Die kijken alvast rond wat er te halen valt wanneer ze dicht zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 18:29 schreef PzKpfw het volgende:
Opvallend druk bij de juweliers. Dat lijkt me wel een van de laatste dingen die je nu nog nodig hebt
Lijkt me wel, maar wat als die opticien ook sieraden verkoopt bv (wat ze bij ons doen). Lijkt me gewoon oneerlijk tegenover juweliers.quote:Op maandag 14 december 2020 18:07 schreef Discombobulate het volgende:
Iemand die weet of de opticien open blijft? Ik zou net morgen voor een nieuwe bril.
Gaat er natuurlijk om dat eten essentieel is. Zou toch wat zijn als de AH vol zit met klanten en de lokale bakker en slager dicht moeten.quote:Op maandag 14 december 2020 18:40 schreef TjjWester het volgende:
slagers, bakkers, groentewinkel.
Waarom zijndit essentiële winkels?? In tijden van nood kun je ook alles verkrijgen bij de supermarkten, die veel meer mogelijkheden hebben om grote voorraden aan te houden.
Ik denk mensen die nog snel een kerstgeschenk willen kopen, kan dat nog wel voorstellen.quote:Op maandag 14 december 2020 18:29 schreef PzKpfw het volgende:
Opvallend druk bij de juweliers. Dat lijkt me wel een van de laatste dingen die je nu nog nodig hebt
Waarschijnlijk op afspraak.quote:Op maandag 14 december 2020 18:07 schreef Discombobulate het volgende:
Iemand die weet of de opticien open blijft? Ik zou net morgen voor een nieuwe bril.
Ja, die blijft open.quote:Op maandag 14 december 2020 18:07 schreef Discombobulate het volgende:
Waar slaat dat nou weer op. Waarom mag de ene winkel groente verkopen en de ander nietquote:Op maandag 14 december 2020 18:40 schreef TjjWester het volgende:
Waarom zijndit essentiële winkels?? In tijden van nood kun je ook alles verkrijgen bij de supermarkten, die veel meer mogelijkheden hebben om grote voorraden aan te houden.
Anders is het straks tyfus druk in de supermarkten.quote:Op maandag 14 december 2020 18:40 schreef TjjWester het volgende:
Tevens lijkt het me niet echt fair om op die manier op basis van schaalgrootte voordelen te geven, zou anders een "mooie" manier zijn om de eenmanszaak om de hoek definitief de nek om te draaien en alleen concerns over te houden.quote:Op maandag 14 december 2020 20:01 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Anders is het straks tyfus druk in de supermarkten.
Er zijn genoeg dorpen zonder supermarkt, daarnaast is het qua spreiding handiger.quote:Op maandag 14 december 2020 18:40 schreef TjjWester het volgende:
Wat ik snel op Twitter las, proberen ze uitzondering te krijgen omdat sommige winkels ook een supermarkt / drogisterij functie hebben, ik vermoed dat men gewoon naar de KVK code gaat kijken.quote:
Als ze dicht gaan dan gaan alle bestelde taarten iig niet door.quote:
Brood vd supermarktquote:Op maandag 14 december 2020 18:40 schreef TjjWester het volgende:
Technisch gezien zou hij dan geen telefoons meer mogen verkopen.quote:Op maandag 14 december 2020 20:12 schreef SoldMayor het volgende:
Ik lees net pakket ophaal punten open mogen blijven en onze winkel is een telefoon winkel waar we ook pakketten laten ophalen en bezorgen dus
Ja dan kunnen ze beter sluiten ws, maar dan krijg je wel problemen met pakketjes.quote:Op maandag 14 december 2020 20:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Pakketpunten mogen dus open blijven.. maar mogen de betreffende winkels ook gewoon verkopen? Of mogen ze alleen de pakketten verwerken. Als het het laatste is, zullen ze waarschijnlijk liever alsnog sluiten denk ik.. want dat levert weinig op.
Ik eet al jaren waldkorn van de appie, goede kwaliteit. De waldkorn van de bakkers bij mij uit de buurt komt uit dezelfde fabriek. Op een of andere manier zijn er weinig bakkers die waldkorn zelf maken.quote:
Ja ik heb voorverpakt, smaakt prima, beter dan ik had verwacht en goedkoop.quote:Op maandag 14 december 2020 20:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Voorverpakt? Afbakafdeling is prima maar brood bij de super doen we al een tijdje niet meer.
Ik vermoed dat postnl geen sluiting toestaat. Daar zullen vast afspraken over zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 20:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dan kunnen ze beter sluiten ws, maar dan krijg je wel problemen met pakketjes.
Aanbod brood is hier sowieso heel schraal. Zeker als je na je werk boodschappen doet. Heerst hier nog gewoon een bakkers-cultuur. Meer bakkers dan supers.quote:Op maandag 14 december 2020 20:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik eet al jaren waldkorn van de appie, goede kwaliteit. De waldkorn van de bakkers bij mij uit de buurt komt uit dezelfde fabriek. Op een of andere manier zijn er weinig bakkers die waldkorn zelf maken.
Ik las eerder op de avond dat ze wilde aansluiten bij duitsland als het gaat om te bepalen wat "essentiele winkels" zijn maar dat er slechts een informatieve lijst ligt maar geen juridische afkadering.quote:Op maandag 14 december 2020 20:30 schreef Steven_Stil het volgende:
Het begint al ingewikkeld te worden en het plan is pas net officieel.
Wordt een lange rij met uitzonderingen voor die BOA's om te onthouden.
Aansluiten bij Duitsland ligt wat gevoelig.quote:Op maandag 14 december 2020 20:37 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik las eerder op de avond dat ze wilde aansluiten bij duitsland als het gaat om te bepalen wat "essentiele winkels" zijn maar dat er slechts een informatieve lijst ligt maar geen juridische afkadering.
DHL gaf iig aan pakketten die bij een gesloten punt liggen retour te doen. Pakketten die onderweg zijn naar locaties die sluiten, gaan of naar een ander of ook retour.quote:Op maandag 14 december 2020 20:26 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik vermoed dat postnl geen sluiting toestaat. Daar zullen vast afspraken over zijn.
Je verdient er geen cent aan als ophaalpunt. Maar wel weer meten met twee maten, want moet de Kruidvat dan ook stoppen met de verkoop van allemaal meuk zoals speelgoed en parfumquote:Op maandag 14 december 2020 20:26 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik vermoed dat postnl geen sluiting toestaat. Daar zullen vast afspraken over zijn.
Dhl is wel heel wat kleiner dan postnl. Postnl heeft niet de capaciteit om alles twee keer rond te brengen en kan het al zeker niet maken om ze retour te sturen. Ik betwijfel of retour sturen juridisch mag.quote:Op maandag 14 december 2020 20:41 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
DHL gaf iig aan pakketten die bij een gesloten punt liggen retour te doen. Pakketten die onderweg zijn naar locaties die sluiten, gaan of naar een ander of ook retour.
Dus weet het niet. Het kan dat er contractuele verplichtingen zijn waardoor ze open moeten blijven. Weet wel dat de winkels er heel weinig voor betaald krijgen.
Ik weet dat het ophaalpunt het vooral moet hebben van mensen die nog even rondkijken bij het ophalen. Maar ik bekeek de situatie vanuit postnl niet vanuit de winkel.quote:Op maandag 14 december 2020 20:44 schreef alopio het volgende:
[..]
Je verdient er geen cent aan als ophaalpunt. Maar wel weer meten met twee maten, want moet de Kruidvat dan ook stoppen met de verkoop van allemaal meuk zoals speelgoed en parfum
Die indruk heb ik ook, is hooguit een extra'tje voor winkels met weinig inloop.quote:Op maandag 14 december 2020 20:44 schreef alopio het volgende:
[..]
Je verdient er geen cent aan als ophaalpunt. Maar wel weer meten met twee maten, want moet de Kruidvat dan ook stoppen met de verkoop van allemaal meuk zoals speelgoed en parfum
Kortom duidelijk iets waar niet goed over is nagedacht.quote:Op maandag 14 december 2020 20:45 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dhl is wel heel wat kleiner dan postnl. Postnl heeft niet de capaciteit om alles twee keer rond te brengen en kan het al zeker niet maken om ze retour te sturen. Ik betwijfel of retour sturen juridisch mag.
Bijna alle grote webshops gebruiken postnl, slechts weinige dhl.
Dat wordt het hoe dan ook met de feestdagen in aantocht.quote:Op maandag 14 december 2020 20:01 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Anders is het straks tyfus druk in de supermarkten.
Hoe krijg je besmettingen snel omhoog maatregelen uit het boekje.quote:Op maandag 14 december 2020 21:05 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat wordt het hoe dan ook met de feestdagen in aantocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |