assortiment dat vertroebeld. Vroeger kocht jij bij de winkels die open morgen blijven levensmiddelen. Omdat levensmiddelen hun primaire assortiment is mogen ze open blijven. Maar ondertussen verkopen ze ladders, tuintafels, airco's, kleding en gereedschappen.
Mja, ik weet niet of ze hun gehele assortiment mogen verkopen. Misschien moeten ze ook wel bepaalde vakken afschermen net als de Belgen. De bruna mag ook alleen postkantoor dingen doen.
Zal wel snel duidelijk worden.
  dinsdag 15 december 2020 @ 01:09:48 #175
493907 Owen-Kravecki
pi_196739162
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 01:04 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als je er angstig van wordt, zou ik zijn boeken overslaan. :Y
Kan je die van Stephen King ook afraden dan... :{
Het is best wel een angstwekkend boek te noemen. Er wordt een dystopische wereld in beschreven.
Maar, je moet het zelf weten. Je moet niet boos zijn als je straks geen enkele vrijheden meer hebt en ook geen bezittingen meer hebt. Covipass is in opkomst alsmede een social surveillance (credit) systeem. We denken massaal dat dit niet in Nederland komt maar dat dachten we ook over lockdowns en mondkapjes.
pi_196739163
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:54 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]

De enige reden dat ze open zijn is dat ze anders helemaal geen omzet meer hebben. Omdat grootste klanten dicht zijn. Heeft niks met de supermarkten te maken maar de uitleg is leuk.
  dinsdag 15 december 2020 @ 01:11:08 #177
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196739165
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:51 schreef Tijn het volgende:
Op het internet is de concentratie van lui met losgeslagen fantasieën/angsten wel duidelijk hoger dan in de echte wereld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_196739170
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 01:09 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]

Het is best wel een angstwekkend boek te noemen. Er wordt een dystopische wereld in beschreven.
Maar, je moet het zelf weten. Je moet niet boos zijn als je straks geen enkele vrijheden meer hebt en ook geen bezittingen meer hebt. Covipass is in opkomst alsmede een social surveillance (credit) systeem. We denken massaal dat dit niet in Nederland komt maar dat dachten we ook over lockdowns en mondkapjes.
Als we er net zo lang op moeten wachten als op Jezus die de wereld komt redden, zal het mijn tijd wel duren! :{w
En daar geloven aardig wat meer mensen in. Gelukkig zou ik bijna zeggen. :')
  dinsdag 15 december 2020 @ 01:17:00 #179
493907 Owen-Kravecki
pi_196739184
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 01:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als we er net zo lang op moeten wachten als op Jezus die de wereld komt redden, zal het mijn tijd wel duren! :{w
En daar geloven aardig wat meer mensen in. Gelukkig zou ik bijna zeggen. :')
Ik probeer een discussie te voeren, waarom denk jij eigenlijk dat het geen gevaar voor ons is, ik hoor graag van je. Je hebt er vast een reden voor waarom je het niet geloofd.
pi_196739186
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 01:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

Op het internet is de concentratie van lui met losgeslagen fantasieën/angsten wel duidelijk hoger dan in de echte wereld.
Fijn he? ;)
Biedt wel hoop voor de mensheid. *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')