Mijn huis is helaas niet uitgerust met een voorraadkastquote:Op woensdag 16 december 2020 22:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Er is altijd wel iets te regelen, of een ander tijdstip. Doe boodschappen voor 1 of 2 weken als het wel kan zonder kind. Als iedereen zo denkt als jij komen we er nooit natuurlijk.
De zelfscankassahoek (drie keer woordwaarde) is hier nogal krap. Ik stond daar gisteravond even snel m'n spul af te rekenen, maar dan komt er naast me iemand staan met vijf dingen ofzo, prima, maar ze had haar vent bij zich en sommige stelletjes zitten aan elkaar vastgelijmd. Hij kwam helemaal tegen mij aan staan terwijl zij stond af te rekenen. Man, ga even in een hoekje uit de weg staan. Of ga überhaupt niet mee naar binnen als ze maar vijf dingetjes nodig heeft. Dát is het vervelende. De rest van de supermarkt was zo goed als leeg, maar de kassa is en blijft een probleem.quote:Op donderdag 17 december 2020 08:36 schreef Sorella het volgende:
Er is al zo weinig leuks, als mensen met hun partner of 1 kind naar de supermarkt willen gaan laat ze dan lekker.
Er zijn ergere dingen om je druk om te maken als om een moeder die haar kind mee neemt naar de supermarkt of een ouder echtpaar die met zijn tween gaan winkelen of een jong stel.
Leven en laten leven.
Het wordt wat anders als ze opa en oma en broer en zus ook nog eens meenemen.
Die handscanner hebben we hier niet, dus ik doe het inderdaad met m'n telefoon. Werkt prima, behalve los vers spul zoals appels, die moet je aan het eind bij de zelfscan nog apart wegen, bon afdrukken en scannen. Dus loopt alles alsnog door elkaar heen. Idioot dat ze dat na zoveel maanden nog niet geregeld hebben.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:25 schreef djkoelkast het volgende:
Irritant, van die mensen die nog moeten scannen als ze bij die paal aankomen.
Gebruik gewoon je smartphone en scan alle boodschappen alvast. Of desnoods zo'n scanner van de AH zelf.
Bij de AH's hier in de stad staan die weegschalen gewoon bij het fruit zelf (goed zoeken soms!)quote:Op donderdag 17 december 2020 10:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die handscanner hebben we hier niet, dus ik doe het inderdaad met m'n telefoon. Werkt prima, behalve los vers spul zoals appels, die moet je aan het eind bij de zelfscan nog apart wegen, bon afdrukken en scannen. Dus loopt alles alsnog door elkaar heen. Idioot dat ze dat na zoveel maanden nog niet geregeld hebben.
Ik liep gister zelf te kloten met de boodschappentas. Meestal zet ik alle boodschappen er alvast in, dan scan je je telefoon en loop je weer weg, maar ik had dus verse dingen die nog gescand moesten worden en die kuttas was omgevallen in de winkelkar. Maar toen heb ik in een hoekje de boel even opnieuw in m'n tas staan frotten. Sommige mensen doen dat midden in het pad bij de zelfscan
Zijn hier uitgezet, en daar kon je voor corona al niet zelfscannen, want er komen geen bonnetjes uit.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:04 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Bij de AH's hier in de stad staan die weegschalen gewoon bij het fruit zelf (goed zoeken soms!)
Wat stom, ja dan werk je het in de hand. Hier dus nog wel bonnetjes gelukkig.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zijn hier uitgezet, en daar kon je voor corona al niet zelfscannen, want er komen geen bonnetjes uit.
Ja maar dat soort mensen zijn sowieso fucking irritant.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De zelfscankassahoek (drie keer woordwaarde) is hier nogal krap. Ik stond daar gisteravond even snel m'n spul af te rekenen, maar dan komt er naast me iemand staan met vijf dingen ofzo, prima, maar ze had haar vent bij zich en sommige stelletjes zitten aan elkaar vastgelijmd. Hij kwam helemaal tegen mij aan staan terwijl zij stond af te rekenen. Man, ga even in een hoekje uit de weg staan. Of ga überhaupt niet mee naar binnen als ze maar vijf dingetjes nodig heeft. Dát is het vervelende. De rest van de supermarkt was zo goed als leeg, maar de kassa is en blijft een probleem.
Ook voor Corona inderdaad, voor je het weet is je portemonnee weg.quote:Op donderdag 17 december 2020 19:33 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja maar dat soort mensen zijn sowieso fucking irritant.
Ik zeg daar gewoon wat van tegen zo'n persoon. Virus of geen virus, blijf als vreemde uit my personal space.
Probleem opgelost.
Ik zet dan altijd mijn kar ertussen.quote:Op donderdag 17 december 2020 19:46 schreef quirina het volgende:
Of even hard gaan hoesten. Dan stapt zo’n sukkel ook wel uit je buurt.
Zo heb ik het ook gedaan, maar dan bij de Plus, van te voren voor drie weken vooruit bestellingen vast gezet met gewoon een gemiddelde week aan boodschappen en dan in de week zelf kijken wat je echt nodig hebt en niet en zo nodig aanpassen. Superhandig.quote:Op dinsdag 15 december 2020 10:27 schreef KillerBee4ever het volgende:
Bij de Jumbo kun je 3 weken vooruit reserveren, dit doe ik ook altijd: alvast wat fictieve boodschappen bestellen voor over 3 weken, en dan een dag voor bezorging nog aanpassen naar wat we echt nodig hebben.
Op deze manier kon ik gelukkig ook nog vlak voor kerst en oudjaar terecht (en met bezorging op 23-12 had ik zelfs nog geluk, deze dag was binnen een dag vol gereserveerd, en dit dus 3(!) weken van tevoren!).
Bij Picnic is zo lang van tevoren reserveren niet mogelijk, sinds corona bestel ik hier ook niet meer (voornamelijk ook, omdat ik er niet meer tussen kwam, alle bezorgmomenten zaten destijds al gelijk vol).
Wie weet volgend jaar weer...
Nee. Gewoon nee. Je kan er gewoon netjes iets van zeggen ipv asociaal gedrag te vertonen.quote:Op donderdag 17 december 2020 19:46 schreef quirina het volgende:
Of even hard gaan hoesten. Dan stapt zo’n sukkel ook wel uit je buurt.
Nee hoor, met bezorgbundel kun je een week verder vooruit boeken.quote:Op donderdag 17 december 2020 20:06 schreef Tijger_m het volgende:
Bij de AH waren er geen slots voor delivery of pick up. Totdat is een aflever abbonnement nam, toen kreeg ik ineens wel de exacte slot die ik wilde hebben, de vrijdag dat we terugkomen in Nederland over 3 weken.
Tja...mischien was het toeval?
Ok, dat wist ik niet.quote:Op donderdag 17 december 2020 21:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nee hoor, met bezorgbundel kun je een week verder vooruit boeken.
Tenzij je in zee woont is de kreeft natuurlijk niet lokaalquote:Op donderdag 17 december 2020 23:14 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind kerstavond de ultieme kerstdag, zet het liefst dan pas de bomen op.
Heb vandaag de bestellingen gedaan bij de lokale winkeliers en bedrijven.
Perfect! Verse kreeft en krab en Hollandse garnalen. 18:00 uur ophalen en 18:15 aan het diner met mijn man en de kids! Zeekraal snij ik zelf en de frietaardappelen van de buurvrouw.
Lekkere truffel uit Italië en zelf mayonaise maken.
Heerlijk en verser dan vers! Lokaal!
Wordt de mooiste kerstavond ooit.
Ze halen hem hier uit bakken uit de Oosterscheldequote:Op donderdag 17 december 2020 23:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tenzij je in zee woont is de kreeft natuurlijk niet lokaal
Met je smartphone scannen? Nooit geweten dat dat ook kon.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:25 schreef djkoelkast het volgende:
Irritant, van die mensen die nog moeten scannen als ze bij die paal aankomen.
Gebruik gewoon je smartphone en scan alle boodschappen alvast. Of desnoods zo'n scanner van de AH zelf.
Super makkelijk via de appquote:Op vrijdag 18 december 2020 09:28 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Met je smartphone scannen? Nooit geweten dat dat ook kon.
Thans, gaan we proberen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 09:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Super makkelijk via de appJe moet verbinding maken met de wifi van de winkel en dan scan je de boodschappen via de app. Aan het eind bij de zelfscankassa's tik je 'Betalen' oid, scan je de barcode die dan op je telefoon verschijnt, en betaal je. Dus als je ook met je telefoon kunt betalen ben je zo weg en hoef je niks aan te raken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |