Ja, maar als we die van jou in je dorp open laten, gaat heel Nederland daar naar toe.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:45 schreef maan_man het volgende:
Maar begrijp ik nu heel goed dat jan en alleman dicht moet. Zoals de kledingzaak of speelgoedwinkel in het dorp waar dagelijks 10 mensen over de vloer komen, maar dat de Lidl en de Aldi hun bakken met aanbiedingen rustig mogen laten staan? Lekker kerstmode shoppen, een kerstcadeau op de kop tikken of nieuwe verlichting.
Van mij mogen ze, maar krom is het wel.
Nou, eerlijk gezegd hoop ik niet dat we zo lang in lockdown zitten dat ik over breien ga nadenken!quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vanmiddag waren er foto's van mensen die in de rij stonden voor de breiwinkel
Kruidvat mag open blijven...quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:47 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Hoe zit het met winkels zoals de kruidvat die ook niet essentiele zaken verkopen. Ook heb je groothandels zoals de makro die ook zaken verkopen die je bij de plaatselijke blokker kunt kopen.
En dan heb ik nog een vraag, hoe kijken mensen hier aan tegen the great reset.
Ze geven het zelf toe dus, tsjaquote:Op dinsdag 15 december 2020 00:47 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Hoe zit het met winkels zoals de kruidvat die ook niet essentiele zaken verkopen. Ook heb je groothandels zoals de makro die ook zaken verkopen die je bij de plaatselijke blokker kunt kopen.
Kruidvat is open.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:47 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Nee, maar essentieel en niet-essentieel is steeds meer verwaterd. Daarom zeggen ze in veel landen: "leuk dat je essentieel bent, maar dan ga je ook maar even alleen essentieel verkopen".quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, maar als we die van jou in je dorp open laten, gaat heel Nederland daar naar toe.
Wil je niet he?
Ja.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:51 schreef Tijn het volgende:
Echt bizar hoeveel mensen complotfantasieën hebben, zeg.
Maar de groothandels in levensmiddelen zijn juist opengesteld voor consumenten om de de druk op de supermarkten te verlichten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Kruidvat is open.
Groothandel voor business to business.
Daarvoor moet je bij BNW zijn.
Lijkt me niet dat daar dan iets aan verandert?quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:54 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Maar de groothandels in levensmiddelen zijn juist opengesteld voor consumenten om de de druk op de supermarkten te verlichten.
Zijn duidelijke lijsten van hoor. Niks troebel aan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:52 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nee, maar essentieel en niet-essentieel is steeds meer verwaterd. Daarom zeggen ze in veel landen: "leuk dat je essentieel bent, maar dan ga je ook maar even alleen essentieel verkopen".
Want net zoals dat het geen goed idee is dat iedereen hier in het dorp komt shoppen. Is het niet handig dat iedereen cadeaus gaat scoren bij de Lidl.
Hm, ik ben bang van niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja.
Je mag hopen dat ze hier allemaal verzameld zitten.![]()
Haken is wel leuk. Leuker dan breien.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, eerlijk gezegd hoop ik niet dat we zo lang in lockdown zitten dat ik over breien ga nadenken!
Ik mag toch hopen dat mensen eindelijk eens gewoon thuis blijven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En misschien overweegt men wel om online in te kopen i.p.v. iets uit de grabbelbak van de Lidl..
Meh... ken mensen die handiger zijn met touwtjes...quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Haken is wel leuk. Leuker dan breien.
Lering van trekken en gewoon het lekker het hun in the hole laten putten!quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:59 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
ik hou altijd de altijd de aanbiedingen van de lidl en de aldi in de gaten i keep it in the holes
maar meestal is was ik wou steeds weer uitverkocht, ook al ben ik er snel bij, tyfus zaakjes
lolquote:Op dinsdag 15 december 2020 01:01 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
De great reset is geen complottheorie.
...
Ze willen de wereld in een bepaalde vorm kneden voor na corona.
Ja, dat lijstje ken ik maar daar gaat het niet. Het gaat om het assortiment dat vertroebeld. Vroeger kocht jij bij de winkels die open morgen blijven levensmiddelen. Omdat levensmiddelen hun primaire assortiment is mogen ze open blijven. Maar ondertussen verkopen ze ladders, tuintafels, airco's, kleding en gereedschappen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zijn duidelijke lijsten van hoor. Niks troebel aan.
https://www.rijksoverheid(...)els-tijdens-lockdown
En misschien overweegt men wel om online in te kopen i.p.v. iets uit de grabbelbak van de Lidl..
Als je er angstig van wordt, zou ik zijn boeken overslaan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 01:01 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
De great reset is geen complottheorie. Er is zelfs een boek over geschreven door professor Klaus Schwab. Ze willen de wereld in een bepaalde vorm kneden voor na corona. Misschien dat jij kan onderbouwen waarom dit geen gevaar voor ons gaat zijn? Er zijn namelijk behoorlijk zorgwekkende ontwikkelingen gaande. Ook de ideetjes die deze man heeft zijn bepaald niet pluis te noemen.
Kan hij nietquote:Op dinsdag 15 december 2020 01:01 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
De great reset is geen complottheorie. Er is zelfs een boek over geschreven door professor Klaus Schwab. Ze willen de wereld in een bepaalde vorm kneden voor na corona. Misschien dat jij kan onderbouwen waarom dit geen gevaar voor ons gaat zijn? Er zijn namelijk behoorlijk zorgwekkende ontwikkelingen gaande. Ook de ideetjes die deze man heeft zijn bepaald niet pluis te noemen.
Mja, ik weet niet of ze hun gehele assortiment mogen verkopen. Misschien moeten ze ook wel bepaalde vakken afschermen net als de Belgen. De bruna mag ook alleen postkantoor dingen doen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 01:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ja, dat lijstje ken ik maar daar gaat het niet. Het gaat om het assortiment dat vertroebeld. Vroeger kocht jij bij de winkels die open morgen blijven levensmiddelen. Omdat levensmiddelen hun primaire assortiment is mogen ze open blijven. Maar ondertussen verkopen ze ladders, tuintafels, airco's, kleding en gereedschappen.
Het is best wel een angstwekkend boek te noemen. Er wordt een dystopische wereld in beschreven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 01:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als je er angstig van wordt, zou ik zijn boeken overslaan.![]()
Kan je die van Stephen King ook afraden dan...
De enige reden dat ze open zijn is dat ze anders helemaal geen omzet meer hebben. Omdat grootste klanten dicht zijn. Heeft niks met de supermarkten te maken maar de uitleg is leuk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:54 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Maar de groothandels in levensmiddelen zijn juist opengesteld voor consumenten om de de druk op de supermarkten te verlichten.
Op het internet is de concentratie van lui met losgeslagen fantasieën/angsten wel duidelijk hoger dan in de echte wereld.quote:Op dinsdag 15 december 2020 00:51 schreef Tijn het volgende:
Echt bizar hoeveel mensen complotfantasieën hebben, zeg.
Als we er net zo lang op moeten wachten als op Jezus die de wereld komt redden, zal het mijn tijd wel duren!quote:Op dinsdag 15 december 2020 01:09 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Het is best wel een angstwekkend boek te noemen. Er wordt een dystopische wereld in beschreven.
Maar, je moet het zelf weten. Je moet niet boos zijn als je straks geen enkele vrijheden meer hebt en ook geen bezittingen meer hebt. Covipass is in opkomst alsmede een social surveillance (credit) systeem. We denken massaal dat dit niet in Nederland komt maar dat dachten we ook over lockdowns en mondkapjes.
Ik probeer een discussie te voeren, waarom denk jij eigenlijk dat het geen gevaar voor ons is, ik hoor graag van je. Je hebt er vast een reden voor waarom je het niet geloofd.quote:Op dinsdag 15 december 2020 01:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als we er net zo lang op moeten wachten als op Jezus die de wereld komt redden, zal het mijn tijd wel duren!![]()
En daar geloven aardig wat meer mensen in. Gelukkig zou ik bijna zeggen.![]()
Fijn he?quote:Op dinsdag 15 december 2020 01:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Op het internet is de concentratie van lui met losgeslagen fantasieën/angsten wel duidelijk hoger dan in de echte wereld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |