abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 december 2020 @ 08:39:04 #101
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_196740401
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 20:10 schreef SoldMayor het volgende:
Dus winkels gaan dicht maar morgen mag ik toch gewoon lekker komen werken! :')
Ja, ik ook. Hier werken 1000 man. Ook engelsen, internationaal. Alles gaat door, sommigen werken thuis, de top, maar de rest gaat gewoon door. Maak juist al maanden overuren omdat er regelmatig mensen' ziek' zijn.

Heb sws een hekel aan winkelen dus merk weinig van de lockdown net als de vorige keer. Iets rustiger op straat that's all.
To BG or not to BG!
pi_196740513
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 08:14 schreef macca728 het volgende:
Het komt allemaal door het OMT.

Angst is een slechte raadgever, aantal IC patienten is nauwelijks gestegen de laatste weken. Ja besmettingen lopen nog maanden op, als je mensen zonder symptonen ook laat testen en ws zijn die nog vals ook.
We zullen zien of het OMT gelijk heeft, het aantal opnames zou komende weken dan flink moeten stijgen...
OMT weet ook wel dat hoe meer je test, des te meer je vindt en dat PCR zonder symptomen valse positieven oplevert.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 15 december 2020 @ 09:21:43 #103
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_196740800
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 08:16 schreef MakkieR het volgende:
Ik vraag mij ook af of je een vriendin mag uitnodigen bij je thuis ( maximaal 2 bezoekers ) die heel toevallig kapster is. Mag ze je dan knippen tegen betaling en hoe wil je dit in vredesnaam controleren als dit niet mag.

ps. vrijwel elke werkend Nederlander vind zijn baan essentieel. Dat was met de vitale beroepen al een probleem, Rutte doet hier met zijn "essentiële" contactberoepen nog een schepje bovenop.
Nee want ook je bezoek moet 1,5 meter afstand houden en dat gaat nu net niet bij het knippen.
pi_196741133
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 december 2020 08:28 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Tegen betaling niet. Uiteraard mag ze je wel knippen als vriendendienst.
Maar dit is toch uiterst vreemd als je kijkt naar de besmettingsrisico. Is het knippen tegen betaling dan besmettelijker dan knippen zonder betaling, en hoe controleer je dit. Dat is toch niet te doen...
pi_196741214
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:21 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Nee want ook je bezoek moet 1,5 meter afstand houden en dat gaat nu net niet bij het knippen.
Alleen in huis is dit niet te controleren, al helemaal niet als dit een huishouden betreft. Je kunt namelijk zeggen dat de kapster je zus is, je dochter of schoon familie en sowieso controleren achter de voordeur is onbegonnen werk. Volgens mij kun je dit met meerdere niet essentiële contactberoepen doen. gewoon huis aan huis gaan.
pi_196741271
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:54 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Alleen in huis is dit niet te controleren, al helemaal niet als dit een huishouden betreft. Je kunt namelijk zeggen dat de kapster je zus is, je dochter of schoon familie en sowieso controleren achter de voordeur is onbegonnen werk. Volgens mij kun je dit met meerdere niet essentiële contactberoepen doen. gewoon huis aan huis gaan.
Denk dat als je dat structureel doet, dat je wel de pakkans vergroot.
Dat was bij de vorige lockdown ook zo, dat enkele thuiskappers zijn aangepakt.
pi_196741307
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:49 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Maar dit is toch uiterst vreemd als je kijkt naar de besmettingsrisico. Is het knippen tegen betaling dan besmettelijker dan knippen zonder betaling, en hoe controleer je dit. Dat is toch niet te doen...
Ja, als je structureel mensen gaat knippen, wat bij betaling eerder het geval zal zijn.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 15 december 2020 @ 10:14:38 #108
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_196741479
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:54 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Nee maar weleens gehoord van boerenverstand? ;)
  dinsdag 15 december 2020 @ 10:36:18 #109
67174 Dos37
Come on Twente
pi_196741783
Dus de Action is dicht maar de Hema is open, de action is toch gewoon de goedkope Hema of andersom.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_196741793
Waarom is de Hema open dan? Omdat ze wat vlaai en macrons verkopen?
pi_196741914
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:36 schreef Sapstengel het volgende:
Daar komt beschaafder volk ;)

Maar serieus: ik begreep dat HEMA's in woonwijken ook een supermarkt functie hebben. Wellicht om die reden.
pi_196741919
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:36 schreef Sapstengel het volgende:
Hema heeft zijn winkels omgebouwd tot een essentiële winkel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:36 schreef Dos37 het volgende:
Dus de Action is dicht maar de Hema is open, de action is toch gewoon de goedkope Hema of andersom.
nee action heeft wel wat food maar heeft niet zoals de hema een supermarktje.
speak only if it improves the silence.
pi_196741935
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar serieus: ik begreep dat HEMA's in woonwijken ook een supermarkt functie hebben. Wellicht om die reden.
Ook bij mij in de stad, je hebt eerst de non food en daar achter een supermarktje. Schijnt dat hema alle filialen tijdelijk gaat ombouwen naar food.
pi_196741996
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

Supermarkt functie? Ik woon in een woonwijk naast een winkelcentrum met drie supermarkten, maar de Hema die 8m2 met levensmiddelen heeft is onmisbaar :')

Opzich goed voor hun dat ze open mogen. En vraag me af, de Xenos heeft ook een hele afdeling met levensmiddelen, mag die ook open dan?
pi_196742021
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:50 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Supermarkt functie? Ik woon in een woonwijk naast een winkelcentrum met drie supermarkten, maar de Hema die 8m2 met levensmiddelen heeft is onmisbaar :')

Opzich goed voor hun dat ze open mogen. En vraag me af, de Xenos heeft ook een hele afdeling met levensmiddelen, mag die ook open dan?
De action en Xenos hebben meestal 1 of 2 schappen met droog voedsel. Hema heeft in sommige filialen een serieus oppervlakte voor food en bij ons ook een vers afdeling met kaas en worst.
  dinsdag 15 december 2020 @ 11:01:10 #116
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_196742130
Wat de regering moet doen is aangeven welke artikelen absoluut niet onder de vrijstelling vallen, en dat winkels die dan uit het assortiment moeten halen.

Je krijgt nu idd de kruidvatten en de hemas die zich de ballen uit de broek lachen tov de action, intertoys en alle andere retailers die zich toeleggen op 1 assortiment.

Andere landen doen dat ook, je mag open, maar je mag alleen de essentiele dingen verkopen.
Dum de dum
pi_196742191
Het lijkt erop dat hier meer dan de helft van de winkels iig nog gewoon open is. Winkelcentrum, geen binnenstad. De pakketpunten ook, wel iets beperkter en inderdaad alleen voor de post/pakketactiviteiten.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196742266
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Wat de regering moet doen is aangeven welke artikelen absoluut niet onder de vrijstelling vallen, en dat winkels die dan uit het assortiment moeten halen.

Je krijgt nu idd de kruidvatten en de hemas die zich de ballen uit de broek lachen tov de action, intertoys en alle andere retailers die zich toeleggen op 1 assortiment.

Andere landen doen dat ook, je mag open, maar je mag alleen de essentiele dingen verkopen.
De HEMA heeft vannacht de winkels omgebouwd. Non-food kan alleen nog online gekocht worden. En verder gelden voor het food-gedeelte dezelfde regels als in alle andere supermarkten. Je kunt er dus niet funshoppen. Goed management overigens.
pi_196742277
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:10 schreef Morri2 het volgende:

[..]

De HEMA heeft vannacht de winkels omgebouwd. Non-food kan alleen nog online gekocht worden. En verder gelden voor het food-gedeelte dezelfde regels als in alle andere supermarkten. Je kunt er dus niet funshoppen. Goed management overigens.
Hema is toch van jumbo???
pi_196742308
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:10 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hema is toch van jumbo???
Uhm...Ik begrijp de relevantie van die opmerking niet helemaal? :? Ik begrijp het echt niet.
pi_196742316
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:12 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Uhm...Ik begrijp de relevantie van die opmerking niet helemaal? :? Ik begrijp het echt niet.
Jumbo heeft grote opslagcentras, logisch dat ze de hema`s zo snel konden ombouwen en bevoorraden.
  dinsdag 15 december 2020 @ 11:14:47 #122
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196742329
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:01 schreef Fe2O3 het volgende:

Zoals Schotland, waar de grootste ophef was omdat een vrouw geen maandverband meekreeg want dat waren ze vergeten op de lijst te zetten :7
pi_196742333
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:13 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Jumbo heeft grote opslagcentras, logisch dat ze de hema`s zo snel konden ombouwen en bevoorraden.
Ah, op die manier. Maar ze hebben wel snel gehandeld en snel besluiten genomen.
pi_196742353
Het kabinet helpt een handje met het saneren van de winkels in het centrum. De Hema wel open en de action niet, dat is toch niet serieus te nemen.
Check it out
pi_196742354
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:13 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Die deal is nog niet eens rond dus dat lijkt me er weinig mee te maken te hebben.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')