Leven inruilen voor 'leven', compleet geschift maar ik vrees dat de gemiddelde Nederlander dit zal slikken als zoete koek.quote:Op maandag 14 december 2020 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad een groot deel van 2021 wel maatregelen, daar hintte de Jonge ook wel op bij Beau. Ik vraag me daarnaast ook af of het niet als 'makkelijk' gezien wordt om beperkende maatregelen op te gaan leggen vanaf nu bij andere virussen, want het lijkt ook goed daartegen te helpen. Dan zou je ieder jaar een paar maanden beperkende maatregelen krijgen.
Ongetwijfeld alleen afhalen.quote:Op maandag 14 december 2020 23:02 schreef Revanches het volgende:
[..]
Universiteitsbibliotheek. Zijn namelijk alleen toegankelijk voor studenten, niet openbaar.
Had de Jonge niet gezegd dat de maatregelen voor het grootste gedeelte losgelaten zouden worden in Q2?quote:Op maandag 14 december 2020 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad een groot deel van 2021 wel maatregelen, daar hintte de Jonge ook wel op bij Beau. Ik vraag me daarnaast ook af of het niet als 'makkelijk' gezien wordt om beperkende maatregelen op te gaan leggen vanaf nu bij andere virussen, want het lijkt ook goed daartegen te helpen. Dan zou je ieder jaar een paar maanden beperkende maatregelen krijgen.
Delano en Yousef worden voor de bijstand opgeleid, dus die paar weken gemist onderwijs maken geen enkel verschil.quote:Op maandag 14 december 2020 22:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Delano en Yousef niet. De ene wordt namelijk afgeleid door zijn vader die alcoholist is, en de ander moet zijn laptop delen met 4 broertjes en zusjes.
Ik gok dat die betogers niet tot de groep Nederlanders behoren die voordien de maatregelen keurig naleefden.quote:Op maandag 14 december 2020 23:00 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Ik kan het ze ook niet echt kwalijk nemen. 9 maanden mensen ophokken zorgt voor een boel frustratie natuurlijk. Je hoort ook dat de mishandelingen op kinderen en partners weer toenemen. Alsjeblieft mensen, botvier het buiten op overheidsgebouwen en straatmeubilair en niet op je dierbaren.
Talloze behandelingen kunnen dan geen doorgang vinden, wil je dat? Die groep zit tegen overspannenheid aan inmiddels. Waarom is het zo moeilijk om dat te begrijpen?quote:Op maandag 14 december 2020 23:03 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Hup weer in lockdown als de zorg het ff zwaar krijgt.
Als de zorg zijn vakantie niet kan opnemen of het rooster niet rondkrijgt.
Tja, op een gegeven moment is het pappen en nathouden. Als 'men' blijkbaar niet in staat is het thuiswerken op te volgen moet het op andere manieren. Je kunt het kabinet niet verwijten dat ze niet maandenlang gehamerd hebben op dat thuiswerken.quote:Op maandag 14 december 2020 22:43 schreef trein2000 het volgende:
Dat zo iets dan een positief neveneffect is dat kan. Maar het kan nooit een argument zijn mijne inziens.
Klinkt niet eens heel bijzonder, detailhandel weer open eind januari, restaurants eind februari/begin maart, kroegen begin aprilquote:Op maandag 14 december 2020 23:04 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Had de Jonge niet gezegd dat de maatregelen voor het grootste gedeelte losgelaten zouden worden in Q2?
En dat laatste hoop ik toch echt niet. Daar mag wel eens een goede kosten en baten rekening op doorgerekend worden. Het zal mij ook niks verbazen want we accepteren nauwelijks risico's en de onvermijdelijke dood meer, lijkt het wel.
Daar schuilt het gevaar, namelijk dat mensen de genomen maatregelen misinterpreteren als zijnde daar om doden en/of losse besmettingen te voorkomen.quote:Op maandag 14 december 2020 23:04 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Had de Jonge niet gezegd dat de maatregelen voor het grootste gedeelte losgelaten zouden worden in Q2?
En dat laatste hoop ik toch echt niet. Daar mag wel eens een goede kosten en baten rekening op doorgerekend worden. Het zal mij ook niks verbazen want we accepteren nauwelijks risico's en de onvermijdelijke dood meer, lijkt het wel.
Dit gaat over maatregelen bij de normale griepgolf.quote:Op maandag 14 december 2020 23:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Talloze behandelingen kunnen dan geen doorgang vinden, wil je dat? Die groep zit tegen overspannenheid aan inmiddels. Waarom is het zo moeilijk om dat te begrijpen?
Als snel BNW praat maar het is een gegeven dat groten de kleine opslokken en daarna zo min mogelijk ruimte laten voor nieuwe visjes. We leven niet meer in 1870 waar je van éénpitter tot 10tonner kon worden.quote:Op maandag 14 december 2020 23:02 schreef mir1986 het volgende:
Ik kan niet begrijpen dat er mensen voor zware lockdowns zijn en veel kleine ondernemers kapot willen laten gaan. Zo hou je alleen de grote multinationals over en daarmee de concurrentie.
Anders de riem?quote:Op maandag 14 december 2020 22:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb een noise cancelling koptelefoon en een eigen kamer.. Verder wissel ik met mevr. Perrin (die parttime werkt) af. En mijn zoon is 8 en weet dat als ik druk bezig ben, hij me niet mag storen.
Doe normaal..quote:Op maandag 14 december 2020 23:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Delano en Yousef worden voor de bijstand opgeleid, dus die paar weken gemist onderwijs maken geen enkel verschil.
Je moet natuurlijk wel cadeautje meenemen als de Corona volgende week gaat overdragen aan je familie.quote:Op maandag 14 december 2020 23:05 schreef DireStraits7 het volgende:
Beetje hetzelfde als die mensen die vandaag geÏnterviewd werden over het sluiten van de winkels. 'Ja, ik snap het wel'. Allemaal mensen die het 'wel snappen', maar zich blijkbaar niet afgevraagd hebben waarom ze überhaupt daar waren.
Je mag toch twee bezoek(st)ers thuis ontvangenquote:
Hij noemde "wanneer voldoende mensen gevaccineerd zijn en het virus niet meer rond kan gaan" (of iets in die strekking). Er werd eerder gezegd dat de niet-risicogroepen in augustus aan de beurt zijn oid. Dan praat je al eerder over Q3 oid.quote:Op maandag 14 december 2020 23:04 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad gehoord dat Hugo nog ergens 5000 verpleegkundige op de plank heeft liggen.quote:Op maandag 14 december 2020 23:09 schreef hjansen82 het volgende:
Ik hoop dat zorgmedewerkers snel beginnen met staken. Er moeten ziekenhuizen en mensen bij en dan moet dit maar kwaadschiks worden afgedwongen.
Dan moeten er mensen bij. Ik begrijp dat dit tijd kost, maar ik hoor niet eens dat hier überhaupt plannen voor zijn. Beter laat de regering het MKB failliet gaan dan te investeren in de zorg.quote:Op maandag 14 december 2020 23:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Talloze behandelingen kunnen dan geen doorgang vinden, wil je dat? Die groep zit tegen overspannenheid aan inmiddels. Waarom is het zo moeilijk om dat te begrijpen?
Nee. Ik heb tot nu toe gedacht dat Nederland niet mee zou doen aan die waanzin. Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven eerlijk gezegd.quote:Op maandag 14 december 2020 23:11 schreef Gretzl het volgende:
Hadden jullie toen je Ab Osterhaus en Ginny Mooy half oktober bij Op 1 hoorden praten ook al het gevoel dat ze sowieso gelijk zouden krijgen? Dat die onvermijdelijke totale lockdown er met dit Nederlandse beleid vroeg of laat toch wel zou komen, waarschijnlijk medio december
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |