abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8061318
Tja, kzou niet weten waar dit anders moet, dus daarom maar in dit gedeelte van het forum.

Ik keek net Nederland 2 , ff nieuws volgen enzo, gaan ze op een gegeven moment vragen (aan een paar mensen) op wie ze gestemt hebben. Komt er een of andere doos...

Doos: LPF
< Je blijft ze dus trouw?
Doos knikt der hoofd
< Waarom heb je eigelijk lpf gestemd?
Doos: Ik vind dat er genoeg buitenlanders zijn. Die hebben zelfs meer als ons

Sorry hoor, maar wat is dat voor een argumentatie? Wat bezielt zulke mensen? Ja, ik weet dat er genoeg mensen zijn hier op het forum die het eens zijn met dergelijke uitspraken en ook kiezen op lpf... maar om welke redenen stemt iemand nu nog lpf?

-edit-
Als ons was het

[Dit bericht is gewijzigd door westcoastleader op 23-01-2003 03:11]

pi_8061332
Waarom zou er nu nog iemand stemmen op Groenlinks?
[Dit bericht is gewijzigd door -Dark_VisioN- op 10-04-2003 0:26]
pi_8061344
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 02:54 schreef -Dark_VisioN- het volgende:
Waarom zou er nu nog iemand stemmen op Groenlinks?
Gaat dit topic over GL?
pi_8061347
je moet ook niet letten op die zogenaamde hoogstaande discussies van lpf aanhangers wat was dat nutteloos en dom zeg

en er zijn genoeg redenen om lpf te stemmen, ze zijn nu een stuk stabieler, hun standpunten zijn duidelijk en als oppositie denk ik dat ze best handig zullen zijn

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_8061359
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 02:57 schreef westcoastleader het volgende:

[..]

Gaat dit topic over GL?

donderdag 23 januari 2003 @ 03:00:18 #6
39852 -TRIP-
Slaap zacht...
pi_8061363
Ik ken buitenlanders die nog beter Nederlands spreken dan sommige LPF aanhangers...
[b]I Just Love To Trip[/b] | [url=http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=Trip%20Tucker%20III&acceptadult=true][b]Mijn DVD Collectie[/b][/url] | [b]Let's All Trip Together![/b]
pi_8061365
Sterker nog, ze zei letterlijk 'ik stem op Pim Fortuyn'! Ik zoek ff het fragment op, om online te zetten
Eigen brokjes eerst.
pi_8061373
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 03:00 schreef -TRIP- het volgende:
Ik ken buitenlanders die nog beter Nederlands spreken dan sommige LPF aanhangers...
zozo dat is raar zeg als er zoveel buitenlanders hier zijn

ontopic: ik zou nu eerder lpf gestemd hebben, dan tijdens pim fortuijn

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_8061375
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 03:00 schreef -TRIP- het volgende:
Jah ik vind het een beetje lame dat mensen die het niet zo hebben op buitenlanders op lpf stemmen. Kunnen we beter weer een CD of CP'86 hebben en dat al die lui daarop stemmen. Houden ze tenminste de zetels over voor de rationeel denkende mensen
pi_8061378
Kom laten we op Wouter Bos stemmen dat is zo'n lekkerding
pi_8061381
Stukje over die LPF'ers in de studio:
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 23:05 schreef tong80 het volgende:

[..]

"Die buitelanderz motte onse taol leren spreke."

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_8061386
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 03:01 schreef Bushmaster het volgende:
Sterker nog, ze zei letterlijk 'ik stem op Pim Fortuyn'! Ik zoek ff het fragment op, om online te zetten
hehe, kzal alvast een mailinglist maken "Heb lef stem lpf":D
pi_8061392
De mensen die rechts stemmen omdat ze minder buitenlanders in Nederland willen zijn meestal laag geschoolde, niet werkende lui.

Prachtig voorbeeld vandaag op Nederland 2 was het geloof ik (kan ook RTL 4/5 zijn geweest)

Ze gingen kijken in Wassenaar, hoe daar alles verliep enzo. Komen ze op een gegeven moment iemand tegen, bomberjack aan, kale kop, oorbellen in enz enz. (uiterlijk zegt niks denk ik dan nog met mijn eerste indruk).

Vraag verslaggever: Welke partij stem jij?
Antwoord: VVD
Vraag: Waarom stem jij op de VVD?
Antwoord: Omdat ik rechts ben
Vraag: Ja maar stem je alleen maar op de VVD omdat je rechts bent? Geen inhoudelijke punten (niet in die woorden maar hij bedoelde dit)
Antwoord: Ik ben gewoon rechts en VVD is grootste partij van Nederland dus waarom zou ik iets anders stemmen.
Verslaggever: Hmm, VVD grootste partij van Nederland? Dat is nog atlijd CDA hoor.
Antwoord: Ow ja nou ja, uhm..in ieder geval is VVD 1 van de grootste partijen van Nederland, doeg.

Dat is nou het niveau van mensen die hier stemrecht hebben :S

Begrijp me niet verkeerd. Er zijn zat mensen die om fatsoenlijke redenen op VVD stemmen. Maar 99% van de stemmers op VVD/LPF die alleen maar op ze stemmen omdat ze denken dat ze staan voor strenger integratiebeleid en dus minder buitenlanders zijn dommer dan dom, of met andere woorden EEN

pi_8061393
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 03:04 schreef -Dark_VisioN- het volgende:
Kom laten we op Wouter Bos stemmen dat is zo'n lekkerding
Waar heb je het over?
  donderdag 23 januari 2003 @ 03:11:35 #15
39925 Fluffydroid
Do you wanne be fluffed?
pi_8061413
Ik heb een paar dagen folders lopen uitdelen van de SP.
Maar ik kan je wel vertellen dat je de LPF-ers er zo uit haalt.
  donderdag 23 januari 2003 @ 03:13:37 #16
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8061417
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 03:11 schreef Fluffydroid het volgende:
Leuke usericon heb jij.
  donderdag 23 januari 2003 @ 03:16:35 #17
39852 -TRIP-
Slaap zacht...
pi_8061423
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 03:11 schreef Fluffydroid het volgende:
En dat vond ik ook zo onbegrijpelijk van de (laaggeschoolde, evt. werkeloze) LPF stemmer... dat ze niet doorhadden dat een rechts kabinet niets voor ze overheeft...
[b]I Just Love To Trip[/b] | [url=http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=Trip%20Tucker%20III&acceptadult=true][b]Mijn DVD Collectie[/b][/url] | [b]Let's All Trip Together![/b]
pi_8061425
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 03:06 schreef Theoden het volgende:
De mensen die rechts stemmen omdat ze minder buitenlanders in Nederland willen zijn meestal laag geschoolde, niet werkende lui.

Prachtig voorbeeld vandaag op Nederland 2 was het geloof ik (kan ook RTL 4/5 zijn geweest)

Ze gingen kijken in Wassenaar, hoe daar alles verliep enzo. Komen ze op een gegeven moment iemand tegen, bomberjack aan, kale kop, oorbellen in enz enz. (uiterlijk zegt niks denk ik dan nog met mijn eerste indruk).

Vraag verslaggever: Welke partij stem jij?
Antwoord: VVD
Vraag: Waarom stem jij op de VVD?
Antwoord: Omdat ik rechts ben
Vraag: Ja maar stem je alleen maar op de VVD omdat je rechts bent? Geen inhoudelijke punten (niet in die woorden maar hij bedoelde dit)
Antwoord: Ik ben gewoon rechts en VVD is grootste partij van Nederland dus waarom zou ik iets anders stemmen.
Verslaggever: Hmm, VVD grootste partij van Nederland? Dat is nog atlijd CDA hoor.
Antwoord: Ow ja nou ja, uhm..in ieder geval is VVD 1 van de grootste partijen van Nederland, doeg.

Dat is nou het niveau van mensen die hier stemrecht hebben :S

Begrijp me niet verkeerd. Er zijn zat mensen die om fatsoenlijke redenen op VVD stemmen. Maar 99% van de stemmers op VVD/LPF die alleen maar op ze stemmen omdat ze denken dat ze staan voor strenger integratiebeleid en dus minder buitenlanders zijn dommer dan dom, of met andere woorden EEN

Jah en de mensen die ik ken die op VVD stemmen, zijn vaak van die egocentrische jimi's.
Soms hoor ik mensen over de belasting die zijn/haar ouders moet betalen en lopen ze te neulen dat ze bijv 60% moeten betalen. Terwijl ze nie eenz wisten hoe die schalen in elkaar zaten. Die dachten dus eg dat ze van de 100 ¤ 40 overhielden. Ben je dan ook geen
pi_8061426
Och , ben een zwevende kiezer die altijd net te laat is.
pi_8061429
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 03:06 schreef westcoastleader het volgende:

[..]

Waar heb je het over?

uitspraak van sommige PVDA stemmers
pi_8061435
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 03:16 schreef -TRIP- het volgende:

[..]

En dat vond ik ook zo onbegrijpelijk van de (laaggeschoolde, evt. werkeloze) LPF stemmer... dat ze niet doorhadden dat een rechts kabinet niets voor ze overheeft...

Nee maar dan komen er minder buitenlanders en hoeven we minder belasting te betalen, we krijgen wel meer daklozen, criminaliteit en NL verpauperd helemaal, maar dat maakt nie uit...
pi_8061447
quote:

[..]

BTW zulke mensen zouden GL moeten stemmen (blz 27 verkiezingsprogramma)
pi_8061465
Tja, erg snugger kwamen ze niet over nee..

Aan de andere kant was geloof ik in hetzelfde stuk ook een vrouw die meldde op c&a te gaan stemmen
Dat er blijkbaar nog steeds mensen waren die van plan waren "Op Pim Fortuyn te gaan stemmen" vond ik trouwens ook wel redelijk.. eh.. frappant

Imitate the way of nature - her secret is patience
  donderdag 23 januari 2003 @ 03:51:15 #24
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_8061508
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 02:52 schreef westcoastleader het volgende:
Ik keek net Nederland 2 , ff nieuws volgen enzo, gaan ze op een gegeven moment vragen (aan een paar mensen) op wie ze gestemt hebben. Komt er een of andere doos...

Doos: LPF
< Je blijft ze dus trouw?
Doos knikt der hoofd
< Waarom heb je eigelijk lpf gestemd?
Doos: Ik vind dat er genoeg buitenlanders zijn. Die hebben zelfs meer als ons

ik heb me groen en geel geërgerd aan die domme sufkut daar op tv, met d'r schelle rotstem en dat vreeeeeeeeeselijke accent (+ taalfouten in elk woord zowat); wat was dát mens _dom_ zeg ze stemde puur rechts, omdat ze had gehoord dat rechts voor een betere economie stond blablabla... en toen die PvdA'er ... hahaha, dat wief vloog hem zowat in de haren, omdat hij haar eruit wist te argumenteren, hij en die presentator hielden het bijna niet meer van het lachen

maar kom op zeg... voer een "stem-rijbewijs" in en laat mensen daarvoor ook alsjeblieft een IQ test doen zeg... ze halen al hun "wijsheden" uit de Story en Telegraaf en natuurlijk van de 'andere meiden' bij de kapsalon, als ze hun stekelige korte haar weer eens voor zoveelste keer aan blonderen zijn, in een poging er nog wat van te maken

valt het jullie niet op dat het vaak die mensen zijn die dit soort dingen roepen? ik zeg, gooi hen eruit ipv die paar asielzoekers die er nog zijn, dan maken we in ieder geval misschien ooit nog een fatsoenlijke indruk naar de landen om ons heen toe

dixi; ik ga

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_8061646
quote:

[..]

nee PVDA daar zijn we goed mee af, werken voor elke economische profiteur en anderen die te lui zijn om te werken. Oh en kiezen voor lange wachtlijsten waardoor mensen onnodig DOOD gaan. Na 12 jaar aanklooien kan ik niet geloven dat ze het nu ineens beter doen.

CyberRat
Netwerk/systeem beheerder (HBO)
in 15 jaar totaal maar 6 maanden zonder werk gezeten.
en... op nawijn (LPF) gestemd

[Dit bericht is gewijzigd door CyberRat op 23-01-2003 07:20]

Linux is denken in oplossingen. Niet in producten. --== The kernel, the whole kernel and nothing but the kernel, so help me Linus! ==--
pi_8062205
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 07:13 schreef CyberRat het volgende:

[..]

nee PVDA daar zijn we goed mee af, werken voor elke economische profiteur en anderen die te lui zijn om te werken. Oh en kiezen voor lange wachtlijsten waardoor mensen onnodig DOOD gaan. Na 12 jaar aanklooien kan ik niet geloven dat ze het nu ineens beter doen.

CyberRat
Netwerk/systeem beheerder (HBO)
in 15 jaar totaal maar 6 maanden zonder werk gezeten.
en... op nawijn (LPF) gestemd

Het is toch lame dat je rechts gaat stemmen omdat e rmensen miscbruik maken van het sociale stelsel. En die mensen die het eg nodig hebben, die wil je maar aan hun eigen lot overlaten?
  donderdag 23 januari 2003 @ 09:32:14 #27
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_8062277
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 02:52 schreef westcoastleader het volgende:
...maar om welke redenen stemt iemand nu nog lpf?
Omdat de standpunten van de partij nog steeds hetzelfde zijn als 88 dagen geleden. Je zal de vraag dus eigenlijk moeten stellen, om welke redenen stem iemand nu GEEN lpf?
A Ze hebben er intern een ordinaire machtstrijd van gemaakt
B Doordat de regering zo snel is gevallen, wil je niet weer dat je stem verloren gaat
C De lpf is nog geen volwassen partij en kan de standpunten nog steeds niet goed genoeg uitdragen
En wederom vermeld ik er even bij dat ik nog nooit lpf heb gestemd, want er zijn hier veel mensen die het heerlijk vinden om mensen in hokjes te drukken.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  donderdag 23 januari 2003 @ 09:37:11 #28
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_8062321
Bij de IQ test van BNN hebben ze bij alle deelnemers de politieke voorkeur gevraagd.

Resultaat (in het kort)

De mensen met het hoogste IQ: D66
De mensen met het laagste IQ: LPF / Leefbaar Nederland

Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
pi_8062431
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 09:37 schreef SignOTheTimes het volgende:
Bij de IQ test van BNN hebben ze bij alle deelnemers de politieke voorkeur gevraagd.

Resultaat (in het kort)

gelukkig is zo'n test maar relatief en wordt maar een kleine groep mensen gevraagd. Ik heb een professioneel gemeten/getest IQ van 132 wat hoogbegaafd is. Raar.. heb toch op LPF gestemd.
Linux is denken in oplossingen. Niet in producten. --== The kernel, the whole kernel and nothing but the kernel, so help me Linus! ==--
  donderdag 23 januari 2003 @ 09:50:37 #30
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_8062467
Bij de IQ-test van BNN kwamen de LPF-stemmers niet voor niets als degenen met het laagste IQ uit de bus.

Die LPF-aanhangwoont voor het overgrote deel in de volksbuurten en heeft totaal niet in de gaten dat een rechtse regering er juist voor zorgt dat zij er op financieel en sociaal gebied (kijk maar naar de achterlijk verhoogde verzekeringspremies) alleen maar op achteruit gaan.

Ze worden verblind door de integratiekreten van LPF, maar hebben totaal niet in de gaten dat zij als eersten worden benadeeld.

Back in town
  donderdag 23 januari 2003 @ 09:52:20 #31
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_8062492
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 09:37 schreef SignOTheTimes het volgende:

Resultaat (in het kort)

IQ is niet relevant in een democratie.
Maar ja, aangezien 1/3 van de oud LPF-stemmers zich weer volledig van de politiek heeft afgekeerd (en niet meer stemt) kan de oude politiek weer tevreden zijn en de loftrompet over de democratie spelen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 23 januari 2003 @ 09:52:54 #32
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_8062500
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 09:48 schreef CyberRat het volgende:

[..]

gelukkig is zo'n test maar relatief en wordt maar een kleine groep mensen gevraagd. Ik heb een professioneel gemeten/getest IQ van 132 wat hoogbegaafd is. Raar.. heb toch op LPF gestemd.

Ik heb het hier niet over individuele LPF-ers, maar over het gros. Uizonderingen bevestigen de regel immers!

En ik weet niet hoeveel mensen er mee hebben gedaan, maar het zijn er meer als in een gemiddelde pijling van Maurice de Hond!

Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
  donderdag 23 januari 2003 @ 09:54:43 #33
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_8062531
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 09:50 schreef Elbutre het volgende:
Ze worden verblind door de integratiekreten van LPF, maar hebben totaal niet in de gaten dat zij als eersten worden benadeeld.
Blijkbaar vinden ze dit belangrijker dan geld....of mogen ze niet stemmen van jou? Zijn ze niet handelingsbekwaam om dat ze in een volksbuurt wonen?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 23 januari 2003 @ 09:54:46 #34
39109 wok
Oost-Indisch Doof
pi_8062533
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 09:48 schreef CyberRat het volgende:

[..]

hoog IQ wil niet per se zeggen dat je ook intelligent bent. Dat blijkt ook uit jouw keuze voor de LPF

ps ik heb een IQ van 145

donderdag 23 januari 2003 @ 09:56:28 #35
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_8062566
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 09:54 schreef wok het volgende:
ps ik heb een IQ van 145
Leuk dat gepats met getallen....ik heb een penis van 20cm
  donderdag 23 januari 2003 @ 09:58:19 #36
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_8062593
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 09:50 schreef Elbutre het volgende:
Bij de IQ-test van BNN kwamen de LPF-stemmers niet voor niets als degenen met het laagste IQ uit de bus.

Die LPF-aanhangwoont voor het overgrote deel in de volksbuurten en heeft totaal niet in de gaten dat een rechtse regering er juist voor zorgt dat zij er op financieel en sociaal gebied (kijk maar naar de achterlijk verhoogde verzekeringspremies) alleen maar op achteruit gaan.

Leve het generaliseren!
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  donderdag 23 januari 2003 @ 10:00:10 #37
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_8062616
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 09:58 schreef mr.vulcano het volgende:
Leve het generaliseren!
Het paradoxale is natuurlijk dat ze een hekel hebben aan mensen die generaliseren (op het gebied van buitenlanders) en dat ze de stemmers op de partij waar een deel van deze mensen op stemt (LPF) dan gaan generaliseren.
  donderdag 23 januari 2003 @ 10:02:40 #38
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_8062639
Om elkaar voor rotte vis uit te maken kun je terecht in het volgende topic:
[centraal] Het grote politieke afreageertopic (2)

Deze gaat (tijdelijk) op slot, in afwachting van Kozzmic.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')