abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196799834
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:34 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Van solidariteit koop je niks. Er moet geld verdient worden. Voor de supermarkten ideaal dat de sigarenboer geen tijdschriften e.d. meer mag verkopen.

Ja dat vermoeden heb ik ook, dat ze dat als een kans zien om juist nog wat extra te verdienen.

Dat van die kapper verbaast mij, dat zoiets dan wel zou mogen?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196799860
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:38 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ja dat vermoeden heb ik ook, dat ze dat als een kans zien om juist nog wat extra te verdienen.

Dat van die kapper verbaast mij, dat zoiets dan wel zou mogen?
Op bestelling af te halen.

Het verbaasd me helaas niets meer dat er geen eenduidig beleid is gekomen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196799927
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:39 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Op bestelling af te halen.

Het verbaasd me helaas niets meer dat er geen eenduidig beleid is gekomen.
Bestellingen in de winkel afhalen mocht toch eigenlijk alleen voor de bouwmarkten, dacht ik. De Bruna hier doet het ook wel trouwens, en dat mag volgens mij officieel ook niet. Maar snap het wel, anders zijn ze alleen voor de PostNL balie open. En dan bestel je een boek bij bol ipv het in die winkel te halen, maar je laat het wel daar leveren en dat kan dan gewoon. Maar een bestelling van de Bruna mag je dan officieel weer niet daar ophalen 8)7
pi_196802377
Alle Primera’s en Bruna’s gaan maandag dicht, dus geen PostNL punt meer. Ze zien geen heil in alleen voor PostNL open te zijn. Dat gaat chaos worden bij PostNL en bij de PostNL punten die nog wel open zijn, en dat zijn vooral de supermarkten. Goed geregeld dus, lekker nog drukker in de supermarkt.
pi_196803070
Dus toch. Er is nu een DHL zending voor me onderweg naar een Primera, ik hoop dat die nog morgen komt dan :')
pi_196804895
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:34 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Van solidariteit koop je niks. Er moet geld verdient worden. Voor de supermarkten ideaal dat de sigarenboer geen tijdschriften e.d. meer mag verkopen.

Ik werk voor een tijdschrift. Ik weet dat het verre van essentieel is, maar ik hoop zo dat mensen in de super toch een blaadje meenemen. Hele oplages kunnen de prullenbak in - en mijn arbeidscontract erbij.

Sorry, dit was er een in de categorie persoonlijk leed
  vrijdag 18 december 2020 @ 17:08:47 #257
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_196805349
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 16:41 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik werk voor een tijdschrift. Ik weet dat het verre van essentieel is, maar ik hoop zo dat mensen in de super toch een blaadje meenemen. Hele oplages kunnen de prullenbak in - en mijn arbeidscontract erbij.

Een beetje ontspanning op z'n tijd is ook essentieel.
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 17:22:29 #258
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_196805548
De vorige keer dat de winkels waren gesloten in België mocht een kruidvad en een action openblijven voor levensnoodzakelijke dingen. Ze mochten douchegel, tandenborstels, tandpasta verkopen maar dingen zoals speelgoed moesten ze uit de rekken halen.

Ook mocht de supermarkten geen dingen zoals speelgoed verkopen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_196805552
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 16:41 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik zou ook liever zien dat de boekhandels met pakketpunt gewoon mochten blijven verkopen als ze ook pakketten af blijven handelen. Jammer dat dat niet mocht :{ zeker omdat er vervolgens ook weer zulke gevolgen aan zitten ;( ik hoop dat dat nog een beetje goed komt!
pi_196805653
Lekker als je pakket net bij een pakketpunt ligt die gesloten is :(
pi_196805713
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 17:30 schreef quirina het volgende:
Lekker als je pakket net bij een pakketpunt ligt die gesloten is :(
Die van PostNL gaan naar andere locaties, of ze doen nog een nieuwe bezorgpoging. DHL gaf eerder aan ze retour afzender te doen (die van mij is naar eentje onderweg die mogelijk dus ook gaat sluiten nu..), maar die melding zie ik nu op de site niet meer staan. Hopelijk sturen die ze nu ook door naar een andere.
pi_196807076
We kunnen weer lekker shoppen in België 🇧🇪
https://www.ad.nl/economi(...)et-massaal~aff1647c/
pi_196810514
Wanbeleid weer. Maar straks weer lekker stemmen op diezelfde lutsers.

De Bruna was vandaag open. De bieb niet en kon zodoende niet printen. Nu kan ik geen items retour sturen waarvoor een DHL verzendlabel nodig is.
pi_196810528
Ik las bij 'mijn' DHL afhaalpunt op Facebook dat na kerst de extra vergoeding van DHL komt te vervallen :N
  vrijdag 18 december 2020 @ 21:55:55 #265
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_196811265
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 13:59 schreef Xenorium het volgende:
Best kut als je nu in een verhuizing zit..
Wij zijn inderdaad flatje voor m'n schoonmoeder aan het opknappen, die moet voor 1 februari verhuisd zijn.
Vinyl maar online uitgezocht bij de winkel waar ik een afspraak kon maken om te leggen voor die tijd. Verf online bestellen van een kleurstaaltje..

En dan maar hopen dat het beetje goed uitpakt allemaal
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_196812133
Dat moet toch niet gekker worden met die postkantoors.
Het hele land zoekt creatieve oplossingen om toch nog wat voor elkaar te krijgen en de primera en bruna besluiten dan maar om alles dicht te gooien en zowel de klant als de distributie van pakketten op zijn gat te leggen vlak voor kerst. Onder het mom, hier mogen ze geen kraslot kopen maar in de supermarkt wel.

Weet je wat, dan weten we NA de corona crisis ook de weg naar de supermarkt te vinden voor bijvoorbeeld krasloten en dergelijke

Is niets meer en minder dan pressie uitvoeren op de overheid.
Als iedere bedrijfstak zo kinderachtig reageert dan gaan we hard naar de klote met zijn allen.
Juist in deze tijd even de komende weken de handen opstropen en er toch nog wat van maken.

Verders zijn hier gewoon de NOW regelingen voor in het leven geroepen.
pi_196812170
Niets beter dan een crisis om te zien wat mensen daadwerkelijk drijft.
-nee-
  vrijdag 18 december 2020 @ 22:50:00 #268
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_196812201
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 21:17 schreef MisterWendel het volgende:
Wanbeleid weer. Maar straks weer lekker stemmen op diezelfde lutsers.

De Bruna was vandaag open. De bieb niet en kon zodoende niet printen. Nu kan ik geen items retour sturen waarvoor een DHL verzendlabel nodig is.
Een printer in huis lijkt me een basisding (sommige zijn niet zo duur).
pi_196812219
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 22:50 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Een printer in huis lijkt me een basisding (sommige zijn niet zo duur).
Heb ik ook niet. Die ene keer dat ik moet printen privé doe ik dat gewoon op kantoor.
pi_196813309
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 22:46 schreef nickname89 het volgende:
Het hele land zoekt creatieve oplossingen om toch nog wat voor elkaar te krijgen en de primera en bruna besluiten dan maar om alles dicht te gooien en zowel de klant als de distributie van pakketten op zijn gat te leggen vlak voor kerst. Onder het mom, hier mogen ze geen kraslot kopen maar in de supermarkt wel.
Nou, vooral onder het mom van het kost meer dan gewoon dichtgaan. En daar hebben ze natuurlijk gewoon gelijk in. Jij zou ook niet gaan werken als je ipv loon krijgen moet gaan betalen om te werken.
  vrijdag 18 december 2020 @ 23:53:57 #271
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196813388
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 22:46 schreef nickname89 het volgende:

Weet je wat, dan weten we NA de corona crisis ook de weg naar de supermarkt te vinden voor bijvoorbeeld krasloten en dergelijke

Is niets meer en minder dan pressie uitvoeren op de overheid.
Als iedere bedrijfstak zo kinderachtig reageert dan gaan we hard naar de klote met zijn allen.
Juist in deze tijd even de komende weken de handen opstropen en er toch nog wat van maken.

Verders zijn hier gewoon de NOW regelingen voor in het leven geroepen.
Als je je winkel open houdt zonder dat je iets mag verkopen dan kost het al snel meer geld dan het oplevert. Natuurlijk blijf je dan dicht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196813942
Ja en verpest je het als Primera Bruna ( of andere soort winkel) voor een heleboel mensen die dus geen kerst attentie krijgen.
pi_196813945
Of een ander belangrijk pakketje natuurlijk.
  zaterdag 19 december 2020 @ 08:29:38 #274
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196815995
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 01:03 schreef quirina het volgende:
Ja en verpest je het als Primera Bruna overheid ( of andere soort winkel) voor een heleboel mensen die dus geen kerst attentie krijgen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 19 december 2020 @ 08:53:58 #275
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196816155
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 01:03 schreef quirina het volgende:
Ja en verpest je het als Primera Bruna ( of andere soort winkel) voor een heleboel mensen die dus geen kerst attentie krijgen.
Er blijven natuurlijk nog gewoon genoeg pakketpunten over. Vrijwel elke supermarkt is ook een pakketpunt.
En bedrijven en webshops e.d. verzenden hun pakketten rechtstreeks (die worden gewoon door de pakketdienst opgehaald) dus die hebben daar geen hinder van.

En als je als Bruna/Primera alleen open mag zijn als pakketpunt, maar je mag niks verkopen, tja.
Nu kregen die winkels wel een extra vergoeding, maar als dat niet opweegt tegen de kosten om open te zijn, is het niet meer dan volledig logisch en terecht dat zij dan maar dicht gaan :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')