quote:Winkelketens als de Action, Hema en Wibra openden ook in onze regio woensdagochtend 'gewoon' hun deuren, omdat dertig procent van hun assortiment uit essentiële levensmiddelen zou bestaan. Dit is tegen het zere been van Wouter Kolff, voorzitter van de Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid en burgemeester van Dordrecht. Het percentage wordt volgens hem verhoogt naar zeventig procent.
quote:De winkels van Action en Wibra mogen de deuren toch niet openen. Het kabinet zal later vandaag aankondigen dat zij gesloten moeten blijven. Dat melden bronnen rond het kabinet.
Godzijdankquote:Op woensdag 16 december 2020 11:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Het kabinet gaat toch ingrijpen, lees ik net:
https://www.destentor.nl/(...)iet-openen~acac8f70/
[..]
Ja maar de Hema vind dat ze de supermarkten ontlasten. Dat ze hiermee meer reisbewegingen veroorzaken vergeten ze gemakshalve.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:06 schreef noodgang het volgende:
Typisch weer, heel Nederland vindt zich meteen weer essentieel en we gaan er ook in mee. Action, Hema en Wibra jaja....
Je kunt je schoonmaakspul en eten (lekker essentiële worsten en taart) toch gewoon in de supermarkt (of online) halen.
Hoe dan? Als ik vandaag naar de Hema ga voor bier en chips en mijn buurman gaat naar de Jumbo voor bier en chips dan zijn er 2 reisbewegingen en spreiding. Als we alle twee naar de Jumbo zouden gaan zijn er twee reisbewegingen en geen spreiding. Tenzij je het over het personeel hebt, maar ik verwacht dat het nadeel van die extra reizen niet opwegen tegen het voordeel van de spreiding.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja maar de Hema vind dat ze de supermarkten ontlasten. Dat ze hiermee meer reisbewegingen veroorzaken vergeten ze gemakshalve.
Het assortiment van Hema is natuurlijk maar zeer beperkt. De Hema-gangers gaan dus naast de Hema ook nog gewoon naar Jumbo voor de rest van hun boodschappen.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoe dan? Als ik vandaag naar de Hema ga voor bier en chips en mijn buurman gaat naar de Jumbo voor bier en chips dan zijn er 2 reisbewegingen en spreiding. Als we alle twee naar de Jumbo zouden gaan zijn er twee reisbewegingen en geen spreiding. Tenzij je het over het personeel hebt, maar ik verwacht dat het nadeel van die extra reizen niet opwegen tegen het voordeel van de spreiding.
Aldus Primera-directeur.quote:"We horen geluiden van supermarkten die een beroep op onze winkels doen om ook tabak te verkopen om de supers te ontlasten. Tabak is ook een eerste levensbehoefte, er moet meer duidelijkheid over komen", aldus Van Doorn.
Nederland is echt zo'n verwend kutland. "Eerste levensbehoefte" mn reet.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:14 schreef ChipsZak. het volgende:
Het is misschien al genoemd maar
[..]
Aldus Primera-directeur.x 10000!
quote:Op woensdag 16 december 2020 14:14 schreef ChipsZak. het volgende:
Het is misschien al genoemd maar
[..]
Aldus Primera-directeur.x 10000!
Ja, en in plaats van naar de McDrive te rijden kun je ook bij de Jumbo wat te eten halen en dat zelf thuis maken.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:06 schreef noodgang het volgende:
Typisch weer, heel Nederland vindt zich meteen weer essentieel en we gaan er ook in mee. Action, Hema en Wibra jaja....
Je kunt je schoonmaakspul en eten (lekker essentiële worsten en taart) toch gewoon in de supermarkt (of online) halen.
Geldt ook voor de bakker, slager, groenteboer, etc..quote:Op woensdag 16 december 2020 14:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Het assortiment van Hema is natuurlijk maar zeer beperkt. De Hema-gangers gaan dus naast de Hema ook nog gewoon naar Jumbo voor de rest van hun boodschappen.
Maar als action zijn normale assortiment weg haalt en focust op food, schoonmaakspullen en verzorging dan voldoen ze aan de 70% norm. Dat is geen oplossing.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:59 schreef VixenFromHell het volgende:
Volgens mij was/is redelijk duidelijk wat onder essentiele producten valt, en daar moest dan minimaal 30% van de omzet vandaan komen. Daar vallen zoals nu blijkt toch veel winkels nog onder, die dan uiteraard open willen. Dat vind ik op zich best logisch, maar daar lag volgens mij het probleem. Nu is die 30% norm dus maar weer geschrapt, zodat alleen de winkels die minstens 70% van hun omzet uit essentiele goederen halen open kunnen blijven. In mijn ogen hadden ze die 30% uitzondering uberhaupt niet moeten maken.
Ze zijn volgens mij open voor reparaties en verkopen niets.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:01 schreef Adrie072 het volgende:
Computerwinkels, hoe zit het daarmee? Ook nu met thuiswerken en school?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |