Precies, je kunt elkaar afwisselen en toch nog ieder nog genoeg werk voor elkaar krijgen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:40 schreef Fred het volgende:
[..]
Gelukkig duurt een schoolweek geen 40 uur en besparen ouders tijd in hun reistijd en de tijd die ze kwijt zijn voor het naar school brengen van hun kinderen.
Je kunt niet thuis werken met jonge kinderen om je heen, dat heeft niks met opvoeden te maken.quote:Op maandag 14 december 2020 22:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die ouders worden nu ineens gedwongen hun kinderen op te voeden
Je mag van een werkgever ook wel verwachten dat hij begrip heeft in dit soort situaties. Ik werk zelf bij een grootbank en daar zit in het hele bedrijfslagen het besef dat mensen door bepaalde factoren thuis nu niet optimaal kunnen functioneren.quote:Op maandag 14 december 2020 22:39 schreef Ronald het volgende:
[ twitter ]
[..]
En kwalijk dat dat sluiten van scholen dus een argument is om thuiswerken te bevorderen. Dan snap je echt niet hoe dat werkt met een jong kind in huis.
Da's niet dom, da's doen wat moet.quote:Op maandag 14 december 2020 22:30 schreef Fred het volgende:
[..]
Zouden Nederlanders echt zo dom zijn?
Ik doe het dagelijks.quote:Op maandag 14 december 2020 22:42 schreef Ronald het volgende:
[..]
Je kunt niet thuis werken met jonge kinderen om je heen, dat heeft niks met opvoeden te maken.
Met oudere pubers is het een ander verhaal.
Ik was daar in het vorige topic ook al verbolgen over. Vind het een schandaal vergelijkbaar met de verpleeghuizen in maart.quote:Op maandag 14 december 2020 22:39 schreef Ronald het volgende:
[ twitter ]
[..]
En kwalijk dat dat sluiten van scholen dus een argument is om thuiswerken te bevorderen. Dan snap je echt niet hoe dat werkt met een jong kind in huis.
Die ouders hoeven het online thuisonderwijs toch niet te volgenquote:Op maandag 14 december 2020 22:41 schreef chratnox het volgende:
Maar die kinderen moeten op komen draven op schooltijden (want dan zijn de docenten er ook). Voor veel ouders zijn dat ook de tijden dat ze moeten werken. Sommigen kunnen 'savonds links en rechts wel een uurtje doen, maar dat kan ook niet iedereen.
Doen wat moet? Wat moet er dan gebeuren dat je er voor naar België moet?quote:Op maandag 14 december 2020 22:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Da's niet dom, da's doen wat moet.
Iedereen die dat afweegt vind ik gemiddeld best slim.
Collega's van me met kinderen op de basisschool waren zo'n beetje de hele dag kwijt om ervoor te zorgen dat hun kinderen daadwerkelijk hun lessen volgden. De leraren waren op dat moment beschikbaar voor vragen, maar ze moesten 't zelf doen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:43 schreef Fred het volgende:
[..]
Die ouders hoeven het online thuisonderwijs te volgen
Als het goed is hebben die al hun diploma's al op zak.
Ik heb een hele flexibele werkgever, maar dit is gewoon ontzettend onhandig. Ik wil gewoon normaal kunnen werken.quote:Op maandag 14 december 2020 22:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je mag van een werkgever ook wel verwachten dat hij begrip heeft in dit soort situaties. Ik werk zelf bij een grootbank en daar zit in het hele bedrijfslagen het besef dat mensen door bepaalde factoren thuis nu niet optimaal kunnen functioneren.
Ik vind het wel wat hebben hoor, dat er af en toe een spruit door het beeld heen stuitert.quote:Op maandag 14 december 2020 22:42 schreef Ronald het volgende:
Je kunt niet thuis werken met jonge kinderen om je heen, dat heeft niks met opvoeden te maken.
Met oudere pubers is het een ander verhaal.
Nou prima, maar met mijn werk moet ik gewoon stilte om mij heen hebben. Beetje improviseren lukt wel hoor, maar dit is wel een te lange periode vind ikquote:
Keep the st(r)eam going. Geluid maken en jezelf dan voordoen als kritsich journalistquote:Op maandag 14 december 2020 22:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik word echt gek van al die meningen en theorieën... nu zit Beau weer te vragen of we echt niet wat eerder kunnen versoepelen dan 19 januari als het goed gaat
Dus je vindt het zelf een groter probleem om je kinderen om je heen te hebben dan je werkgeverquote:Op maandag 14 december 2020 22:45 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik heb een hele flexibele werkgever, maar dit is gewoon ontzettend onhandig. Ik wil gewoon normaal kunnen werken.
Maar goed ik heb het voor dit jaar weer kunnen afdichten met opa’s en oma’s en deels vakantie tussen kerst en oud en nieuw
Gemiddelde meetings mag mn kleine prima ronddartelen, daar heb ik weinig last van. Maar als ik werk moet doen waar ik me even voor moet concentreren gaat dat echt niet lukken met mn kleine om me heen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:46 schreef Ronald het volgende:
[..]
Nou prima, maar met mijn werk moet ik gewoon stilte om mij heen hebben. Beetje improviseren lukt wel hoor, maar dit is wel een te lange periode vind ik
Ik heb een noise cancelling koptelefoon en een eigen kamer.. Verder wissel ik met mevr. Perrin (die parttime werkt) af. En mijn zoon is 8 en weet dat als ik druk bezig ben, hij me niet mag storen.quote:Op maandag 14 december 2020 22:46 schreef Ronald het volgende:
[..]
Nou prima, maar met mijn werk moet ik gewoon stilte om mij heen hebben. Beetje improviseren lukt wel hoor, maar dit is wel een te lange periode vind ik
Dat zeg ik toch helemaal niet, het is gewoon lastig normaal te werken met kind thuis. Maar ik red mij wel hoor.quote:Op maandag 14 december 2020 22:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dus je vindt het zelf een groter probleem om je kinderen om je heen te hebben dan je werkgever
Andersom stroomden Nederlandse steden in het grensgebied ook continu vol met Belgen toen de middenstand en horeca daar op slot gingen. Met als trieste hoogtepunt de "coronaparties" in Nederlandse cafés in het voorjaar.quote:Op maandag 14 december 2020 22:30 schreef Fred het volgende:
[..]
Zouden Nederlanders echt zo dom zijn?
quote:Op maandag 14 december 2020 22:29 schreef maan_man het volgende:
De Belgische winkelcentra kunnen zich schrap zetten.
Shoppen?quote:Op maandag 14 december 2020 22:32 schreef TheVulture het volgende:
Dus we gaan morgen gezellig shoppen in Belgie in de grensstreek?
Dit dus.quote:Op maandag 14 december 2020 22:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou krijgen ze een koekje van eigen deeg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |