abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196816158
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 14:17 schreef alopio het volgende:
Alle Primera’s en Bruna’s gaan maandag dicht, dus geen PostNL punt meer. Ze zien geen heil in alleen voor PostNL open te zijn. Dat gaat chaos worden bij PostNL en bij de PostNL punten die nog wel open zijn, en dat zijn vooral de supermarkten. Goed geregeld dus, lekker nog drukker in de supermarkt.
Dat is zeker waar. Stond gisterenavond bij de Hoogvliet supermarkt in Utrecht, en er stond echt een vreselijke lange rij bij dat PostNL punt.
pi_196817296
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 22:46 schreef nickname89 het volgende:
Dat moet toch niet gekker worden met die postkantoors.
Het hele land zoekt creatieve oplossingen om toch nog wat voor elkaar te krijgen en de primera en bruna besluiten dan maar om alles dicht te gooien en zowel de klant als de distributie van pakketten op zijn gat te leggen vlak voor kerst. Onder het mom, hier mogen ze geen kraslot kopen maar in de supermarkt wel.

Weet je wat, dan weten we NA de corona crisis ook de weg naar de supermarkt te vinden voor bijvoorbeeld krasloten en dergelijke

Is niets meer en minder dan pressie uitvoeren op de overheid.
Als iedere bedrijfstak zo kinderachtig reageert dan gaan we hard naar de klote met zijn allen.
Juist in deze tijd even de komende weken de handen opstropen en er toch nog wat van maken.

Verders zijn hier gewoon de NOW regelingen voor in het leven geroepen.
Pakketten gewoon thuis laten bezorgen. Scheelt een onnodige reisbeweging en contactmomemten...
En kraslot is niet essentieel. Als jij solidair bent koop je die nu niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_196817330
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

Pakketten gewoon thuis laten bezorgen. Scheelt een onnodige reisbeweging en contactmomemten...
Moet je natuurlijk wel thuis kunnen werken.
pi_196817362
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:29 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Moet je natuurlijk wel thuis kunnen werken.
Je werkt niet 24/7 en bij de meeste verzendingen kun je tijden selecteren...
pi_196817388
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Denken dat je nu bij PostNL nog een tijd kan kiezen _O- verzendingen kunnen ze geneens een leverdag garanderen
pi_196817415
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 08:53 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Er blijven natuurlijk nog gewoon genoeg pakketpunten over. Vrijwel elke supermarkt is ook een pakketpunt.
En bedrijven en webshops e.d. verzenden hun pakketten rechtstreeks (die worden gewoon door de pakketdienst opgehaald) dus die hebben daar geen hinder van.

En als je als Bruna/Primera alleen open mag zijn als pakketpunt, maar je mag niks verkopen, tja.
Nu kregen die winkels wel een extra vergoeding, maar als dat niet opweegt tegen de kosten om open te zijn, is het niet meer dan volledig logisch en terecht dat zij dan maar dicht gaan :Y
Dat is dus het probleem, dat dus iedereen naar de supermarkt moet voor zn pakket en je daar dus extra drukte krijgt.

En heel veel bedrijven en webshops verzenden niet rechtstreeks. PostNL komt bv alleen bij grote aantallen ophalen. Leuk voor de grote partijen maar als jij als zelfstandig winkelier een webshop erbij hebt (of webshop only) dan komen ze dus zelfs niet ophalen bij 30 dozen per dag. Je moet dan echt meerdere pallets hebben willen ze ophalen
pi_196817434
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:32 schreef alopio het volgende:

[..]

Denken dat je nu bij PostNL nog een tijd kan kiezen _O- verzendingen kunnen ze geneens een leverdag garanderen
Laat je het op je werk bezorgen. Je werkgever begrijpt vast wel dat je nu bepaalde essentiële producten moeilijk kunt krijgen..
pi_196817437
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 22:50 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Een printer in huis lijkt me een basisding (sommige zijn niet zo duur).
Laatste keer dat ik iets heb moeten printen (één of andere verzendlabel) was meer dan 2 jaar geleden en dat deed ik op het werk. Heb ook nog weleens iets voor 20 cent in de bieb uitgeprint omdat een dienstverlener niet digitaal werkte.

Waarom een printer aanschaffen als je weet dat de inkt toch uitdroogt?
pi_196817456
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik bestel wekelijks wel wat, en ik heb nog nooit een tijd kunnen selecteren buiten mijn werktijd. De bezorger komt hier één keer met zijn bezorgbus langs, en dat is het.
  zaterdag 19 december 2020 @ 11:17:27 #285
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196817976
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:34 schreef alopio het volgende:

[..]

Dat is dus het probleem, dat dus iedereen naar de supermarkt moet voor zn pakket en je daar dus extra drukte krijgt.

En heel veel bedrijven en webshops verzenden niet rechtstreeks. PostNL komt bv alleen bij grote aantallen ophalen. Leuk voor de grote partijen maar als jij als zelfstandig winkelier een webshop erbij hebt (of webshop only) dan komen ze dus zelfs niet ophalen bij 30 dozen per dag. Je moet dan echt meerdere pallets hebben willen ze ophalen
Ik ken een aantal mensen die een (of meerdere) webshop(s) hebben.
Sommigen doen dat naast hun reguliere werk, sommige fulltime.
En PostNL komt daar dagelijks aan het eind van de middag langs om verzendingen op te halen.
En dat zijn vaak minder dan 30 stuks.

Ik heb zelf in het verleden bij kleine bedrijfjes (geen webshops) gewerkt waar PostNL standaard dagelijks langskwam om pakketjes op te halen, ongeacht de aantallen.

Het zal er aan liggen wat voor afspraken je hebt gemaakt met de vervoerder.
En de prijs die je daarvoor betaalt.

De meeste bouwmarkten zijn ook pakketpunt en zij kunnen supermarkten ontlasten hiermee.

Bouwmarkten zijn weliswaar alleen open voor het afhalen van bestellingen, maar hier is wel een mouw aan te passen voor pakketten, zonder dat mensen naar binnen hoeven. Of iig niet voorbij de balie.

[ Bericht 3% gewijzigd door StateOfMind op 19-12-2020 11:29:45 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 19 december 2020 @ 12:35:06 #286
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_196818955
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:35 schreef Skwish het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik iets heb moeten printen (één of andere verzendlabel) was meer dan 2 jaar geleden en dat deed ik op het werk. Heb ook nog weleens iets voor 20 cent in de bieb uitgeprint omdat een dienstverlener niet digitaal werkte.

Waarom een printer aanschaffen als je weet dat de inkt toch uitdroogt?
Stiekem gaat de printer hier nog regelmatig aan.

Soms is het ook gewoon het teksten uitprinten voor m'n ouders (dat is voor hen makkelijker dan een website tussen de favorieten zetten, een hartje bij een tweet plaatsen en daarmee iets 'vastleggen', enzovoort), zoals enige tijd terug die FvD-brief. Die wilden ze toch lezen.

En plattegronden, ook al zoiets. Uitgeprinte screenshots van Google Maps.

Niet iedereen baant zich makkelijk een weg door de digitale wereld. In 2020 nog steeds niet.
  zaterdag 19 december 2020 @ 12:59:26 #287
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_196819259
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:34 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Bloemist heeft de hele handel naar buiten geschoven, waardoor het drukker wordt bij de ingang van een supermarkt. Hoezo zijn bloemen essentieel?
Hier ook zo'n bloemist.. De winkel zit in een winkelcentrum en zet zijn spullen "buiten". Maar dat is nog steeds in het winkelcentrum. De rij is zo lang en breed dat je dus niet bij de supermarkt kan komen.(of met moeite)
Dit is al een paar dagen zo belachelijk dat dit wordt toegestaan.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zaterdag 19 december 2020 @ 13:02:04 #288
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_196819316
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 december 2020 21:55 schreef E.T. het volgende:

[..]

Wij zijn inderdaad flatje voor m'n schoonmoeder aan het opknappen, die moet voor 1 februari verhuisd zijn.
Vinyl maar online uitgezocht bij de winkel waar ik een afspraak kon maken om te leggen voor die tijd. Verf online bestellen van een kleurstaaltje..

En dan maar hopen dat het beetje goed uitpakt allemaal
wat een ramp zou het zijn zeg als je die muur later moet verven. :')
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_196819425
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:35 schreef Wantie het volgende:

[..]

Laat je het op je werk bezorgen. Je werkgever begrijpt vast wel dat je nu bepaalde essentiële producten moeilijk kunt krijgen..
Dat is altijd een goede optie natuurlijk
pi_196819486
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:17 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik ken een aantal mensen die een (of meerdere) webshop(s) hebben.
Sommigen doen dat naast hun reguliere werk, sommige fulltime.
En PostNL komt daar dagelijks aan het eind van de middag langs om verzendingen op te halen.
En dat zijn vaak minder dan 30 stuks.

Ik heb zelf in het verleden bij kleine bedrijfjes (geen webshops) gewerkt waar PostNL standaard dagelijks langskwam om pakketjes op te halen, ongeacht de aantallen.

Het zal er aan liggen wat voor afspraken je hebt gemaakt met de vervoerder.
En de prijs die je daarvoor betaalt.

De meeste bouwmarkten zijn ook pakketpunt en zij kunnen supermarkten ontlasten hiermee.

Bouwmarkten zijn weliswaar alleen open voor het afhalen van bestellingen, maar hier is wel een mouw aan te passen voor pakketten, zonder dat mensen naar binnen hoeven. Of iig niet voorbij de balie.
Ik heb een winkel met een webshop en geloof mij, PostNL komt niet voor 30 pakketten. Die hebben helemaal de capaciteit ook niet om duizenden winkel en webshops af te gaan. Je kan inderdaad contracten met PostNL aangaan, maar dat kost zoveel dat je of er geld op toelegt of tientallen euro’s aan je klant moet doorberekenen:

En bouwmarkten stellen nu hier al een max van 8 pakketten inleveren per klant in omdat het nu te druk wordt door het sluiten van PostNL punten.
pi_196819526
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 22:50 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Een printer in huis lijkt me een basisding (sommige zijn niet zo duur).
Mijne ging van de week stuk, blijkt dat bijna alle goedkope printers uitverkocht zijn (Bijvoorbeeld Canon normaliter onder de 50 euro). Want ja thuiswerken je weet wel en achterstanden bij de productie van printers..

Vorig jaar kon je gewoon nog een Canon scoren voor 30 a 40 euro.

Nu gaan die dingen weg voor 70, 80 a 100 euro. Als je er al één kunt vinden |:(

https://www.coolblue.nl/p(...)agste-prijs&pagina=1

Uitverkocht uitverkocht..

Who would have thought als je dacht dat printers goedkoop waren en makkelijk verkrijgbaar zijn.
pi_196819677
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 13:10 schreef alopio het volgende:

[..]

Ik heb een winkel met een webshop en geloof mij, PostNL komt niet voor 30 pakketten. Die hebben helemaal de capaciteit ook niet om duizenden winkel en webshops af te gaan. Je kan inderdaad contracten met PostNL aangaan, maar dat kost zoveel dat je of er geld op toelegt of tientallen euro’s aan je klant moet doorberekenen:

En bouwmarkten stellen nu hier al een max van 8 pakketten inleveren per klant in omdat het nu te druk wordt door het sluiten van PostNL punten.
Onzin, als je contractpartner bent en je betaald extra voor het ophalen dan komen ze nog voor 1 pakket, genoeg ervaring mee.

En tientalle euros is zwaar overdreven, je betaald de verzendkosten plus een redelijke fee voor het ophalen.

D reden dat de meeste ondernemers er niet voor kiezen is omdat het pas echt aantrekkelijk wordt vanaf 6 rolcontainers.
speak only if it improves the silence.
pi_196819869
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

Thuis laten bezorgen is geen optie, door de drukte zijn de vooraf gekozen bezorgmomenten niet haalbaar.
Dus dan beter naar een afhaalpunt want juist dat scheelt dan reisbewegingen.

Ik heb inderdaad geen kraslot nodig, dat voorbeeld werd door een PostNL medewerker zelf aangehaald in het NOS journaal. Waar het hier om gaat is de solidairiteit van de afhaalpunten door de manier waarop ze sluiten in deze periode. Halsoverkop zonder oplossingen, verschuif het probleem maar naar de supermarkten of andere afhaalpunten waar het al gigantisch druk is.
pi_196825807
ik fietste vanmiddag door de stad.
zag ik een slagroom/taarten winkel lekker open zijn.
essentiël is dus wel een heel ruim begrip. 8)7
  zaterdag 19 december 2020 @ 19:16:03 #295
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196825850
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 19:14 schreef fespo het volgende:
Voor lachgas verslaafden zijn slagroom patronen essentieel :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196826749
Ik verwacht een aantal pakketjes uit China, ik zie het al helemaal voor me dat dat op zo'n pakketpunt komt te liggen dat vervolgens dicht gaat en dat de hele handel (na weken op mijn spullen gewacht te hebben) gewoon retour gaat :')
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_196826935
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 december 2020 13:23 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Onzin, als je contractpartner bent en je betaald extra voor het ophalen dan komen ze nog voor 1 pakket, genoeg ervaring mee.

En tientalle euros is zwaar overdreven, je betaald de verzendkosten plus een redelijke fee voor het ophalen.

D reden dat de meeste ondernemers er niet voor kiezen is omdat het pas echt aantrekkelijk wordt vanaf 6 rolcontainers.
Je kan onzin roepen maar dat is het niet. De kosten zijn gewoon te hoog als je bv maar 20 pakketten hebt. PostNL gaat niet voor 2 euro extra jouw pakketten ophalen
pi_196827004
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 19:14 schreef fespo het volgende:
Essentieel is een verkeerde woordkeuze geweest. Dan lijkt het inderdaad stom. Alle winkels waar levensmiddelen worden verkocht (bv eten en drinken) mogen open, dus ook de slijter en de taartenwinkel. Is dat essentieel? Nee, is het raar? Ja. Maar die winkelier heeft geen keuze. Want vergeet niet dat als als deze winkels dichtgaan ze geen enkel recht op vergoedingen hebben (bv voorraad vergoeding) omdat de overheid domweg zegt; je mocht open, je kiest er zelf voor om dicht te gaan. Dus deze winkeliers hebben eigenlijk geen keuze
pi_196827035
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:17 schreef alopio het volgende:

[..]

Essentieel is een verkeerde woordkeuze geweest. Dan lijkt het inderdaad stom. Alle winkels waar levensmiddelen worden verkocht (bv eten en drinken) mogen open, dus ook de slijter en de taartenwinkel. Is dat essentieel? Nee, is het raar? Ja. Maar die winkelier heeft geen keuze. Want vergeet niet dat als als deze winkels dichtgaan ze geen enkel recht op vergoedingen hebben (bv voorraad vergoeding) omdat de overheid domweg zegt; je mocht open, je kiest er zelf voor om dicht te gaan. Dus deze winkeliers hebben eigenlijk geen keuze
natuurlijk gaan ze open, maar wel vrij krom dat bv. een Bruna, Blokker of Action niet open mag, maar een taartwinkel wel. (en een bizar drukke AH)
pi_196827221
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:18 schreef fespo het volgende:

[..]

natuurlijk gaan ze open, maar wel vrij krom dat bv. een Bruna, Blokker of Action niet open mag, maar een taartwinkel wel. (en een bizar drukke AH)
Krom is het wel, maar daar kan die taartenwinkel niks aan doen. Merk dat veel kritiek van sommige mensen zich namelijk op dit soort winkels richt, maar die hebben dus eigenlijk geen keus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')